Tuesday, April 13, 2021

Quiet Weekend




Good morning Tuesday!!


As always, I hope you have had a great weekend.
Our weekend here in old Reston-land was quiet. Good, but quiet.
On Friday, we were pretty much spoken for ALL day long, soooo tired and sluggish after our final Pfizer shot. Typical side effects.
Peter did run a fever as well. NOT too bad, though, in any way.
We are just so beyond thankful to now be fully vaccinated —It is a liberating feeling.



Bleeding hearts.  I love them.



Those side effects lasted a mere 24 hours.
Saturday we ran some errands.
I am looking for a bistro set for my little tiny front yard. It is harder to find one than you can imagine. We went to several stores, we did not find anything we really liked.
So, it all ended with me ordering a set online. I’ll get it on Friday.


Sunday we mulched and fixed our little täppa, the front yard.
NOW, I can PLANT flowers and fix it ALL up for spring. And, I am planning to do so this very week.
I cannot WAIT!!
This weekend we will start prepping THE deck for the summer.
But, before we can make it into our outdoor sanctuary we’ll have to clean and seal said deck.

 

 

Maple helicopters. Or as I call them, maple noses :-)



I am so ready for all this now.
Ready to fully embrace spring and the outdoor life that will follow.


 

It's a beautiful world.


And people, it is SOOOOO damn beautiful out there right now.
I am speechless, as always this time of the year. It is a fairytale world. It will not last long, but it is stunning by the moment in every way.
It is a LOT of pollen out there, too.
One can feel it. And One can SEE it.



 


All the best to y’all this very Tuesday!!

10 comments:

Humlan said...

Ja det där med att hitta rätt utemöbler är inte lätt. Jag vill dessutom provsitta innan jag köper dem och då drar det ut ännu längre på tiden, speciellt under dessa tider. Men jag hoppas du blir nöjd med dina.
Snart är ni klara för sommarsäsongen och kan njuta av utelivet igen.

Här går det långsamt men då hinner man ju med också. Nu ser man att knopparna sväller på buskar och träd och i dag såg jag att min enda påsklilja har slagit ut, den står ensam på gräsmattan och lyser.

Önskar dig en bra dag!
Kramar!

Monica said...

Ja såna bistro set är Ikeas specialitet, de har verkligen mycket att välja på av det mesta och också Jysk här har mycket fint och även Rusta. Synd det var svårt att hitta men så bra du kunde beställa på nätet.

Här haglade det och snöade igen och annat blött föll över oss, vi struntade i allt och åkte lite söderut till kära Anna, vi for runt lite också för att hitta en speciell möbel och det gick bra till slut, den var beställd, betald och skulle hämtas men fanns då inte, sen nästa affär i samma företag och lika där men till slut löste det sig. Inte alla måste jag säga som har det lika proffsigt som Ikea, skulle aldrig hända där, här var det rörigt i dataregister och så tålmodiga som vi svenskar är, är inte alla, intressant att se faktiskt, haha, de räknade på bensinpengar, tid m m detta orsakade dem och krävde ersättning, vi vet inte hur det gick med det.

Sen lagade Anna en underbar middag och vi åkte hem med lite hoppande djur omkring oss, harar och rådjur men ingen älg eller varg:-). Så roligt med lite äventyr och 40 minipenséer hade jag med mig hem för i år ska balkongen blomma mer än någonsin, tror jag struntar i grönsaker som mest får ohyra.

Ha det så bra och tänk vad fin vår ni har, helt underbart att se. Vi väntar, ja på det mesta. Hoppas ni mår bra igen och att de är över nu biverkningarna. Sen ska ju alla fortsätta att tänka och ta det lilla lugna.

Annika said...

Humlan:
DET är inte lätt, tänkte att det skulle bli en ganska lätt match, men INTE då.
Det cafebord jag hade velat köpa var SLUT.
Sen var det kört.
Hoppas också jag blir nöjd. Har absolut inte provsuttit, så vi får hoppas på det bästa.
Ja, snart kan vi omfamna sommarsäsongen, men vi har lite kvar ännu innan vi är där.

Precis, jag föredrar ju när det går långsamt, som hos dig.
Jag lovar, här ser man hur grönskan blir mer mättad för varje sekund.
Inte klokt så snabbt det går.

Kramar!

Annika said...

Monica:
Jag hade bespetsat mig ett set jag sett på en av våra matbutiker här. SKULLE ju ha kör det DIREKT. Men när jag kom dit var et slut.
Givetvis.
Sen for vi runt som torra skinn, hittade inget vi gillade. Var inte på IKEA dock.
Nu får vi se om jag gillar det som ska komma på fredag, gulp!!

Har förstått att ni hade ganska ruggigt väder.
HUA:
Du hade alltså lite av mitt dilemma i helgen med möbler och annat, haha.

Mysigt med Anna-middag. SÅÅÅ trevligt att få slå sig ner till en måltid som ngn annan har lagat.

DIN balkong lär vara underbart fin även detta år. VET ju hur mysig och fin du gör den.
HÄRLIGT!!

Ja, här går våren fram med stormsteg. SÅÅÅ snabbt.
Det är så vackert att det är galet.
Men oooooojjjjjjj vad fort det går.

Monica!! HA det BÄÄÄÄÄÄSSSSTTTTT!!!

Keith said...

Spring is blooming all over. Lovely looking in your neck of the woods. Bleeding hearts are quite pretty! And those maples sure have big noses! Haha!

Annika said...

Keith:
SO lovely.
I know, the maple noses. That is what we called them. You know, you can stick them to your nose, haha.

BP said...

Som vanligt - drömbilder. Vilket kanooooon väder ni har! Det kan jag tyvärr inte skryta med. I år är det (tyvärr) riktigt aprilväder med allt utom hagel inblandat, åtminstone här i Täby. Väldigt lokal nederbörd som kan skilja sig på bara tio kilometer.
Ni ligger långt före oss vad gäller våren:-)

Ja, ni fick ju inte alltför starka biverkningar efter vaccinationen, och de är ju många som fick. Vaccinstrulet här i Region Stockholm fortsätter på den inslagna banan...

Elisabeth said...

Ni har det verkligen vackert nu, med alla blommande träd! Skönt att det inte blev några större biverkningar av vaccinet och att ni är färdigvaccinerade nu.

Annika said...

BP:
TACK!!!
TACK!! Ja, fast nu är det svalare. OCH det välkomnar jag, som till varje pris vill hålla blomningen så länge spm möjligt.
Du här äkta april hos dig.
MEN, när ni din vår kommer har min gått över i sommar. Då har du ditt ljuvliga kvar.

Lugnt för oss med vaccinet.
Hörde att JJ stoppats nu. Både hos er och här. MEN SUUUUUUUCK!

Annika said...

Elisabeth:
Tack, det är ljuvligt nu.
OCH ett tag till.
Precis, det var lugnt med biverkningar för vår del. OCH nu är vi klara.
Tycker det är för jäkligt med JJ. Hade hoppats att det skulle kunna rulla in i Europa stort nu.