Wednesday, December 23, 2020

Jag önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År!





Dan före Dopparedagen!



Idag vill jag sända en liten julhälsning till er alla!
Jag kommer att ta ledigt från min blogg, och från bloglandia, fram till den 5 januari eller så …
Ett stort tack till er som läser och kommentarer här! Ni är BÄST!!
NU ska jag helt gå in i julbubblan.


 



Visst, julen blir annorlunda i år med bara oss tre här hemma som håller ställningarna.
MEN, inte desto sämre tror jag. Vi ska mysa på så mycket det går.
Mike, Karolinas kille, kommer och hälsar på oss på söndag och han stannar tills nyårsafton. Därpå åker de unga tu upp till New Jersey och firar in det nya året där tillsammans med Mikes familj.
Det kommer att bli sorgligt att skiljas från Karolina då, men jag är tacksam tacksam över att hon kunnat vara hemma med oss så länge som hon varit.


 



Jag trodde ju först att hon skulle få lite långtråkigt härhemma.
 
MEN så har det inte blivit. ALLS. Hon har varit så lugn och tillfreds med rubbet. Karolina har träffat sina vänner, utomhus och med mask. För övrigt har hon läst böcker, bakat, pysslat med ett och annat och så har vi spelat spel och kort. Vi har sett julfilmer och tv-serier. Årets svenska julkalender njuter vi av i fulla drag.



 



På nyårsafton brukar vi alltid festa med våra grannar
. Vi brukar vara ett helt gäng.
Inte heller det blir av i år. Förstås.
MEN en sak ska vi göra, vi ska träffa ett par av dem vid midnatt. Skåla in det nya året, elda i eldkorg och samlas där. Vi fyra ska bränna lappar över allt vi avskytt med 2020. Läsa dem högt, och sen bränna. DET kommer kännas symboliskt skönt.


 


Övertygad om att nästa år blir bättre. Absolut säker på den saken.


Med detta önskar jag er, mina fina och kära läsare, en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!!!

30 comments:

Äventyret framtiden said...

En riktigt God Jul och ett mycket bättre Nytt år önskas från oss båda här i vår stenlåda!
Njut av Karolina, julhelgen och allt det fina som ni har alla tre och snart också fyra med Mike i soffan!


Varma julkramar! Lyckönskningskramar inför det nya året!

Ha det innerligen gott på alla sätt och vis!

Biggeros.blogg.se said...

Vill önska dig en riktigt fröjdefull jul och Gott nytt År 🙏🌲🎅🎁🤶

Anonymous said...

Yvonne said....

Så mysigt ni haft det och så fortsätter det ju när Mike kommer till er. Bara att fortsätta njuta av allt.

Här blir vi också 3 över julen och det blir också mysigt även om det känns ovanligt just nu. Vi får göra det bästa av varje dag detta hemska skitår 2020.

Smart att läsa högt och sen bränna allt som varit avskyvärt och hemskt detta år.

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag dig och de dina. Nu kör vi mot ett fantastiskt år 2021

Ama de casa said...

Visst blir det annorlunda i år, men det kommer ändå att bli bra - och förhoppningsvis bättre nästa år!

God Jul och Gott Nytt År!

Anneli said...

Vad härligt att Karolina har kunnat vara hemma med er och att Mike kommer till er. Fortsätt att mysa och njuta av julen. Vilken bra ide att skriva lappar om 2020 och sedan bränna dem.

Nu hoppas vi att 2021 ska bli ett bra år och att vi får återgå till det normala eller till det "nya normala" för vi kommer alla att vara påverkade av 2020. Detta år kommer att ha satt sina spår .....

Det är så roligt att följa din blogg och jag blir alltid lika glad när jag varit inne här och läst. Jag älskar alla fina bilder från dina promenader och utflykter.

God jul och ett riktigt Gott Nytt År 2021 önskar jag dig och din familj!

Kram Anneli

bettan said...

God Jul och Gott Nytt År bästa Annika.
Så härligt att Karolina kunde komma hem och fira jul med er.

Det har varit ett år fyllt av oro och vanmakt. Men vi lever.
Ännu ett kapitel i vår historia här på jorden.

KRAMAR!!

Elisabeth said...

Ni verkar ha haft det så mysigt i december, tänk vilken tur att Karolina kunde komma hem, trots pandemin. Förstår att det blir sorgligt när hon åker, men skönt att hon kommer att vara hemma en vecka till i alla fall. :-)

God jul och gott nytt år till dig också!

Annika said...

Karin:
DETsamma min fina Karin!!
Njut på Pettas av allt det ljuvliga du har omkring dig.
Kramar och God Jul och Gott Nytt År!!!!

Annika said...

Biggero:
DETSAMMA fina du!!

Annika said...

Yvonne:
Ja, jag är så glad att Karolina kunde komma tidiagare och vara här så länge. OCH jag hade inte behövt oroa mig för att hon skulle få långtråkigt utan sina kompisar.
DET har varit, och är, så fint att ha henne här.
OCH så Mike på söndag då!
Då blir det annan balans, förstås. Men bra det med.
Ja, det blir annorlunda i år, men jag tror det blir bra. Jag tror verkligen det.
HOPPAS att det blir det hos dig också.

JA!! Bränn lappar vid midnatt på nyår, gör det!!!!
Symboliskt och talande!!

Kramar och God Jul och Gott Nytt År till dig, fina Yvonne!!!!

Annika said...

Ama:
Asolut annorlunda, men bra ändå, tror jag.
OCH jag är övertygad om att nästa år blir så mkt bättre.
God Jul och Gott Nytt År till dig!!

Annika said...

Anneli:
Välkommen hit!! SÅ roligt med ett nytt namn i kommentarsfältet. TROR nog iofs att du kommenterart förr?
SÅ roligt att du skriver en rad. TACK!!
Ja, det ska bli kul när Mike kommer.
Det där med lapparna kom vi på när vi snackade med grannparet i fråga i höstas, att vi skulle bränna lappar vid midnatt.
Ser fram emot det :-D

Övertygad om att nästa år blir bättre, mkt bättre.
MEN visst, konsekvenserna av detta år kommer att ligga kvar som ringar på vattnet i åratal. Inte klokt det som sker ...
MEN det ska bli bättre, det ska det.

ÅÅÅÅ tack för dina jättefina ord om mon blogg. Blir så glad över att läsa dem.

varmt välkommen tillbaka 2021!

Kram, God Jul och Gott Nytt År!!!

Annika said...

Bettan;
God JUL till dig min fina!!
Ja, vilket år, Bettan.
Vem hade kunnat tro detta??
Men vi lever. OCH nu ska vi ha en God Jul och stor tilltro till nästa år.
Jag har det!!
Bettan, Gott Nytt År!!
Stora kramar från MIG till dig!!

Annika said...

Elisabeth:
DET har varit såååå mysigt och ååååå vad det märks att hon mognat i LA. DET är helt otroligt. På det sättet vi alla mognat då vi lämnat hemmet på riktigt. En fröjd för en mamma att se.
OCH en pappa. Peter och jag är evigt tacksamma.
Dina fldrar känner lika för dig, det vet jag. Det blir så extra när man bara har ett enda barn.
Jag är så glad att hon varit här så länge, och att hon har över en vecka kvar här. På söndag blir det lite annorlunda balans när Mike kommer, men jag gillar ju honom så det ska gå fint.
Elisabeth, njut av allt hos dina föräldrar!! Ha den bästa av jular och ett Gott Nytt År!!!

Humlan said...

Det låter som ni har fina dagar framför er och det låter verkligen härligt att Karolina har varit hemma så pass länge, ni hinner umgås i lugn och ro.
Jag kan nästan tänka mig att elda upp någon lista på nyårsafton här också, det är verkligen mycket man vill elda upp och bränna bort just nu. Frågan är bara var jag skulle elda, kanske blir att riva sönder pappret istället.

Hoppas att ni får en bra jul och ett fin nyårsafton, även om det blir helt annorlunda i år.

God Jul & Gott Nytt År
Kramar

BP said...

Det låter ju inte ett dugg tråkigt och ensamt som för så många andra. Uppskattar speciellt idén med att bränna lappar med allt elände som har hänt 2020, och det räckte ju och blev över. Det bästa med det här skitåret är nog att den sittande presidenten har bara lite mera än en månad kvar på sin post:-)
Önskar dig också en God Jul!

Eva i Dalarna said...

God jul och Gott nytt år till dig och din familj från ett grönt Dalarna..

Freedomtravel said...

Önskar en riktigt fin jul!!!!

Gunilla Nardin said...

En riktigt mysig och trivsam jul önskar jag dig och din familj!
Gunilla N

Susjos said...

Så kul att jag hittat till din blogg! Så fina foton !
Önskar dej en god fortsättning på julen!
SÅg just sista avsnittet av julkalendern, och jag blev så rörd att jag grät. En sån fin julklander det har varit i år.
Ha nu det fortsatt gott under julledigheten!
God Jul och Gott Nytt År!
Kram

Channal said...

Ljuvliga juliga bilder!

God fortsättning! KRAM Anna

Anna said...

Hoppas ni haft en fin jul och nyår! Jag tittar fortfarande in här då och då. Kramar från Anna i Sheffield (numera i djup sörmländsk skog :))

Annika said...

Humlan:
Det har varit så fina dagar, veckor.
Verkligen.
HOPPAS du har haft fina helger!
Återkommer här imorgon igen.
Kramar i massor och god fortsättning!

Annika said...

BP:
Hoppas din jul varit fin och bra.
OCH lapparna, de var en höjdare att bränna!!
God fortsättning och jag återkommer här imorgon igen!
PREZ har ett par veckor kvar, sen är han borta. GUD så skönt. Turbulenta dagar nu dock, valet i Georgia och kongressens godkännande imorgon. Men 45 har ju visat
än en gång vilken stolle han är, tänker på samtalen till GA. Oroligt, inte ens Hollywood hade kunnat skriva det vi ser idag ...

Annika said...

Eva:
God fortsättning på 2021!

Annika said...

Helana:
Hoppas julen var bra!
God fortsättning!

Annika said...

Gunilla:
SÅ kul att du läser här. Blir glad.
God fortsättning!!

Annika said...

Susjos:
TACK!! GISSA om jag blir glad över dina ord. DETSAMMA!! Återkommer till Bloglandia imorgon!!
JAG med, jag med!! Grät vid sista avsnittet, SÅ rörande vackert!!
SÅ himla FIN kalender!!
God fortsättning till dig.
Stor kram!!

Annika said...

Channal:
TACK snälla!!
GOD fortsättning!!
KRAM!!

Annika said...

Anna:
SÅ kul att du läser här ibland. Önskar du började blogga igen.
Nyfiken på ditt liv idag. Om du har lust, skriv en rad till mig (email i högermarginalen).
God fortsättning!