Tuesday, February 02, 2016

Yours Truly goes on a RANT!

Good morning Tuesday!


I am so over this Snowzilla aftermath.
SO damn OVER IT!!
I hate the way they plow the streets here.
I hate the way they pile the snow.
Sorry, but it just makes me sick!

I want to be able to take a Power Walk without being scared shitless of slipping and falling on black ice.
Also,  I do NOT want to reach a point in my route where I am forced to take my WALK out ONTO a busy street. Because, you know what, on the sidewalks next to BUSY STREET there are piles, upon piles of snow and ice that are taller than I am. So, therefore I have NO choice other than to walk out into said street. IN RUSH hour traffic.
It sucks.
It really did SUCK.

And, sure, I did survive the street walking.  Strangely, not a single driver was honking at me, or gave me the finger and what not. Thanks drivers.
I know it must have been scary for you to see this woman walking on a crowded street against traffic (thank god it wasn’t the other way around, at least).

Oh, and then I was going to take a short cut on the golf course.
I started walking out on the snow. When, all of a sudden, I was walking in DEEP ice water. The snow gave way to the water…
And, me? No, I had no  other choice than to continue. My shoes got soaked, my feet and my calves.
Oh boy, was I ever a HAPPY CAMPER once I got back home? NOT!
I was so frustrated.

I cannot wait for all the snow piles to melt away now.
Nature is ugly as sin by the moment.

It makes ME, yes ME of ALL people in the world, long for spring and summer.
Sure, I’d rather have a decent winter. A winter with snow (IN tolerable amounts) and cold weather.  Come think about it,  I don’t really want spring now (It can’t  be anyway. It is impossible). But THE CURRENT STATE of slush, snow piles higher than me, untreated sidewalks, and so on and SO forth is SO aggravating .
I am tired of it.

SO, guess what
I am looking at some summer pics instead…

Come with me…
Let’s take a look at these for a while, shall we?


OH, but peeps, do you know what day it is today?
IT IS GROUNDHOG DAY!!
SO, it remains to be seen what Phil, the groundhog, will predict this morning.
An early spring?
OR, six more weeks of winter?
Shadow? OR, no shadow...?
We'll see what Punxsutawney Phil in Pennsylvania will "tell us" later on today!

UPDATE!!
PHIL did NOT see his shadow!!  It will be an early spring :-)
Well, I guess we'll just have to see about that ONE.
But PHIL has spoken!!

Have a good Groundhog Day, y'all!!



All pics today are pics that have I shot with my iPhone.  


In Långgrund close to our summer house. It was SO calm, and so warm this day in July 2014.




Evening by the summer house.  OR rather, it is night time...


Summer morning by said summer house.


Warm summer evening on my sister's and brother-in-law's balcony in Stockholm


I want to go to THE OBX and sit and drink  my morning coffee on a Widow's peek...



And, enjoy a beach!




Be a bit tanned and just enjoy....




I wanna kayak in calm waters...


Go to Key West, maybe...


I CANNOT wait to take a cruise again...


AND, to swim in turqiose waters!




A nordic summer day!




Summer evening on the Virginia Eastern Shore...







And, to sit here and listen to the sea, the wind and the sea gulls...My aunt's summer haven on earth.


Take the boat for a ride on a warm summer day.


Enjoy the sunset from our deck...

Take photos of Karolina on our way to Ostrobothnia!

20 comments:

Monica said...

Åh vad härliga sommarbilder! Bara att sitta på en varm klippa med en kaffe är härligt. Och balkongsittning, helt ok:-). Och det behöver inte vara så varmt men ljuset, blommorna och att vara ute och få lite färg själv, det är ljuvligt. Tror det dröjer här, haha, alldeles grått och nästan mörkt än nu på morgonen, stormat en del under natten och förra natten provsprängde någon en bomb av något slag, ja så man fick nästan slag, trodde det var närmare för husen skakade och det kändes i grunden men nästan 50000 berördes lika mycket med sina hus som riste till. Var på TV sen om det. Jag ringde aldrig myndighet men många gjorde det och beskedet var att någon mitt i detta provsprängt något. Man kan ju undra till vad. Jag vill emigrera, det händer för mycket konstigt i Sverige idag, spelar ingen roll var man bor. Tror jag hoppar på det där båthuset, hoppas bara att inga galningar bor där:-), kanske är mer koll hos er. Tänkte med att om något sånt här hänt hos er så skulle man undersöka grundligare, jag inbillar mig det i alla fall.

Och snö och is är inte kul att gå på så förstår dig precis, man håller på att stå på huvudet hela tiden och det blir ingen avkoppling. Inte kul att gå mitt i trafiken heller:-). Men verkar ta tid med de snömängderna ni fått att smälta, hoppas inte för länge. Ha det så fint idag, kanske blir en bättre promenad!

eastcoastmom said...

Förstår att du tröttnat när de inte kan ta hand om snön. Antar att det är värre för er som bor söderöver, här plogades de flesta trottoarer nån dag efter snön (men vi fick ju betydligt mindre snö än ni iofs.)

Steel City Anna said...

Lät väldigt obehagligt att gå i isvatten! Och farligt att gå i trafiken. Konstigt att det tar sån tid för snön att smälta när det är så varmt? Blir det någon slags isolerad kyla när vallarna packas så hårt kanske?

Nu är det inte långt till sommaren. Så fort man kommer in i februari går det undan tycker jag.

Anonymous said...

Haha! Annika säger hon vill ha vår! Härligt!
Skämt å sidor, det är inte kul när man inte kan gå som man vill.
Här vräkte snön ner igår kväll, massor som la sig och det blev helt vitt igen... Och så vaknar jag till att allt regnat bort under natten!Går på PW i tron att alla vägar ser ut som min men attan vad jag bedrog mig... Isigt som bara den bitvis och jag fick vända och det blev en väldigt konstig PW dör jag mest gick, vände, tog annan väg, vände och till slut gav jag upp och gick hem igen. Skulle haft broddarna på men då min gata var helt isfri tänkte jag det skulle funka utan...
Snart så kan nog både du och jag gå som vi vill igen!

Annika said...

Monica:
Ja, jag är ju inte personen som direkt är känd för att längta efter vår och sommar. DEN kommer ju ändå, och hos mig är det en såååå lång säsong.
Men just detta, detta som kommer efter en stor snöstorm är sååå otrevligt. OCH hur de plogar...
USCH!
OCH hur de lägger snön.
Blä!
Ja, jag vet..jag tänker också mkt på Sverige i dessa dagar. Situationen där. OCH det som gjordes så FEL från början.
Galningar...jo, de finns tyvärr här också...som du vet.
GAAAHHH!!!
MEn du, vad hemskt med den där sprängningen. Fy tusan. Jag hade blivit supperrädd.
Nej, inte kul med snövallar ffa, och hur de lägger snön.
LESS!!
Lite gnällig idag, tror jag.
It shall pass :-)

Annika said...

AM.
Det var mängderna som gjorde/gör det SÅ hopplöst här. Three feet. Ingen lek.
Men fasiken vad jag avskyr när de lägger den på trottoarerna. USCH!!
Talade med en granne, 10 inches är liksom den perfekta snön. Mer än så behöver inte komma :-)
Ja, jag är less på detta att inte kunna gå där jag vill.

Annika said...

Anna:
USCH ja...
Tror det packas så hårt i vallarna att det tar superlång tid för det att smälta. VET att de i Boston i fjol hade snöhögar kvar in i juni.
Men då fick de ju också extrema mängder.
Hela vintern igenom.
Isvattnet och det vadandet var SÅ otrevligt.
Men då var jag så förbannad redan att det liksom bara var Murphy's Law...
Ska faktiskt gå ut om en stund igen, men bävar. Tar en annan rutt idag, givetvis.
Jag behöver inte ha en tidig vår, bara det smälter undan lite mer här så att jag inte blir beskuren då jag ska ut.

Annika said...

Brysselkakan:
HAHA, jag vet...
Fast, egentligen inte. VILL bara inte vara begränsad, och förbannad, varenda ggn jag ska ut och gå.
Får lägga undan två av mina rutter, för de funkar inte nu. SÅ irri!!
USCH fy, den sortens PW du hade är de värsta jag vet. SÅ är det här nu.
Hela tiden skräck för att ramla och så sig, hela tiden ett spanande i marken. USCH!!
jag tror som du, snart kan vi gå som vi vill igen. LÄNGTAR!!!

Keith said...

I hear your rant!! Pedestrians truly don't have anywhere to walk when heavy snow comes and the paths are covered and the plows pile up the stuff near corners so walking on the street is dangerous! Good thing motorists could see you and weren't rude about it!

Because of that, I understand how you would want spring to come!! We will have to see what Phil says today!! Haha!

Annika said...

Keith:
It is so damn easy to rant these days.
I gave up right away today. TOO icy.
So sick of this.
Phil "says" an early spring :-)

Desiree said...

Helt underbara sommarbilder du bjuder pa. Ja inte alls kul nar det slaskar och smalter. Ni har ju fatt sadana mangder att det tar tid aven om ni har relativt hoga temperature. Hoppas det snart blir batter och lattare att ta sig fram igen.
Kramar!

Annika said...

Desiree:
TACK min vän!
ja, jag kände att de behövdes idag.
Exakt, det är snömassorna som ställer till det. Vi hade snö sgs hela vintern i fjol, men aldrig egentliga problem med framkomst etc.
Idag gick jag vända och gå hem igen. Eftersom det var minusgrader var det IS överallt. jag blir SÅ less...
Kramar!

Annika said...

Fina sommarbilder! Blir alldeles varmt och mjukt i hjärtat :) .

Du kanske borde investera i ett par yak-traks? Det var så vi överlevde hundpromenaderna när vi bodde i Massachusetts (svart is plus hund som just sett en ekorre, typ..farligt, farligt!) Jag har använt dem en del i Colorado också.

Vi får hoppas Phil har rätt helt enkelt.

Kram!

Annika said...

Annika:
TACK!
Ja, det känns inte helt fel nu.
Yak-traks....måste googla. Ja, varför inte?
Ngt måste man ha. Jag vände om direkt imorse. Parkvägar och vägar täckta med svart is. Såsom det blir då det smälter under dagen och det blir köldgrader på nätter och morgnar. GAAH!!!
Phil, tror nästan han får rätt iår...SÅ konstigt vinter som det varit.
Fast, jag behöver inte vår i mars heller, iaf inte under första halvan. Vi får se.
Kramar!

Hej said...

Vackra bilder.
Och med iphone? woaw.

Annika said...

Hej
Tack! Denna gången valde jag endast bilder tagna med min iPhone, ja.
Tusen tack!

Channal said...

Hej finaste Annika! Älskar dina sommarbilder. Så FINA! Vill ha sommar NU!! Har varit uppe i Stockholm i två dagar på utbildning. Mörk när vi kom till föreläsningarna o mörkt när vi slutade. Såg bara lite av solen när vi satt där inomhus. Vi var i Finlandshuset på Snickarevägen. Helt slut i huvudet nu. Inte van att sitta still o lyssna. Men glad! Fast jag orkar inte läsa på engelska ikväll. Scrollar upp o ner o tittar på dina underbara bilder. Love!!

KRAMAR Anna

Annika said...

Channal:
TACK gulliga du!! Blir glad över dina fina, fina ord!!!
Nej, jag vill inte ha varken sommar eller vår nu. Men jag är jävligt less på att is och snöhögar ska beskära det jag vill göra, och hindra mig från att ta mina PWs.
SÅ less på det.
Så av den anledningen hoppas jag att skiten (för det är ändå bara skitig snö kvar nu) ska töa bort.
Låter som trevliga dagar i Sthlm.
Sov så gott nu!!
Kramar!!!

Anne-Marie said...

Man får "rant and rave" ibland. :)
Jag förstår precis hur du känner eftersom vi har haft liknande situationer många gånger i Weed och Mt Shasta.
Jag såg att någon föreslog Yaktrax. Jag skrev om det på min blogg efter det att jag föll för 3 år sedan. De fungerar!
Numera går jag inte ut och går om det finns risk för halka.
Härliga och fina sommarbilder! Och visst är det enklare när det inte snöar och blir halt och isigt.
Hoppas att du snart får återuppta dina PWs som du vill och brukar.
Kramar!!

Annika said...

AM:
Ja, man får ju det, som tur ÄR!!
:-)
USCH ja, så less på detta. Nu regnar det, och är milt. Det är bra.
Vill bar får bort snöhögarna nu.
Ska kolla det där med Yaktrax. Låter bra.
Nej, jag är livrädd för halka, ffa när det är svart is över asfalt. USCH!!!
Tack, jag hoppas också att jag snart kan ta tag i mina PWs, med tonvikt på P.
Kramar!!