Friday, February 12, 2016

Tankar inför Alla Hjärtans Dag.

Godmorgon kära fredag!!


Helg igen. WOOOOT!!
Fast, egentligen får jag (sedan länge) helgkänsla redan på torsdagen.
Älskar torsdagar.
Igår var det en alldeles särskild torsdag också. Lotta hade bakat semlor till svennefrullen. Oj oj vad goda de var!
Vi lät oss alla väl smaka.
Jag har två svenska vänner här som är helt otroliga på mat och bak! Lotta och Anna. Bägge två från Hälsingland.
Allt de rör vid blir till rena matguldet!
Alltid en fröjd att äta och fika hos dem.
Lotta, tack för gårdagens semlor. Ja, ni ser ju själva hur otroligt vackra de är!








Vi har kallt väder hos oss. Som så ofta förr runt Alla Hjärtans Dag och President’s Day (måndag).
Det är runt den här tiden, på senvintern, stora snöstormar kan slå till.
Jag vet inte hur många gånger vi har haft snöoväder galore just runt President’s Day.
Den här helgen ska det bli väldigt kallt och blåsigt, men ingen snö (kommer i nästa vecka efter vad jag har hört).
Mitt hus är i skrivande stund EFFING ICE COLD!!!

Det här är den helg då Alla Hjärtans Dag råkar infinna sig!
Valentindagen!
Valentine’s Day!
Vändagen!
En fin dag att uppmärksamma, tycker jag.
NEJ, menar många, man SKA inte behöva ha en SPECIELL dag för att fira kärlek och vänskap. Kanske inte.   MEN det skadar ju heller inte, eller hur? Tvärtom.
Visst, den är påhittad, och visst vill butikerna tjäna på den. MEN, å andra sidan gör man med den vad man vill.
Det krävs inget märkvärdigt.
Jag ser inget fel i att uppmärksamma påhittade dagar som Valentin och mor/farsdag.
Det behövs inte mer än ett SMS, mail, telefonsamtal eller ett kort. Ingen har sagt att dyra blommor måste köpas, eller att presenter ska ges in absurdum. Eller för den delen ges alls.
Du gör med dessa dagar precis som DU vill.
Utan dessa påhittade dagar tror jag inte att man heller skulle VISA den uppskattning som faktiskt ges under de här dagarna.
Fira det som firas kan, säger jag. Bara gör som du vill! Det behövs SÅ lite, men låt dem inte bara försvinna i tankar som, “kommersiellt trams, och jag tänker minsann INTE..”
Personen/personerna du uppmärksammar blir ju enbart och endast GLADA!


Hemma hos Lotta var det lite Valentingulligt igår.


Peter och jag ska inte fira så mycket.
Vi ska gå ut och äta på lördagkväll, men ingen “pre-fixe-valentine-menu”, de menyerna brukar verkligen betyda bortkastade pengar på medioker mat.
Vi ska istället gå till en av våra favoritrestauranger och de kör inte med någon förbestämd meny på Alla Hjärtans Dag (eller dagen före blir det ju). Trevligt.
På söndag kanske jag lagar till något gott i hemmets lugna vrå.
Hursomhaver blir det inget stort firande.
I Finland uppmärksammas Vändagen.
Det är fint!

När Karolina gick i Elementary School (Kindergarten-6 klass) var det stor fokus på Valentine.
Jag minns hur vi dagarna innan firandet satt med klasslistan och skrev kort till alla klasskamrater. De skulle alla firas i skolan med tårta och kortutdelning.
Minns att vi brukade köpa små påsar att lägga kortet i.  Ibland köpte vi också en liten godisbit till alla barn.
Någon gång var jag med i skolan och hjälpte till på dessa dagar. Ganska gulligt.
Det var nog inget jag tyckte var särskilt betungande. För Karolina var det nog BARA kul, tror jag. Hon älskade att komma hem från skolan med sin Valentinpåse som var fylld med kort och godis.

SÅ med detta önskar jag er en fin Alla Hjärtans Dag! OCH förstås en väldigt fin och trevlig helg!

40 comments:

Monica said...

Åh vilka fina semlor! Ser jättegoda ut! Då fick du en (två;-) så härligt! Och Valentin firar vi, tycker det är roligt och som du säger räcker det med ett sms eller telefonsamtal, är så roligt när vänner hör av sig. Och maken och jag firar lite extra, ska titta efter något till honom idag.

Önskar dig en riktigt fin helg och en trevlig Valentin!

Åsa said...

Jag är också från Hälsingland! (Färila) men inte är jag speciellt bra på mat och och bak för det! Fast kanelbullar brukar jag lyckas med, det bakar jag typ varannan vecka och skickar med barnen till skolan som matsäck! Mina kanelbullar har blivit riktigt poppis på den portugisiska skolgården! Jag brukar baka dem till skolavslutningen och födelsedagar och andra tillfällen också. Kanelbuule! ropar de då!
Igår testade vi en semla-lookalike på fiket i byn, men det var bara utsidan som liknade. Annan deg, ingen mandelmassa...De du fick såg ju fantastiska ut!

Desiree said...

Jag håller helt med dig om att man ska fira det som firas kan oavsett hur man gör det. Det är trevligt med dessa små bemärkelsedagar. Vi kommer inte att fira på något speciellt sätt eftersom vi är iväg och åker skidor med våra vänner från Stockholm. Ska bli kul och mysigt att ses.
Här har det också blivit kallare för tillfället. Helt ok med min smak. Februari tycker jag ändå ska få vara en vintermånad.
Semlorna ser supergoda ut. Även om det inte är mitt absoluta favoritbakverk så tror jag nog att det är mycket godare med en äkta hemmabakad semla, det kanske inte ens jag skulle motstå.
Kram och ha en härlig helg.

Miss Marie said...

Jag håller med, firas det som firas kan! Jag gillar svenska namnet, alla hjärtans dag, det känns som om det inkluderar andra än bara ens valentine! Alfred har pratat om det på skolan så han ser fram emot söndagen, jag har fixat en liten present till honom.

Semlorna ser så goda ut!

Steel City Anna said...

Semlorna ser verkligen goda ut! Och ja, det är nog solbullar som jag tänkte på förut, med kardemumma i. Får fortsätta leta efter dem.

Det har varit en hektisk vecka så jag har inte tänkt så mycket på alla hjärtans helgen. Försökt hitta en present till maken men sen räckte det med ett kort tyckte jag :) hoppas jag får lite fina blommor! När vi gick i skolan gav vi gula rosor till kompisarna och röda om man vågade till nån :)

Ingela said...

De där semlorna ser helt fantastiska ut!
Jepp, min devis är att allt som kan firas, ska firas. Jag ska bjuda dem närmast hjärtat (som bor här nära) på mat och något gott till dessert. Sedan tror jag gubben ska få en extra puss eller två. ;)
Snöfall på våra breddgrader i dag, och en blöt, vit värld. Huu...
Kramar och trevlig helg!

Annika said...

Monica:
TACK!
En semla fick jag igår. Lotta sa att jag skulle ta en till, men...
Nej, jag avstod. THAT CHARACTER THO... ;))
Visst, ska man säga ngt lite extra trevligt och fint på Valentin. Håller helt med.
Tycker man ska fira det som firas kan.
SÅ jag önskar dig, och din man, en toppenhelg!!

Annika said...

Åsa:
Men, det gör Lotta också!! Från Färila!!
KUL!! Tänk om ni känner varandra!?
Anna är från Bollnäs/KIlafors.
Nej, nej jag förstår ju att inte alla Hälsingestintor är matduktiga ;.) Men jag känner två :-)
OCH jag har en syster som spelar i samma liga, men hon är från Sthlm hon ;-)
Jag bakar inte ens bullar...
Tyvärr.
SÅ kul att dina bullar gör succé!!
Semla-look alike...Haha...gotta be the real thing.
ja, jag vet, de jag fick var OTROLIGA!!

Annika said...

Desiree:
Absolut ska man göra det.
Det är ju inte precis en dag som skadar, tvärtom.
KUL med skidåkning och vänner för er denna helg.
Hoppas att ni får det toppen. MEN det får ni alla gånger.
OCH de där semlorna, ja. SÅ goda.
Nej, du hade inte kunnat motstå :-)
Ha en toppenfin helg!
OCH ja, visst, absolut ska det vara kallt i februari. Absolut!
Vintermånadernas månad. Nästan alltid den kallaste och snöigaste.
Kramar!!

Annika said...

Marie:
Absolut ska man göra det.
OCH jag tycker också om det svenska namnet. Det inkluderar alla. Fast, det gör det väl här med, fastän LOVE är i fokus :-)
Lite jobbigt kan det nog vara att vara singel på Valentin ibland, så just den aspekten är inte kul, tex om blombud kommer en masse till jobbet till arbetskamrater och man själv är ensam. SUX.. MEN jag tycker nog att man ofta inkluderar alla. ÄVEN om restaurangerna går all in med PAR som förtecken. Så visst, det svenska namnet är bättre!!
Ja, det var roligt på skolan förr. De där festerna var gulliga. Förstår att Alfred ser fram emot det.
Ha nu en toppenfin helg!!

Annika said...

Anna:
SÅ himla GODA!
Lika goda som de ser ut.
HIHI, jag ska köpa ett kort till Peter, och en ask Godiva. Sen får det räcka.
HA nu en toppefin helg! När jag gick i skolan tror jag ingen ens tänkte på Alla Hjärtans Dag. Lite kul att ni gjorde det.

Annika said...

Ingela.
De var så GALET goda.
JAPP, man ska absolut fira det som firas kan. Inte spjärna emot. Det är vackra tankar bakom alla dessa dagar, och de man uppmärksammar blir ju enbart glada- SÅ why the HELL not.
hihi.
Ni lär få det så mysigt, du och din gube och de era.
Du ordnar alltid till det på bästa sätt.
Kramar i MASSOR från mig!!!

Äventyret framtiden said...

Uppriktigt sagt så har jag inte ätit en fastlagssemla på jag vet inte när. Men däremot plockade jag fram ett par grisar, äppelmunkar för att fira fastlagstisdagen och det gick riktigt bra det också.
Jag har sänt några stålhjärtan med pärlor som jag har gjort själv till goda vänner som fyller år under februari. Slagit två flugor i en smäll, så att säga. Passat på. I övrigt så firar vi inte Alla Hjärtansdag, den kommer och den går...
Ha en fin helg, en fin Valentinedag och en fin presidentdag. Må ni få en vettig president i USA. Jag blir trumpen när jag tänker på Trump. En kvinna kanske kunde komma på tal den här gången? :)

Kramar!

Anonymous said...

Jag tittar mer på det ljuvligt vackra porslinet an på semlorna.
Underbart rosigt mönster!
Valentine, ja! Det var kul, när ungarna
gick i skolan - numera skickar jag kort till mina gamla vänner,
som förlorat makan eller maken. Det blir allt fler av dem. Skriver
om nån trevlig händelse vi haft tillsammans. Goda minnen, liksom
gammal vänskap, bör hållas vid liv.

Don var en, som aldrig nånsin köpte Hallmark-kort. Han skrev små
lappar då och då och lade på kudden eller tejpade på spegeln.
Eller kom hem med en bok han trodde, att jag skulle tycka om.

Låter som om du och Peter planerar en trevlig veckända. Ciao!

Ruth i Virginia

Annika said...

Karin:
Du kanske inte gillar tillräckligt?
OCH det är lika bra det :-)
Trevligt för dem som får din fina, fina alster. Vad glada de ska bli!
President's Day är mer för George Washington, inte för sittane prez.
Men ja, måtte det FAN inte bli Trump. Alltså, jag vet inte vad som kommer hända med USA om det blir han. Det vore katastrof.
Jag hoppas på Hillary, jag gör verkligen det.
OCH om inte hon, så Sanders.
Kram och ha en fin helg!!

Annika said...

Ruth:
Ja, det var minsann fint porslin också!
SANT!!
Vad gulligt att du firar Valentine så, vackert. OCH vad glada dina vänner ska bli.
Alla ska inkluderas, absolut.
P och jag ska gå till Passion Fish imorgon. Gillar verkligen det stället.
Annars har vi inte så mkt inplanerar.
Det lär ju bli KALLT i RTC, och överallt, men i RTC blåser det ju så INFERNALISKT.
VAD gullig och fin Don måste ha varit, Ruth. Jättefin äkta man.
Önskar dig också en jättefin helg!!

Anonymous said...

De där semlorna ser magiskt goda ut! Förstår att ni njöt och åt med andakt.
Alla hjärtans dag är lite speciell hos oss, det var då T och jag möttes för första gången men på den tiden, 1986, var det bara en vanlig fredag på sportlovet. I år är det med andra ord 30 år sedan!
Tror inte vi firar p något speciellt sätt, vi är inte så mycket för sånt, men har jag tur får jag även i år en låda med gelé-hjärtan!

marianne.dahl3 said...

Åh vilket underbart porslin till semlorna och kaffet. Älskar gammaldax porslin, riktiga koppar med fat, muggar är bra också men lite annan känsla med kopp/fat tycker jag. Så goda semlorna ser ut, ett vackert hjärta på också.
Alla hjärtans dag är en fin dag, man gör den till det man vill, jag brukar skicka kort till barn/barnbarn och ngr väninnor, får en del kort själv också.
När min man levde gick vi alltid ut och åt på restaurang, men som du säger färdiga Valentinsmenyer är för det mesta inte något att ha.
Geléhjärtan är gott! Men står över sådana i år.
Ha en jättefin helg och hoppas ni inte får för mycket snö!
Själv har jag varit i stan idag och fikat med min bästa vän sen många år, vi har alltid lika mycket att prata om! Semla blev det till kaffet.
Nu ska jag sätta mej och äta färska räkor och lite vitt vin, det är ju fredagkväll!
Kram
Marianne D.

Vform said...

Javisst firar vi Vändagen här i Finland!
En extra blombukett till hemmet och ett "komihåg" till nära och kära! Ett sms eller mejl till vänner, nära och utomlands! Det går ju jättebra att höra av sig nu för tiden! Har även skickat några kort :)
WOW, vilka smarriga 'fastlagsbullar' ... hm, jag 'fuskade' och gjorde mina av Brödfabrikens, men nog med grädde och mandelmassa! OCH klimpsoppan, inte att förglömma :)
Fantastiska glasskålar ... dom kunde jag ha haft :)
TUNG blötsnö har vi fått här i ett dygn nu och det ska fortsätta tills i morgon! Men mätaren visar runt nollan så det försvinner säkert snart!
HA en skön helg ... och en trevlig Vändag!!
KRAMAR ♥

Anne said...

Annika, amen till det. Du har så rätt, fira och uppmärksamma på det sätt du vill men skippa det inte pga av nån form av revolt och protest mot att fira nåt som är påhittat eller kommersiellt. Seriöst alltså, Alla hjärtans dag, mor och farsdag är inte det söta dagar fulla av kärlek och värme. Sånt vi behöver mer av i denna värld...
Allt det sagt, har en väldigt avslappnad inställning till Valentine´s Day, men alltid mysigt med nåt extra i vardagen. Det du säger om kort i Elementary school känner jag igen från detta årets pre-klass. Gullig tradition. Roligt höra att det alltså fortsätter i riktiga skolan och är nåt man uppmärksammar, mysigt. På den här pre-k nivån handlade det ju mer om att rita nån streckgubbe, klistra lite, skriva dit bokstäverna på barnens namn (bra övning också). Vi spred ut det och gjorde nåt kort varje dag den här veckan, för att koncentrationsspannet skulle hållas uppe. Idag ska de med, blir roligt att se hur det går till. Jag ska faktiskt volontära idag, inte pga Valentines kortutdelning men de ska gå till biblioteket och behöver föräldrahjälp men lär få vara med och hjälpa till med korten också. Får se hur det blir. Jag hoppas alla föräldrar låtit BARNEN göra korten, spretigt, snett och vint. Jag tycker illa om när barnprojekt görs perfekt och det är tydligt att en vuxen hand styrt upp det och varit för involverad. Visst kan man behöva hjälpa lite, men du vet kanske vad jag menar, barnens projekt ska vara deras och det ska synas en nästan 5-åring gjort det.
Mysigt med lördagsmiddag på bra restaurang, låter riktigt trevligt. Jag köpte en Godiva-ask på Costco igår, mer än så blir det inte. Ikväll ska vi ut och äta men det är slumpen, kära Amanda textade tidigare i veckan och frågade om hon fick komma och träffa Stella och om vi ville ha lite vuxentid, så perfekt timing på det viset också.
Riktigt trevlig helg Annika!
ps ja de där semlorna såg ju sååå goda ut, haha karaktär där att bara äta en.... ;)
Kram

Musikanta said...

Blir hungrig när jag ser dessa fantastisk semlor. Har bara ätit en enda minisemla hittills.
Tycker som du att man visst ska fira alla dagar man kan. Min mamma brukade alltid köpa gelehjärtan, men Kent som är vegetarian äter inte gelatin så det blir inga här hemma tyvärr. (Jag köper inte godis till mig själv eftersom jag ständigt måste tänka på vikten.)
Önskar dig en skön och trevlig helg också!
Kram från Ingrid

Annika said...

Brysselkakan:
DE var så goda. Vi åt verkligen med andakt- SÅ härligt!!!
Mums!!
ÅH vad mysigt, just den dagen ni träffades. DÅ förstår jag att det är lite extra speciellt för er!
Trevlig helg!!

Annika said...

Marianne:
Visst är det fint. Håller med!!
Så gott att dricka ur så fina koppar också!
Visst är semlorna fina med hjärtan och allt.
Ja, visst, V-dagen blir exakt det man gör den till. Ingen blir ju direkt förnärmad om de får en hälsning. Tvärtom!
Alla blir glada.
Så absolut, gillar din stil där!
Sant, att gå ut och äta på V-dagen är meningslöst.
Det är verkligen överpris då för medioker mat.
Mysig dag du haft med väninna och semla. Gillar.
OCH du, dina räkor och ditt vita vin...JA TACK!!
Lyckost dig.
KRAMAR!!!!

Annika said...

Vivan:
NI gör ju det, och det är så fint.
Alla blir glada.
Gillar verkligen Vändagen. DEN är fin och speciell, och alla är involverade.
Mmm...just det, glömmer alltid att semla är ngt helt annat i Närpes, haha!! Fastlagsbulle, just det.
OCH klimpsoppon!! OCH att åka utför? Visst?
Klimpen gillar jag inte. MEN en god köttsoppa, ja TACK!!
Underbart!!
Njut av helgen.
Här ska det bara bli KALLT. Men det gör inget.
Avskyr verkligen tung blötsnö!
Trevlig helg och stor kram!!

Annika said...

Anne;
Eller hur!?
Jamenvisst, ska vi fira.
Det är ju just sånt vi behöver mer av. Allihopa.
Hela världen.
Tycker det är så trist med dem som är motvalls V-fdagen och mors och farsdag. Ibland undrar jag varför???
Hmmm...
Jag säger inget mer om det nu ;-)
Japp, det där med Valentinkorten börjar i lekis, och fortsätter hela vägen upp tills att de börjar MS. Varje år. Du kommer att märka det. Inget betungande alls då man bara har ett barn. Jag saknar det där idag. Det var fina dagar på skolan med Vdagen. K var alltid så glad då hon kom hem med alla korten och godiset. Gulligt, tyckte jag.
Vet du, vi körde mest med färdigtrycka v-kort. Finns på affären, överallt. HIHI, ett tips. Men sen fick Karolina skriva allas namn och ngt litet på kortet.
ÅÅÅ de där volontärdagarna som jag ställde upp på titt som tätt i ES. Gulligt och rart var det. Även om jag säkert svor ibland, haha. Men det har jag glömt nu ;-)
Samma här, Anne. Köpt en Godiva åt P och ett kort. Mer blir're icke :-)
Men precis som ni ska vi ut.
HA så trevligt, Anne. Underbart med barnvaktande av kär Amanda. Ha så fint i helgen.
Stora kramar!!

Annika said...

Ingrid:
Tack, ja visst är det underbara semlor och jättefint porslin...
ÅH, ja visst ska vi fira det vi kan.
Alltid.
Det är utmärkta dagar att visa uppskattning och kärlek på. Förstår inte varför vissa är så anti. Men jag har en teori där...hehehehe....
Ingrid, du får äta en stor god semla innan säsongen är över. De är ju nästan det godaste som finns!!
ÅÅÅ gelehjärtan är ni många som skrivit om. I widh!!
OCH helt rätt att du köper godis!!
NJUT,
Stora varma kramar från mig!!

Bloggblad said...

Otroligt vilken respons du får på alla inlägg! Gissar att du är lika flitig att kommentera hos andra.
Liksom med Halloween uppmärksammar jag inte 14/2. Vi firar sonens födelsedag i febr och vår bröllopsdag, sen lin födelsedag i mars. Det räcker gott med firande.
Men visst, infaller det på en fredag så händer det att jag köper en blomma eller bakelse.

Annika said...

Bloggblad:
Ja, jag får nästan alltid god respons här :-)
Tacksam!
Får väl anta att jag skriver sådant som är lite intressant för många sas?
Men visst kommenterar jag hos flera av mina bloggvänner, men många som skriver hos mig har inte egen blogg.
Jätteglad för alla mina läsare, och att de tar sig tid att kommentera. Som jag brukar säga, utan er skulle jag inte skriva. Ni är mina vitaminer! TACK!!!
Köp du en blomma, hihi!
Tycker man ska fira det som kan firas ;-)
Trevlig helg!!

Channal said...

Halva februari har gått! Scary!! Det swishar förbi veckorna. Solen skiner idag, underbart! På söndag Alla Hjärtans dag. Ska göra lite god mat här hemma. Jättefina semlor.

Fin lördag till dig! KRAMAR Anna

hej said...

Ja, Annika, helt rätt. Klart man ska fira. Har också teorier om dom som inte ids fira dagarna du skriver om.
Sen, du får så många kommentarer bara för att du skriver så jätte bra! Varierat.
Pluss att du tar hand om dina läsare så bra. Är trevligt och juste, som en kompis.

Nilla Tankebubblor said...

♥ Ha en fin Alla hjärtans dag!

Tredje året i Hjo said...

Tack för tipset - skickade just iväg ett puss-sms till hustrun som jobbar.

Saltistjejen said...

Semlorna ser helt fantastiska ut!!! Wow!!!
Och jag tycker och känner som du, att jag gillar V-Day. Även om jag tycker bättre om den svenska benämningen Alla Hjärtans Dag eller den finska Vändagen bättre eftersom de liksom innefattar "alla" medan Valentine känns mer som fokus på romantiken. Men visst, här i skolorna är det ju enormt stort också. Ella satt och vek och skrev och dekorerade runt 30 kort förra helgen för att ta med till klassen samt skicka till vänner o familj. Plus att hon i torsdags när de firade V-Day här i hennes skola (de var lediga i fredags) kom hem med kort och godis och saker som pennor, bubblor etc. Jätteglad. De hade firat hela dagen i stort sett. Med pyssel, lekar, spel och annat. Samt fikat medhavda kakor, cupcakes etc. Själv hade hon bakat hjärtformade kakor. från scratch. ingen kakmix här inte...! :-) De var jättegoda och det är kul att hon gillar sådant här annars hade det varit en pina hahaha! Jag vet andra mammor som haft barn som INTE gillat att pyssla och skriva typ 25 kort... och de är mindre glada eftersom det då är DE som får göra det. Åt barnen. Så visst finns det för och nackilar. men på det hela tycker jag om att de pratar om vänskap och satt vara en fin medmänniska. Lite extra såhär på V-dagen.
KRAAAM!

Anne-Marie said...

OMG vilka semlor! Jag har inte ätit semlor sedan jag bodde i Sverige. Men dessa gör att jag blir sugen. :) Vilken lyx att du har dina svenska vänner som bakar.
Och vi har haft ovanligt varmt den senaste veckan med uppemot +16-17. Känns faktiskt helt fel. Jetströmmen har ändrat läge verkar det som.
Som jag skrev till dig hos FB brukade Michael och jag inte fira Valentine's. Men vi firade ju inte andra helger- och högtidsdagar heller.
Jag tycker om benämningen Vändagen eftersom den innefattar både vänner och en partner. Tror att en hel del singlar kan känna sig litet utanför just den här dagen.
Dagen till ära pratade jag med min allra äldsta vän i Sverige. Vi har känt varandra sedan vi var 7!
Kramar!!

Annika said...

Anna:
I know, time flies, right!
Crazy!!
Helt galet.
OCH nu har helgen gått också. Hoppas du hade en riktigt fin Alla Hjärtans Dag!
Kram!

Annika said...

Hej:
TACK!
Roligt att du tycker så om min blogg. Blir så glad över de orden.
Och visst ska man fira det som firas kan! Absolut.
Ha en toppenmåndag!!

Annika said...

Nilla:
Hoppas du hade en jättefin dag igår!
Ha en trevlig och bra vecka!

Annika said...

Hans:
HAHA, hade du glömt det annars ;-)
Hon blev ju alla gånger jätteglad!

Annika said...

Saltis.
Du hade älskat de där semlorna. SÅ, så goooda!!!
Vet, men även här kan man ju med lätthet fira sina vänner också, men visst...fattar precis vad du menar.
I skolorna, iaf i ES, är det ju jättestort fokus på v-day. OCH wow vad de firar. Minns ju det där med korten. Men ack och o vad roligt det är för de små. OCH där blir ju verkligen alla firade i klassen.
Och så fint att tala om vänskap och vikten att vara en bra kompis på v-dagen. YAY!
Hoppas ni hade toppenmysigt igår.
Ha en fin vecka.
Kramar!

Annika said...

AM.
Du skulle ha älskat dem också. OM jag inte haft Anna och Lotta skulle det inte bli ngra semlor här heller, det kan jag lova dig.
Avskyr verkligen mildväder på vintern, som ni har nu. Inte kul alltså. Verkligen inte roligt.
Just nu snöar det här. Men imorrn ska det regna bort, lika bra det på ett sätt. Men snön hade gärna fått ligga kvar och vara vacker också, bara man inte blir stoppad i sitt dagliga liv.
Det var bra att du pratade med din vän på själv v-dagen :-) SÅ ska det vara.
Men, ja, jag vet, jag tror också att det kan vara jobbigt för singlar på v-dagen, absolut. Speciellt om den inträffar en veckodag. TUNGT. Tungt med alla blomsterbud etc.
Nu är dagen över för iår.
Kramar!!!