Friday, February 19, 2016

Happy Friday!

Happy Friday!
TGIF!
Äntligen fredag!
Helg!


Samma visa varje vecka. Jajamen.
På bloggar, på Facebook och på Instagram.
OCH såklart, i riktiga livet!


Vi ska få en oerhört mild helg här i The Mid-Atlantic. Detsamma gäller nog för hela östkusten, skulle jag tro.
Faktum är att vi imorgon kan se fram emot temperaturer på uppemot 17-18 grader.
Ja, jag säger då det ...
Det kan nog bli en kopp te på decket då.

I nästa vecka?
Tjaaa ... vad sägs om ett stycke snö igen?
Jajamen, detta nådens år är allt möjligt.


När jag skriver det här inlägget håller jag på att fixa lite inför Lottas ankomst.
OCH, precis som alla mina inlägg skriver jag dem dagen före de publiceras (SÅ LOTTA har varit här redan!  OCH vi hade det SÅÅÅ himla BRA. Mer om det på måndag)
Maten är i ugnen. Proseccon ligger på kylning.
Det känns så roligt med besöket. Lovar att berätta allt på måndag.
Lotta tar tunnelbanan ut till ändstationen på silverlinjen, alltså Reston.
Så himla kul att hon tar sig hela vägen ut hit till "suburbia" från downtown DC. Det tar ändå 45 minuter med tricken.
Lotta är lite hemlig sådär, så det blir ingen bild på henne på måndag.
Men, jag ska kanske plåta lite annat.


Den här helgen blir det lite gott att äta hemma hos oss igen.
Alltså, jag gillar verkligen våra helgmiddagar.
Det kommer även att bli en liten tripp till Moderskeppet. Ja, det är IKEA det!

Åh, planschen i mitt kök som jag visade igår är FANART! Alltså, straight out of Gilmore Girls.
Luke (killen som bär ut frukosten på bilden) äger en välbesökt diner i den lilla staden Stars Hollow.
Luke spelas av Scott Patterson i serien, och han ser... ja ... väldigt BRA ut ... TO say the least (den nyfikne får googla denne man). Det är Luke och Lorelai (SKITSNYGGA Lauren Graham alltså) som har en sådan kemi genom hela Gilmore Girls.
Jaha, där fick ni er lite GG-trivia till livs också, hehe.
Besatt? Jag?! Nä!
Förresten, en person bland er som kommenterade igår visste direkt:  Anna i Sheffield 
Anna, jag visste att du skulle knäppa det på stört!

Ha nu en riktigt fin helg, kära ni!!




Här är några av veckans instagrambilder.  Den ovan från min nedre uteplats.


Promenadbild från dagen då jag svor som mest över den svarta isen på vägar och stigar ... Jag gick mest bredvid vägen, i snön.  Kändes lite säkrare.




Veckans tulpaner.

26 comments:

Äventyret framtiden said...

Ljuvliga vinterbilder, vårbilder! :)
Ser framemot att få läsa mera om Lotta-träffen!
Ha en fin helg på alla sätt och vis!

Februarikram!

Katarina P said...

Ha en underbar helg! Happy Friday!

Channal said...

Men så kul att ha Lotta på besök! Skulle ha varit kul att få smutta på prosecco tillsammans med er två i ditt mysiga kök. Igår fick vi vinter här! Massor av snö. Men nu är det mesta borta.

Trevlig helg och KRAM!! Anna

Desiree said...

Happy Friday till dig Annika. Ha en underbar middag med Lotta. Njut av resten av helgen. Verkar som all snö kommer att ha töat bort då under helgen om ni får så milt och sedan mer snö alltså. Ha det gott och ha en skön helg.
Kramar!

Steel City Anna said...

Låter mysigt med besök, och med prosecco :)

Fina färger på bilderna. Hoppas isen försvinner. Tidigt igår morse hade vi sån där osynlig is, black ice, och jag halkade nästan. Som tur var smälte den bort snabbt.

Det ska bli jättespännande med nya Gilmore Girls! Ser verkligen fram emot det!

Evas blogg said...

Vilka underbara bilder du visar oss! Och nu förstår jag vem planschen föreställer. Han är verkligen inte ful :)

Monica said...

Ha en toppenhelg! Så kul med besök och njuta av både det och god mat! Vintern är som den är men vacker på dina foton. Och jag är invigd i Gilmore Girls nu, tog lite tid när jag inte visste vem som är vem och bakgrund men nu har jag full koll, sett det där med mormor som får svärmor på besök, när hon släpar fram alla gamla saker, haha, sen finns en underton med allvar också i allt. Bra serie tycker jag med.

Annika said...

Karin:
Tusen tack!
Kan redan nu berätta att det var en sällsynt fin kväll med Lotta igår. Toppen på alla de sätt!
Önskar dig en toppenhelg!!
Kramar!

Annika said...

Katarina:
DETSAMMA!!!
:-)
Kram!!

Annika said...

Channal:
ÅH det hade varit roligt för mig och Lotta om du varit här. Vi hade det så, så mysigt!
Konstig och skum vinter överallt.
Hmmm...
Men ha en toppenfin helg, Anna!!!
Kramar!!

Annika said...

Desiree:
TACK!
Vi hade en så fin middag igår. Önskar att hon hade kunnat stanna längre!
Tror de kanske nedgraderat till regn i veckan, lika bra det :-)
HA nu en superfin helg i skidbackarna, Desiree!!
Kramar!!

Annika said...

Anna:
Det var verkligen så himla MYSIGT!!
OCH Prosecco älskar vi.
Ja, svart is, eller svartis. Vet inte om det ska särskrivas? Är verkligen SÅ vidrigt. Man ser den inte, och plötsligt kan man bara ligga på ändan. SÅ hemskt.
Ja, det ska bli grymt med GG!!! Hoppas bara att de får Melissa McCarthy ombord också!
Ha en toppenfin helg!!!

Annika said...

Eva:
Tack snälla du!!
Åh, känner du till Gilmore Girls. Jag vet, han är verkligen inte ful ;-)
Ha en toppenfin helg, fina Eva!!
Kram!!

Annika said...

Monica:
Ja, en jättefin kväll med Lotta. Tänk om man kunde få såna kvällar med alla kära bloggvänner!
Å det hade varit roligt.
HIHI, bra att du också känner till GG eftersom din dotter är ett superfan, precis som jag :-)
Ja, det avsnittet ja. Emily Gilmores svärmor kommer, och de får släpa fram alla prylar hon gett dem och som Emily avskyr, haha.
Önskar dig en superfin helg, bästa Monica!!!

Anonymous said...

Hoppas du får en fin stund med Lotta! Alltid så härligt att kunna träffa de vänner man har på annan ort och i andra länder ju.
Och vad fina de där tulpanerna med frasig kant var!

Annika said...

Brysselkakan:
Åh, jag måste nog förtydliga inlägget. Skrev detta igår, så Lotta har redan varit här. EN sådan fin kväll fick vi!
TACK, gillar också de där tulpanerna jättemycket!!
Ha en toppenhelg!!

Saltistjejen said...

Hahaha Annika, jag såg också direkt att det var från Luke´s i GG! :-) Fast jag hann inte kommentera. Det gör jag ju inte så ofta längre som du vet...
Men ja, DU fick mig hooked på den serien och ja, jag gillar den skarpt! Inne på säsong 3 nu. :-)
Och så KUL med besök av Lotta!!!! Jag hade ju den otroliga underbara turen att få träffa henne förra veckan. SÅ ROLIGT! Men tiden sprang iväg alldeles för snabbt... Hade kunnat prata timmar till. Men så är det ju när man ses. Så roligt. Hälsa och KRAMA henne från mig. Jag skickade minsands med en kram till DIG också. Hoppas hon deliver ;-)
Nub hoppas jag bara att DU kommer hit något framöver också. :-) Skulle vara så roligt att träffas igen Annika.! Saknar verkligen att vi inte kan ses lite "regelbundet" sådär som när ni kom till NYC eller vi till DC.
Jag såg förresten The Way också på ditt råd. SÅ Fin! Jag gillade den skarpt!!! Och fick lite Europalängtan på kuppen.
Ha nu en toppenkväll och en riktigt härlig helg!!!!
KRAM!!

Annika said...

Roligt med finbesök! Jag måste förresten säga att din bild på de luddiga tulpanerna i solljuset kan vara den finaste tulpanbilden jag sett på internätet den här våren.

Annika said...

Saltis:
Nej, men vad ROLIGT att jag gick dig hooked på GG!!
WOW, vad glad jag blir.
Ja, jag och Peter satt ju och tittade hela hösten. betade av 7 säsonger på tre månader. HAHA.
Hooked much?
Blir så glad över att du gillar den också. Serien.
Vi pratade om dig igår, Saltis. Vi sa bägge hur mkt vi saknar dig i NYC.
OCH att vi önskar att du bodde där.
Lotta sa också hur mysigt och fint hon tyckte det var i SD. Så kul att ni sågs!!
Jag kommer till CA i sommar, men vet inte om vi kommer till SD. Skulle vara grymt att ses dock.
Nej, vad KUL att du gillade The Way, visst var den fin!!!
Kramar!!! Trevlig helg!!

Annika said...

Annika:
Annika!! TACK, det var roligt att höra. VAD glad jag blir!!
Awww....trevlig helg och KRAM!!

Anne said...

Aaaawwwm, från Gilmore Girls. Borde förstått! Du och GG ;) Stor fan av Lauren Graham och tror jag skulle gilla GG, men vet hur det är....börjar jag kolla så är jag antagligen fast. Men gör en mental notering om att kolla den när det är torka och behöver nån ny serie att titta på.
Ha en riktigt mysig helg!!
Kram

Musikanta said...

Får jag sno bilden med de vackra träden mot den sagolika himlen? Kanske...
Kram från Ingrid

Ika said...

Vänta, va? Kommer Gilmore Girls tillbaks?! ÄLSKAR den serien!! Säg att det är sant, haha!

Annika said...

Anne:
Eller hur, jag och GG! All the WAY!!
Vill du har ngt riktigt, riktigt mysigt att se så ska du titta på GG.
Du kommer inte att ångra dig,
Kramar!!!

Annika said...

Ingrid:Du får sno vad du vill.
Jag blir bara glad!!
Kram!!!

Annika said...

IKA!
JA!!!
Netflix har köpt upp den nya säsongen. KUL va!!
Yippey!!!!!