Friday, May 17, 2013

Galleri Fredag med "I mina kvarter" i Fokus

Godmorgon!

Fredag igen och ny temadag.

Den nya melodin är att DU som är med i temat (NYA medlemmar är alltid välkomna) skriver upp dig i widgeten nedan.
På detta sätt signalerar du din medverkan!

Lätt som en plätt.




Jag hade visst bestämt att vi skulle visa "på min gata/i mina kvarter" idag.
Det ska bli trevligt att se vad ni alla har fotograferat.

Så här ser det ut där jag bor.
Jag tog bilderna i förrgår.
Det var 30 grader varmt då, och lätt fuktigt.
Sommarkänsla, ja.
Jag tycker nästan att värmen syns på bilderna.  Eller att fukten syns, ska jag säga...


Here it goes:



Jag bor på en lummig gata i en lummig förort, eller Leafy Suburb, som det kallas på engelska.  Jag är jätteglad över alla grönområden jag har runt om mig.


Karolina tittar fram.




Vi har en lekplats och en basketplan vid gatan där jag bor.



Och golfbanan är ständigt närvarande, därtill promenadvägar i samtliga riktningar.  TACKSAM för dem alla!!!


En mycket vanlig fjäril på den amerikanska östkusten.

















Vi har flera ängar som hör till just vårt område, och vi har en liten bäck som rinner igenom grannskapet också.  I den finns sköldpaddor, paddor och fiskar.


En välbekant syn för er numera, mitt deck och min utsikt.  Tacksam över västerläget.



Nästa veckas uppgift:
vatten.


Nu önskar jag er alla en trevlig helg.
Vi ska på bröllop i helgen, så det blir inget bloggande förrän på måndag för mig.
Jag lär säkert instagramma. Ni hittar mig här: skandigirl

Ha det så gott!!


27 comments:

Erica said...

Som jag skrivit tidigare: Du verkar bo i ett sådant LJUVLIGT område!
Det är verkligen underbara bilder du bjuder på idag, och jag bara suger åt mig allt det gröna och lummiga! Som gjort för ett fotoparadis :D

Piteå är i och för sig också vackert på sommaren, men inte SÅDÄR underbart!

Hoppas att ni får en jättebra helg och riktigt trevligt på bröllopet!
MVH /Erica

Desiree said...

Oj då nu inser jag att det blev fel för mig med fredagstemat. Jag trodde det var vatten idag och hade förberett detta men jag hade ju kikat fel. Så jag gör som så att jag ändå har kvar vatten temat idag och så kör jag mitt kvarter nästa fredag istället.
Underbara bilder på denna lummiga och härliga grönska. Så himla vackert! Ha nu en supertrevlig helg njut av bröllopet och ha riktigt kul.
Kram!

Anonymous said...

Åh, lummigt är verkligen rätta ordet! Gud, så härligt! Här har björkarna precis börjat grönska, så det är på gång. Men åh igen, för grönt och härligt område! För egen del bor jag mitt i en asfaltsdjungel, dags att åtgärda den saken känner jag nu.=)

Hoppas nu att ni får en riktigt trevlig bröllopshelg!

Karin said...

Underbara, vackra, rofylld bilder!

Nilla Tankebubblor said...

Så härligt du har det! Grönt och soligt just nu också!

Charlie sa ... said...

Tycker om er gata!!!

Det gröna, lummiga...allt. Tänker ofta på det att jag också är tacksam för alla träd och växter här som ger en sådan skön känsla. Jag mår bra av det :-)

Sköna och vackra bilder Annika!!

Njut av fredagen och ha en riktigt fin dag imorgon!

KRAM!!

Annika said...

Erica:
TACK, det gör jag!
Jag trivs så bra här. Just detta gröna, alla parkvägar, grönområden, strövmarker samt allt utbud i form av nöjen, service och annat gör det till ett mkt bra ställe att bo på.
Åh, Piteå slår nog Reston i såå mkt annat, det tror jag.
TACK för snälla ord!!
ha en fin helg!!!


Desiree:
DET gör inget.
JAG gjorde samma fel då Annika i Umeå hade temat och jag skrev på FEL tema. Jag skrev bara det temat jag missat följande fredag.
SÅ det är LUGNT!!!
:-)
Tack, jag jag trivs verkligen där jag bor.
OCH det ska bli väldigt kul att åka på bröllop.
Kramar!!!!


Penny:
TACK!
Jo, lummigt är nog det ord som beskriver Reston mkt bra.
Ni kommer snart att ha den ljuvligaste tiden på året.
Underbara björkar, de finns inte här.
TACK, det sla bli kul att få vara med på bröllop!!

Annika said...

Karin:
Tusen tack!!


Nilla:
Tack, jo jag trivs mkt bra där jag bor.
Njuter av att det är så mkt träd och grönska här.


Lotta:
TACK!!
Vad gullig du är!!
Ja, du bor ju också väldigt grön och lummigt.
Vi får vara tacksamma över det.
Älskar det.
Tack för bildberöm!!
OCH ha en toppenfin helg, Lotta!!!
KRAMAR!!

Anonymous said...

Du bor verkligen i ett grönskande område!
Din bok... stöter på patrull. Pocket måste beställas och de kan inte svara på om jag hinner få den dock så finns det tre Pocketshop på Arlanda terminal 5 så jag kollar där annars. MEN om du kan tänka dig inbunden så finns den på res här för 79 kr (samma som pocket) och de håller den till mig så jag får svar från dig!

Annika said...

Brysselkakan:
TACK!!

OOOHHH....OK.
Ja, men köp den inbundna. GÖR det"!!
TACK snälla du!!
UPPSKATTAR!!!!

TACK!!!!!

olgakatt said...

Lummigt och fint där du bor, Annika! Jag gillar särskilt de röda träden som ger en så fin kontrastbrytning. Vi har en blodbok som vi blev tvungna att kapa för några år sedan och som jag nu håller på att forma på lägre höjd.

Martina said...

Det är verkligen grönt och lummigt där ni bor! Det ser fint och rofyllt ut. Lite svenskt pa nagot sätt.
Ha en jättefin helg!
Kramar

Annika said...

Olgakatt;
TACK!! Ja, jag trivs verkligen bra här.
Ja den där blodlönnen är verkligen så vacker.
Kan tro att blodbokar är fina också.


Martina:
Japp, lummigt är det verkligen här.
OCH rofyllt också. Svenskt? Kanske...
Jag vet inte, men just detta med alla parkvägar och stigar och sådant känns kanske lite svenskt.
Ha en toppenhelg.
Kram!!

Annika said...

Ni bor så vackert, jag är så himla avis! Jag vill också ha många gångvägar att välja mellan - vi bor i ett så litet samhälle så här går jag hela tiden på samma vägar och det är lite tråkigt... Du har hamnat på det perfekta stället på många sätt och vis :-).
Ha en fin helg, hoppas bröllopet blir trevligt!

PS: Det blev inget Galleri Fredag för mej idag, jag har inte kommit mej för att fota nåt i veckan - jag blev väl så omtumlad av sommarvärmen som kom, haha - och vips var det fredag utan att jag riktigt hängde med.

ullrika said...

Alltså. Dina foton är alltid så levande, så inbjudande, så unika på nåt vis! Jag är så glad att jag hittat din blogg och får följa din vardag och Ks spännande val i livet!

Ville bara säga det :) jag läser ju så ofta din blogg men hinner inte alltid kommentera.

Många många kramar!

Anonymous said...

Grönt är skönt! Så fint!

Christina said...

Myyyysigt! Ni bor så fint!! Jättefin bild på fjärilen! HA det så härligt på bröllopet, jag kikar på Insta :-)
Kram!

Anonymous said...

Vilket jättefint område du bor i. Fantastisk med så mycket grönområde nära men också nära till en storstad.

Härligt!

Kram
Sofia i Aberdeenshire

Västmanländskan said...

Otroligt grönt och fint!

Madeleine i USA said...

Vilket grönt och lummigt område - ser helt underbart ut! Hoppas att ni får en trevlig helg!

My Kids' Mom said...

Hej Annika,

Vilka härliga bilder. Det får mig att sakna the D.C. area. Jag och mina döttrar satt även här i Sverige och tittade på bilder från din dotters prom. Vilka fina bilder och vilka fina ungdomar! Min älsta dotter kan knappt vänta tills det blir hennes tur...hon satt och suckade högt över vilka fina klänningar flickorna hade hittat.

Här i Sverige har de börjat med student bal nu de senats åren. Det fanns tyvärr inte när jag tod studenten 1988. Det verkar som att Svenskarna har "importerat" många bra Amerikanska traditioner under de åren då jag bott borta.

Jag undrar också hur det går till med dessa teman? Det låter kul! Lägger man bilder på sin blogg enligt teman? Jag är rätt ny på det här men älskar att titta på fina bilder. Ett fantastiskt sätt att dela med sig av olika ställen i världen.

Mvh,

Anneli

Hemma hos Kibell said...

Ser riktigt mysigt ut i ert område.

Camilla said...

Vilket härligt område ni bor i. Jag gillar allt det lummiga med lövträd. Och så allt vatten precis runt knuten.

Det ska bli kul att följa din trädgård i sommar eftersom du inte kommer att åka till Sverige och Finland. Det blir annorlunda.
Men samtidigt kul, eftersom jag saknar dina inlägg när du har bloggsemester.

Kram

Annika said...

Annika:
TACK!!
Jag trodde ni hade gott om gångvägar hos er.
Men hag vet, det är verkligen toppen att ha så många att välja mellan. En rikedom. De är inte helt vanliga här i USA heller.
NJut av sommaren, och upplev den ljuva tiden.
Du kan vara med på temat när du vill.
Älskar att Nilla presenterade den nya widgeten!!
Kram!!


Ullrika:
AAWWWWWW...
Men tack!!
GISSA om du gör mig glad!
Rörd!!
TACK för att du följer, och tack för att du gillar!!
KRAMAR i massor!!


Marie:
TACK! Ja grönt är verkligen skönt!!!

Annika said...

Christina:
TACK!!
Roligt att du gillar det.
OCH bröllopet var toppen.
SÅ roligt. Idag bomb här.
Kram!!


Sofia:
TACK!!
J,a vi stormtrivs verkligen här. SÅ himla mysigt med alla grönområden.
OCH sen inte mer än 30 km till DC. PLUS att vi har så mkt i Reston med närhet också.
Kram!!


Västmanländskan:
TACK!!
Ja, jag gillar det!!

Annika said...

Madeleine:
TACK!!
Ja, vi trivs mkt bra här.


Anneli:
TACK!!!
Ja, DC är ett härligt ställe.
LIIITE för hett och fuktigt på sommaren bara, men annars så...
TACK!
The Prom ja, så jättestort och roligt för dem alla. OCH för mig också!!
För alla fldrar.
Ja, The prom är ju absolut det som ligger bakom svenska studentbaler.
Det är en trevlig tradition.

ÅÅÅ, om du vill vara med på Galleriet är det JÄTTELÄTT!
Skriv temat och lägg ut det under fredagen.
Länka sedan upp dig här hos mig. PÅ så sätt vet alla att du är med!!
Välkommen!!!
Jättekul!!

TACK för bildberöm!!
Blir SÅ glad!!!

Ha en fin måndag!!


Kicki;
TACK!!
Ja, vi trivs toppen!!

Annika said...

Camilla:
TACK!!
Ja, vi rivs så bra.
Vattnet är konstgjorda sjöar, men bättre än inget.
OCH havet ligger en bra bit bort, tre timmar.
Men jag gläder mig över sjöar och Potomacfloden.
Ja, en annorlunda sommar, helt klart.
Det blir mer skrivet än det brukar bli. Det är då säkert.
TACK för snälla ord!!!
Kram!!