Sunday, May 06, 2012

Sista föreställningen...



Igårkväll satt Peter och jag i publiken för att se den allra sista föreställningen av West Side Story.
Det var UTSÅLT till sista plats och många fick vända som inte hade biljetter.
Föreställningen har varit en succé sedan premiären.
Underbart kul för de medverkande, och för lärarna bakom. OCH för oss föräldrar förstås.
Det är en stor uppsättning, 80 elever på scenen, 30 i orkesterdiket, otaliga bakom scenen.
BRA JOBBAT!!

Igår var det dessutom "Cappies Night" så 64 recensenter från andra skolor i Washington-området var där för att tycka till och bedöma föreställningen.
Så gissa om det var extra NERV igår.
The Cappies är gymnasiskolornas motsvarighet till Broadways Tony-utmärkelser. Senare i juni har de en stor Cappie-gala inne på The Kennedy Center (Washington DCs operahus). På den galan delas då utmärkelser ut till olika gymasieskolor och till de individer som utmärkt sig extra mycket.
Ja, det är stort!
Heja!


The Jets



Sharks-tjejerna river av "America", och jösses vad bra de är. Karolina i blommig klänning till höger.


The Jets är så bra i "Cool".

Drömsekvensen...






OCH det blev stående applåder från en hänförd publik!

Dramaläraren och regissören, Ms. Harris, på scenen för att bli avtackad efter ännu en lyckad vårmusikal.

Min egen lilla shark-girl.

Jets och sharks är egentligen de såtaste vänner bakom scenen...



OCH vid 22:30 bar det iväg till det "the cast party" för alla ungdomar. Vi blev blev hembjudna på vin hos en av Karolinas kompisars föräldrar. SÅ trevligt. Där satt vi till närmare 1:30 då vi hämtade Karolina och company från festen.
Jag tror vi kom isäng efter två!
Det var, i sanning, en ordentlig teaterkväll!

Ha en bra söndag och titta gärna på YT-videon om ni vill, det är filmat under repetitionerna.













24 comments:

Lisa said...

Annika, TACK SA MYCKET för denna underbara video! Sa kul att fa se lite av repetitionerna & höra musik + sang. Jätte duktiga! Vilken upplevelse. Kul att du kunde vara med sa manga ganger. Jätte kul för Karolina ocksa.
Gillar sista kortet ;-)They look good together!
Kramar, Lisa

Annika said...

Lisa:
ÅÅÅ vad kul att du gillade det. Tycker också att killen bakom gjort ett jättejobb. Han är med i föreställningen!
Ja, som dessa ungar har jobbat med detta. NU är det slut. Tror alla kidds är lite smått deppade över det...
Idag ska de plocka ner scenen klockan 15. De ser tom fram emot det :-)
Sista kortet ja...den där killen på kortet är en av karolinas allra bästa vänner, världen gulligaste grabb.
Kramar!!

Anonymous said...

Vilken succee det verkade vara! Kul! Tråkigt att vi inte hade chans att se. Men det blir väl andra uppsättningar som vi får chans till. Vi har tränat fotboll, förlorat en match, ätit middag downtown DC...idag spelar Mel en lacrosse match. Skönt med lite svalare väder, eller hur?

SB

Annika said...

Susanna:
Himla trist. Ja, ni får komma på höstföreställningen och sen på vårmusikalen. I höst ska K sätta upp sin egen pjäs på SLHS!!
JA; detta var en ENORM SUCCE!!! Utsålt varenda kväll!
Fantastiska ungar!!
Idag är vädret skönt. Peter har sprungit ett race i Reston, k har privatlektion i matte och sedan ska hon riva scenen med alla andra. DET ser hon fram emot.
ER helg låter BRA!!
Vi ses!!

Miss Marie said...

Vilken grym produktion! Blir så impad av amerikanska skolor som verkligen går all in även när det "bara" gäller elevföreställningar, nåt sånt ser man ju inte i Sverige. Det känns som Glee, fast bättre!!! :)

Annika said...

Miss Marie:
På vinkvällen igår var en fr sve (jag), två engelsmän, en skotte och fem amrisar. GISSA om vi europeer var impade!! Men även amrisarna. Vi var alla helt tagna.
ja, det är otroliga här i skolorna då det kommer till "performing arts"; drama, musik, dans. OCH sen dessa uppsättningar!! Vi sa alla att vi rös av välbehag under föreställningen.
Ungarna ÄR helt otroliga!!!
Nu får vi hoppas på en Cappie.

Coolaannna said...

Oj, jag är imponerad. SÅ himla proffsigt det ser ut.

jag hade gärna suttit i publiken!

Kram Anna

Annika said...

Coola Anna:
ja, det där är imponerande. Jag är lika tagen varje ggn. Synd att det är slut...
Det hade varit jättekuö om du varit där.
Kram!

Suzesan said...

WOW och så söt K är. Jag kan tyvärr inte se din video just nu. Får inte fram den på bloggen. Kanske något hakat upp sig. Får kolla sen.

Åhh tänk snart kanske hon är en av dem som går på the big RÖDA matta. Som stor och hyllad skådis. Så som Meryl Streep eller Julia Roberts. Hoppas det.


Så fantastiskt att se allt det där. Önskar jag varit där. Älskar allt sånt. Måste igång med att se lite sånt här hemma nu.

Om du inte varit hos mig idag kan jag tipsa dig om att nu har jag berättat allt om duvetvad.


Kram
/Susanne

Annika said...

Suz:
VAD synd att YT hakat upp sig..
hmmm...
Ja, de ÄR otroligt duktiga!
Nu får vi hoppas på en Cappie då.
Det hade varit jättekul om du hade varit med och sett det hela.
OCH just WSS är ju så bra också!
Ah, jag ska komma till dig och läsa!!
Kram!

Suzesan said...

Ooops nu såg jag den. Oj så bra.....


Så härligt. Gillar sången och musiken i West Side Story.

Åhh än idag har jag minne av när jag såg Jesus Christ Superstar med elever som var lärlingar hos Andrew Lloyd Webber. Den var på engelska. Sandra var med hon var fem då och blev så tagen av berättelsen fast hon inte förstod ett ord. Men Hon fick sitta i mitt knä när det var äckligt.
Nu hålls tummarna att de blir godkända och får sin utmärkelse.


Kram
/Susanne

Desiree said...

Så kul att få se alla dessa härliga bilder. Himla kul att du får ta bilder under försällningen. Ja kan förstår att det var värsta nervpirret om det dels var sista förställningen och dels att de skulle bli bedömda och rankade bland andra skolor. Karolina ser sprudlande lycklig ut och som alltid lika vacker. Du kan vara väldigt stolt över henne.
Kramar!

Channal said...

Åh så festligt och kul! Superduktiga och tack för klippet! Blir så glad!! KRAMAR! Anna

Sahra said...

Åh så roligt. Du måste vara megastolt. Hon är så söt K. Ser alltid så glad och härlig ut. Kram

Sara said...

Ja jisses vad duktiga de är och vilken energi!! Handlar såklart om vilken inställning man har från början, om alla satsar allt bli det bra, så kul!! Längesen jag såg WSS, älskar musiken, och vilken kärlekshistoria, suck... Har den på DVD, kanske dags att kolla på den? Söndagshälsningar från oss, puss & kram

Äventyret framtiden said...

Jättefint att få del av West Side Story så här..verkligen go över ungdomarna. De måste ha trivts förträffligt.
Den första filmen av West Side Story såg jag tretton gånger!:)
Gissa vem som kan handlingen? jag hade tur att mina föräldrar jobbade på biografen och jag kunde se den gratis

Musiken är toppen!
Tack!

Kramar!

Elisabeth said...

Det är så imponerande med dessa musikaler som sätts upp på Karolinas skola! Förstår för övrigt det du skriver i en kommentar, att de tycker att det är tråkigt att det är slut, för så blir det (tycker åtminstone jag) lätt när något man jobbat med länge är över. "För det är vägen, som är mödan värd", som Karin Boye skrev. :-D

Min Mans Mat said...

Åh vad kul att se bilder o läsa, vilken uppsättning, vad kul.
Må väl.
Kram H

bettankax said...

Kan bara instämma i övriga kommentarer. Så proffsigt och så jätteduktigt. Måste vara helt fantastiskt att se live och vilken glädje att ha sin unge på scen. Antar du/ni håller på att spricka av stolthet. Ja, vad månde bliva?:)
Karolina är så vacker och ser ut att trivas som bäst. Jättekul att få se:)
KRAMAR!!

Annika said...

Suz:
KUL att du kunde se den!!
Ja, det är verkligen roligt med musikalteater. Jag förstår att Jesus Christ Superstar gjorde intryck på Sandra fast hon var så liten.
Det är alltid kul att se live-föreställningar också.
Kram!!

Desiree:
Ja, jag tog bilderna under de numer där musiken var väldigt hög etc. OCH utan blixt, såklart...
Men jag är glad att jag har dessa.
Ja, så glada de var efteråt!!
Tack för snälla ord, Desiree!!
Kramar!!

Channal:
TACK!!!!
Ja, det är ju sååå härligt!!
Kramar!!

Annika said...

Sahra;
SÅ roligt med denna uppsätning.
Jag är verkligen megastolt :-)
Tack, ja Karolina är verkligen för det mesta glad.
Kram!

Sara:
Visst är de!
Ja, vilken energi och vilken inlevelse!
Deras dramalärare kör hårt med dem, men ungarna är ju så taggade också.
Ja WSS är jättefint.
Vi köpte den på Blu-ray innan musikalen.
Minns du att vi hade LP:N!
Kram och älskar!!

Karin:
TACK!
Ja, dessa ungar hade verkligen GO!!
SÅ BRA!!
OCH jag förstår att du älskade filmen då den kom!! VERKLIGEN!!!
OCH att du kan den utantill. SÅ fin musik!! OCH så fina danser.
MKT bra att dina fldrar arbetade på bio :-)
KRAMAR!!

Annika said...

Elisabeth:
Visst är det så, luften går liksom ur dem. Fastän de tillbringat SÅÅÅÅ många timmar på teatern, varit trötta etc.
Men de har ju så roligt.
Ja, dessa uppsättningar jag sett är imponerande. De satsar verkligen fullt ut.
SÅ sant citat av KB!

Helena:
TACK!!!
Vad kul att du tycker det.
Ja, det var verkligen en toppenuppsättning!!
Kram!

Bettankax:
TACKAR!
Ja, det är verkligen underbart att se K, och de andra som jag ju känner så bra, på scenen.
ATT se hur DUKTIGA de är!!
Nu är det bara plugg som gäller igen, så de har nog lite blues nu...
Kramar!!

Saltistjejen said...

Heelt fantastiskt Annika! WOW!!!
Här applåderar jag högt!
Vilka ungdomar!! OTROLIGT!
Ni föräldrar i publiken måste ha varit nära att spricka av stolthet och ja, lycka, när ni satt där och såg detta live!
Hälsa K att bara genom att sett YT-videon och dina bilder inser man att det måste varit helt otroligt BRA IRL!
Bamsekramen till er!

Annika said...

Saltis:
OOOO TACK!!!!
VAD KUUUL att du tycker det! Jag tycker ju att de är helt makalösa!!
ja, vi fldrar var verkligen STOLTA!!! Vilka ungar!
SYND att du inte var med!!!
KRAMAR!!!