Saturday, March 17, 2012

I grannskapet denna morgon...

NU är det dags igen.

NU står körsbärsträden i Reston på tröskeln till att slå ut för fullt...

Jag gick ut strax efter soluppgången och plåtade mina grannars träd.













Alla bilderna är tagna med min Canon. Jag använde det fasta 50 mm objektivet som jag verkligen lärt mig gilla.


OCH vet ni vart Peter och jag är på väg?
JUST det, in till DC!
IDAG ska vi se de underbart vackra körsbärsträden inne i DC! Tidal Basin, here we come!
Karolina, hon ska ut på tiggarstråt för teaterenehten idag. Hoppas att de kan samla in mycket stålar.

Bildbomb från Washington DC blir det på måndag.
SO stay tuned!!!

Ha en underbar lördag!

22 comments:

Saltistjejen said...

Åååå så VACKRA foton!!!!
Underbart! Just i det där gryningsljuset också. Magiskt!
Jag ser fram emot era foton från körsbärsträden inne i DC. DÄR har jag ju själv varit men aldrig under blomning men å så vackert. MEN TIDIGT! Som sagt. VI var i DC denna tiden för ett par år sedan och då var det svinkallt. Inga körsbärsträdslommor då precis... ;-)
Have fun!!!
KRAM!!!

Sahra said...

Det finns inget vackrare. Jag försöker alltid tajma ett besök i KUngsträdgården när det blommar där. Alldeles rosa och alldeles ljuvligt är det. Ha en härlig dag.

Cari said...

Åh så vackert.
Ser fram emot att få se dina bilder från DC.
Önskar dig en skön helg.

Charlie sa ... said...

Såg körbärsblommor här med, wow!! Allt är snart igång.
Din Canon tar så bra bilder!
Gillar att du är uppe med tuppen och fotar sånt här härligt ;)

Njut av DC! Ser fram emot bildbomb.

Jag ska till frissan - men idag blir det kaffe till!!

Kramar!!

bettankax said...

Vacker försmak inför måndagen:) Ha en fin helg!
KRAMAR!!

Humlan said...

Fina bilder! Man borde verkligen vara mer morgonpigg när man ska fota, bilderna blir verkligen bäst i morgonljus!

Ha en skön lördag, jag ser fram emot måndagsbilderna!

Kram

Lisa said...

Jätte vackert! Det är ända nagot magiskt sa där pa morgonen. Ser fram emot din bildbomb! Vad langt ni har hunnit redan...underbara bilder Annika!!!
Enjoy your weekend!
Kramar, Lisa

Erica Pettersson said...

Åh! Vilka fina bilder!
Är så avundsjuk på dig som bor mitt bland alla otroliga körsbärsträd! ;D Kan tänka mig att det är som en dröm att få gå omkring i Washington och fylla minneskorten med underbara CherryBlossom-bilder!
Men en dag... en dag... :)

Ja, visst är det fasta 50mm-objektivet helt underbart! Jag hade två objektiv till min 400D, ett sådant och så kit(standard)objektivet. Och det var i princip enbart 50mm´s jag använde! :D

Hoppas du får en riktigt trevlig dag bland alla fantastiska blommor :D
MVH /Erica

Camilla said...

Helt ljuvligt Annika:)
Och det ska bli så kul att se de där körsbärsträden som ni ska in och kika på idag. Jag gillar dem verkligen.

Ha en bra lördag.
Kram

Mina fotostunder said...

Men ååh så underbart med träd som blommar så fantastiskt vackert! Lyckans dig som får ha ett sådant paradis runt om dig. Väntar på nästa bildbomb.
Ha en härlig dag!
Kram!

Fröken Anki said...

Underbara bilder! Vad jag kommer sakna blomningen av körsbär och magnolia nu när vi är åter i Sverige. Får njuta och minnas av dina bilder.
Kram och ha en fin dag i DC

Äventyret framtiden said...

Underbart är bara förnamnet!:)
Och allt detta har vi kvar!

Jag suktar av längtan men vill ändå inte ha det ännu, det är för tidigt. Tur att du kan visa och dela med dig!



kram!

Desiree said...

Åh körsbärsträden är ju bara såååå otroligt vackra Annika! Love this. Lyllos er som ska dit och njuta. Ni gör helt rätt. Men tänk att de redan har slagit ut för fullt. Minns att det var betydligt senare förra året eller?
Ha en underbar dag inne i DC.
Kram!

Coolaannna said...

vILKA underbara bilder hördu du! Tänk när vi njuter av körsbärsträdens blommor! Vi köpte faktiskt ett körsbärsträd förra våren och hoppas det överlevde vår milda vinter :)


Ha en fin dag!

PS...Jag undrar var mitt fredagstema tog vägen igår. Jag la ut ett inlägg men det visades inte, jag gick in för att redigera det men det syns inte på min blogg :(((( Får göra ett nytt försök senare!


Kram Anna

Anonymous said...

Hoppas ni får en fin dag inne i DC! Jag är så otroligt glad att jag lyckades tajma mitt enda besök i DC med blomningen - det var så förtrollande vackert! Ser fram emot dina foton på måndag!=)

Channal said...

Längtar till körsbärsblommorna i min trädgård! Ser fram emot bilderna från DC! Ha en härlig lördag! Kram... Anna

Loppan flyttar västerut... said...

Det är ju, precis som Saltis skriver, helt magiskt. Känner nästan tårsvid och far omkring o fotar träd just nu så jag nästan skäms. Det är så vackert. Naturen är baskemej bäst!

Hoppas att du har en god helg, längtar till måndag då din bildbomb kommer.

Många kramar till dej goding

//Å

Christina said...

Åh vad vackert! Magiskt! Ser fram emot måndagens bildbomb! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram!

Min Mans Mat said...

Så otroligt vackra träd, ha en fin dag Kram H

Katarina said...

Så vackert det är nu! Njut av allt som händer runt omkring dig!

Anonymous said...

Åh, så härligt det ser ut, jag ser fram mot bildbomben på måndag!
Kram från Anette (o en extra kram för stöttningen!)

Annika said...

Tack tjejer!
JA lördagen var särdeles vacker.
Som gjord för att plåta blommor.
Nu ligger två bildbomber ute, men det vet ni redan.
OCh det blir allt vackrare för varje dag, men faran är ju också att allt går så fort i den här värmen, och det är inte roligt.
Kram till alla!!!