Sunday, April 04, 2010

Påskdagen...

Morrn, morrn!!

ÅH, vilken underbar morgon!!
Det är alldeles ljummet i luften, solen strålar och det kommer att bli en härlig dag!
Idag är det DAGEN PÅSK i USA. Den enda dagen under hela påskveckan som uppmärksammas, men den uppmärksammas desto mer istället.
Idag är det "egg rolls" lite överallt, påskharar har gömt påskägg i trädgårdarna och godiset flödar, och den goda maten.
Som ni vet firar ju inte vi direkt, men vi ska hem till Peters föräldrar i eftermiddag på påskmiddag.
Annars hoppas jag att vi kommer ut på en redig långpromenad denna övervackra dag!

Okay, imorrn ska jag visa er bilder från körsbärsblomningen inne i DC!
Det var som en dröm det också...

Vi bodde alltså på Gaylord Nation Hotell (namnet jag gillar att garva åt, barnsliga jag) i National Harbor strax utanför Washington. Hotellet var MEGA-stort, och fint. Det hade lite Disney-känsla över sig.
Hela National Harbor var vackert.

Nu ska jag visa er lite bilder därifrån...








Utsikten från pooldecket på Gaylord. På andra sidan Potomacfloden ligger Virginia...
Observera björkarna, och observera stammarn. Det är icke samma vackra björkar som finns hemma...





Hotellet sett från pooldecket. Jag tror aldrig jag sett ett sådant atrium någonstans. Otrolig ljusgård!








Inne i ljusgården...
Här finns fontäner, trädgårdar, affärer och ett otal restauranger och barer.







Igår...

Igår lämnade vi alltså vårt liv som turister i egen stad och for hem till Reston igen...
Karolina och jag for upp till Reston Town Center för att handla en present, och då fick vi garva lite åt alla som stod och köade utanför MAC-affären. Snacka om att de ville ha sin iPAD!! NU!! PÅ en gång!!
NU!!
Härligt namn det också, iPad, det lockar också fram garv! Najs thinking av Apple-gossarna där...eh???
Tur för alla desperata köare att vädret var varmt. Hoppas att de fick sin älskade lilla dator också. Själv har jag svårt att fatta vitsen med iPad. Vad är meningen med en överdimensionerad iPhone?
Nej tack, säger jag iallafall...


TVÅ köer ringlade sig runt...en för "reseved" och en för "purchases"...
HAHAHA!!!
Bilden tagen med min usla kamera i min iPhone.


IDAG...

Ser det ut så här i min lilla täppa...





Och på mitt köksbord finns dessa...




Det här är Karolinas påskkorg...
Det är en anka, så söt.
I korgen ligger det massor av amerikanskt påskgodis...









Imorrn blir det körsbärsblommor en masse här på bloggen...
Ha en fin söndag!

13 comments:

Unknown said...

Massor härligt att sova på hotell. Älskar känslan av att slippa bädda städa och göra frukost.

Här i sthlm är vädret oxå kalas idag. Solen skiner och det är verkligen vår.

Sitter och jäser soffan efter allt godis som haren lämnat efter sig. Suck!
Glad påsk och stor kram

Elisabeth said...

Komiskt det där med alla iPad-köerna. De var på nyheterna här, och de intervjuade någon som blivit först med en iPad just där. Han var lite stolt över detta. Förstår mig faktiskt inte heller på namnet! Kunde de inte kommit på något bättre?

Jag har faktiskt inte firat påsk alls i år, men hoppas på att de ska rea ut påskgodiset efter påsk. :D

Erica Pettersson said...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft :D
Och vilka fina bilder. Tycker det ser både mäktigt och mysigt ut på samma gång :)
Och vad roligt att bo på hotell. Det har jag (tyvärr) bara gjort en gång i mitt liv, och det var 10år sedan; när vi var på skolresa till Paris i 9:an.

Och så härligt med alla blommor i trädgården!
Här har vi haft några plusgrader nu i ett par dagar, vilket gör att snön smälter med en rasande fart! Jag håller tummarna för att det fortsätter så, för då kommer vårblommorna snart hit också :D

Jag ser verkligen fram emot morgondagens inlägg också! Jag ÄLSKAR bilder på körsbärsblommor, och kan inte titta mig mätt på dem ;D

Hoppas att du får en bra fortsatt dag!
MVH /Erica

Annika said...

Rosvik:
Ja, jag älskar det också. Tycker man sover så bra också...
Vad glad jag blir att ni har så fint väder.
Själv lyckas jag avstå från godiset, men det skulle jag inte kunnat göra om jag var hemma :-)
Kram!!

Elisabeth:
Mysterium det där med ipaddarna...hahah..fattar inte meningen bakom det? En övervuxen iphone???
Det finns en grupp på FB som heter "i want an ipad för my iperiod", det säger allt.
Smarta gubbar som kom på det namnet...
heheh..
Bra att invänta rean av påskgodiset..

Annika said...

Erica:
Att bo på hotell är inte dumt!!
Gillar det.
OCH vad fint att ni har plusgrader nu.
Snart, Erica får ni riktigt vår.
Ja, du skulle ha älskat att vara här nu med alla blommande träd!!
Det är som en dröm!
Ska ut och gå strax o då får kameran hänga på.
Imorrn blir det körsbärsträd...och kanske på tisdag också. Har ju en hel del bilder!!
KRAM!!

tinajo said...

Vad härligt med alla bilder, jag hoppas jag får se en del av Washington i verkligheten under detta år.

Det gick förresten bra med att skicka godiset och fiskedraget osv, ingen tull som snodde det. :-) Blev mycket uppskattat hos mottagaren. :-)

tinajo said...

Glömde säga; planen är att jag ska ta mig dit men person jag ska träffa är busy, busy och har SVÅRT att hitta en lucka. Det är därför jag säger "hoppas" - men så småningom så! :-)

Annika said...

Tina:
KUL att du faktiskt är på ingång!!
Tror du kommer att gilla det, bara du inte anländeri den fuktigaste sommaren.
Hösten är en superfin tid här också!!
Glad att det gick fram allting. Det mesta går ju att skeppa sas.
OCH ja, det är alltid uppskattat av oss svennar i USA att få paket.
:-)
Kram!

Desiree said...

Ja Gaylord är ett namn i en helt egen kategori. Låter lite som ett porrpalats. Men det såg väldigt fint och elegant ut. Imponerande helt klart. Ni fick en skön helg som turister i eran egen stad. Vi blev hembjudna till våra grannar på traditionellt amerikanskt påskfirande och det var riktigt mysigt. Hoppas ni fick en trevlig kväll hos Peters föräldrar också. Ser fram emot körbärsblommorna imorgon.

Kram

Annika said...

Desiree:
FINT hotell med genomfjantigt namn, hehe...
Porrpalats, ja...
Vi hade en bra em-kväll hos svärisarna igår. Nu är påsken slut. Skönt :-)
Roligt att ni hade kul!
Kram!

Malde said...

Det såg ju tjusigt ut, hotellet. Kan tänka mig att det var skönt att vara där :-)

Hade jag fått välja mellan godis och tulpaner, hade jag alla gånger valt tulpanerna :-)

Kram!

Annika said...

Test, trst...

Anna, Fair and True said...

Ingen som skickade svenskt godis till Karolina?! Dålig stil alltså. Åt ni något gott på påskmiddagen då?

Så Gaylord är liksom som en resort fast i stan?