Sunday, October 28, 2012

På lördagen...

Ännu har vi inte sett tillstymmelse till dåligt väder.
Allt har varit lugnt och mulet.
Väldigt lugnt.
Vi vet, såklart, inte vad som skall hända ikväll och imorgon. Men...
Detta kan absolut bli till "ingenting", och det vore ju undebart.  MEN...
Visserligen ÄLSKAR jag dramatiskt väder, men bara om jag VET att alla är OK. Att alla sitter säkert i sadeln.

Dessa bilder tog jag igår eftermiddag precis utanför mitt hem.

Minns ni min vackra lönn? Den jag visade bilder ifrån förra söndagen? Nu är det vackra ett minne blott. Trädet är totalt kalt nu. DET är ok...








Jag bor bakom några av dessa träd...



Hoppas det här trädet, som växer precis utanför mitt sovrum, skall palla trycket av Sandy...


Mina klematis trivs och har hälsan...

HA en fin söndag!! OCH vi ska hoppas att INGEN blåser bort!



16 comments:

Äventyret framtiden said...

Hösten är vacker hos dig Annika!:)
Kanske att alla hållna tummar för att ni ska slippa det utlovade ovädret hjälper? Fortsätter givetvis att hålla dem tills faran är över för den här gången.
Här är också vackert, fortfarande kylslaget och lite vitt

ha en fin söndag!
Kramar
Karin

Anonymous said...

Hoppas verkligen att det inte blir så illa som det förväntas.
Har ni tagit in möblerna från decket och vad gör du med alla dina Halloween dekorationer om det börjar att blåsa till ordentligt.
Det är med en konstig skämmande förtjusning man liksom väntar på vad som ska hända.
Och att det även varit en jordbävning med eventuell tsunami gör ju att man följer nyheterna hela tiden. Eller jag kollar i a f med jämna mellanrum.

Här är det mulet och vi får se hur onsdagen blir här. Kan ju bli ösregn men det hoppas jag inte för jag ser så fram emot trick or treating med de små.

KRAM!

Äventyret framtiden said...

...och då menade jag inte bara mina tummar. Det finns säkert många bloggvänner med tummarna hållna just nu:)

Charlie sa ... said...

Jag börjar bli nervös!

Hoppas hoppas att det inte blir illa och att folk inte drabbas alltför hårt.

Vackert hos er Annika!

Stay safe!

Kram!!

Lisa said...

Haller tummarna att det inte blir sa illa! Blommar din klematis fortfarande??? Det är ju helt otroligt! Instämmer med Lotta, sa vackert där du bor Annika!
Kramar, Lisa

Anna said...

Har ar det ocksa lugnt, kanns lite som lugnet fore stormen... Va inte har frra aret nar Irene kom, vi akte bort for att slippa de sa vi far se hur det blir....... Hoppas det blir lugnt och inga allvarliga skador...

Anna

Anonymous said...

Så skönt att ni ännu inte märkt av någon storm, hoppas det blir fortsatt samma läge och stormfritt för er.

Annelis hantverk said...

Vilken underbar park och så otroligt vackert med alla höstlöv mot det gröna!
Hoppas verkligen att stormen avtar hos dig, men det såg inte bra ut i våra TV-nyheter och väderrapporten där borta.
Stor kram till dig!

Susanne said...

Jag blir verkligen GLAD av höstbilder. SÅ FINA!

Suzesan said...

Håll i er. Jag ser liveTV nu från Maryland. Sandy går in nu!! Med kraft sen ger det sig vad det blir. Hoppas EN vanlig "lugn" orkan. Shit vilka vågor.

FINA bilder. SÅ MYCKET höst. Hoppas de är lika vackra om några dar.

Åhhhh jag minns orkanen Gudrun. Jag följde henne från Danmark. PÅ danska sidor. Jag var en av få som förstod hur allvarligt det var. Klockan 16:00 gick hon in och det var som att bo i en tvättmaskin och centrifug och och och...

Nu tänker jag alla er som är i närheten av denna och att det ska bli BRA.

KramAR
/Susanne

Bettan said...

Ta vara på er, och hoppas att det inte blir allt för illa!
Kramar

Martina said...

Hoppas verkligen att ni är ok och att ni inte har blast bort!
Vackra höstfärger! Det ser ungefär ut som i Stockholm där jag befinner mig just nu!
Kramar

Annika said...

Karin:
TACK!!
Jo, den är vacker.
Just nu ösregnar det, och det blåser rätt mkt. Inga orkanstyrkor i vindarna ännu.
Det blir i eftermiddag.
GULP!!
Härligt med ert vita.
Kram!

Jess:
Vi hr tagit in det som kan tas in. Resten är undanstuvat ute.
Just nu regnar det som fn!!
Ja, det är med lite skräckblandad förtjusning man ser fram emot oväder.
Just nu hoppas jag bara att ALLT går bra.
I em ska det verkligen braka till.
Regn blir det nog hr på pnsdag också.
Kram!!

Karin:
TACK!!
Det VÄRMER!!
Kram igen!!

Annika said...

Lotta:
Jag vet...
OCH nu på måndagmorgonen kan man ju lugnt säga att det regnar och blåser.
Otäckt är det.
OCH värre ska det bli.
Stay warm and safe!!
Kram!!

Lisa:
HÅLL tummarna. Nu har det brutit ut, i snäll form, än så länge...
ja, min klematis blommar.
Tack, ja jag trivs så bra här.
Kram!!

Anna:
Absolut. Gårdagen kändes precis som lugnet före stormen.
OCH nu har det börjat, men det är rätt lugnt...I em kommer skrällen.
Hoppas ni har det bra hos er!!
Stay SAFE!!

Penny:
men nu har den börjat. Det vräker ner regn, och det blåser friskt.
I em lär det blåsa orkan...

Annika said...

Anneli:
TACK!!
Ja, det är mkt vacker nu.
Men när den här stormen bedarrat lär det inte var många löv kvar på träden.
HOPPAS träden får stå kvar. ähumm...
Nej, lovande ser det inte ur i våra rapporter heller. Nu har det börjar, det ösregnar och blåååser. Men i em kommer då den där orkanen...SOm ska mötas med de två norra fronterna.
Kram!!

Susanne:
TUSEN tack!!
Vad glad jag blir!

SUz:
Ja. och bilderna du såg från MD igår var nog bara en början för det är i em orkanen möter upp med de två andra fronterna.
USCH!!
Redan nu regnar det som fn, ocj det blåser.
Men inga orkanstyrkor. Ännu.
Japp, nu är det bara att hålla i hatten och hoppas på det bästa.
Gudrun måste ha varit så enormt tuff. USCH och fy.
OCH vilken förödelse det blev.
Hemskt.
Kramar!

Annika said...

Lisbeth;:
TACK för tankarna. DET värmer.
Det har börjat nu, men inte farligt.

Martina:
ÅH är du hemma. VAD härligt!!
NJUT!!
Nu har ovädret börjat, om än i mindre skala.
Men senare kommer ju orkanen i em...
GULP!!
Kram!