Sunday, October 07, 2012

Den årliga kräftskivan...

...står alltid våra vänner, Lotta och Magnus, för.
DET är alltid LIKA gott!
LIKA trevligt!
OCH, sa jag att maten är TOP OF THE LINE!!
Lotta överträffar sig själv varje gång.
Och vi gäster, ja vi kan bara NJUTA!!

Tack för ännu en jättefin skiva, Lotta och Magnus!









Kolla in detta vackra brännvin som är infruset.  Vilket konstverk!

Maten är helt fantastisk!!  Allting ALLT!!!

Lotta hade gjort en ansjovistårta som var bland det godaste vi hade ätit.  HELT otroligt GOD!!!


Sara med liten W!
OCH, så firade vi vår fina Sara som fyllde 40 år tidigare i sommar!

Den obligatoriska "Carmella Soprano" bilden.  Jag, Sara, Susanna, Lotta och Monica.

Tusen tack för en jättefin fest!

Idag regnar det, och det är kallt.  Ja, runt 10 grader.
Det gör inget.
Framåt eftermiddagen ska vi bege oss på ännu ett kalas.  Denna gång hos Peters syster.

Imorgon är det LOV från skolan, Columbus Day!  Härligt!!

Ha en bra söndag!



26 comments:

Erica said...

Det ser ut att ha varit en jättetrevlig kväll :D
Jättefina bilder!

Ha en bra söndag!
MVH /Erica

Martina said...

Det sag verkligen bade gott och vackert ut!
Vad tycker amerikanarna om kräftor och kräftskiva?
Vad är Columbus Day för högtid?
Ha det sa kul pa ännu ett party da!!
Kramar

Martina said...
This comment has been removed by the author.
Lisa said...

Oj oj oj vad härligt ni hade det & vilka konstvärk!!! Allt ser sa otroligt GOTT ut!!! Den där ansjovistartan ser ut att vara delicato...finns det nagot recept ;-) Jätte fin bild pa Peter & dig. What a nice and great looking couple you are. Gillar även "Carmella Soprano" bilden. Igar var det en UNDERBAR dag här. Helt otroligt varmt...25 grader...folk satt ute & at eller drack ett glas vin. Fortfarande varmt idag men ganska mulet. Kommer säkert regn lite senare. Ha det sa kul pa kalaset!
Skönt med extra ledig dag!
Kramisar, Lisa

Anonymous said...

Ja, det är verkligen en ära att få äta all den goda maten! Lotta är fantastiskt duktig. Kul att du tog så många fina kort och fick upp dom på bloggen redan. På sista bilden ser du ut som om jag har fått kramp i käken tyvärr...

Ha en bra dag.

SB

Annika said...

Erica:
Det var så jättefint och trevligt!
Ha en fin dag!

Martina:
Dessa amerikaner på denna skiva, männen (utom Magnus) är så vana vid kräftisar nu att de verkligen gillar det. Men framförallt älskar de Lottas mat!!

Columbus day, ja den firas väl för att han upptäckte staterna ;-). Kanske var det just i oktober han gjorde sin upptäckt :-)
Måste nog googla dagen. Men ledigt är det och det är lovely!!!
Kram!

Lisa:
JA, visst är det vackert!!
SÅ fint!
OCH så är det alltid hos dem.
TACK, kul att du gillar bilderna.
Ansjovistårtan har jag inget recept på, förstås. Men det kan vi säkert vaska fram via Lotta.
Kallt här, men det gör inget alls.
Kram!!

Äventyret framtiden said...

Som vanligt underbart vackra bilder. Vilken fin kylare! Den tar priset,verkligen:). Ansjovistårtan ser god ut, minst sagt.
Märkligt nog så tycker jag att det inte är länge sedan ni hade kräftskiva. Tänk att ett år redan har gått..

Ha det bra!:)

Kramar!

Annika said...

Susanna:
TACK!
Ja, visst är det fint hos dem, alltid!!
OCH gott.
Jag mår bra idag (tack och lov!!) och passade på att skriva det här inlägget i sängen då jag vaknade.
DU är FIN!!
Säg till om du vill ha ngn bild så skickar jag!!
VI hörs!!!

Annika said...

Karin:
TUSEN tack!!
Vad glad jag blir.
VISST är kylaren helt fantastiskt VACKER!!!!
Helt otroligt fin.
Jag vet, åren går så läskigt fort. Jag tycker också att vi nyss hade skiva.
Kramar!!!

Channal said...

OMG! Vilket kalas! Underbara bilder och så mycket smarrigt, MUMS! Den amerikanska träflaggan är så söt! Det har aldrig sett det tidigare =)Den frusna flaskan, How Cool!!

Jättefin bild på dig och Peter också! I love you, Girl!

KRAMAR Anna

Annika said...

Channal:
SÅ himla TREVLIGT och fint!
Visst är den där flaskan så otroligt VACKER!!
DET tycker jg också!
Tack för alla supersnälla ord!
LOOOVE!!!

Anonymous said...

Jättefina bilder!

Har vi verkligen gemensamma vänner på FB? Vem? Nu är jag nyfiken...

Kram och ha en härlig söndag

Marie

Annika said...

Mia:
Nej, jag menar att jag kollade upp Maria Stewart, och ser att hon och jag har ngra gemensamma nämnare. Men jag vet inte vem hon är.
TACK kul att du gillar bilderna.
Ha en fin söndag!
Kram!

Sahra said...

Ni ser ut att ha haft lika roligt och härligt som vi hade det igår. Alldeles för sällan man drar ihop ett större gäng och festar. Är du trött i huvudet idag eller? Kram

Anonymous said...

ahhhh ok. Nu förstår jag. Jag vet att Maria är rätt så engagerad i SVEA och hon har en catering business med en annan svenska.

Marie

HeLena said...

Jag gillar kräftskivor. Och bilderna från Er igårkväll är fantastiska! Du och Peter är så SNYGGA!!! Hoppas ni får det skönt imorgon också!
Många kramar!

Annika said...

Sahra:
Förvånansvärt PIGG!!
Har bytt gardiner, höstat huset, dammsugit.
Mpr bra mao, tack och LOV!!
HAHA!
ja, det är verkligen kul då man drar ihop ett stort gäng och festar.
Mkt jobb för värdfolket.
Kram!

Mia:
Hennes namn är bekant. Det var det redan då du nämnde det.
KUL, hoppas det går bra för hennes business. jag är noll engagerad i SWEA, trista jag.
kram!!

Helena:
JAG MED!!
SÅ kul!!
TACK, du är så gullig, Helena!!
Kramar!!!

Bloggblad said...

Vilken härlig fest! Jag blir jättehungrig, ju!

Desiree said...

Mmmm ser så himla gott och mysigt ut. Man blir sugen på kräftor igen då man ser dina bilder. Vilket fint isblock som gjordes till snapsflaskan dekorerad med frusna blommor. Väldigt fin och fyndig. Allt ser som sagt väldigt gott ut. Gillar sista bilden också på dig med the girls.
Kram!

eastcoastmom said...

Vilket toppenkalas!
Bilden på er tjejer var dessutom fin, ni ser färgkoordinerade ut. Bara rosa, blått och svart. Kul och stiligt!

bettankax said...

Härliga bilder som förmedlar en trevlig kväll. Allt ser så gott, mysigt och jättemumsigt ut. Bilden på er tjejer i trappen är fin. Vad gjorde man utan goda vänner. Härligt gäng:)
KRAM!!

Taina said...

Vilken härlig kräftskiva!!!! Får jag fråga om det bara var svennar med? Förutom Peter då.

Så mycket godsaker! Och fint dukat, precis som det ska på en kräftskiva. Jag har ätit anjovistårta för typ 100 år sedan och tyckte också den var gudomligt god!

Snygg bild på snygga brudar i Carmella Soprano!

Javisst är det kallt nu. Vi har idag kommit upp till 12 grader och nu regnar det lite också. Helt ok om du frågar mig.

Kramar!!!!

Annika said...

Bloggblad:
Ja, vi hade verkligen trevligt, och hungriga slapp vi vara :-)
SÅ god mat!!


Desiree:
Det var verkligen mysigt på alla de sätt, och god mat och trevlig stämning.
Visst är flaskan SÅÅÅÅ himla fin.
Ngt att ta efter.
KUL att du gillade bilderna.
Kram!!


Eascoast:
JA, ett verkligt trevligt kalas.
HAHA, sant, vi ser ju koordinerade ut där vi sitter.
DET har du rätt i :-)
Kram!

Annika said...

Bettankax:
TACK, ja det var en mkt fin kväll.
Sant, vad gjorde man utan vänner?
Det vore bra torftigt då.
TACK för gulliga ord.
Kram!!

Taina:
Alla män, utom Magnus (värden) är amrisar.
HIHI!!
Så det är en ganska jämn mix.
Två av de amerikanska männen är dessutom flytande på svenska (inte Peter).
Ja, allt så fint med dukning och mat.
Ansjovistårtan så jättefin!!!
tack, kul att du gillar Carmella bilden!!
Igår var vädret härligt kyligt, idag med.
INTE mig emot heller.
KRAM!!

Liz said...

Vilken underbar fest det ser ut att ha varit, gott och vackert dukat och otroligt fina bilder! :)
Fint foto pa er tva! Det ser ut som ni ar ett harligt tjejgang, ohhhh vad jag saknar det!
Kramar

Annika said...

Liz:
Ja, det var verkligen roligt!!
OCH vackert, och gott.
Ja, jag är glad att jag har det hr tjejgänget.
Jag förstår så väl att du saknar ett sådant.
Varma kramar!!!