Monday, October 15, 2012

TVÅTUSEN!

Godmorgon!

SÅG idag att detta är mitt 2000:e inlägg!
TVÅTUSEN inlägg har jag skrivit på den här bloggen sedan 2006.
Otroligt.
Om jag skulle ge ut bloggen som en bok, eller BLOK som det heter, skulle den boken bli tjock som en bibel.

När jag började skriva bloggen var det tänkt att familj och vänner skulle få en kanal till mitt liv i USA.
På hösten 2006 började jag få kommentarer av trevliga "främlingar". Jag fick på det sättet mina första bloggvänner.
VISSA av dem har jag med mig än idag. DET tycker jag är stort!

Vissa bloggkontakter har trillat bort, nya har tillkommit, nya kommer.

Bloggar öppnar dörrar, skapar relationer över gränserna.
De är helt enkelt ett OTROLIGT forum! ROLIGT också!
Jag tror det är svårt för icke-bloggare att förstå kontakterna som knyts via bloggar, och bloggskribenter, världen över.

Instagram är UNDERBART KUL!!
Jag älskar att kolla in foton där. Instagram är som en miniblogg.
Så roligt, och så lätt.

Facebook är OK.
Men, ja...Jag vet inte vad jag ska säga?
Larvigt i mångt och mycket också.
Dock, ett bra sätt att hålla kontakten med folk är det ju. OCH det är roligt att se bilder där också.

Twitter förstår jag mig inte på. Jag har inga planer på att öppna ett konto där.
Nopeli-dopeli.

Bloggen är BÄST!!
Av alla sociala medier är det bloggen och bloggar som jag tycker är ALLRA roligast!
Här finns inga gränser för hur mycket du kan skriva.
Du kan visa så många bilder du vill.
VI kan kommentera bloggar, och få (FÖRHOPPNINGSVIS) svar. Vi kan knyta nya kontakter.
Kort sagt, BLOGGAR RULE!!!

Tvåtusen inlägg har det blivit med olika innehåll från fluff till allvar.
Jag har fått ca 47,000 kommentarer på sex år.
Jag har blivit länkad ofta, tack för det!

Jag har varit på otaliga bloggträffar och inte blivit besviken en enda gång.

NU ska jag köra 1000 inlägg till, och sen kanske ännu fler...

Homecoming var det ja?
Det inlägget, a la bildbomb, kör jag imorgon.

Idag säger jag bara tack för att ni läsare ger den här bloggen VIND!!

Bilderna nedan har inget med själva inlägget att göra. Det bara hände sig så att jag nyss plåtade dem.







40 comments:

Sahra said...

Håller med dig. Bloggen är bästa sättet att knyta kontakter. FB mer att uppdatera sig om sina vänner. Jag har inte många ytöiga vänner på fb. Jag sållar där. Men bloggen är öppen för alla, så länge de beter sig hyffsat. Jag har fått några av mina bästa vänner via bloggen. Fått tagit del av fantastiska livsöden. Fått inspiration. Tips, hjälp. Som hos dig. En ständig källa till glädje.
Kram

Desiree said...

Tvåtusen inlägg inte illa! Jag hoppas du fortsätter med minst tusen till. Själv kan jag idag inte tänka tanken på att sluta. Jag älskar att blogga och alla underbara bloggvänner så som dig som jag lärt känna över åren. Din blogg är så himla bra Annika. Det märks att du älskar att blogga.
Instagram har jag laddat ner på min telefon men ännu inte direkt fattat det eller blivit hooked. Det är nog för att jag inte gillar att fota så mycket med min telefon. Tycker bilderna blir så kass där jämfört med kameran. De bilder jag tar vill jag ändå använda till bloggen. Instagram är inte riktigt min grej men alltid kul att följa de jag känner som kör med detta. Twitter - nah, not for me. Bloggen är bästa och FB kan bli lite too much.
Grattis kramar till alla underbara inlägg du har publicerat genom åren.

Madeleine i USA said...

Jag har själv bara bloggat i ca två år, men jag har fått jättemycket nya och värdefulla kontakter och bekantskaper. Vill veta allt om livet som väntar i USA och det ska bli så spännande.
Håller med dig om Instagram! Så himla roligt och smidigt.

Annika said...

Sahra:
Bloggen är verkligen top of the line, och alla de kontakter jag knutit via den här bloggen, och andras bloggar, är verkligen ovärderliga!
Härligt!!
FB, bla bla bla...
Vet inte vad jag ska säga. Fyller sin funktion, visst...
Just det, bloggar blir verkligen en glädjekälla!!
Kram!!

Desiree:
Nej, det är ju inte det :-)
Minns när jag skrev 1000, måste kolla när det var, men ett BRA tag sen iaf. Det tar sin lilla tid att få ihop 1000 inlägg.
Instagram tycker jag är roligt för att det går så snabbt, men visst kvaliteten är väl som den är. Visserligen är bilderna så små att det inget gör.
Mne kul är det. Prova lite till, vettja :-))
Twitter, så INTE min grej. Fattar knappt poängen...
Bloggar är bäst.
Tack vännen, ja nu ska jag skriva 1000 till ;-)
Kram!!

Madeleine:
DU ser, det öppnar sådana dörrar för oss alla. OCH det är ju toppen för er alla som står inför en stor flytt. Roligt att kunna byta erfarenheter. OCH så finns ju jag här som en gammal räv som varit här i snart 20 år :-)Instagram är mkt bra.
Kram!!

Anonymous said...

Grattis till det 2000:e inlägget från dig!! Wow!
Din blogg är så intressant att läsa och att få följa med i både (superfina)bilder och ord om ditt liv tror att gör att din blog är så populär bland oss läsare.
Själv har jag lagt ner bloggandet helt tror jag men ska skärpa till mig vad gäller att kommentera på andras bloggar men det har varit lite annat i vägen ett tag.

Kan inte fatta att det är en sån lång tid sedan jag började följa din blogg. Lilla K var i middle school.
Jag kan knappt fatta vart åren dragit iväg.

Nu ser vi fram emot ännu fler inlägg och om några år så lär vi kanske se ett inlägg om dit 5000:e inlägg!
Write and snap on! :-D

KRAM!

alegni said...

GRATTIS till dina 2 000 inlägg! Det är inte litet, det! Måste kolla hur många jag har... 1102, men innan jag började med bloggen skrev jag nästan dagligen inlägg på Radio x3m:s community i 2,5 års tid, så vi torde vara uppe i ungefär samma antal sist och slutligen.
Jag gillar bloggen, men också FB och framför allt Instagram! ;)
Jajamen, här genomlever vi en helfestlig höst. Två födelsedagsbjudningar har jag kvar än innan jag avslutar firandet för den här gången.
KRAM

Channal said...

STORT GRATTIS!!
Jag älskar att blogga! Det har varit så KUL att få lära känna dig genom din blogg!! Älskar din blogg! Jag har lärt känna flera i bloggvärlden. Jag startade 2008 och har några bloggvänner kvar från starten! En av dem träffade jag i somras och det är den enda bloggträff jag har haft! Det är häftigt!

Instagram är kul med bilder! Twitter med enstaka meningar är inget för mig! Jag ÄR en bildmänniska! Facebook gillar jag. Där har jag fått tillbaks kontakten med mina barndomsvänner, så kul!

Fortsätt med 1000 inlägg! Vackra bilder! KRAM!!

Annika said...

Jess:
TACK!!
Det var snällt sagt!
Karolina gick tom i Elementary School när jag började blogga :-)
HOn gick i fyran!!
Så nog sjutton känns det avlägset!!
Men roligt är det!!
Så jag fortsätter att skriva,
Det måste vara roligt att skriva en blogg, annars blir det bara ett måste.
I¨ll continue to write and SNAP!!
Kramar och tack!!

Ingela:
TACKAR, nej det är inte lite :-)
Inte du heller :-)
Istagram är toppen!!
DET tycker jag med!
Så roligt!
OCh snabbt.
Ja ni har en heltfestlig höst hos er.
Härligt!!
KRAMAR!!

Annika said...

Channal:
TACK!!!
Vad roligt!
OCh vad glad jag blir!!!
Jag älskar din blogg också!
Det var ett cyberklick det!
J,a det är otroligt vilka kontakter bloggen öppnar.
Twitter, nej inte...
Men Insta är ju skitkul.
NU fortsätter vi att skriva!!!
KRAMAR!!!

Taina said...

Ja men hallå, snacka om uthållighet! DETTA är ju värre än en mara ska jag säga dig. Hatten av! Och grattis. Jag är impad och så skulle jag vilja att du ger ut en bok om Hur man lyckas med en levande blogg! Det kanske skulle bringa lite cash, blink, blink.

Det är tufft att hålla sig uppdaterad med alla sociala medier. Jag har ett Twitterkonto men är där bara sporadiskt. Vet inte riktigt vad som är bäst just nu. FB är bra med foton för släkt och vänner. Har många familjemedlemmar som inte läser bloggen. Don't ask me why.

Såg bilderna på flickorna. SÅ fina de var! Förresten, är det inställning på min dator som gör att jag inte ser hela bilden utan måste klicka på dem för att se hela? Hm, skumt. Det har inte hänt förr...

KRAMAR!!!

Annika said...

Grattis till "anniversariet"! Jag funderade just på din blogg - läste Underbara Clara om reklam på bloggar här på morgonen. Det slog mig att du har ju en stor och trogen läsarskara samt lägger otroligt mycket arbete tidsmässigt på både inlägg och kommentarer varje dag året runt. Du har inte funderat på att gå bortom "hobbystadiet", blogga mer professionellt och tjäna lite pengar på din blogg? Hursomhelst, är det ett nöje att komma förbi här och ta del av dina foton och funderingar :).

Annika said...

Taina:
En bloggmara...
Jo, det kan man nog kalla det.
HIHI!!
Ett inlägg på hur man kan hålla en blogg levande kan ajg iaf skriva. TACK för tipset!
OCH tack!!
Så underligt med bilderna Taina...
Jag vet inte, Jag har bara gjort den bamsestl som jag ibland brukar köra.
Men det måste ha funkat förr hos dig?
Eller?
Min mamma sa ngt liknande igår, så det låter underligt.
Jag har inte ändrat på ngt här.
KRAMAR!!

Annika:
TACKAR!
Nej, det har egentligen inte föresvävat mig...
Men jag vet inte heller hur jag ska gå tillväga. Gillar inte reklam på bloggar.
Fast, på ett sätt kanske jag borde ta det till the next level, men vet inte hur jag skulle göra.
Blir lite trött på bloggar med spons också.
Men det kanske har med skribenterna att göra? Vet inte...
men TACK, Annika!
Roligt att läsa att du tycker om min blogg!!

Anonymous said...

Grattis Annika o en önskan om 1000 inlägg till!!!!
Kramar från Anette

Fröken fräken said...

Wow Grattis till ditt 2000de blogginlägg! Man märker att du älskar att blogga i både bilder och text. En annan blogg jag läser hade sin 2000 inlägg idag med.
Ja facebook blir lite larvigt ibland med alla dessa statusupplägg mm. Ja minst 1000 till tack.

Kram!

Anne said...

Wow, 2000 inlägg... Tanken svindlar... Som du säger, en blok skulle bli tjock som en bibel. Kul, så kul med din blogg och jag är så glad du kör tusentals inlägg till!
Twitter kommer aldrig hända för mig heller, följer du nån på twitter? Jag gör inte det, har väl hänt jag sporadiskt kollat in nåt om jag hört talas om nåt men inte annars. Det låter som du blivit rätt betagen av Instagram. Jag har fortfarande hållit mig borta, är ärligt talat lite rädd att bli beroende, både att lägga upp OCH titta på andras.
Facebook tycker jag faktiskt mycket bättre om nu än för nåt år sen, tycker FB är riktigt kul och som du säger är det lätt den vägen att hålla kontakt med folk. Men visst, bloggar är bäst och det jag också följer mest och gillar bäst.
KRAM

Erica said...

GRATTIS till 2000 inlägg :D
Tänk vad tiden går snabbt ändå! Som sagt så började jag ju följa din blogg hösten 2007 och jag tröttnar aldrig på att läsa dina inlägg!

Håller totalt med om att bloggar verkligen öppnar nya dörrar och nya bekantskaper!
Och håller med om att bloggar är otroligt mycket roligare än Twitter, vilket är något som jag heller ALDRIG kommer att börja med!

Facebook gick jag med tidigare, men fastnade aldrig för det, och avaktiverade därför mitt konto där.

Instagram har jag aldrig provat (bara läst en massa om), men jag gissar att jag kommer att skaffa det samma dag då jag skaffar en iPhone...

Förstår att det är roligt med bloggträffar, att träffa någon man blivit vän med via bloggen.
Själv har jag inte haft någon bloggträff. ännu.

Så, grattis igen till ditt 2000:e inlägg! Hoppas på lika många till :D
MVH /Erica

Anonymous said...

Gratulerar!=) Har nog följt dig sedan andra året du bloggade skulle jag tro. Ser fram emot att få hänga här inne länge till!=) /Penny

Musikanta said...

GRATTIS till dina tvåtusen inlägg - jag är inte ens uppe i tusen. Fast jag kanske nästan kommer upp i ditt antal om två år - för då har jag bloggat lika länge som du.

Håller med dig om att det är väldigt roligt att blogga - dels får man utlopp för sin skrivklåda och dels får man trevliga bloggvänner. Jag har också träffat några bloggvänner irl och det har bara varit positivt. Det känns som om man känt varandra i hela sitt liv.

Jag önskar bara att det var fler som upptäckte detta med bloggen - det är ju många som är ensamma och skulle vilja ha vänner med ungefär samma intressen. När man bloggar är man ALDRIG ensam - så känner åtminstone jag det.
Många kramar från Ingrid

Martina said...

Stort Grattis till alla dina inlägg! Jag har ju läst langt ifran alla, men de jag har läst tycker jag är roliga, intressanta, fina, inspirerande...! Sa jag hoppas absolut att du skriver minst lika manga till.

Och jag kan bara instämma i att bloggen är ett fantastiskt forum! För mig började det ungefär likadant som för dig. Meningen var att ge en liten inblick i min och barnens vardag för familjen hemma i Sverige. Inga som helst pretentioner eller förväntningar.

Visst det tar tid, ibland har man ingen inspiration...men oftast är det ju bara positivt! Och som sagt, manga nya kontakter knyts och det är verkligen jättekul!

Haller med om att Instagram är jättekul! Har dock inget eget eftersom jag inte har varken iphone eller ipod touch men jag följer och kikar pa vissa genom mina barns instakonton.

FB... kan vara bade bra, onödigt och ytligt, det beror ju helt pa hur man använder det. Men när man är langt borta fran nära och kära sa är ju alla dessa medier bra att ha!

Haller helt med dig om twitter...överflödigt!

Kramar

Suzesan said...

GRATTIS! Tusen och tusen till Annika. Håller med. Bloggen är det bästa "forumet".

FB jag är så ANTI FB och det känns som ett spionprogram. Naturligtvis ett bra ställe fär att hålla kontakten och sååå. Men jag vet inte jag. Blir så bökigt med det att man ska fråga om man FÅR vara vän och helvete;) En vän är en vän och det bestämmer inte FB. Det blir som i skolan lite så "Får jag leka med dig...vem får vara med". Tänk om någon ber om vänskap med någon på FBoch inte blir accepterad. Fast de är vänner. Sen så är det ju så många som sitter och massor av vänner de aldrig träffat eller vet vem de är och accepterar men pratar inte.

Om jag är därinne på FB så börjar min dator bråka med mig. Jag vet många som tröttnat på FB.
Tycker FB suger "energi". Händer nåt skumt varje gång så som om de bevakar allt. Jag är -våga vägra FB....-haha fast dessa dagarna har jag haft lite nytta av den där sidan. Sominihelvete...hohoho!

Instagram och twitter kan jag inte tycka nåt om. Så som sms fast i datorn så alla kan se. TUR att det finns nåt för alla. Instagram vet jag inget om fast det blir kanske fina bilder eller så..

Tänk så LÄNGE jag känt dig. Kommer bli kul att träffa dig i verkliga livet nån gång. Awesome...

Bloggar är så skönt. Allt funkar. Nu funkar blogger mycket bättre. Sällan det krånglar nuförtiden...tvitvitvi ta i trä*tog handen på mitt huvud*

I bloggarna känns det som om man känner alla som kommenterar med. På nåt vis. Igenkänning.

HEJ alla "kompisar:)

Kram
/Susanne

Vform said...

Hej!
GRATTIS ... det var jättemånga det!
Jag har INTE läst alla :O)
Men från det jag "hittade" dig har jag tittat in!
Jag har några och sexhundra ...
Fortsätt, jag hänger med ;O)
Må väl, kram!

Anne-Marie said...

Det var inte dåligt Annika! Där ligger jag fortfarande i lä. Du skriver ju varje dag nu. Fantastiskt att du alltid kan komma på att skriva om något. Du var en av de första som kommenterade på min blogg. :) GRATTIS! Ser fram emot många nya inlägg. KRAMAR!

Jane said...

Vad du är duktig - 2000, wow! Jag hinnter tyvärr inte skriva lika ofta.


Jag håller med, instagram är kul, lite som en minidagbok med bilder, säger så mycket mer än ord ibland. Då klarar man sig utan twitter. FB, ja klart bästa sättet att hplla kontakten för mig och jag har fortfarande jättekul på fb. Men bloggar är ju roliga för att det blir mer att läsa, lite som en dagstidning känns det som..man tar sig tid och sitter och läser igenom de man följer.

Liz said...

Harligt, Grattis till 2000 inlagg! Jag ar glad att ha hittat hit och kommer fortsatta lasa och kommentera!
Visst ar det roligt att blogga, aven om det ibland ar lite olika om vad man valjer att skriva om. Som jag skrev pa min blogg, sa har jag valt att inte ta upp massa kansliga amnen, politik, religion eller annat som kan bli for mycket. Ar ganska lugn i mitt kritiserande av mycket da jag som sagt skriver for ett annat syfte. For mig ar det fortfarande framst ett forum att behalla foton och text for mig sjalv och for mina barn att ha som inblick i deras uppvaxt. Har tankt att skriva ut vissa delar senare etc. Sen givetvis till familj och vanner runt om i varlden. Har aldrig varit ute efter att "oka antalet" eller att forsoka fa manga lasare, utan jag ar jatteglad for dom som kikar in och framforallt att man far lite feedback ibland.

Sen gillar jag ju bloggar som dina dar man kan fa en dialog och diskutera vissa amnen ocksa, aven om jag valt att inte skriva om sant sjalv! Fortsatt i samma stil, jag gillar din blogg jattemycket!

Facebook var jag valdigt aktiv pa i borjan, nu kan det ga ett par veckor emellan uppdateringar fran mig. Vissa byter ju statusrad flera ganger per dag, det kan bli lite jobbigt, men jag gillar ide'n om att kunna soka och hitta vanner, klasskompisar etc fran svunna tider och fa en kort inblick i deras liv kika lite pa familjefoton etc utan att behova skriva langa email. Insta och Twitter har jag inte kollat pa alls, kanner att det blir for mycket. Bloggen ger mig gladje och ar min prioritering nar det galler uppdatering.

Ser fram emot de nasta 2000!
Kram

Susanne said...

Håller med dig, av alla sociala medier är bloggen bäst! Din blogg är ju dessutom så himla trevlig och det kan inte sägas nog många gånger; HERREGUD VILKA FINA BILDER DU TAR.

Anonymous said...

Jag älskar att blogga! Har träffat lite bloggisar när jag har varit hemma i Sverige och nu i somras kom en svenska till Minnesota och vi träffades. Hon kom med sin man som skulle jobba här, så vi fikade och umgicks. Jätte kul.

Påminner mig lite om tiden då man hade brevkompisar, men nu är det 2012 och man bloggar istället.

Facebook är ett sätt att dela med sig av foton till släkt och vänner i Sverige. Annars är jag inte mycket för FB.

Instagram...sure...sometimes

Twitter...nej tack

Grattis till 2000 inlägg! Jag hänger på och läser gärna fler inlägg från dig!

Kram

Marie

Charlie sa ... said...

2,000!!!

You rock girl! My inspiration, my dear friend!
Du som fick mig att våga blogga.

Kudos till dig! Så imponerad!!

Ja, jag erkänner glatt att jag är beroende. Behöver din blogg helt enkelt!

KRAM och jag ser fram emot 2,000 nya inlägg!!!

Christina said...

Stort grattis!!! Keep up the good work!! Jag är också beroende av din blogg, saknar den så på sommaren!
Stor kram!

Anonymous said...

2000 inlägg, bra! Har dock sprungit om dig med mina, idag, 2385 inlägg! Men du och jag bloggar på lite olika sätt.

FB kommer aldrig att hamna i min dator... Inte så länge du säljer din själ mer eller mindre när du går med på deras avtal. Never!

Twitter har jag inte fattat riktigt.

Nä, det får bli blogg för min del, underbart sätt att skriva av sig, få respons, få nya vänner och lära sig nytt!

Annika said...

Anette:
TACK!!
Ja, nu kör jag 1000 till, så får vi se sen.
Kram!!

Fröken Fräken:
Tackar!!
Jasså en till blogg med 2000 inlägg. Det är en del det.
Tack, jo jag planerar att fortsätta.
Kramar!

Anne:
Tack vännen!!
Roligt att du tycker det!
Twitter, ngt så meningslöst...
Nej, jag följer inte en enda twittrare. Jag kanske kollar ngn twitter en ggn varannan månad och blir då bara stärkt i min tro att INTE twittra. Nej, ingen twitter här.
Instagram är snabbt, lika snabbt tar det att titta på bilder. Du behöver inte vara så beroenderädd där. Snabbt in och ut, liksom.
HIMLA KUL!!
FB, ack ja...vet nog inte vad jag ska säga...Bra på sitt sätt. så larvigt på andra.
In och ut där med.
BLOGGAR RULE!!!!!
KRAMAR!!!

Annika said...

Erica:
Tack snälla Erica. Det värmer verkligen mitt hjärta!!
Ja, bloggar är en underbar kanal människor emellan.
Jag tycker SÅ mkt om det forumet.
Facebook, ja jag tycker både om det och inte om det...
Vet inte egentligen...
Instagram tycker jag är snabbt och så lätt på ALLA sätt!
DET skulle du gilla som gillar bilder.
Bloggträffar är verkligen kul.
Hoppas vi kommer att ses en dag.
Ha en fin dag!

Penny:
TACK!!
OCH WOW, tänk att du följt mig så länge. ROLIGT!!
Ja, bloggar äger verkligen!! HURRA!!
Ha det så gott!!

Ingrid:
TACK!!
Ja, inläggen blir en stridande stöm. Jag bloggar ju nästan varje dag, utom på sommaren.
Ja, man måste älska att skriva för att kunna driva en blogg, måste tycka om att förmedla ngt.
DET öppnar verkligen dörrar.
Stort!
Roligt att du också varit på lyckade bloggträffar. Visst, med många känns det som om man känt dem för evigt.
Det är nog många redan nu som bloggar, men visst skulle flera kunna göra det. Som du säger känner man sig inte ensam.
Kramar!!

Annika said...

Martina:
TACK snälla!!!
Du är ju rätt så ny för mig också. Så roligt att vi blivit bloggisar!!
Like it. A LOT!
Ja, precis som du så var det ju tänkt för familj och vänner och att det sedan har vuxit är ju ett stort bonus.
Härligt.
Det tar tid, absolut. Ibland har man ingen inspiration och sitter och stirrar på ett blankt papper utan att veta VAD man ska plita ner, men det ger sig alltid.
Otroligt med alla kontakter som knutits via detta medium.
FB OK, ja...
Instagram så roligt. OM du skaffar en egen smartphone så gå med direkt ;-))
Kramar och tack för att du läser!!

Suz:
TACK!!
OCH ja, bloggar är verkligen DA shit!!

FB ja...
Jag är kluven. Tycker väl det är lite kul på ett sätt och mesigt på ett annat.
Det är ju det att man godkänner sina förfrågningar, vilket ju kan vara bra.
Det är ett annat medium, mer slutet. Det kan ju vara ganska bra också.
Njeaa, jag känner inte som om FB spionerar, men visst har de koll på vad man skriver och det märks ju i de annonser man har.
Men, ja..
Det stör mig inte lika mkt som det stör dig :-)
Bloggvärlden är ju BÄST!!
Helt sant!!
Sant att blogger inte strular på länge (ta i TRÄ)
Ja, en ggn ska vi ses!!! KUL!
Kramar!!!

Vivan:
TACK!
Och jag är glad att du hittade hit via google och gamla bondstugor den där ggn.
Jag hänger med dig också, det vet du!!!
Massor med kramar!!

Annika said...

AM:
TACK!!
DET är inte alltid lätt att veta vad jag ska skriva om. Jag skriver ner alla ideer jag får direkt, i min dagbok eller i min ajfån. PÅ det sättet har jag ett lager att ösa ur.
Men ibland sitter jag bara och stirrar på en blan skärm utan att veta VAD jag ska skriva...
KUL om jag var en av de första som kommenterade din blogg.
Roligt att vi går way back!
Hoppas att vi ses en dag.
Kram!!

Jane:
TACK!!
Roligt att du tycker det.
Instagram är verkligen SÅ roligt, som en snabb minidagbok, ja.
Allt går snabbt, att lägga upp, att kolla och att skriva. Gillar det!!
FB, kluven, men helt OK.

Liz:
TACK!
jag är glad att jag hittade till dig också.
Såg ditt namn hos Saltis och Desiree först, så jag är glad att du kom till mig så jag upptäckte din fina blogg också!!
YAY!!
Precis, och jag förstår precis varför du måste hålla igen med inlägg om känsligare saker.
Dessutom kan det ju vara rent klokt att undvika sådant för många. Jag känner dock att jag ibland måste skriva om obekväma saker...haha, ngn ggn i bland sådär.
Tack Liz, jag gillar också dialogen som uppstår bland läsarna och jag tycker att det ska vara levande där med svar och tyck.
jg kommer att fortsätta blogga på samma sätt i fortsättningen!
FB, jag är rätt kluven till det forumet, men visst ser jag dess fördelar!!
Absolut.
KRAMAR!!

Annika said...

Susanne:
TACK!!
OCH visst är bloggar bara så BÄST!!
Gillar dem så mkt!
OCH superstort tack för snälla ord!!
:-) Blir glad!!

Mia:
JA, det är lätt att lära sig älska detta forum.
jag föll nog som en fura direkt då jag började.
KUL med alla bloggisar också som verkligen tillkommit.
Stort!!
HAHA, sant, det är lite som brevisar a la 2000-talet.
FB sådär ja...
Twitter NEJ!!!
Instagram, kul!!
KRAM!!!


Lotta:
OMG!!
TACK!!
OCH gissa om mitt hjärta liksom bara svämmar över av dina ord.
TACK!!
Jag är så glad att det var jag som fick dig att börja blogga!!
OCH se på din blogg nu!! WOW!!
Min "praktelev"!!!
Älskar din blogg, och det vet du!
Älskar att vi är såna goda bloggisar IRL också!
Tack Lotta, tackar och bockar och blir asglad av det du skriver.
KRAAAAAM!!!!!

Annika said...

Christina:
TACK!!!
Vad glad jag blir,
OCH jag gillar din fina CA blogg också!!
KRAMAR!!!

Brysselkakan:
Tackar.
Ja vi bloggar på olika sätt. det gör vi.
Så jag förstår att du gått om mig :-)))
FB, jag känner kanske inte lika starkt anti som du ;-)
men visst, det är ju sådär...
Twitter, nej tack!!
Bloggar ä bäst!!
OCh bloggisar!

Victoria said...

Håller med! Bloggen är verkligen ett fantastiskt sätt att "möta" andra människor, som man aldrig skulle lärt känna annars! Och jag hoppas verkigen att du fortsätter blogga, minst 2000 inlägg till!
Kramar!

Annika said...

Vic:
TACK!!
Jo, det ska jag!!
Absolut.
Vad glad jag blir.
Visst är bloggar guld. OCH vilka dörrar de öppnat. Man blir helt paff.
DEt känns som vi är ett het nätverk av vänner.
Kramar!!

Saltistjejen said...

GRATTIS i efterskott Annika! Jag har inte varit så aktiv i bloggvärlden senaste tiden. Gårdagen tillbringade jag ju till större delen på akuten... Men det var nog bra. Nu hoppas jag att medicinen jag fick ska hjälpa också. Fast min mun gör ont som FAN rent ut sagt. Förjävligt ont. Usch! Och just nu ser jag ingen vändning på det tyvärr. Men men, hoppas snart det ska kännas bättre ändå.
Kram och tack för din fina fina blogg!!!!!!!!
KRAM!!!

ullrika said...

Grattis till tvåtusen! Själv passerar jag snart 2500 såg jag när jag tittade just :)

Måste ju leta upp dig på Instagram! Vad heter du där? (jag heter där som på riktigt)

Krams!

Annika said...

Saltis:
Jag tycker SÅÅÅÅÅ himla synd om dig. Fasiken vilket ELÄNDE du åkt på.
Det måste vända. DET måste det!!
Snarast.
Tackar, ja jag fortsätter ett tag till med bloggen :-))
KRAMAR!!

Ullrika:
OCH grattis till 2500!
Jag heter Skandigirl på Insta. Ja, leta upp mig där så hittar jag dig!!
Kram!