Monday, October 01, 2012

Den 1 oktober

Så tog då den där månaden september slut.
Ni vet månaden som Karolina och hennes kompis kallar "ingentingmånaden".
Denna morgon kan de dra en SUCK av lättnad för nu är den SLUT!

Vi går in i oktober.
Oktober är en höstmånad, även här. Det kanske inte KÄNNS och syns så mycket ännu, men höst är det.
Oktober här i The Mid-Atlantic States brukar vara en av de allra vackraste månaderna på hela året.

I fredagsmorse var det en FANTASTISK morgon.
Stilla, dimmigt, soluppgång.
Perfekt. Varmt.
Jag hade inte min Canon med mig, så det blev den lilla ajfånen som fick kämpa!

THAT magic hour! Runt 7:20. OCH detta vill det stora, feta företag som äger golfbanan sälja...

Screw them!!!

Vet ni vad det kymiga är? JO, att Peter och jag har en del försäkringar i Northwestern Mutual, stället som äger golfbanan och som vill sälja...


Dock, det finns nog egentligen inte någon som på fullt allvar tror att det blir någon försäljning, inte ens de mest garvade lokalpolitikerna tror det...



I framtiden lyxlägenheter?

Inom gångavstånd till den tunnelbana som öppnar sina portar 2013...

Sen då? Ska sjöarna också dräneras så att man kan bygga höghus där?


Sen kan de ju, för all del, se till att hugga ner alla vackra träd också...



Som ni kan se har hösten börjat tassa in....


What a BEAUT of a walk jag har...

Låter jag neggig? Egentligen är jag inte det. Jag tror nämligen inte alls på att det KOMMER att hända.  Marken kommer att stå orörd och vacker och fortsätta vara den golfbana den är idag...
Snart slår de den sista spiken i kistan (beslutet en gång för alla), senare denna månad. OCH i och med det är det skrinlagt. Jag återkommer!


Jag, jag gör mig redo för att ta min PW.
Ännu en vacker dag då temperaturen förväntas bli 22 grader.

Ha det så gott denna första oktoberdag!

27 comments:

Äventyret framtiden said...

Jag förstår mycket väl att du vill ta din PW varje morgon. Med den utsikten och omgivningen så måste det vara rena nöjet att dra iväg. Bild nummer tre är magisk!..wowwowwow
Hoppas att de makabra framtidsplanerna inte blir av, att allt det vackra får kvarstå som det är

ha en fin oktobermåndag!
Kramar!

Taina said...

Godmorgon Annika! Ja de kan INTE bygga något där och förstöra allt det vackra! Idioter i så fall. Jag håller alla tummar och tår att beslutet blir att det blir kvar som det är. De får ju faktiskt räkna in dina viktiga PW, tycker jag!

Vackra bilder!!!

Här har helgen varit urtrist med magsjuka (inte bra än) och Jonas är bortrest...men men nu kan det bara gå åt ett håll.

KRAMAR!!!

Pernilla said...

Vad fina bilder, förstår verkligen att du inte vill få nybyggen runt omkring dig. Det jag ser från dina bilder är ju att ni bor i ett jättevackert område.

Dags för mig att ta mig till jobbet något sen. En processingenjör som gav sig på praktiskt arbete med att byta kran till tvättställ och som inte fick det tätt igår - rörmokaren gick precis och då fick han monterat den nya kökskranen också! =)
Ska hålla mig till att designa processsystem istället...=)!

Ha en bra dag önskar jag från ett riktigt hösttråkigt och regningt Göteborg,
Pernilla

Desiree said...

När man ser alla dina vackra bilder från golfbanan så skär det i hjärtat bara på tanken att de skulle få för sig att sälja golfbanan och bygga hus här. Nej denna fina gröna oas får de se till att behålla. Hoppas innerligt att de aldrig säljer.
Nu har jag lagt ut nya teman för oktober månad på min blogg.
Kram!

englundskan said...

Vilken oas! häller alla tummar för att den får bli kvar.

englundskan said...

Ok, håller tummar då,

Annika said...

Karin:
TACK!
Ja, det är inte dumt att ha den banan som en del av min PW.
Älskar det!
Nej, tror inte att det är ngn egentlig fara. Inte alls. men man VET aldrig.
Läskigt när stora jättar som Northwestern M får för sig att de ska sälja..
Ha en finfin månad du också.
Kram!!

Taina:
Morning!
NE, det kan de inte.
OCH det får de inte.
Nej, det blir inget av.
Idioter är de lika fullt :-/
Magsjuka. USCH. Jag har också varit lite risig i magen sen igårmorse.
Inte kul.
BLÄ!!
Hoppas att ni mår bra nu.
Kram!!

Pernilla:
TACK; ja vi bor så fint, och har så fina omgivningar.
Nej, jag tror inte det blir ngt av med det där bygget.
Det tror nog ingen.
Men vi kämpar iaf!!
Ha en fin dag på ditt intressanta jobb!!
Trist med regn!
Kram!

Annika said...

Desiree:
Det är så hemskt att de ens tänker tanken.
FY sjutton.
Detta vill ju alla ha kvar. Den går som en grön, öppen lunga genom stora delar av södra Reston.
SÅ vill vi ha det.
KUL med nya teman!!
HIHI!! SK bli så roligt att se vad du valt.
Kram!!

Englundskan:
TACK!!!
Ja, vi håller alla tummar, och hoppas på att vi får hälla bort vår oro snart.
:-)

Erica said...

Åh, vilka fantastiska bilder! Du har verkligen lyckats få till den där riktigt speciella känslan :D
Förstår till fullo att ni inte vill att den marken ska skövlas och bli bostäder m.m.!! Håller tummarna jag också :)

Hoppas att du får en fin start på veckan!
MVH /Erica

Annika said...

Erica:
TACK!!!
Vad glad jag blir.
Nej, marken måste få vara kvar. OCH det får den, det tror jag.
Ha en finfin måndag!

Martina said...

Oh Gud, vilka vackra bilder. Iphone eller inte, helt underbart fina bilder och vyer. Och ljuset...!
Hoppas att marken far vara kvar!
Kramar

Annika said...

Martina:
men tack!!
Vad glad jag blir.
Jomen, det är ajfånen det. Camera + appen.
Ja, jag tror alla ggr marken får vara kvar.
Kramar!!

Channal said...

OMG!!! Dina bilder är som vackra akvareller... lovely!

Det är något speciellt med soluppgång... uppfriskande, ljuvt och fräscht!

Önskar dig en underbar måndag!
KRAMAR!! Anna

Annika said...

Channal:
TACKAR!!!
Camera + får jag nog ge lite kredit där också.
:-)
Älskar soluppgångar. The magic hour!!
ha det så jättebra!!
KRAM!!

Saltistjejen said...

Ni har fantastiska omgivningar kring er Annika och jag hoppas verkligen inte att det blir nybyggnationer där som förstår. MEN som du säger så är detta kanske mer ett förslag än ett beslut?
Vackra vackra bilder! Vi hade ju värsta grådagen i fredags med regn och mulet. Men ni hade fint. Det var bra för våra vänner flyttade ju just i fredags och de kunde behöva komma från det regniga NYC till ett vackert DC. Det var sorgligt sorgligt sorgligt att säga hejdå till dem så att de fick ett fint välkomnande (rent vädermässigt iallafall) i sin nya hemstad känns bra. :-)
KRAM!!

Sahra said...

Fantastiska bilder. Till och med med en ajfån. Eller hänger det på fotografen?
Hoppas de kommer på andra tankar. Området borde fasen naturskyddas så vackert är det. Kram

Har jag frågat? Hur har du gjort med allt du hade i pc'n? Fört över till macen på något sätt. Hur i sådanafall?

Miss Marie said...

Din promenad är ju oslagbar, få har det så vackert omkring sig. Hoppas det får fortsätta vara så vackert, men för vissa betyder ju pengar allt!!!

Miss Marie said...

Din promenad är ju oslagbar, få har det så vackert omkring sig. Hoppas det får fortsätta vara så vackert, men för vissa betyder ju pengar allt!!!

Anonymous said...

Åh, vilka vackra foton! En sådan otroligt fin morgonpromenadslinga. Nä, vi får verkligen hoppas att din omgivning får vara kvar precis som den är. Grönområden behövs, det är ju naturens lungor!

Fourmum said...

Underbara bilder!! Vad har du använt för filter/program till bilderna? Kram!

bettankax said...

Fantastiska bilder. Kan inte sägas för ofta, vad ni bor i vackra omgivningar:)
KRAM!

Freedomtravel said...

Vilka fantastiskt vackra bilder! Det ser nästan overkligt ut...

Annika said...

Saltis:
TACK!
Ja, jag älskar det här! SÅ mkt.
Precis, det är en önskan av dem att få sälja. Men du vet, det är ju "zonat" sedan länge, och det finns även i Restons master plan. Sådant rubbar man inte så lätt på. SOM TUR ÄR!!!
I fredags började dagen så vackert. på em regnade det.
Undrar så vart era vänner flyttade i DC.
Frågae på din blogg, och skall kolla svaret.
Kram!

Sahra:
TACK!!
HAHA, ja med en ajfån är det.
Hihi. Den får alltid vara stand-in när Canon inte är med.
Jo, du har frågat, och jag har svarat.
Svaret finns i ngn/ngra rutor ner.
Men min PC krashade, så det var inte mkt att föra över. Men kolla det mer utförliga svaret nedan :-)))

Marie:
TACK!!!!
Ja, det är underbart här.
Men för stora företag är det verkligen bara dollar som talar.

Annika said...

Penny:
TACK!!!
Jomen jag hoppas och TROR att det får vara kvar.
Kan inte tänka mig ngt annat.
Detta är verkligen naturens lunga. OCH det är så vackert med öppna ställen.

Fourmom:
TACK!!
DET är Camera + och Lightbox precis som alltid då jag tar bilder med min ajfån.

Bettankax:
Tusen TACK!!!
Kram!!

Annika said...

Freedom:
TACK!!
Nej, overkligt är det inte. Just sådär vackert är det, om än genom "clearity" filtret på Lightbox i appen Camera +.

alegni said...

Det måste ju vara himla inspirerande att ha sådana vyer under sin PW!
Ja, som du vet är jag inget stort fan av hösten heller, men jag måste erkänna att den känns ovanligt vacker i år.
KRAM

Annika said...

Ingela:
Ja, det är det!
Älskar det!!
Iår tror jag att vi haft/har en ovanligt vacker höst precis överallt.
Älskar't!!
Glad att tom du njuter av den :-)
Kram!