Tuesday, October 23, 2012

Halloweens past...

Hello my pretties!!

It is Halloween week here in the Suburb!
We are going to talk about this LOVELY holiday ALL week!
Most posts will be in Swedish, as usual. BUT, since it is Tuesday today we'll do this one in English.

I don't know when I started to really LOVE Halloween!
But, I did not have a deep love for the holiday during my first few years in the US.
Maybe I learned to love it back in 1996-97, or so...
Since then my love has grown, grown and grown. Now I am a sucker for Halloween, as you all know...

Let's take a look at Halloween's past...


Karolina 16 mos old! We did not take her out "trick or treating". She stayed home and answered the door with us instead.

The following year it was time to enter the dark Halloween night for the very first time!

The 4-year old and her witch-mom (bored?) is ready to go. Look at Karolina, the angel with attitude. I think this was the last year she wore something cute. She has always been keen on wearing scary stuff. No princess, bride or cuteness for her...


At 6 she was a cute little witch!

Look, at 7 there was NO mercy anymore!! Here with our neighbor Abby (now in college).

I was a judge at a Halloween party 2003. What a blast that party was!!



2008 my cutie looked like this. Or, er, some cutie, huh?


I will have to dig out more photos.  The pics are not all here on my computer.
I still don't have all my photos on the mac since my Vaio crashed.
There are still quite a few on the hard drive that I yet need to transfer to this computer.

I am starting to run out of room on my iPhone.  It turns out I have over 3000 pics on that phone.  Maybe it is time to get rid of a few of them (since I have them on the mac anyway).
My next iPhone will be the 64 GB.  The bigger the better...
However, I am far away from getting an upgrade, so I am staying with my 4s for now.

Have a good day, my friends!!




Greetings from the QUEEN of HALLOWEEN!!!




25 comments:

Sahra said...

Love your pics. Underbart att få klä ut sig. Underbart.

Är det rel smidigt att föra över bilderna från externa hårddisken till macen. Jag fasar lite för det projektet.

Vad blir det i år? För utstyrsel menar jag.

Kram

Miss Marie said...

Älskar Ks attityd! Så cool! Ser fram emot bilderna från årets Halloween! :)

Saltistjejen said...

Haha så kul att se hur K ändrade sig från söt till skräck! :-) I år ville E vara en Fairy Princess. Förra året ville hon vara en T-Rex. Jag ser fram emot Halloweenkvällen även om ungarna blir helt sockerstinna och mer eller mindre galna hahaha!
Du har du inte Photostream??? Då får du ju alla dina bilder tagna med iPhonen direkt till iPhoto och kan ta bort dem från telefonalbumet. De senaste 1000 finns ju i din Photostream så de kan du ändå se o använda på iPhonen. iCloud är också super!!!! Att ha musik o foton tillgängliga för både dator och telefon utan att ha dem på "plats".
Kram!

Annika said...

Sahra:
TACK!!
Alltså, det är verkligen KUL att klä ut sig.
Det är verkligen det.
Skulle önska att jag hade ännu ett partaj att gå på, men jag ska klä ut mig lite på Halloweenkvällen också.
HIHI!!
Jadå, det är lätt att föra över bilder fr den externa hårddisken. Men det tar tid.
Jag har tusentals bilder på min mac redan, och tänker att vissa bilder kanske får ligga kvar på hårddisken.
Men svårt är det inte.
Ah, för Karolina iår blir det tema Doctor Who!
Jag vet inte vad hon klurat ut med sina vänner :-)
Kram!!

Marie:
HAHA, jadu, inte har jag haft ngn prinsessa inte...
:-)

Saltis:
Fniss, jag vet...
Du vet, så fort hon fick börja bestämma själv, utan att ajg skulle lägga mig i så mkt, blev det skräck för hela slanten.
OCH så har det fortsatt.
Vi köpte alla kostymer på "pojkavdelningen" för på flickavdelningen fanns ju inget sånt, du vet..
Trist nog.
Numera hänger kostymerna tillsammans, vilket är bra.
Nej, jag kör inte inte Photostream. Ska väl kolla upp det.
L¨ter bra.
Jag vet, det där med Molnet borde också kollas upp.
Saltis, du har rätt, det måste fixas...
Bara rädd att det är bökigt, förstås. KOM ihpg att jag är teknikens faster!!
Kram!!

Erica said...

Vad roligt med en liten Tillbakablick Halloween :D
Alltid roligt med gamla foton :)

Hoppas du får en bra tisdag!
MVH /Erica

Annika said...

Erica:
Roligt att du tycker det. TACK!!
Ja, jag får gräva fram ännu fler foton vid tillfälle ;-)
Ha en fin dag!!

Madeleine i USA said...

Fina bilder!! Kul att du delar med dig.. :)

Annika said...

Madeleine:
Tackar.
Det är bara kul att visa!

Channal said...

Åh vilka roliga bilder! Älskar maskerader! Har sytt o fixat så många dräkter till mina barn när de var små! Fick lust att titta i de gamla fotoalbumen! Gör kanske ett liknande inlägg som ditt ikväll! Jättekul!

K som nyckelpiga, en liten favorit❤
KRAM Anna

Desiree said...

Det här var ju jättekul att se Karolina i många olika skepnader genom åren. Söt sööööt på första kortet! Jag tycker barnen speciellt de små är ju det som är allra sötast och finast på självaste halloween. Så blyga också många gånger då de kommer och vill ha några treats. Karolinas dräkter blir allt mer scary allt eftersom hon vuxit upp. Jag antar att det blir något scary i år också. Hon gillade väl skräckfilmer en hel del eller hur?
Din dräkt i år är ju bara BÄST! Love it. Du fick till så många bra kort på dig också.
Kram!

Annika said...

Channal:
KUL att du tycker det!!
TACK!!
Ja, visst är det roligt att klä ut sig.
Verkligen.
Absolut, kör ett liknande inlägg. DET är bara roligt!!
Nyckelpigan var söt :-)
Kramar!!

Desiree:
Roligt att du tycker om inlägget.
Ja, kostymerna har förändrats en del.
I år ska hela kompisgruppen gå som olika figurer ur serien Doctor Who.
Ska bli kul att se dem efter som de alla kommer hit och går sin runda.
De små söta barnen som ringer på så blygt är såååå gulliga.
DET tycker jag också.
TACK, ja det blir väl lite bilder av mig som Nattens Drottning dessa dagar också :-)
Kramar!!

Bloggblad said...

Jättekul att se alla bilderna!

Fast jag gillar nog höstbilderna bäst - även om dräkter och häxfejsen är häftiga, så har jag aldrig riktigt förstått hur stort halloween är i USA.

Annika said...

Bloggblad:
KUL att du tycker det!!
Hösten här är som en dröm.
Halloween är stort, stort.
OCH så ROLIGT!!
Det måste firas rätt, dock. Regler kommer imorrn :-)

Keith said...

You ARE the queen of Halloween!! You do the holiday right!! Always fun to see how the house is decorated!!

Annika said...

Keith:
That I AM!!
No question about it!
Yes, the house will be even more decked out even though I am almost there :-)

Anna, Fair and True said...

Kul o se gamla bilder!

Isoldes förskola har lite föräldrafika nästa vecka och då får barnen klä ut sig om de vill. Har inte ansträngt mig nämnvärt men vi har en liten indianinspirerad kjol med väst (egentligen från HM) som jag tänkte kanske räcker :)

Annika said...

Anna:
KUL att du tycker det!
DET tycker jag absolut räcker för Isolde!
DET blir gulligt, och lagom!

Martina said...

Haha, angel with attitude! Underbart!
Vad blir det för costume i ar för Karolina? Dig och Peter har vi ju redan fatt se lite av.
Kram

Äventyret framtiden said...

Sitter här och skrattar åt din ängel med attityd. Helt klart så har hon det. Och änglavingarna omvandlades till kvast och lie, haha...underbart.

Halloweenkramar!

Anonymous said...

Karolina var ju sötaste figuren som nyckelpiga!=) Och fotot som blir lite suddigt - där kan man snacka skrämselhicka av att möta henne en mörk kväll! Så kul att du går all in! /Penny

Anne-Marie said...

Ni har verkligen firat Halloween under alla år. Michael var aldrig intresserad av sådant så jag har aldrig kommit in i t ex Halloweenfirandet. K är ju bara för söt. :) Kommer jag och hälsar på någon gång borde jag nog komma kring Halloween. ;) Kramar!

Charlie sa ... said...

Ni kan det här, ni är bäst!!! Jag älskar dina härliga bilder med läskigheter ;)

Heja Halloween!!

KRAM!

Annika said...

Martina:
Ja, hon ville ju inte vara ängel egentligen. Ängeln var mitt val.
HAHA.
Alltså blev det en ängel med attityd istället.
Fniss.
I år ska hon vara ängel igen tror jag, men en fallen ängel fr serien Dr Who (som hon och hennes kompisar är galna i).
Peter och jag kör på i våra kostymer, men i lite mildare variant än på festen. Jag orkar inte hålla på med lösögonfransar och smink in absurdum. HIHI!!
Kram!!

Karin:
SÅ sant. Allt förvandlades så fort hon fick bestämma själv.
Bort med allt gulligt då.
Bort, bort, bort...
HAHA.
Kramar!

Penny:
Från söt till urläskig. Det är min flicka det :-)
Ja, det är verkligen roligt att satsa fullt ut.

Annika said...

A-M:
Det är ju så kul.
Anledningen till att jag började fira så mkt var nog att Peter gillade helgen.
Numera gillar jag den mer än vad han gör.
Det är ju jag som donar och fixar etc.
Sen är det så kul då folk tycker om ens hus på Halloweenkvällen och innan Halloween. Nästan varje dag har ajg ngt barn här som kollar in trädgården.
KUL!
Ja, du får komma hit i Halloweentider.
Kram!

Lotta:
TACK!!
Men det kan ju du också!
Roliga tider nu.
Kramar!!

Saltistjejen said...

Photostream är lätt!
Inget bök alls faktiskt. Och supersmidigt och bra! Du kommer gilla det!
Kram!