Sunday, October 21, 2012

Halloween-party

Jag har ju lovat att vi ska ha en temavecka nu.
Halloween.
DÅ kan vi lika gärna köra igång direkt.
OCH, heck, här i USA börjar veckan på söndagen, och inte på måndagen (jag vet, märkligt).
SO we can go RIGHT ahead...

Det var Halloweenpartaj igår hos Peters syster.
Trevligt.
Roligt på alla sätt. Karolina var inte med. Hon var på Fright Night Six Flags (nöjespark).
Alla nöjesparker kör Halloween fullt ut nu. OCH på kvällarna är det ganska läskigt där. Man håller inte igen, så att säga...

Halloween är visserligen den 31 oktober, men alla Halloweenfester äger rum på helgerna före Halloween (sällan efter. JO, om Halloween skulle inträffa i slutet av veckan kan man ha fest nästkommande lördag.  DOCK aldrig senare än så).

Come along!

Den gode Peter i sann "Walking dead" anda. Walking Dead är Peters favvisprogram på TV just nu. SÅ, det var givet att han skulle vara zoombie.



OCH, här är ju jag...

Min svägerska, kolla in hennes ögon!!!

MAD Science!!



The Bride of Frankenstein


Vår svåger Brian och zoombien




SÅ coola rökfyllda bubblor




Jag och Zommbien är hemma igen efter en lyckad fest...

Thank you Suzy and Brian for hosting such an awesome party!
We will be BACK!!


34 comments:

Sahra said...

Gud vad roligt det ser ut. Tänk att liksom helt legitimt få klä ut sig som vuxen.

Anonymous said...

Häftig fest! Jag har ju små barn och när de går på Halloween party så ser man massa prinsessor, små hundar, Toy Story figurer, poliser, drakar, Power Rangers osv...så himla gulligt!
Ha en bra söndag!
Kram från Minnesota!
Marie

Martina said...

Usch, ni ser riktigt läskiga ut!
Men jag säger det igen, Halloween och att klä ut sig är inte min cup of tea.
De där röda plastmuggarna är sa "amerikanska-ungdomspartyn-i-filmer"!
Kram

Channal said...

JAAA VAD KUL!! Älskar att få klä ut mig! Vi som är bjudna på Halloweenfest nu på lördag men då är ju vi i Antibes!! Så typiskt!

Peter ser LÄSKIG UT! Men du ser ut som en flmstjärna, så tjusig!!

KRAMAR Anna

Charlie sa ... said...

Ni är suveräna på det här! Älskar när det är "all the way" och med kvalitet. Respekt!' Och så roligt!!!

Nu fångar vi den här fantastiska höstdagen, eller hur? Jag började läsa 50 shades igår så jag har något roligt att se fram emot. Jag gick tillbaka och läste ditt inlägg om boken...you are spot on!

Kram!!

Suzesan said...

FYFAAAAN vad fula allihopa är...hahaha.

Jag och halloween=Nejtack. Gillar't inte. Icke.

Men de som vill skrämmas får väl göra det DÅRÅ;)

Kram
/Susanne

Suzesan said...

MEN Annika. Asså tänk att duär gift med den där HEMSKA zoooombien. Att du är kär i honom. Man ser ju det på sista bilden. Haha han spelar bra. Eller?? TÄNK om det är hans "rätta sida". Haha.

Kram
/Susanne

eastcoastmom said...

tack för att vi fick hänga med på festen! Eller i varje fall se bilderna!!!

Kram från Madrid

Sara said...

Ser ut som en riktigt rolig fest, jag vet ju hur mycket ni tycker om Halloween, mohaha:)! Suzys linser är riktigt häftiga, det skulle vara rätt kul att prova. Här har vi riktigt höstrusk, det regnar, regnar och regnar... Puss & kram

Annika said...

Sahra:
Detta är verkligen KUL!!!
Skulle gärna gå på en stor fest till innan Halloween :-)
Ja, så roligt att ALLA klär ut sig.
Kram!

Mia:
Jättekul.
Ja, det är ju det som är så kul med Halloween. Det behöver inte vara läskigt.
Tycker småbarnen är SÅÅÅÅ söta i sina kostymer då de trick or treatar.
Kram!!

Martina:
TACK!!
Jättekul var det verkligen.
JAG älskar Halloween och jag älskar att klä ut mig!!
Det blir bara ett par ggr om året, och då i Halloweentider, förstås.
Men Halloween måste upplevas i USA.
Sjukt kul!!HAHA, true dat, de röda muggarna...verkligen klassiskt amerikanskt :-)
Från tusentals filmer :-)
Kram!!!

Annika said...

Channal:
SÅÅÅ himla KUL att klä ut sig.
Älskar det!!!
Jag var inte så taggad innan jag började sminka mig, men sedan då jag väl började...ja då var det ju skitkul.
Synd att ni missar festen, men å andra sidan...Antibes....Lovely!!
Kram!!!

Lotta:
TACK!!
Det var så FINT och S och B hade verkligen gått ALL the WAY. Kvalitet till max.
OCH alla gäster utklädda.
SÅ himla ROLGT.
Så ska det vara.
Säger också respekt :-)
Good grief, Lotta...här fångas inte mkt idag-...
Ont i håret, trött.
Mår som jag förtjänar.
College fair i em, måste vara alert då...
Men attans så vackert det är UTE!!!
DU måste berätta precis vad dy tycker om 50 sen!!!!
Kramar!!


Suz:
OCH detta som är så kul!!
En höjdpunkt på hösten med Halloween.
Love it.
Jodå, här skräms vi för fullt.
SÅ KUL!!!
Ja, honom där är jag gift med. Zoombien...
HAHA.
Kram!!

Annika said...

Eastcoast,
OH you bet.
KUL att du hängde med.
Kram!!

Sara:
SÅ kul!!!
Ja, visst är Suzys linser så häftiga.
Nästa ggn måste jag skaffa ett par sådana.
Ascoola.
Ja, vi älskar Halloween!!!
Sol här, men vad gör det. Jag är ju rätt sliten....
Kramar och älskar!!

Äventyret framtiden said...

Ni är bara för härligt galna!
Riktiga galenpannor. Mohaaha...

kramar
Karin

Annika said...

Karin:
JAG VET!!
HIHI!!!
Kram!!

Madeleine i USA said...

Wow vad roligt ni verkar ha haft!! Kul att att få veta lite mer om Halloween samt att se dina bilder.

Annika said...

Madeleine:
Det var verkligen en rolig afton!!
Japp, denna vecka ska vi brassa Halloween!!

Lisa said...

Vad fina ni var!!! Peter ser ju riktigt bra ut som zombie ;-) (gillar verkligen 1:a bilden haha & sa den pa dig förstas). Linserna som din svägerska har är heeeeelt suveräna, men ser hon nagot??? Det är sa vackert ute...langpromenad blev det bland alla löven!
Kramar, Lisa

Annika said...

Lisa:
TACKAR!!
Ja, visst var han BRA som zombie. DET tycker jag med!!
Visst är linserna coola.
Hon såg precis som vanligt, sa hon,
Nästa ggn måste jag skaffa ett par sådana. SÅ coolt.
Mysigt väder ni har. Det har vi med!!
Kram!!!

Anonymous said...

Kul att ni går all in!=) Verkligen en tid som lyser upp hösten. Här ser man pumpor i var och varannan affär nu, tror Halloween håller på att etablera sig mer och mer nu här också. Kul tycker jag, för då slipper vi ha jul i affärerna redan i september.

Annika said...

Läskigt!!! Men kul :-). Är det nån slags linser din svägerska har? Hu, hon ser hemsk ut! Men hemsk på ett Halloweenroligt sätt förstås :-).

Camilla said...

Jättebra läskiga typer:)
Jag skulle också vilja ha ett Halloweenparty. Jag har sett att det finns mycket mer i affärerna här nu. Kul.

Kram

Desiree said...

Ni ser såå coola ut! Dessa dräkter och sminkningar var ju helt perfekta. Vilket kul party det här ser ut att ha varit. Gillar den stora e-kolven med dryck där det ryker fint från kolsyreisen. Väldigt effektfullt.
Kram!

Anne said...

Vad coolt att ni verkligen klädde ut er och gick "all in" så att säga. Hela festen (alla detaljer, alla utklädda med mera) kändes verkligen superskoj, ingen halvmesyr där inte utan full Halloween stämning. Inte bara för barn inte, detta med HAlloween. Gillar.
The Walking Dead vet jag många gillar, har dock aldrig själv kollat. Tror inte det är min grej...fel genre.det där med zombies och sånt, njae nej. Men vet ju den är hur poppis som helst, så kul Peter körde det temat.
Förresten, din svägerska (hon med de läskiga "utklädda" ögonen) har helt fantastisk hy. Låter ju lite knasigt börja kommentera folks hy och låter nästan lite udda att ens titta på en sån sak... Men jag kunde inte undgå att se hur otroligt fin, slät och jämn hy hon har. Haha, du kan ju säga till henne nån gång att en av dina bloggläsare gav en komplimang om hennes filmstjärnelika hy :)

Christina said...

Halloweens kung och drottning ser jag!! Vilket party! Love it!
Kram!

Annika said...

Penny:
DET är verkligen kul detta!!
OCH att ALLA hade klätt ut sig.
Svägerskans party håller på att bli lite av ett party som folk verkligen räknar med.
Halloween i Sverige ja...
Det är bra om det firas rätt. Speciellt det där med trick or treatandet- men, mer om det i veckan.
Ha en fin måndag!!

Annika:
SÅ KUL!!
Och alla klär ju ut sig till vad de vill. Läskigt eller roligt.
Linser ja. SÅ coola. nästa ggn ska jag ha ett par sådana också :-)
Kram!

Camilla:
Ja, det är verkligen roligt med Halloweenpartyn där folk verkligen går in för det.
Från värdpar till gäster.
Har förstått att halloween blir alltmer etablerat hemma.
Det är bra, om det görs rätt.
Kram!!

Annika said...

Desiree:
TACK!!
OCH det var SÅ roligt!!
Ja, visst var det SÅ coolt med kolsyreisen!! Snacka om effekt.
Kram!!

Anne:
TACK!!!
OCH sant, halvmesyr var det sista detta var.
Snacka om att värdparet satsade ALLT!! OCH deras gäster också.
SÅ roligt.
SÅ ska det vara!
Peter är galen i The Walking Dead.
Jag tittar inte på det, inte min genre heller.
Men Peter säger att serien har såååå mkt mer än zombies, och det får jag väl tro då...
HAHA!!
Poppis är den ju, onekligen!!
HAHA, TACKAR å Suzys vägnar.
Ska tala om för henne vad du skrivit här. Hon lär bli jätteglad.
Sant är att hon HAR jättefin hy.
Kram!!

Christina:
Tackar!!
Så roligt det var!!
Kram!!

alegni said...

Men vad häftigt! Ni går verkligen "all out", det tycker jag är så coolt! Ingen halvdant här, inte!
KRAM

Annika said...

Ingela:
TACK!!
SÅ KUL!!
Nej, ngn halvmesyr kör vi inte.
Roligt allt.
Kram!!

Saltistjejen said...

Hahaha underbart Annika! Peter var suverän som zombie! Shit har Walking Dead börjat igen nu! DET har jag helt missat! Måste köpa säsongen och börja kolla då! :-) Den slutade ju SÅ dramatiskt förra säsongen. Fick förresten aldrig veta vad Peter tänkte om förra säsongens slut!! ;-)
Har han förresten läst World War Z? Jag läste den för ett tag sedan (har fortfarande kvar den i min högerspalt i bloggen...) och gillade den skarpt!!!! Tror han skulle gilla den faktiskt. Den filmas tydligen nu och ska visas tror slutet av nästa år eller var det var? Ett lästips till honom!
Du var också super i din "kostym". KUL som sagt.
Kram kram!!!

ullrika said...

Så skoj med en vuxenmaskerad! Det har jag inte varit på på många år - fast jag är inte så bra på att klä ut mig heller iofs så det kanske passar bra :)

Din svägerska hade rejält läskiga linser... huvva!

Annika said...

ULLRIKA:
Så himla KUL.
Både barn och vuxna var blandade på denna fest.
Visst är svägerskans linser bra.
DET tycker jag med!!

Anna, Fair and True said...

Var Karolina med eller går hon på egna fester nu? :)

Annika said...

Anna:
karolina var på Six Flags på deras Fright Night. Men sant är att hon går ut mkt på egen hand numera...

Saltistjejen said...

Annika!
Tipsa Peter om "World War Z" (se min kommentar ovan)! ja tror han skulle gilla den! :-)
Kram!