Friday, December 10, 2010

Show and Tell: Detta får mig att skratta...

Hej och HO HO HO denna fredag!!
Veckorna exploderar iväg, och jag är rädd att vi ska missa julen i den här takten!
Nej, nu får det nog ta och stilla sig lite.

Erica är det som håller i temat under december månad.

Temat för dagen är, ”det här får mig att skratta”.
Det är en hel del som får mig att skratta: vänner som berättar något roligt, gamla minnen, min pappa i full action när han skojar, likaså min bror. Stollar!!
Karolinas humor får mig att skratta.

Det bästa skratt jag vet är när man får skratta sådär hjärtligt från tårna, sådär så att man inte kan SLUTA skratta. När skrattet väller upp och upp!!
Jag har skrattat så jag har gråtit, jag har skrattar så att jag fått känning av astma och jag har skrattat så jag har kiknat. Jag har tom skrattat så att jag har kissat på mig en gång.
Jag älskar att skratta på det sättet! Det är det bästa som finns, speciellt om alla andra skrattar lika mycket.
Tyvärr är det sällan man får ett sådant där riktigt RÅGARV!!! Skulle önska att det hände oftare.

Häromveckan såg vi den bästa julfilmen, alla kategorier, National Lampoons Christmas Vacation med Chevy Chase.
Den filmen har allt, råhumor, julstämning och värme! BÄST, helt enkelt. Jag är säker på att de flesta av er sitter och garvar åt den, en eller ett par, gånger varje jul.





BÄSTA sit-comen på TV alla kategorier just nu är, Modern Family.
SÅ BRA, så totalskruvat och så briljant.
Jag hoppas att ni ser det programmet också.





Ett annat program jag gillar är Cougar Town, får mig alltid att skratta. Och ibland att nicka lite igenkännande.




VAD som aldrig får mig att skratta är clowner. Tvärtom faktiskt. Jag tycker clowner är bland det tråkigaste som finns. När jag ser en clown känner jag mig akut trött och blicken börjar flacka efter en säng att få lägga sig i.

Ibland är min humor rätt låg (och vilkas är inte det). jag kan skratta åt de enklaste skämt. Kiss och bajshumor kallas det.
Jag skrattar åt dumb and dumber och åt Austin Powers.
JAG garvar då jag ser Jim Carreys gummifejs spöka ut sig.

Jag skrattar år filmer som "the hangover", och "I love you, man". Jag älskar "the 40 year old virgin" och jag älskar "Anchor man". Sånt, ni vet...

Jag småskrattar åt Solsidan som jag just nu tittar på tack vare att Karolina fick boxen i somras. Lite småkul.
Men jag njuter ännu mer av Våra Vänners Liv som jag tittar på varenda måndag via SVT Play.
DET måste vara den bästa svenska serien som gjorts på år och dag, tycker ni inte?

Jag asgarvar åt Lasse Åberg i de två första Sällskapsresorna, och bäst och mest gillar jag tvåan, då de firar nyår i alperna. A CLASSIC!! NU vill jag se om den, känner jag. Måste göra det!





Jag småskrattar och njuter av böcker om Saltön av Viveca Lärn. Där humor, mysfaktor, mysiga karaktärer och fina miljöer blandas perfekt.

Jag kan skratta så jag skriker åt en riktigt duktig stand-up komiker, men då måste han eller hon vara duktig. Och vass. Fräckt som fasiken måste det vara.

Ibland ler och skrattar jag i mjugg också, men det är nog inte riktigt snällt.

LIKSOM förra veckan avslutar jag med SAMMA video som då. Den får mig att skratta gott. Komikern Sarah Silvermann som totalt sågar Jultomten. LYSSNA på texten och kolla in tomtens och Sarahs minspel så får ni ett garanterar gott garv.





MÅ ni alla skratta gott idag åt må det än kan vara!


Nilla,
Desiree,
Annika,
Anki,
Strandmamman
Erica
Saltis
Anna
Taina
Musikanta
I am Annika
Maisoui
Inga-Britt
Helena
Olgakatt
Bejla
Anne-Marie
Jenny
Pettas
Annica
Mrs Clapper
Lotta
Simone
Lindha

26 comments:

Elisabeth said...

Sällskapsresorna är för underbart roliga! Jag har sett ettan och tvåan så många gånger att jag nästan kan dem utantill. :D Sven Melander som Berra är helt oslagbar i den första filmen. Skrattar nästan bara jag tänker på det. ;D "Nueva Estocolmo", haha! Eller "in Sweden we call it a 'kick'". Underbart alltså!!

Våra vänners liv är jag nog den enda i Sverige som inte förstår mig på alls. Jag såg ett halvt avsnitt, men det sade mig INGENTING.

Miss Marie said...

Surt! Jag får inte se Sarah Silverman o tomten av upphovsrättsliga skäl! Ah ja, den var säkert roligt ändå... :)

Ha en bra helg!

Annika said...

Elisabeth:
KUNGLIGT BRA filmer det där!!
In Sweden we call it a kick, är en KLASSIKER!!!
Älskar den!
Måste se om den idag.
Så du gillar inte Vännerna, vad synd.
Jaja, vi är alla olika. Hela svedala kan inte gilla dem :-)

Marie:
Nämen, skit också!!!
Undrar varför...
SYYYND för det är en pärla!!
Ha en fin helg!

Taina said...

UNDERBART inlägg! Nu fick jag mig ett skratt. Så här på morgonen. Jag hoppar ju fredagsteman i december. Men jag läser andras så mycket jag hinner.

Riktiga RÅGARV är väl så himla förlösande. De kommer inte alltför ofta även om de dyker upp då och då.

Jag är heller inte så förtjust i clowner och Bella tycker att de är rent ut sagt läskiga. Hahahaha!

Ha en skön helg!

KRAMAR!!!

Annika said...

Taina:
TACK!!
KUL att du gillade det hela.
Ja, ett rågarv som kommer är nog det bästa av allt, helst i grupp. Jag älskar det, det är verklgien förlösande. Helst såna där man inte kan sluta skratta. SÅ förlösande...
Jag förstår att folk tycker clowner är läskiga. De är ju allt annat än roliga iaf.

KRAMAR!!!

Erica Pettersson said...

Det där med att skratta så mycket att man inte kan sluta vet jag PRECIS hur det är!
Har själv varit med om tillfällen då jag skrattat så mycket att tårarna fullkomligt strömmat nerför kinderna och jag knappt fått luft :D Och jag tycker trots allt att det är en sådan "härlig" känsla :)

Håller även med angående stand-upkomiker. De kan vara oerhört roliga, men det finns även de som "försöker för mycket" så att det bara blir pannkaka av alltihop...

Clowner ja... Jag har heller aldrig gillat dem, och jag har alltid haft svårt att förstå hur någon kan tycka de är roliga. Jag tycker snarare att de bara är läskiga..!

Hoppas du får en riktigt bra fredag och helg!
MVH /Erica

Äventyret framtiden said...

Egentligen skrattar man åt det mesta, beroende på vilket humör man är eller hur? Färdigt skrattade program däremot kan man verkligen hålla sig för skratt för...
Får nog återkomma till skratt på min blogg när tiden räcker till litet mera.

kramar!

Anonymous said...

Gillar Sarah Silverman!!!!

Desiree said...

Att skratta sa dar sa man kiknar och inte kan sluta ar det basta. Men tyvarr sa far man inte skratta pa det sattet tillrackligt ofta. Men sa underbart da det hander. Jag har nog ocksa ratt konstig humor. Jag har skrattat gott at en hel del av Chevy Chase filmerna och clowner tycker jag inte heller ar ett dugg roliga. Jag kan nastan tvartom tycka att clowner kan vara trakiga. Jag hoppas du far en underbar helg med ett riktigt gott skratt.
KRamis!!!!!!!!

Annika said...

Ah, då hoppas vi att Modern Family kommer till Sverige! Just nu laddar vi hem How I met your mother varje tisdag =) Ja, jag har också skrattat så jag kissat på mig, DÅ har man roligt! =) Trevlig helg!

Annika said...

Erica:
Ja, och det är ju så roligt att få skratta på det sättet, sådär så man tjuter...
SYND att det inte händer oftare. För det är verklgien förlösande.
Stand up comedy kan vara briljant, och så fel. Det är en fin linje det där. Det kan vara underbart, men det kan också vara så fel. Rätt persom krävs.
Clowner är verkligen så tråkiga, och även läskiga. Blä...
Ha en toppenhelg.
Kram!!

Karin:
Jo, så kan det vara. Faktiskt.
Skrattspår i program stör mig också, mer och mer.
Så skönt at slippa det i Modern Family.
Ja, om skratt kan man prata länge...
Kram!!!

Brysselkakan:
JAG MED!! Den videon kommer ju att bli en klassiker!! SÅ BRA!!!!

Annika said...

Desiree:
JAG VET!!
Det händer alltför sällan att man får skratta sådär ordentligt. Skulle önska att det hände mkt oftare. Det kan ju tom göra ont när man skrattar sådär. Men härligt är det!!!
VERKLIGEN!!
Chevy Chase är underbar!
Alltid!!
Clowner är så trista att klockorna stannar.
KRAMAR!!!!

Petchie75 said...

Oj, jag har aldrig sett Chevy Chase julfilm även om jag har läst om den många ggr. Jag skrattade precis åt ett blogginlägg som min bror skickade: http://fredrik.cafe.se/the-gran-that-wasnt-there/ Så himla roligt men jag tackar gudarna för att jag inte är gift med en sådan man :D
The hangover såg vi för några veckor sedan och som vi skrattade.
Och ja, jag ÄLSKAR Våra Vänners liv!! Verkligen en av de bästa svenska serierna någonsin
Kram och trevlig helg!

Mrs Clapper said...

Våra vänners liv är verkligen den bästa svenska serien! Man kan ju inte annat än att bli lite småkär i David.
Håller också definitivt med om Chevy Chase!
Jag längtar så tills nästa år då filmen om Stig Helmers liv har premiär, den kan inte bli annat än bra.

Japp, jag och hunden huserar mitt emellan Kungsholmstorg och Stadshuset. I samma hus som Mäster Anders ligger om det säger dig något. Vi stormtrivs!

Annika said...

Petra h.
SE DEN!!
YOU'll love it!!
Bästa julfilmen av dem alla!
Måste kolla in ditt klipp :-D.

The hanover är KULT!! Älskar den! Har sett den flera ggr. OCH som man skrattar!!
Helt ofattbart KUL!!
Skådisarna är ju så BÄST!!

Våra vänner s liv måste vara ngt av det bästa ngnsin i Sverige!!
GUD vilken serie!
Bänkar mig varneda måndag vid svt play!
KRAM!!!

Mrs C:
OJ; vad fint du bor. Du bor där ajg skulle vilja bo om jag bodde i Sthlm.
Kungsholmen är så RÄTT!!

Våra Vänners Liv är underbart bra. Jag njuter av den!!
David ja...Jadu, honom gillar man ju starkt!
Gillar dem alla, men David har ngt visst.

KUL med Stig Helmers liv, cannot WAIT!!!!

Saltistjejen said...

Jag tycker inte heller om clowner! Har aldrig förstått mig på dem. Iallafall inte ur rolighetssynpunkt. De är lite läskiga tycker jag. Eller möjligen sorgliga. Melankoliska ibland. beroende på typ. men roliga? NEJ!
Och så håller jag med dig om att det allra bästa är ett härligt skratt som aldrig vill ta slut!
Kram!!!!

Annika said...

Saltis:
Clowner...suck...
Orkar inte med dem.
OCH ett hjärtligt skratt av type KIKNANDE är det allra bästa skratt som fins.
Renande!!
Kram!!

Fritt ur hjärtat said...

Så mycket roligt du kom på! Ett päron till farsa firar jul är en av mina favoritfilmer, för att inte tala om Tomten är far till alla barn:-) Annars ser jag inte mycket på TV men en del ståuppare har jag lyckats se i verkligheten och precis som du skriker jag av skratt.

Annika said...

Simone:
Ja, ett päron till farsa firar jul är den bästa av julfilmer!!!
Älskar den!
OCH ja, en riktigt bra ståuppare är bland det bästa man kan se, och höra!
Det finns ngra riktigt bra, men sen finns det en hel hög mediokra också...
Kram!!

Anna, Fair and True said...

Modern Family har jag givetvis nämnt i mitt inlägg också! Cougar Town har inte varit lika bra på sistone men det senaste avsnittet (med båten) var bra. "The Hangover" och andra filmer med det gänget är ju bara så bra! Solsidan är sån där pinsam serie men samtidigt så mycket skratt!

Ha en bra fredag!

Norrsken och stjärnfall said...

Gillar också "ett päron till farsa firar jul" så rolig!
videon med sarah silverman var kul. går att kolla på om man klickar på länken till youtube.
De bästa skratten är de där när man skrattar så man gråter och nästan får kramp i magen. Det är ju så härligt!
Ha en bra vecka.

Charlie sa ... said...

Skriver under på allt! Så himla skönt att riktigt asgarva och clowner behöver jag INTE!

Störtsköna youtube klipp Annika!

Nu lyssnar jag på christmas jazz, dricker te, solen börjar komma fram och det är lite snöfrost i gräset. Jag har tänt ljus och ska ha en skön, soft tjejdag.

Kram!

HeLena said...

Hahahahaha!
Kul film, den har jag inte sett...
Att TOK-SKRATTA på det viset är bäst och som du säger, synd att det inte händer oftare!
Härligt skratt-inlägg!
Varm kram

Fröken Anki said...

National Lampoon är en rolig julfilm! Blir nog till att titta på den i år också.

Kul att läsa allas skratt-bidrag den här veckan.
Och visst är det härligt när man får skratta så man inte kan sluta.

Jag skrattar inte heller åt clowner. Vet inte varför man jag tycker inte om dem.

Ha en fin helg! Njut av kylan ;)
kram

Annika said...

Anna FT:
Modern family är så himla BRA!!!
Älskar den serien.
Cougar Town blev så uppskriven häromdagen i Wash post, om hur twistad den är etc, ka n bara hålla med. Tror den blir bättre nu, har varit lite i en svacka.
Solsidan är bra, men pinsam.
Hoppas helgen var fin!!

Lindha:
Ja, visst är den filmen SÅÅÅ bra. Jul i kvadrat i den.
Sarah S är så bra, det tycker jag med. Bra att den går att se!!
Visst är rena rama gapskratt de allra bästa.
SYND att det händer så sällan.
Kram!

Charlie:
VISST är clowner bara jobbiga...usch. Noll kul med dem.
OCh ett äkta gapflabb är det bästa.
Vad härligt det låter med din morgon. SYND att det redan är måndag!
KRAM!!

Annika said...

Helena:
Ja, visst är det synd att man inte tokskrattar så ofta som man skulle vilja. DE garven är de allra bästa!!
KRAMAR!!

Fröken Anki:
VISST är den så bra!!
Äkta julfilm!
Det har varit jättekul med allas bidrag denna vecka.
Mer skratt år folket!
Clowner, vilka gillar dem egentligen?
KRAM!!