Saturday, December 18, 2010

Snow! Oh, how I hope you will stay!





19 comments:

Freedomtravel said...

Härligt med snö! Vi har haft mycket snö länge nu. Så det känns helt ok att vi ska fly den nu nere i Marocko ;)

Anonymous said...

Vi har oxå snö! Solen skiner, några minus, julskivan snurrar och vi packar för färd mot Sverige i morgon. JULSTÄMNING!!! Jag hoppas snöröjarna gjort sitt tills dess. Och att min rygg orkar...

Saltistjejen said...

Vad mysigt! Jag vill också ha snö!!!!! men än tror jag inte det för vädret ser ut att vara klart och soligt...
Kram!

Desiree said...

Ja hoppas att ni får ha kvar snön några dagar till så att även ni kan få en vit julafton. Jag håller tummarna.
KRam!

✿Ewa said...

Myyyys! Vilken sönos du har där i trädet. :)

Kanske har ni tur och får en vit jul ändå. Vore ljuvligt eller hur...för min del får snön väldigt gärna försvinna efter nyår. ;)
Kram

Lena said...

Vilken fin bild på Karolina!
Jag håller tummarna! Här känns snötillgången ganska så säker :)

Äventyret framtiden said...

Tumhållning för snöstannande!!!
Hoppas den stannar över jul och nyår för er del!

Kramar!

Anonymous said...

Åh, snö är det bästa julpyntet!=)

Keith said...

It's hanging on at the moment. We need some more to pile on top of what we have!

alegni said...

äpplet har inte fallit långt från trädet - hon tycks gilla snön lika mycket som sin mor ;)
kram
ingela

malou said...

Hoppas att snön ligger över jul och nyttår, det är så mysigt!
Och tillochmed jag tycker bättre om snö och sol istället för gråmulet snöslask - även om jag inte gillar vintern ;-)

bettankax said...

KarolinaSötnos:))

Anne-Marie said...

Nu myser Annika tror jag. :) Har ni inte fått del av det enorma ovädret som drog fram förra helgen? Det kanske gick för långt från er. Jag trodde vi skulle ha fått massor med snö under helgen men det blev mest regn. The Weather Channel hade utfärdat alla möjliga sorters varningar. Kram!

Annika said...

Freedomtravel:
Ja, det
r härligt.
Jag är sjukt avis på er som har så mkt snö och kallt hemma. Men Marocko låter ju helt underbart också!!!

Brysselkakan:
Jag hoppas att det gick bra. Jag vet ju hur vidrigt vädret har varit i norra europa i helgen.
NU hoppas jag att ni sitter varma och trygga i ett härligt snölandskap!!

Saltis:
Ja, det är härligt, men vi behöver påfyllning av det vita :-)
Hoppas att vi får lite vitt innan jul.

Annika said...

Desiree:
TACK tumhållning kan absolut behövas :-)
Kram!!!

Ewa:
TACK, ja det är min lilla tös det :)
Kanske en vit jul, men det är tveksamt ändå.
HAHA, ni lär få ha det vitt till i mars. Ni står inför en tuff vinter...
Jo, jag är avis på det med :-)
Kram!!

Lena:
TACK!!
Ja, ni får e garanterat vit jul!
HÄRLIGT!!!

Penny:
JA, det är det verkligen!!!

Annika said...

Karin:
JA, håll alla tummar. DET kommer att behövas :-)
Kram!!

Keith:
I hope we'll get some more. I really do!!!

Ingela:
HAHA, ja så är det nog!!
Kram!!!

Annika said...

Malou:
HOPPAS!!!
Ja, visst är väl snä härligt.
Hellre en vinter som ni har nu än en med fem grader och duggregn...
Kram!!!

Bettankax:
TACK!!!!!

A-M:
JA!! Underbart!
Men vi behöver lite påfyllning, och det får inte bli mpnga plusgrader innan detta försvinner.
Nej, förra veckans enorma oväder kom aldrig så här långt österut.
Hoppas att ni också får lite snö!!
Inte bara regn, fast ni har större snöchanser än vad vi har.
Kram!!

ullrika said...

jag är görförtjust i den här typen av makrofotografering! fast finaste bilden är ju den som är längst ner i inlägget förstås :)

ps. jag har länkat till dig hos mig, utan att veta om det inspirerade du mig till ett typ amerikanskt julgranspynt!

Annika said...

Ullisen.
KUL!
Ska kolla!!!
Ja, macro är KUL. GILLAR!!