Saturday, December 04, 2010

Klätt och klart!

21 comments:

Erica Pettersson said...

Åh, vad mysigt med julgranen :D
Kan knappt vänta tills jag plockar fram min egen (blir nog runt Lucia, skulle jag tro).
Och vilken fin bild. Den gillade jag SKARPT! BRA komponerat, och det blir ett riktigt härligt djup i bilden i och med speglingen i fönstret :D

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
MVH /Erica

Annika said...

Erica:
TACK!!!
SÅ glad jag blir över berömmande ord från dig som är så duktig!
TACK!
Ja, nu är det klart iaf, och nu skag gå ner och förbereda inför den julfest vi har ikväll.
HA en superbra helg.
Kram!!

Anonymous said...

Vad stämmningsfullt och mysigt det ser ut! Här snöar det fortfarande! Snart ska hubs & jag ge oss ut pa stan och dricka "Glühwien" (glögg)...älskar julen!
Kramar, Lisa

Anonymous said...

Ser juligt ut. Jag har just plockat fram det lilla pynt vi ska ha i år och nu vräker snön ner här! Är hela världen helt upp-å-ned i år?!

Annika said...

Lisa:
Ja, nu börjar det likna ngt ;-)
Härligt med snön!
Gluhwein etc.
NJUT!!
Kram!

Brysselkakan:
Meget juligt här nu, fixar resten idag innan festen.
Härligt med snön, kan jag tycka. Här har vi ingen sådan,men väl kallt.

Anonymous said...

Skickar över lite snö till dig Annika...kan ju visserligen dröja ett tag, men kanske den hinner fram till festen ikväll? Härligt med fest förresten!
Kram, Lisa

bettankax said...

JÄTTEFINT!! Varmt och ombonat. Härligt med dom röda gardinerna.:) KRAMAR!!

Äventyret framtiden said...

Annika,
jag blåser iväg litet snö till dig från mig också. Här snöar det hela tiden...
Vacker julgran, en riktig Piff och Puff-sådan:).
Få se vad jag skall hitta på för slags gran/julträd i år?

Kram!

Elisabeth said...

Du får snö från mig också, givmild som jag är såhär när det börjar bli jul. ;)

Ser verkligen mysigt ut med granen och allt pyntet!

Inger said...

Ser SÅ stämningsfullt och inbjudande ut.
Lycka till med julfesten!

Adventshälsningar Inger

Musikanta said...

Ser fint ut! Härlig bild!
Kramar från Ingrid

Saltistjejen said...

WOW vilken julKÄNSLA!!! Underbart foto!!! Så varmt och rödaktidgt julsken! Mmmmm!!!!
Kraaam!

Sandra said...

Mysigt! Jag får klara mig utan gran i år :P

Desiree said...

Superfin Annika! Det är verkligen ett vackert och varmt juleljus och sken som sprider sig i ditt hem nu. Du får mig att längta efter våran gran och våra pynt. Men det får bli ett annat år när vi bor lite större igen och har alla våra grejer på en och samma plats.
KRam!

Annika said...

Oj, vad fint och vilken fin bild! Myyysigt! Jag hörde på Wash-FM att ni har lite kallare nu och att det kanske till och med skulle komma snö? DET vore väl härligt! Här snöar det för fullt, det är så vitt (för ingen har plogat) och vackert så man blir alldeles varm =)
Men hur gör du för att hålla liv i granen ända till nyår, för så fina plastgranar kan det väl inte finnas ens i USA? =) Kram!

Camilla said...

Jättefin gran Annika!
Själv har jag inte plats med nån gran så jag får väl njuta lite av din innan mammas granar kommer in hos henne:)

Kram

anna of sweden said...

Fint! Här ska vi sätta upp utebelysningen idag. Vi är några steg efter er ... :)

Advenstshuggies!

Annika said...

Lisa:
Ingen snö, men lika bra det för så hade vissa gäster bangar ur. Det gjorde de i fjol då det snöande ganska ordentligt.
Ïgår såg jag lite snö virvla i luften, men inget mer.
Jättekul med fest.
Kram!

Bettankax.
VARMT tack och stora kramar!!

Karin:
TACK!!
Det var kanske den snön jag såg virvla lite i luften igår...
:-)
TACK, ja granen är riktigt fin, det kan jag säga.
Ska bli kul att se din sen.
Kram!!!

Annika said...

Elisabeth:
BRING it ON!
Det är iaf kallt nog nu...
TACK, ja det är mysigt nu.

Inger:
Stort tack!!
Det blev en fin fest!!

Musikanta:
TACK!!!
Ja, det blev lyckat.
KRAM!!

Annika said...

Saltis:
TACK!!
Vad glad jag blir.
Ställde in kameran på "candle light" och så blir det ibland så här bra.
Stor kram!!

Sandra:
Välkommen hit!!
Ingen gran för dig. Inget kul. Varför?
Välkommen tillbaka!!!

Desiree:
TACK min vän!
Förstår att ni kommer att avstå från gran iår då ni har det så litet. Nästa år har ni nog större och kan ha gran!
KRAM!!

Annika said...

Annika:
TACK!!
Vet du, jag tycker det är så KUL att du lyssnar på WASH!!
Då vet du hur det är här med rubbet, inkl vädret.
Det är kallt nu, men ingen snö!
Granarna här är märkliga, segt virke...
De barrar inte speciellt, men visst börjar de på att fälla barr de också mot slutet. Vattnar den bara flera ggr om dagen ibland.
Kram!!

Camilla:
TACK!!
Ja, du får kolla in min gran.
Mysigt sen då den kommer upp hos din mor. T är väl på ingång också!!
Härligt.
Kram!!

Anna:
Härligt med julbelysningen!
Alla kan inte vara lite "eager" som jag.
Huggies!!