Friday, December 31, 2010

Svaren...

OH vad det var KUL att läsa det ni gissade i pyntleken!!
Svaren ligger efter vardera bild i inlägget från i torsdags.

Marianne i Älmhult vann! YAY *applåderar*. Marianne hade 16 rätt av 21.
Mågna av er hade 15 rätt!

En del av er var superambitiösa och gissade ursprungsland :-)
DET är mer än vad jag vet. Men Kina ligger nog bra till, hehe!!

NU städar vi och fixar inför kvällen.
DESSUTOM har ett DJUR fastnat i vår skorsten och det försöker desperat ta sig ut. Vi vet inte vad det är för kreatur, men det kämpar. Vi ha ringt flera stycken sk "pest controls" , men idag är det ingen lätt dag att få hjälp med detta.
Imorrn ska vi visst få hjälp, men då tror jag att djuret har dött.
Typiskt att man ska ha sånt här att tas med mitt i förberedelserna...
OH well!!!

Nu ska jag städa lite till, och sen börja med potatisgratängen.
Vem vet, innan 2010 blivit 2011 kanske ni tom får se mig i min klänning ;-)

Gott Nytt år igen...

Dagens Show and Tell ligger nedan!!

8 comments:

Erica Pettersson said...

Kikar in här en stund för att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Hoppas att du får en trevlig nyårsafton och ett riktigt bra 2011 :D

MVH /Erica

Anonymous said...

En snabbis...om lite drygt 1 timme är det dags...fyrverkerierna & smällarna är redan i full gang! Önskar dig och din familj ett gott slut och GOTT NYTT AR!
Kramar, Lisa

Elisabeth said...

Roligt att läsa svaren och grattis till Marianne! Vissa av dem jag var helt säker på var USA var visst Sverige.

Hoppas att djuret tog sig ut (eller att ni fick tag på någon som kunde ta ut det) och att firandet blev trevligt! Här har vi (eller åtminstone jag, många fortsätter säkert länge till) firat klart, och det är ärligt talat rätt skönt att vara hemma i lägenheten igen.

Äventyret framtiden said...

Hoppas det ordnar sig med djuret i skorstenen! Är du säker på att det inte är Santa?:D
eller en liten tomte som blev efter släden...

Jag gick bet på julsakerna, rejält;haha..
God fortsättning på det nya året!
kramar!

Anonymous said...

Sorry... hann inte med att kolla in och gissa dina julsaker...

Hoppas djuret i skorstenen kom ut av sig självt.

Gott nytt år!

Anna, Fair and True said...

Oj, hoppas djuret kunde ta sig ut till slut!

Annika said...

Erica:
Detsamma till dig!
KRAM!!

Lisa:
Låter NAJS!!
Härligt med europeiskt nyår!
God fortsättning!!
Många kramar!!

Elisabeth:
HAHA, jo jag förstår ju att vissa skulle förbrylla ;-)
KUL liten lek var det!!
Djuret är tyst nu, men han hördes lite igår. Tror att det vandrat vidare sas. Idag hoppas jag ngn kommer hit och tar bort det.
God fortsättning!!

Annika said...

Karin:
HAHA, man VET aldrig vad det är för ett djur, eller varelse...
Tror tyvärr att det dött nu. OCH idag hoppas jag ngn kommer hit och tar bort det.
HAHA, kul med svaren iaf, karin!!
Kram och god fortsättning!!

Brysselkakan:
nej, jag la ut svaren snabbt :-)
Djuret är nog dött nu, tror jag.
Stackaren.
GOD fortsättning!!

Anna FT:
Tror tyvärr det är dött...