Sunday, December 19, 2010

Grannfest

Söndag morgon.
Mulet.
Snön ligger kvar, men så fort solen skiner sliter den hårt på det lilla snötäcke vi har. Det snötäcke vi hoppas få behålla till i jul.
Vi hoppas på det lilla, medan ni i norden har mer än nog.

Igår var det julfest hos grannarna, Sara och Brad. Eller, de kallar sin fest för vintersolståndsfest. Fast mest var det ju en julfest, förstås.

Trevligt var det. Mycket att äta och dricka.
Jag är lite trött i håret idag, men ska ju ändå bege mig ut i julhandlen med man och barn + kompis till barnet....
Julhandeln idag kommer att bli---ja, en prövning.
Karolina har sovit över hos en kompis inatt och skall snart hämtas, och sen sticker vi.


Saras syster Katie med pojkvän Scott.


Jag och Ingrid.

Triss i damer; jag, Ingrid och Sara.

Richard och Ingrid...
Peter, Richard, Keith och Brad


My hubby

Peter och Marty. Penny och Murphy.


Thank you Sara and Brad for a great party!!

12 comments:

Äventyret framtiden said...

Ni ser verkligen ut att ha det mysigt tillsammans. Mycket gott att äta förstås. Hoppas nu bara att ni får hålla snön kvar över julen också

håller snötummar!

Kram!

bettankax said...

Hallå Snygging, du är så himla fin Annika!! Å vad trevligt ni ser ut att ha på festen.
Hoppas du kommer välbehållen hem efter julshoppandet. Det är inte att leka med dessa dagar;)
KRAMAR!!

Ber en bön ni får behålla snön. Vi har SÅ IN I NORDEN, mycket...

Sara said...

Hej sis, ni såg ut att ha kul!! Frågan är: fick ni någon nattgäst?? Här har vi MYCKET snö! Idag har vi sett 2 jultraditionsfilmer, Astrid Lindgrens jul och Love actually, väldigt mysigt. Nu ligger H och jag i schäslongen och tar ett glas glögg, för en stund sedan köpte vi en mistel som vi kan pussas under, hi hi. P&K

Tankevågor said...

Snygg skjorta, kavaj och jeans....Peter och min A har så lika stil. :-)

Ser ut som ni hade en jättemysig fest.

Kramar från mig.

Elisabeth said...

Vintersolståndsfest, det låter som något för mig! Så sött att hundarna också fastnade på bild.

Saltistjejen said...

Mysigt!! Bra granar är GULD värt!!!
Kramar!

Desiree said...

December är ju nice för det är mycket festligheter på gång. Ja nu är det i princip vintersolstånd och då börjar det ju sakta men säkert vända och bli ljusar. Jag hurrar gärna för ljusare tider. HOppas ni fick en lyckad shoppingrunda och fick fatt på de sista klapparna.
Kram!

Tankevågor said...

Mäh! Glömde ju skriva att DU är jättefin som vanligt! :-) Är outfiten från Anthro?

Kram igen.

Katarina said...

December är verkligen månad då det går att mysa,, ljus, trevligt sällskap, som ni ser ut att ha haft det!

Som vanligt, du ser så fin ut bilderna, igen!

Ha de gott!

Annika said...

Karin:
En väldigt trevlig fest.
Ja, nu gäller det att det stackars lilla vita får ligga kvar.
NI har ert på det torra!!
Kram!!

Bettankax:
MEN TACK!!!
SÅ gulligt och snällt sagt!!
Ja, igår var det trångt på mallen, kan jag säga, men vi fick det vi skulle gjort. BRA!!!
Kram!!
Ja, er snö ja!! Hit med lite av den :-)

Sara:
Mycket trevligt.
INGEN nattgäst, hahaha!!!
ja, vad mojj med er snö. Du vet att jag är avis!!!
de där två filmerna ska K och jag se i veckan.
MYS med glögg och mistel!!
Älskar!!

Annika said...

Londongirl:
TACK!
Vad roligt att de har lika klädstil!
Kram!!

Elisabeth:
JA, den festen jhade du gillat!
De har så söta hundar!!

Saltis:
JA, det är de verkligen!!
Kram!!

Annika said...

Desiree:
JA, snart så!!!
Jag förstår att du gläder dig!!
Shoppingturen gick fint.
Kram!!

Londongirl:
HAHA, TACK!!!!
Ja, visst allt från Anthro!!!
Kram!!

Katta:
VISST är det det!!
Fester!!
TACK för snälla ord, BLIR GLAD!!!
KRAM!