Tuesday, November 21, 2023

Weekend update




Hello Tuesday!


I hope your November weekend treated you well. 
Here in the House by the Course it’s been pretty good. I still have the e****g cold to battle.
It is better, but it is not perfect. Needless to say, I am beyond tired of it by now. The sniffles are still around, I do not have a sense of smell (not fun) and sometimes I still get MEAN coughing spells.
Other than that, it is actually pretty good. And, it is progressing so there’s that.


Peter and I did a lot of things around the house over the weekend.
We have rigged the Christmas outdoor lights (but we will not switch them on until Friday). So yes, stuff like that.
We also had our dear neighbors over for drinks on Saturday night. It was so nice and we really needed the company. Peter and I have been so isolated for a while. The neighbors have the same cold as I have as well. So we were not afraid in the slightest to make each other sick.


On Friday, night Peter and I enjoyed our very first glögg martinis of the season. Oh those drinks are good! I hope I can make several of those over the holidays.


 



Yesterday, I had my nails done (yes that is a luxury that I treat myself to about once a month).
Now those nails are ready for a glimmering Thanksgiving.


 


Have a good one!

21 comments:

Yvonne said...

Skönt du är på bättringsvägen iaf, men det tar tid innan orken är tillbaka till normal läge och den där hostan ger sig. Hostan är ju inte kul och värst om man är på en affär och får en attack, fast man eg är frisk. Folk tittar lite snett på en och undrar säkert varför man inte ligger hemma.

Här har vi inte kickat igång julstöket än, men snart så. Är sååå mörkt så tidigt på dagen så det behövs verkligen lite ljus.

Ni har ju thanks giving i veckan som ska firas,innan julen börjar.

Snygga naglar du fick.

Ha en fin tisdag säger jag och skickar en stor kram och fortsätt krya på dig

Mamma C said...

Låter bra att det går åt rätt håll med din envisa hosta i alla fall.
Jag ska väl gräva fram de lilla julsakerna som vi har snart.
Ha en bra ny vecka.
Kram Carin

Mamma C said...

Glömde att skriva att dina naglar var jättefina med glittret på en nagel.
Kram Carin

Annika said...

Yvonne.
Segheten ja och snuvan. SÅ less. Igår tyckte jag det var bättre, och det är det nog. Kan iaf känna vissa lukter nu.
Men jädrar, det är som KOLA.
Hostattacker är min mardröm på allmänna ställen, var livrädd för att få en på salongen igår. Hade en uppsjö med halstabletter i väskan. Men ja, att få dem ett olämpligt ställe är INTE kul.
OCH de kan ju hålla på ett bra tag också efter att man är frisk.

Förstår att du vill börja pynta snart i mörka, mörka november.

Japp Thanksgiving på torsdag. Så det är helgdagskänsla hela veckan.

Tack, ja det är härligt med nya snygga naglar.

Ha en jättefin tisdag du också!
Kramar!!

Annika said...

Carin:
DET går åt rätt håll. Igår kunde jag ana lukter iaf, hurra!!
Blev så glad.
Jag förstår att du vill börja packa upp julsakerna snart.
Tack, gillar min naglar, de är lite mörkare än på bilden. Får skylla på solgasset i bilen.
Kramar!!

Annika said...

Den där hostan tar evigheter innan den går bort!!! Jag är nästan helt kvitt den nu men det är nära tre veckor - tyvärr åkte jag på magsjuka i helgen istället (eller matförgiftning tror jag egentligen). Är det inte det ena så är det det andra. Tycker jag kan få vara frisk ett slag nu...

Glöggmartinis tycker jag alltid verkar gott! Tills jag minns att jag har så dålig tolerans för nåt starkare än vin numer (och ibland knappt ens det). Så martinis känns lite väl hardcore för min del :/. Men jag gillar tanken på dem! Och naglarna är snygga!
Kram!

Anonymous said...

Du gör så goda glöggmartinia! Ser fram emot att dricka en med dig snart... Snygga naglarna blev! De är gel eller dip? Hoppas förkylning gör över snart...jobbigt.

SB

Annika said...

Annika:
SO annoying!! Den är kvar ännu, men sååå mkt bättre. Idag nästan bra.
Men ännu råder hosta och snuva.
GAAAHH!!
NÄÄÄJ, inte magsjuka nu för dig. HOPPAS den går över snabbt!! De brukar ju göra det, enda trösten.

Glöggmartinis är verkligen goda. Men starka, absolut.
Du får kanske håll dig till lite glögg, hihi.
TACK, nöjd med mina Tgiving-naglar.

Kramar och kul att ha dig här igen!

Annika said...

Susanna:
Snart, snart ska vi dricka en ihop!! Ska bli härligt.
Tackar vännen, det är dip. Gör alltid dip numera. DÅ sitter de garanterat.
Jadu, denna förkylning ... bättre nu, men inte bra.

Brysselkakan said...

Vi pratade just om förkylningar. T har kommit igång bra med styrketräningen igen, han trappar alltid ner över sommaren då golfen tar mycket tid och kraft på kroppen, så han vill verkligen inte bli förkyld nu. Vi är i valet och kvalet om vi ska ta en femte covid-vaccin och flunsan även för T... han är ju egentligen riskgrupps pga av att han haft en infarkt för drygt två år sedan (men mår superbra nu).
Men skönt att det går åt rätt håll för dig! Och hoppas att du snart mår 100% igen!

Channal said...

Hej Annika! Vi har också fixat ljusslinga med granris på balkongen. Så fin färg, snygga naglar! Glöggmartini, gott! Förra året gjorde jag en glöggdrink som var supergod! Nu vankas det Thanksgiving för er! Om 1,5 vecka har vi advent!

KRAM Anna

Keith said...

It's been no fun with the cold. Glad my has seemed to have gone away, too. A glögg martini is always a nice treat!

Anna i Portugal said...

Vad fint att du börjar friskna till och kan börja ta tag i jul- & thankgiving förberedelserna! Glögg martini låter ju spännande! Kram

Äventyret framtiden said...

Långlivad förkylning, usch ja. Skönt att du börjar komma på fötter igen och har fått fina naglar! Sånt piggar upp...
Här startar de upp julen på torsdag med att lysa upp allt som kan lysas upp på kvällen kl. 18.00. Stort är det...
De är otroliga här att pynta inför julen på olika sätt. Kameran kommer att explodera är jag rädd.

Kramar och många krya på dig!

BP said...

Och varför påminner dina naglar om färgen på pepparkakor;-) Snyggt!
Glöggmartini - är det en svensk/amerikansk blandning av just dessa två drinkar, eller är det en ny drink som uppfunnits i USA. Otroligt snygga glas måste jag säga. Även om jag är säker på att jag inte skulle gilla drinken, så älskar jag glasen:-)

Annika said...

Brysselkakan:
Han bör undvika denna helvetesförkylning så mkt han kan. Jag hade covid för ett år sen, den var mildare än denna förkylning.
Det är väl bäst att ta flunsa och covid-vaxxet kanske. Tror jag.
Han är ju i riskgruppen.
TROR P och jag ska ta de där vaxen snart. Men jag orkar inte med jobbiga biverkningar. Min mamma var sjuk i tre dagar efter hennes senaste c-vaxxx.
Känner mig så mkt bättre, men snuvan och förkylningslukten ger inte med sig. Annars är det bra. Hostan sgs väck.

Annika said...

Channal:
Bara att brassa på nu med allt, denna härliga tid.
Thanksgiving imorgon ja, och sen är det bara att köra rakt in i kaklet. TACK, kul att du gillar mina naglar.
Glöggdrinkar, sååå goda. Vill veta vilken du gjorde i fjol.
Kramar!!

Annika said...

Keith:
The weirdest cold in universe. And it never ends ...
GAAHH!
YOU will get served very soon, a glögg martini is coming straight up.

Annika said...

Anna:
SÅ glad att jag redan hade hinnit jula så mkt.
Men nu är jag nog så klar jag kan, bara granen kvar.
Känns bra!!
Kramar!

Annika said...

Karin.
Det är lätt en av de värsta förkylningar jag har haft. OCH en av de mest sega. Än idag är jag snuvig och har dålig lukt och hela huvudet stinker förkylning. Men annars är det bra :-D Hostan väck, det är det bästa.
Naglarna piggade upp mig, och TACK!!!

KUL me julavspark imorgon!!
JAAA låt kameran brinna!!

Kramar!!

Annika said...

BP:
Spot on, pepparkakor.
Passar bra till Thanksgiving också med denna färg, nästa gång blir det juliga naglar.
OHHH no, Glögg martini är en svensk drink, sååå god!
Och tack för att du gillar mina gamla martiniglas :-)