Friday, November 17, 2023

Vi travar in i ... ännu en julbutik ...(bildbomb!!!)




Happy Friday, y’all!!


Helg igen! SKÖNT. 
Mår bättre också, men ibland kan jag få riktiga hostattacker som är vidriga. Fast vi vet ju alla att hostan kan hänga med ett långt tag, så det är nog bara att räkna med dylika attacker en stund framöver.
OH well, jag är bättre och det är huvudsaken!


Igår var jag inne i en affär som heter Michael’s.
Den butiken kan jämföras med Panduro eftersom de säljer så mycket hobbymaterial. Men, de säljer även en massa, massa till jul (och alla andra högtider och helger under året).


SÅ kära ni, det är dags för ännu ett besök i en julbutik.
Det är klart att det är, det är fredag och vid det här laget så har ni nog förstått att fredagsinläggen framöver blir just ett besök i en julbutik.
Jag gillar ju sånt, alltså julbutiker och jul, och ni tycker förhoppningsvis att det är LIIIIITEEE kul iallafall. Jag vet ju att somliga av er läsare inte alls firar julen speciellt mycket, men ni får hänga med på färden ni med.
Eller så skiter ni i det och struntar i min blogg på fredagar, haha.


NU kör vi, MOT Michael’s.






Phew hörni, det var en BOMB det!
Har ni återhämtat nu av denna julinjektion?


Ha en finfin novemberhelg så hörs vi en sväng på tisdag igen för den som vill och önskar.

17 comments:

Dr Jo said...

Ahh ännu en butik och med jultema!! Så härligt att få lite julfeeling. Haha nej jag hade inte heller tagit med någon take away mat i min gran heller. I år har jag köpt lite pynt tjejerna ska få montera/ pyssla med. Man blir ju nyfiken på hur mycket av allt detta samt alla andra butiker som konsumeras. Otroligt mängder säkert. Jisses vilken mängd presentsnören. Och även bredare band. Är det vanligt med ribbons i granen? Helvitt är väl sådär kul som julfärg. Men märker att jag börjar gilla mer glitter. Iof överlag. Ha en härlig fredag! Kramar Johanna

Yvonne said...

Wow, där hade jag lätt kunna tillbringa en eftermiddag. Kanske inte skulle handla så mycket, men bara att gå runt och kolla vore kul. En sak jag skulle köpa direkt var kudden med tomteansiktet (i slutet av bildbomben). Den tomten såg precis så snäll ut som en tomte ska vara.

Hade absolut inte köpt takeaway maten som pynt till julgranen. Men, men, finns säkert någon som tycker även sånt är kul.

Slingan med jultröjorna är fin och säkert ännu finare när det lyser om den.

Tusen tack för en pormenad i en drömaffär, så roligt att se allt som finns.

Ha en jättefin helg och fortsätt krya på dig hälsar jag med stora lass av kryakramar

Mamma C said...

Verkligen en julbomb som du släppte 😉.
Mycket fint och vackert, men även mycket krimskrams i mitt tycke.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Annika said...

Dr Jo;
En till av åtskilliga, haha.
Det där med maten i granen är ett mysterium för mig.
Ja jag jan ha äpplen i granen, eller pepparkakor. Men inget annat, och allra minst en ful donut eller en take out-låda. PFFT. NOOOT!!
Jättevanligt med ribbons i granar, ja!!!
När jag jobbade som dekoratör var det med sådana vi jobbade under julen. DET när 67 granar skulle kläs ... yessssshhhh. Inte jättelätt alla gånger heller.
Glitter kan absolut vara kul.
Kramar och trevlig helg!!

Annika said...

Yvonne:
Haha, ja det är ju alltid lite småkul att trava omkring i dessa butiker.
De har så mkt att man faktiskt blir lite yr (eller så var det förkylningen, hehe)
Visst är slingan med tröjorna lite kul. Kunde inte motstå den.
HAR svårt att motstå fairly lights överlag.
TACK fina Yvonne för att du hängde på, oc för att du gillar!!
Kramar i mängder och ha en fin helg!!

Annika said...

Carin:
En bomb i julens tecken.
Absolut, här inns lite av allt från det som är snyggt till sånt jag aldrig skulle vilja ha. PLUS en del emellan det.
Ha den bästa av helger!
Kramar!!

Channal said...

HEJ Annika! Skönt att du är på bättringsvägen! Ja, fredag igen! Veckorna springer iväg. Snart advent, mysigt! Säger OMG!! Jag skulle gå bananas i den butiken. Så mycket roligt! Längtar till JUL! Gillade den polkagrisrandiga hyllan. Jättefinaoch annorlunda julpynt. Idag var jag och köpte fredagsblommor på Platagen med min dotter. Hon fick syn på att adventsljus, ett ljus med siffror 1-24. Vi köpte varsitt. Sen köpte jag röda och vita långa smala konformade lack-ljus. Det fanns så mycket fint där till jul. Vi blev glada när vi kom in dit. Har du hört talas om Novent? Novent är för dem som redan i november vill börja göra julmys som du. Idag fick vi första snön. Det blir så ljust och fint. Och när första snön kommer tar vi första glöggen! GOTT!

Trevlig helg och KRAM Anna

Annika said...

Anna:
Bättre. inte bra. Visst var din förkylning seg som kola också???
Ja, snart är det verkligen jul. Tiden går så galet fort nu.

Jodå, det finns en hel del fint där på hyllorna, håller med.

Mysigt med nedräkningsljus, gillar.
VISST är det väl så mysigt med allt det juliga i butikerna nu. GILLAR verkligen.

Jodå, jag har skrivit om Novent flera gånger förr, den senaste gången ganska nyligen. Skrev om det för några år sen då det kom.
Gillar det, och köper det rakt av. Tycker de är kul att så många börjar redan nu.

Nu har jag precis gjort vit glögg. I kväll blir det årets första glöggmartini.

Njut av allt, Anna.

KRAMAR!!

Anna i Portugal said...

Ju vart det både färgsprakande och juligt på en gång! Jag tycker ofta såna där affärer blir too much. Jag ser liksom inte det som jag eventuellt skulle vilja ha för att det är för mycket. Typ att jag inte ser träden för skogen. Här har jag bakat lussekatter till Roger idag och spelat Sias julskiva, den är inte sååå julig så den funkar redan nu. Önskar dig en skön helg!

BP said...

Kul att du tog med det lilla modesta hörnet som rör Hanukkah också. Dessa utsmyckningar är helt i min smak, färgmässigt helt min grej. Dessutom älskar jag den åttaarmade ljusstaken.
Har firat Hanukkah på riktigt i Tel Aviv och blev förälskad direkt. Kul och helt olika allt julfirande.

Elisabeth said...

Pynt i form av maträtter är märkligt. Å andra sidan kan man ju pynta med polkagrisar i granen, och det är ju också något ätbart.

Slingan med jultröjorna var faktiskt lite rolig! Jag har köpt en girlang med julkatter, för det tyckte jag passade mig. ;-D

Så många fina snören också. Jag antar att du är duktig på paketinslagning? Det känns som att du är det i alla fall.

Annika said...

Anna:
Det kan absolut bli too much. Det blir överväldigande och man blir liksom lite bortkollrad.
HAHA.
Men mest gillar jag det, förstås.
ÅÅÅÅ Härligt med lussbullebak och julmusik. Kan inte bli bättre.
Kram från mig

Annika said...

BP:
Hanukkah får så lite plats i juletid. Men vet ju också att judarna inte direkt brassar på med pynt. Hanukkah är inte en så jättestor högtid för dem heller, som andra-Yom kippur mfl.
Förstår att det måste ha varit så intressant att få vara med om sådant firande i Tel Aviv. Hur ska alla kunna fira I år? Världen är en ond plats och antisemitismen blommar. Det är som om folk har glömt.
Jag har så mkt att säga om det. Men jag tror nog du vet var jag står i konflikten.

Annika said...

Elisabeth:
Exakt, och pepparkakor och äpplen. Men allt annat blir lite udda för oss.
Kommer inte att köpa ngt sånt pynt, det är då säkert.
Visst är jultröjeslingan lite kul. Vet ännu inte var jag ska ha den.
Låter gulligt med kattslingarn.
Elisabeth, måttligt bra på att slå in. Måttligt.
Ha en bra måndag

Susjos said...

Tack för den julbomben, kul att få hänga med från min dator ;-D I år blir det kanske en riktig gran för en gångs skull här hemma, barnbarnet Samuel kommer ju hit, lite synd är att jag ska iväg och jobba på julaftonsnatten...
Hoppas du mår bättre!
KRAM

Annika said...

Susjos:
ÅÅÅ vassego!
DET är en bomb, haha.
ska du jobba julaftonsnatten, nej. Men ja, ngn måste ju göra det. HOPPAS det blir en fin natt och att ni får lite extra mysigt.
Gillar att ni ska ha en äkta gran.
Kramar!

Äventyret framtiden said...

Bomba på du Annika!
Det hör julen till att du gör det, skulle kännas märkligt annars. Här ser det likadant ut i många affärer redan. T.om jag har varit och införskaffat lite grann som annars brukar var väldigt restriktiv, men i år ska vi stå för julaftonsmaten och trevnaden tillsammans med ett par svenskar och ett par ukrainare. Då måste det ju bli lite mera julbetonat eller hur?

Kramar!