Thursday, November 09, 2023

Sträng vinter? Två veckor, Inte roligt alls, Infektioner och Netflix-tips.




Godmorgon på torsdagen!


* Sträng vinter?

Minns ni fjol när jag skrev att min favoritmeteorolog då spådde, i början av november, att det skulle vli en mycket snöfattig och mild vinter för oss som bor i, och omkring, Washington DC?
Jag kommer ihåg att jag då undrade, hur kan man spå en hel vinter i början av november?
OCH det måste ju vara nästan omöjligt.
FAST grejen är, HAN hade totalt rätt då han spådde i fjol. Vintern här gav oss knappt någon snö ALLS, det var milt och det var grått.
Fullpott för Doug i siandet. SÅ ja, nu tror jag ju ÄNNU mer på honom än vad jag gjort tidigare.

Denna vinter har han spått att det ska bli snöigt och kyligare än normalt. This GAL loves to hear that!
Må han nu inte ha fel, jag säger bara det. HAHA.
Fast jag har ju själv sett “tecken” på att det (kanske) blir så, oändliga mängder ekollon som ligger på marken exempelvis.

Den enda vinter jag fick i fjol var då jag kom till Stockholm i mars. ÅÅÅ vad jag njöt av det, snöstorm deluxe flera gånger om, kallt och vintrigt. Jag tror jag var den enda i hela Stockholm som var glad över det hela. Min mamma unnande mig vintern också, det gjorde hon verkligen.
Det enda jag hatade var hur HALT det var i stan. DAMN it vad hemskt DET var. Tack och lov att jag hade min mammas broddar att låna.
Jag ska hem i mars igen, men har DC då fått en ordentlig vinter behöver det inte vara fullt så vintrigt som det var i fjol i Stockholm. 

Men först och främst, vi får se om Doug spår rätt. Som alltid, jag tror det då jag ser det.

 

Bild från NBC Washington.



* Prick två veckor kvar …

… TILL Thanksgiving. Obegripligt, ja fan helt otroligt. Jag fattar det inte. 
Mer om årets absolut största helg-samtliga kategorier-då vi närmar oss dagen T.


* Det var inte roligt …

I förrgår styrde jag kosan till en av mina favoritbutiker i juletid, HomeGoods.
Eller man kan säga så här, jag äskar alltid den affären oavsett årstid. Det är främst heminredning de säljer, men de har även mycket annat.

Jag plockade på mig doftljus till jul, köpte en grå filt, tvål och handdukar. Lite smått och gott sådär. När jag skulle betala med det kort jag ALLTID använder gick det inte igenom. DECLINED!
Två gånger försökte jag, samma resultat.
Varför känner man sig alltid så dum och skyldig när ens kort inte funkar??? Som en bedragare, eller en som inga pengar har men som försöker ändå.

Jag fick använda ett annat kort, så jag fick ju hem mina grejer. 
Dock, det är alltid så bekymmersamt då det händer. VAD är fel liksom?

Väl hemkommen blev det samtal till vår bank.
Mitt kort hade blivit spärrat av banken som blivit misstänksamma över ett par transaktioner. Någon hade köpt ett Norton Anti-virus program i mitt namn. 
Jag HADE faktiskt lagt märke till det mailet från Norton. Norton ville jag att jag skulle bekräfta genom en länk. Jag tänkte att det var fejk, så jag ignorerade det hela totalt. Jag har inget Norton i min Apple-laptop, så bara därför struntade jag i det.
Den trevliga damen, på the fraud department, berättade att denne någon också försökt öppna olika konton på flera dating-appar via mitt kort. Otäckt.
Hon sa att det ofta går till så, de börjar med att beställa småsaker och sen tar de till det riktigt stora.

Hur har denna tjuv fått tag på mitt kort? Jag antar att det är lätt ändå. Det mesta jag handlar med kortet är matvaror, men även en hel del från Amazon. Där har det aldrig förr varit något strul med stulna kort etc vad jag vet. 
Men det händer säkert ändå, det händer överallt hela tiden. Det finns oärliga människor i mängd omkring oss.

Jag är glad över att Bank of America har så bra koll på detta, för det har ju skett förr att skumma saker hänt på något av våra kort. Då har banken genast agerat. Den trevliga damen fixade allt, och om några dagar har jag ett nytt kort.

Men det är ju faktiskt för jävligt att det ska behöva vara så här.
Sedan undrar jag också hur denna någon har min email-adress? Misstänker Amazon ändå faktiskt. Men även Amazon har varit mycket snabba med att tala om att något inte stämmer med mitt kort, så jag vet inte … Fast återigen, det kan mycket väl vara någon därifrån.

TUR att vi har two way verifications på det mesta vi gör digitalt. På så sätt blir det mycket svårare för den som vill stjäla.

 

Bild från NerdWallet


* Infektioner.

OCH Coviden visar sitt fula tryne igen. Fler och fler insjuknar i skiten. De flesta blir inte sjukare än vid en vanlig förkylning, men ändå … 
Snart ska Peter och jag vaxxa oss igen. Det blir både mot covid och flunsan samtidigt. Vi får väl se om vi får biverkningar?

Min syster tog covidvaxxet i förra månaden. Hon blev jättedålig, sämre än då hon hade Covid i december 2020.
Vi tror att hon hade någon infektion i kroppen då hon vaccinerades, att den bara låg och väntade på att bryta ut. Men min syster var sjuk in nästan en vecka efter vaxxet. Äkta förkylningssymptom, värst var huvudvärken, sa hon.

Ni som tagit det senaste vaxxet, har ni märkt av värre biverkningar än vid tidigare covidvaccin?
Fast som sagt, vi tror ju att min syster redan hade något i kroppen som bara väntade på att få bryta ut.


* Netflix-tips.

Varje söndag, framåt sena eftermiddagen, ser Peter och jag en film.
The Sunday movie, som vi kallar det.
I söndags såg vi Nyad med Anette Benning och Jodie Foster. Filmen ligger på Netflix.

Se den! Den är helt fanatiskt bra. Filmen är baserad på en sann historia om amerikanskan Diana Nyad som simmade mellan Kuba och Key West då hon var långt över 60 år gammal.  Det var en dröm hon haft sedan hon som 28 åring försökte sig på just den simningen, men misslyckades.
Nu efter 60 började lusten inom henne växa igen, och hon gav sig fan på att hon skulle genomföra den långdistanssimningen.
Hennes tränare var hennes ljus i mörkret—och hennes allt—medan hon tränade, och utförde, denna simning. Anette Benning spelar Diana och Jodie Foster hennes tränare, Bonnie.

 

Bild från Netflix.

Alltså, jag tror att det blir Oscarsnomineringar för bägge två. De är SÅ otroligt bra i sina roller. OCH filmen är fängslande.

Du som kan, se den!!


*** 


Önskar dig en fin torsdag!

26 comments:

Yvonne said...

Vinter, ja den kommer nog att komma, vare sig man vill det eller ej, frågan är bara om den blir som vanligt eller om klimatförändringarna gör någon ändring i år. Vissa tror på en sträng vinter, andra att det blir varmt, åt pipan för varmt för att vara normalt, så vi får se. Själv hoppas jag på något mittemellan. Snö på julafton och vecka 8-9 då skolorna har sportlov räcker bra för mig, ha, ha.

Är Doug meterolog eller spår han väder "på fri hand"? Snygg kille iaf, och bara det kan ju göra att många vill tro på honom, hi, hi

2 veckor till Thanksgiving, då är det nedräkninng för julpyntandet också. Blev alldeles förskräckt förra helgen då vi var i Bromma hur många som redan pyntat upp, t om med stjärnor och elljusstakar och hade de tända. Utomhus var också ljusslingorna igång och det såg verkligen ut som december. Säkert detta dåliga väder med mörker och regn som gör att folk vill lysa upp tillvaron lite, men från 5 nov känns ju liiiite tidigt, iaf för mig.

Bra att banken reagerade och spärrade kortet. Tänk så utsatt man är idag och öppnar man ett mail och klickar på en länk är man körd. Jag får massor av mail med än det ena än det andra men jag klickar bort allting direkt utan att öppna. Läskigt är det och man får vara på sin vakt hela tiden.

Vi tog både covid och influensa i tisdags, lite öm i båda överarmarna och jag hade lite frossa första natten, det var allt.

Tack för Netflixtips, vi har just sett klart serien om David Beckham, riktigt bra även om man inte gillar fotboll, måste jag säga. Klart sevärd. Ska skriva in Nyad i listan för sevärda filmer.

Ha en jättefin torsdag säger jag och skickar en stor kram

Dr Jo said...

Hejsan,

Håller tummarna att du får en riktig kall och vit jul och att Doug har koll på sina grejer :)
Tog Climatology som en kurs i Aus och minns att det väl väldigt svårt. Mycket variabler att hålla koll på.

Oj oj två veckor kvar, härligt! Vi är båda så trötta här hemma och insåg att jag inte sett solen på säkert två veckor, oh då jobbar jag ändå hemifrån. Jaa denna säsongen är ju vad den är. Men fy va obehagligt med skimming, det är väl så det kallas va? Usch att dessa skurkar finns över allt.

Jag tyckte det var jobbigt när mitt kort declinade när jag hade ont om pengar och var yngre. Nu för tiden så tycker jag inte att det är så pinsamt för jag vet ju att det beror på något annat. Tycker det är lite jobbigt att man "håller upp kön" eller liknande dock :P Men som sagt, det är ju en sak att hindra någon från att fysiskt ta ens grejer men sedan att även tänka på dt digitala. Vilken tur att du fick bra service från din bank.

Jag kollade på trailern om Nyad och kollade på fler klipp från/om Diana Nyad, något från hennes TED talk och något med. Vilken inspirerande kvinna! Verkligen vilken kraft. Kan tänka mig att filmen är bra, får ta och se den när den kommer hit.

Kramar från ett mulet Uppsala (Johanna)

Anonymous said...

Stackars dig, Annika! Vad läskigt med kortet. Tur att din bank är så uppmärksam.
Covid ja, många sjuka här…är själv hemma från jobbet den här veckan. Hade 39C i 2 dagar och hemsk hosta. Tog inget test så jag vet inte om det är covid…men jag känner mig alldeles matt och svag.
Usch, ingen vinter för mig, nej tack…tycker INTE om snö och kyla! Men värst är dimman. Idag är det iallafall soligt.
Kramar, Lisa

Mamma C said...

När vi varit i Sverige under julen så har jag alltid varit glad om det funnits någon snö. Men jag är lika glad att slippa den när vi åkte hem igen.
Det är konstigt att man känner sig så dum när ens kort inte fungerar. Men man tycker man har alla blickar på sig just då.
Skönt att din bank är snabb och ser vad som händer på deras kunders kort.
Tack för tipset på film. Den ska jag lägga på minnet.
Kram Carin

Äventyret framtiden said...

Jag håller tummarna för att du får din efterlängtade vinter. Jag vet ju att du älskar vinter!
Detta med kort är ruggigt. Det hände Uffe för ett antal år sedan men även då tog banken kontakt och undrade om han hade varit i Berlin och tänkt åka tåg? Vilket han inte hade tänkt. Vi vet ännu inte i denna dag hur någon lyckades få tillgång till Uffes kort men han brukar handla en del på nätet. Men vi vet faktiskt inte.

Den filmen ska jag hålla ögonen på. Skådespelerskorna är ju så bra.
Tack Annika, för tipset!

Ha det fint overthere, kramar från ett molnigt Madeira.

bettan said...

Fy vad trist med ditt bankkort. Jag är så uppmärksam och försiktig (anser jag) men har vid tillfälle blivit drabbad. Upptäckte det på samma vis som du gjorde. Dvs kortet var spärrat från banken.
Utan jag förstår hur, hade jag blivit prenumerant av en välgörenhetsorganisation lokaliserad i Kanada. Banken anande oråd då det skulle ske utomatisk överföring med ~800 skr/månad till ett konto i Kanada.
Så tacksam att banken hade stenkoll och reagerarde innan jag själv upptäckte detta.
Vi, jag och banken, tror vi förstått hur det gått till. Kallsvettig innan allt ordnade upp sig.
Jag uppmanades av banken att skriva till organisationen i Kanada och begära avslutande av mitt medlemskap. Det avlöpte väl och representant för organisationen skrev tillbaka och beklagade samt skulle se över om det var fler som drabbats av detta bedrägeri. Och det var det.
Ursäkta för lång historia.

Snön behöver inte göra sig besvär med att dyka upp i Skåne. Allt blir bara antingen slaskigt eller halkigt.
Idag är det jämngrått och regn. Sövande väderlek. Jag blir oföretagsam och loj. Helt okej.
Men nu ska jag vika tvätt och få undan densamma.

KRAMAR!!

BP said...

"Din" Doug är himla snygg också;-) Du som uppenbarligen gillar kalla och snörika vintrar kan ju hoppas på att han har rätt. Jag hoppas på motsatsen här kan jag lugnt säga.

Det är med kortbedrägerier är läbbigt måste jag säga. Din bank ska ha en stor eloge att de spärrar kort där de misstänker illegala aktiviteter. Det gör mig vetande inte svenska banker. Tur att du hade ett kort till att tillgå i affären. Själv har jag gjort mig av med alla kort, och jag har bara ett kvar...

Håller också på att fundera på spruta #4 eller om det är #5 mot Covid. Hoppades bli kallad, men än så länge har det inte hänt nåt. Hoppas att jag klarar mig utan biverkningar.

Channal said...

Hallå Annika! Den filmen ska jag absolut se! Gillar dem båda, Jodie och Annette. I år har vi lite rönnbär så vintern blir väl mild, suck. Ska det vara vinter då vill jag att den ska vara vit! Det blir mycket mer ombonat, LJUSARE och varmare konstigt nog. En grå vinter är hemsk. Tur ni har Thanksgiving, vi har Fars dag på söndag. Det är lite mysigt! På söndag ska jag få mitt vaccin mot Covid och influensan. Skönt! Maken fick sina doser igår.

Tack så mycket till en bra bank som har koll! Läskigt så sårbart det är med kort och nätshopping. Ja det är pinsamt när kortet inte funkar. Inte kul! Skönt att det ordnar upp sig med ditt kontokort.

KRAMAR Anna

Elisabeth said...

* Med tanke på att årets sommar enligt meteorologerna kunde bli som 2018, men istället blev raka motsatsen, tror jag MYCKET lite på långtidsprognoser. Hoppas dock för din skull att han har rätt! Själv vill jag ha en mild och snöfattig vinter. Vill slippa halka och dessutom vill jag att min mamma ska slippa skotta. Det blir så jobbigt för henne och jag drabbas av dåligt samvete över att inte kunna hjälpa till.

* Bara två veckor kvar till Thanksgivning alltså, det är inte mycket. Sedan blir det jul i ditt hus på allvar, och vi kan se fram emot en massa mysiga julfoton. :-)

* Vad otäckt med kortet! Det är verkligen skrämmande med alla bedrägerier och allt man måste vara försiktig med. Själv använder jag alltid Swish när jag handlar på nätet. Har ett eget Swishkonto (som alltså är ett annat än mitt vanliga transaktionskonto), där jag har rätt så begränsat med pengar. Skönt i alla fall att din bank spärrade kortet.

* Min mamma vaccinerade sig i tisdags och märkte inte av vaccinationerna (corona + säsongsinfluensan) alls, förutom lite ont i armen av den ena. Tror helt klart på er teori, att din syster hade någon infektion i kroppen vid vaccinationen.

Och för att svara på din fråga från gårdagens kommentar: Det är faktiskt rätt så få i personalen som röker, vad jag vet i alla fall. Eleverna röker en del, men säkert inte lika mycket som förr. Och ja, jag såg Lisas kommentar till min kommentar. Så roligt att få mina upplevelser/tankar bekräftade! :-D

Susjos said...

Du gillar riktiga vintrar du, jo, lite snö och lite kyla kan ju vara trevligt, om inte så lyser i alla fall snön upp lite när det är så mörka dagar under vintern.

Galet med tjuvar som trixar med ens kort! Tur att banken har bra koll, men läskigt är det!
Tack för tipset om filmen, den vill jag se!
Kram från ett soligt Gran Canaria!

Anna i Portugal said...

Usch och fy för vinter :) Men det är ju underbart om ni får det du önskar så klart.

Jag använder ett engångskort när jag handlar på nätet. Det går alltså bara att använda en gång, nästa gång jag går in i Revolut-appen finns det ett nytt kort där. Det känns väldigt tryggt!

Jag vaccinerar mig inte mot covid längre, efter senaste sprutan (nr 4 tror jag) fick jag diare i två veckor. Något jag aldrig haft i hela mitt liv.

Tack för filmtips! Kanske blir vår fredagsfilm idag, för vi ser alltid film på fredag kväll :) Kram

Anonymous said...

@Anna: vilken smart lösning med engångskort. Måste kolla om det finns något liknande här.
Lisa

Annika said...

Yvonne:
SÅ är det ju onekligen, det blir vad det blir.
Det är verkligen så att jag tänker jag tror det då jag ser det. Hehe.
Det är ännu bara i november.

Doug Kammerer är riktig meteorolog. Han är chefsmeteorolog på NBC 4 här i Washington. Mkt omtyckt fö. Jag kallar honom Pretty Boy, haha.
Men i fjol var han såååå spot on vad gällde vintern. Så nu får han visa att han kan sin sak igen, hehe.

Jomen jag tror verkligen att novent är här för att stanna. Folk kommer att börja tidigare och tidigare med pyntandet. Inte minst för att november är så mörk och grå.
Jag försår alla som gör det, men så är jag ju en av dem också.

VISST är det så, man är verkligen utsatt. Samma dag som min skit hände hände ngt ännu värre min moster. Jag ska nog skriva om det i nästa vecka. Men det var också ngn som försökte stjäla hennes. Fast på en värre skala än mitt. Skiver om det sen.
Men jag vet, klickar man en länk på ett mail som ser äkta ut är det närapå kört. Avskyr det. Jag svarar aldrig på okända nummer, aldrig.

Nu är jag förkyld, så vi får väl se om vi kan ta vaxet på onsdag. HOPPAS.
Ja jag kan tänka mig att armarna är ömma.

VISST är Beckhamn BRA!! Alltså vad han fick utstå. OCH han verkar så sympatisk.

KRAMAR!!

Annika said...

Dr Jo:
HOPPAS det.
Ja precis, det är nog inte helt lätt att vara meteorlog. Har ju sett deras uträkningar ---fattar NOLL.
Mne vi ska hoppas att han har rätt.

NU har ni värsta mörkret hos er.
FRAM med pyntet och slingorna. Nu kan man köra på, tycker jag. Men vi gillar ju novent numera.
Vi har också regn och rusk idag. Mysigt tycker ju knäppa jag då, hehe.

Visst är det hemskt när ngn försöker komma åt ens konto. Vanligt också.
Min moster var med om en smycket värre grej samma dag mitt hände.
Ska skriva om det i nästa vecka. Men usch, de gamla är så utsatta. Gör mig så heligt förbannad.

Du har rätt, man behöver ju inte tycka att det är pinsamt om kortet inte går igenom. Man vet ju att det finns täckning och allt det där.
Men jag tycker ändå det är jobbigt.

Se Nyad, Johanna! Otroligt bra film. På Netflix. Kanske släpps den lite senare hos er? Men jag tycker den borde ligga där nu.
Vilken kvinna.
OCh vilken masterclass in acting det är också.

Kramar!!

Annika said...

Lisa.
Ja, det är retligt.
Men min moster var med om ngt sju resor värre samma dag som jag drabbades. Ska skriva om det sen.
Bankerna har koll, tur det.
OCH nu är jag förkyld, ont i halsen och huvudet.
Måste åka och handla, tänker köpa c-test då också.
Men var och varannan är ju dålig i ngt nu, så varför skulle jag klara mig.
I Österrike får ni väl er beskärda det av vinter oavsett allt va? Eller jag kanske har totalfel nu.
Dimma, me likey :-D
Kramar!

Annika said...

Carin.
Förstår det. Ja när man är i Sverige under julen önskar man sig snö så i i bomben.
Men jag förstår att du är glad att slippa den i Spanien på den palts du bor.
Ja, varför tycker man det är så PIIIN när kortet strular? Vet inte, det är bara så.
Banken snabb iaf, de hade skickat ut ett email tidigare som vi helt missat.
ÅÅå ja, Carin, se Nyad. Så otroligt BRA!
Kramar!!

Annika said...

Karin:
TACK!
Ja jag gör verkligen det, älskar vintern. SÅ jag VILL att Doug ska ha rätt! Eller Pretty Boy som jag kallar honom, hihi.
Karin, visst är det konstigt hur ngn kan få tag på ens kort. Men jag antar att det är lätt ändå, man handlar online, eller lämnar ifrån sig kortet på krogen (vilket man ofta gör här än idag).
Men det är märkligt. SÅ märkligt.
Och retligt till MAX!!

Karin, tror det är en film du skulle gilla.
Skpdisarna såååå bra att det är alldeles fantasikts. Som sagt, oscarsnomineringar där.

Kramar i massor från ett regnigt Reston (gillar, haha).

Annika said...

Bettan:
Jaa, man tycker att man är såp försiktig. Ändå händer det.
Jag misstänker starkt Amazon ändå. Det finns oärliga människor överallt.
Jag borde ha reagerat på mailet från Norton, men trodde såklart att det verkligen inte gällde mig som dessutom har en mac.
Men där ser man.
Som i ditt fall. Det är så otäckt. Jag är glad att bankernas säkerhetsavdelningar är så med!
Visst, dessa bedragare vet vad de gör. OCH stackars den organisation i Kanada som ju också blev så drabbade.

Bettan, vi ska hoppas du slipper den vita varan i vinter i Skåneland. Idag har vi likadant väder, det regnar och grått. OCH jag gillar, hihi!!

KRAMAR till dig min vän!

Annika said...

BP:
DET är han, jag har kallat honom Pretty Boy sedan han började på tv-stationen. HAHA.
Han är bra också, det är väl huvudsaken ;-)

Läskigt är det. Min moster var med om ngt mkt otäckt i samma härad som mitt samma dag. Men henens sååå mkt värre.
DOCK SEB to the rescue.
Tack och lov.
Berättar om det i nästa vecka. Hon är 82 så de passar ju på då det ser att ngn är äldre. Men vital till tusen, och totalt knäckt nu att hon gick på det hon gick på.
SUCK:
ÅÅÅ ja. det kan nog vara smart att fler än ett kort ... just in case.
jag hade mitt vanliga betalkort och sen ett AMEX i min lilla väska. AMEX to the rescue.

Ja snart borde du bli kallad. Nu är jag förkyld, så jag jag hopppas inte det ska ställa till det på onsdag.

Annika said...

Anna:
Den filmen kommer du att GILLA, Anna. SÅÅÅÅ bra!!!
Vet du, jag vet att det finns de som säger att rönnen inte orkar bära en tyngd två gånger. OCH att det isf betyder att vintern blir sträng.
Men jag har ju hört detsamma som du hela mitt liv. Så vem vet.
Klimatet är ju så uppfuckat också att man inte kan lita på gamla rön längre.

Nytt kort på väg.
Men visst är det för jävligt att det ska vara så här.
Man måste ständigt vara på sin vakt.

Bra med sprutorna, Anna. Jag ska ta på onsdag. Men är förkyld nu, så vi får se ...
KRAMAR!!

Annika said...

Elisabeth;
Jamen JA. Snacka om att de hade FEEEEL, FEEEEL, FEEEEL.
Nu försöker de säga att det gällde Europa, och inte Norden. Men så lät det inte i maj...
Nej men så är det ju, ma tror det då man SER det.
Jag hör dig, vill också att din mamma ska slippa skotta. Har hon mkt isf?
Skulle en snöslunga vara ett smart inköp?

Tack Elisabeth, mitt hus befinner sig i förändring nu. Från höst till jul.
Ser lite lustigt ut. Men snart så.
BLir så glad att du ser fram emot bilder, TACK snälla för det!


Vi har motsvarigheten till Swish här, Venmo. Men jag vet faktisk inte om jag kan använda det online? Tror inte det.
Faatr mitt är kopplat till stora kontot. Smart av dig att ha ett särskilt konto för just den delen av Swish.

Absolut, jag tror min syster hade ngt som bara väntade att bryta ut. När sprutan sen kom var det fritt fram.
BRA med din mamma. Jag är förkyld nu, så vi får se om det ens blir vax på onsdag.

Kör eleverna mkt vape? Eller är det cigg de har? Det är bra att det iaf är ganska få i personalen som röker.

JA vad kul med Lisas kommentar. OCH att du såg den, jag hade sagt till dig annars, hihi!!

Annika said...

Susjos:
Ja jag gör ju det, haha. Bor fel egentligen, Borde bo norrut eller i Colorado. Och där kanske vi hamnar endear året, vem vet ...
Tycker också om att det lyser upp. Men hatar halkan som var i Sthlm i mars i fjol.

HA det så fortsatt härligt på Gran Canaria. HÄR ösregnar och är 8 grader.
KRAMAR!!

Annika said...

Anna:
Haha, jag gilar det. MYCKET!!
Förstår att du är mkt glad at slippa :-)
Men så smart, det du använder. Måste kolla upp det.
Ja jag tror ju faktiskt att det är ngn på Amazon som stulit mitt. Tror verkligen det.
Det är ju en risk varenda gång man handlar på nätet. OCH mitt kort låg ständigt där. Du vet, bara klicka och så klart.

Jodu jag vet att många har haft riktigt svåra biverkningar av sprutorna. Min egen dotter fick uppsöka akuten pga hjärtrusning. Hon är tillsagd av läkare att inte ta fler sprutor.
Min syster fick ju rejält också, men vi tror ju att det var ngn bakomliggande som bara låg i träda och väntade.

Se filmen sååå bra.
Kramar!

Annika said...

Lisa:
Alltså verkligen!!!

Millan said...

Aha tack for filmtips! Precis den filmen har jag och Ben pratat om att se, sa nu ska jag gora slag i saken.

Ja fy sjutton for covid och alla andra sjukdomar som poppar upp den har tiden pa aret. Sa manga jular som vi legat sjuka under varat besok i sverige. Forra aret hade vi alla covid och var helt utslagna. Hoppas innerligt vi slipper det i ar!

Skont att banken satte stopp pa ditt kort och har sa bra koll pa frauds. Sa trottsamt att man hela tiden ska behova oroa sig for det! Bens pappa har fatt rejalt med pengar stulna fran sitt konto da nagon ringade och uppgav sig vara fran bankens fraud team. I sjalva verkat var det en fraudster som ringde och lyckades lura till sig en rejal summa pengar. Hemskt!

Kram!
Millan

Annika said...

Millan:
KUL!! Ja den ska ni se, en riktigt riktigt bra film är det!

Ha så mkt eländes sjukdomar nu, själv är jag så tagen av den förkylning som flög på mig i torsdags. USCH och fy!!
Fattar inte hur vidrig en vanlig förkylning kan vara. Covid i fjol vid jul för er, hur taskigt.
USCH!!
Nä men det ska vi verkligen tro att ni slipper i år.

HATAR det du berättar. OCH de ger sig alltid på de äldre. Hela tiden ska man vara på sin vakt, och hur lätt är det när ngn är äldre och kanske blir skrämd av personen som utger sig komma från the fraud dept.
Fick din svärfar tillbaka de där pengarna?

Kramar till dig Millan!!