Friday, January 12, 2024

Årskrönika, 2023 andra halvår.




Godmorgon fredagsmänniskor!


Så glider vi sakta (fort?) in i mitten av månaden.
Årets andra veckoslut står för dörren.


Idag tänkte jag att vi ska oss en titt på 2023 andra halvår.
I fredags la jag ut första delen av årskrönikan. Häng med mig för att se vad som verkligen hände under sommar och höst.
Knasigt av mig att inte ha med juni i förra veckans inlägg. Fattar inte hur jag tänkte där, men juni får hänga på här istället. SÅ OK, sju månader istället för sex ;-)   Brainfart deluxe.


  Juni!


Jag njöt av morgonrundor i soluppgången varje dag.


Juli! 




Utsikten från stranden i Pellas grund. Nej det är absolut inte långgrunt, som någon trodde.  Däremot är det stenigt DELUXE!


 Augusti!



Kräftskiva i Vasastan hos Sara och Håkan.  MUMS!


September!




Höstfärgerna började anas och morgnarna blev allt mörkare.



 Oktober!




Halloween blev det också. Det vara ganska kyligt och vi fick mycket färre barn som knackade på än vad vi brukar få.



 November!




Mitt hus stod pyntat och klart den 26 november.  När granen togs ut den 1 januari barrade den knappt.  Otrolig gran!


December!




Peter och jag på nyårsafton.


Med denna DUMP av foton (PHEEEEEEWWWWW vilken BOMB det blev)  önskar jag dig en jättefin helg!
För den som vill hörs och ses vi här på tisdag igen!

19 comments:

Yvonne said...

Vilken dagbok du gör, helt fantastiskt! Måste vara jättekul att ha den att gå tillbaka och titta och minnas. Jag kollar på bilder i telefonen ibland för att se vad vi gjort och vad vi ätit, hi hi. Ikväll ska vi på en Indisk restaurang och jag minns att sist vi var där åt jag något som var supergott - men mindes inte vad det var, men jag har bild på det så kanske känner de på restaurangen igen det.

Skriver du dagbok också så du har exakt koll eller bara minns gm bilderna?

Tack för trevligt inlägg som vanligt, kul att få följa med.

Ha en superfin helg säger jag och skickar kramar

Anna i Portugal said...

Vilket år ni haft! Tänker att alla era vänner måste tycka det är underbart med julfest hos er, i den fina och juliga miljön du skapat så har jag svårt att se att folk saknar julkänslor :) Var du två månader i Sverige? Räknade jag rätt? Är det något du brukar vara? Kramiz

Sara i Barcelona said...

Wow!

Vilka fina resor du har att se tillbaka på, och vilka härliga kontraster, en ynnest att få uppleva :)
Colorado versus Rhodanthe, och så Norden på det :D Allt så vackert fast på olika vis <3
Höstfärgerna saknar jag här i Spanien, det blir inte alls samma färgexplosion, och jag blir alldeles lycklig när jag får se åtminstone lite gula träd uppe i bergen, haha--- Men ja, man kan inte få allt helt enkelt ;) Uppe i Pyrineerna kan man dock uppleva hösten och färgerna mer, men då behöver man bil för att ta sig dit. Det har vi pratat flera ggr om att göra, så får se när det blir av helt enkelt :)
Så fin bild på dig och maken som avslut, grattis till era 30 år tillsammans <3 jag och min man firar 33 år som gifta nu i maj... vad hände liksom?? Tiden flyger :D
Ha en underbara fredag! Kramar :)

Mamma C said...

En härlig andra halva av året har ni haft.
Så många fina och härliga resor som du/ni hann med också.
Ha en fin och skön helg nu.
Kram Carin

Annika said...

Yvonne:
TACK!!
Haha ja ... det är kul att gå tillbaka och titta på dessa krönikor. Det är verkligen det.

ÅÅÅ indisk mat. SÅ gott.
Härligt.

Ja, via telefonen kan man ju också lätt gå tillbaka och titta på gamla foton. Gillar det, brukar göra det dagligen om jag kommer ihåg det. Så kul.

Ja, jag skriver dagbok också. Varje dag.

TACK kära Yvonne! Dina ord går mig GLAD!!!

Kramar och trevlig helg!!

Annika said...

Anna:
Ja när jag ser tillbaka på det så här så ser jag ju att en del hände.
Ibland brukar jag tänka att allt bara lunkar på (och det är BRA det) men när jag ser det så här så inser jag ju att vi gjort en hel del.
Du har rätt, jag är hemma ungefär 2 mån varje sommar. Det är sen gammalt, hihi.
KRAMAR!!

Annika said...

Sara:
HIHI, ja det har nog faktiskt hänt en del.
Colorado var en upplevelse som jag uppskattar så enormt mkt.
Jag förstår att du inte ser mkt höstfärger. MEN underbart att du finner dem i bergen på högre höjder.
Sara, ni får hyra ett hus i Pyreneerna i höst om ni kan. Ljuvligt ju!!
OCG tack, ja 30 år! Säger som DU, vad hände???
Kramar!!!! Trevlig helg!!

Annika said...

Carin.
TACK för att du orkade se igenom denna BOMB av bilder. För ja, det blev mastigare än jag trodde, hehe.
Mkt har hänt, många roliga saker, en del jobbiga också.
Ha en toppenhelg!!
Kramar!!

Äventyret framtiden said...

Det är ju så att när man ser sig om så märker man att man visst har hunnit med rätt mycket. Dina fotominnen är ljuvliga som alltid.

Ha en fin helg och hoppas att den blir så fin att vi får se bilder av den om ett år när du ser i backspegeln om hur året var.

Många kramar över ett stormigt, regnigt hav!

Annika said...

KARIN:;
Tack Karin, ja det är ganska bra att påminna sig ibland om att saker och ting har hänt, haha.
Detsamma Karin, ha en jättefin helg!!
Det blåser här med.
Kramar!!

BP said...

Har ju sagt det så många gånger, men det tål att upprepas - du är en fantastiskt duktig fotograf. Otroliga bilder! Sedan blir jag alltid så glad att se vilket lyckligt par du och Peter är. Ha, hela din familj med Karolina utstrålar glädje och kärlek - och det efter 30 år;-)
Bröllopsfotot är ju sååå fint. Redan då strålar ni av lycka, och det gör ni fortfarande. Fortsätt med det!

Bloggblad said...

Det var verkligen en bildbomb med många fantastiska bilder. Jättefina allihop. Så roligt att det går bra för Karolina - hon blir bara vackrare och vackrare!

Du är en superfotograf! Och jag är en slö bloggare ...

Susjos said...

Så fina bilder, och så mycket du hann med att se och göra! Jättekul att läsa din krönika, Karolina är så lik dej!
Ha det gott!
KRAM

Channal said...

Hej Annika! tack för att du delar med dig av ditt halvår. Så mycket fint du har fått uppleva av sista delen av 2023. Många vackra platser du och Peter besöker... från snö och berg till hisnade sandstränder med evigt hav. Söta lilla Theo och tänk, din väninna Monica är samma årgång som jag! Tjusig 60-åring. Roligt att ni i Svennegänget har varndra! När ni gifte er i Bromma, var Peters släkt med i Sverige då? När jag ser bilder på er två tillsammans då lyser det kärleksteam om er, LYCKA!

KRAMAR Anna

Elisabeth said...

Jätteroligt att läsa även den här sammanfattningen, och vilket jobb du gör med att välja ut bilder och skriva lämpliga texter till dem. Imponerande!

Vyerna i Colorado är fantastiska. För mig är det något speciellt med bergslandskap, eller som med landskapet i Shenandoah - det griper tag lite extra. Det är fantastiskt vackert även på OBX, men de kuperade landskapen/bergslandskapen talar till på något till min själ. Haha, det låter hemskt flummigt, men du förstår nog hur jag menar.

Annika said...

BP:
Och jag säger bara en sak till dig, TUSEN tack!! Du gör mig jätteglad!!!
Awww, jag blir lika glad över vad du säger om min familj. Det värmer mig verkligen ända in i hjärtat. TACK BP!!!!!
TACK!!!

Annika said...

Bloggblad:
Tack för dina snälla ord.
Jag blir så glad:-*
Haha, ja jag förstår, Marianne!! Hoppas du hittar inspon för bloggen igen.
Kramar från mig!

Annika said...

Susjos:
TACK!!
Roligt att du tycker K liknar mig, hihi!!
Kramar!!

Annika said...

Elisabeth;
TACK!!!
Jaa, det är sååå sant. Sådana här inlägg skriver inte sig själva. De tar massor massor med timmar.
Blir glad över att du uppmärksammar det. TACK för det!!!!

Visst är Colorado ngt alldeles EXTRA!! Det är så maffigt därute att jag blir helt matt.
Du vet ju varför jag är så kär i staten!!!
Älskar havet också.
Shenandoah, de lite lägre bergen, inte lika dramatiska och höga som västerut, men fina, fina och gamla .
Jag fattar precis vad du menar, Elisabeth!! Jag fattar!! :-)