Thursday, November 13, 2014

Milda torsdagsfunderingar...

Godmorgon!


Torsdag igen!
Idag exakt två veckor kvar till helgernas helg, Thanksgiving. Jag ska skriva mer om den helgen när vi kommer lite närmare dagen T.

Idag ska vi ta det i punkt. För så lyder det om torsdagar…


*   Milda dagar.
Ja, vi har haft SÅ milt sedan i måndags. Idag tror jag nog att det ska bli svalare. Inte mig emot. I tisdags visade kvicksilvret på 21 grader, i måndags på 18 och igår på ungefär 15 grader.
Jodå, det känns allt lite underligt. Sol är det också. Dock, på nätterna sjunker temperaturen rejält, och vi har nu haft flera nätter med frost.
Så, ja, så är vädret här.


*   Svensk film på bio i NoVA.
Jag, Peter och min svenska kompis Sara och hennes man Wendell var och såg den svenska filmen “Force Majeure” på bio häromkvällen. Det är den filmen som går under namnet “Turist” hemma. Det lär vara en stark kandidat till Bästa Utländska Film vid nästa Oscarsutdelning. Ja, jag gillade den. STARK och känslosam och obehaglig på alla plan. Jag fick både Bergman och Norén-vibbar av den filmen. OCH jag märker att jag tänkt mycket på den sedan jag såg den. Har ni sett den? Isåfall, vad tyckte ni?




*  Safaristrul på Macen
Alltså, är det någon annan som har problem med webbläsaren Safari? Jag har på sista tiden haft stora problem med den. Det tar lång tid att ladda, och framförallt Blogger kan strula där. Speciellt hos er som har “inbakade” kommentarsfält. Ibland kan jag inte komma ut på nätet med Safari. ALLS. Det är inga problem på min iPhone, utan bara på min MacBook. TURSAMT för mig så laddade Karolina ner Google Chrome på min dator, så när Safari strular så kan jag gå den vägen, utan minsta problem. Skumt det där…



*   Koftoman!
Koftoman, det är jag det. Det vill säga att jag är besatt av koftor. Koftor är mitt favoritplagg under höst och vinter. Ja, även under den varmare årstiden.
Jag vet inte hur många koftor jag har i min garderob, men det är åtskilliga. Jag kanske borde räkna?
Blir lite irriterad på de koftor jag hittar i affärerna just nu. Den senaste trenden verkar vara att designa koftor utan knappar. ME. NOT. LIKEY. AT. ALL.
Jag vill ha knappar på mina koftor, inte att de ska sladdra och fladdra löst, och att jag inte ska kunna knäppa dem.
Ett världsligt i-landsproblem? OH you effing bet, men det retar mig ändå.


*  No more spam!
Jag får inga skräpkommentarer längre på min blogg.
Näpp, det är slut med det. Det sedan Blogger införde obligatorisk verifiering för alla. Ganska skönt, men å andra sidan försvann all spam in i filtret förr också. OCH jag aktiverade aldrig tjänsten om att jag önskar mail vid kommentarer på Blogger, så mig störde det inte.
OH well, det går väl bra så här också.


*  Insta och fala damer…
Instagram är ju ett himla trevligt, och KRAVLÖST, medium. Man lägger upp en bild, och tittar på andras bilder. Man gillar, och ibland kommenterar man.
Nice.
På sista tiden har jag fått så många följare som skulle kunna beskrivas som lättklädda damer. Grrrr…Bort!! Jag blockerar dem direkt, och anmäler till Instagram.
Undrar just hur detta kommer sig? Är det någon av er som märkt av detta också?
En annan tråkig sak på Insta är alla spökföljare. Funderar ibland allvarligt på att öppna ett nytt konto där, och skaka av mig spökena.
Vet att många av er redan gjort det.


*  Sköna torsdag.
Jag älskar torsdagar, så är det bara.
Det känns som att helgen är inledd så fort torsdagen kommer.
Svennefrulle för mig, och vännerna, idag.


Ha en fin och trevlig torsdag!!!

38 comments:

Sahra said...

Har skrivit om det på insta själv. Det där om porrbrudarna. Jävligt störande. Visst. Blockera. Men jag Vill inte ens behöva få upp dem.
Filmen super. Tänkvärd. Lämnade Massor av frågor.
Nu Stadshagen måste av
Kram

Liz said...

Tank, jag hinner oftast inte in till dig pa kvallen innan det redan ar torsdag hos dig! Har ar det ju annu onsdagkvall! Var precis inne hos dig och kommenterade gardagens inlagg och skrev ocksa ett mail till dig, hoppas du fick det.

Nu till punkterna.

-Filmen har jag inte sett, men den verkar bra, ska jag nog foroska se en dag!

-Safari strul JA! Har ocksa, himla jobbigt! Laddar sa sakta och daligt och har man flera oppna fonster samtidigt tar det annu langre tid, vilket jag nastan alltid har...Sa jobbigt! Trodde nastan att det har med min dator att gora, men "skont" att hora att det tydligen ar sa hos flera..Hoppas det ordnar sig, det ar ju sa irreterande. Vi var ju dessutom utan internet i nastan en vecka da dom gravde sonder nagra kablar utanfor...suck!!

- Koftoman!! Har med! Fast jag har ju inte samma mojlighet att anvanda dom som du..:) Men alskar alskar koftor i alla dess former. Smaler lite nar du skriver om den senaste trenden, jag var och handlade lite i sondags och kom hem med 3 nya koftor - alla utan knappar!! Haha, min man fragade ocksa varfor ar det inte nagra knappar?? Ofta har dom ju bade knappar och knytband, vilket jag gillar bade och, gillar att man kan dra at lite speciellt pa langre koftor, da det annars kan bli lite "fyrkantigt" i en tjockare kofta. Mina ar nu inte sa tjocka och inte heller sa hemskt langa, men jag hittade ett par fina med lite trekvartsarm, och en snygg gra med lang arm men valdigt klassisk. Har dock inte haft mojlighet att anvanda dom annu....Far val dra ner AC'n lite pa kvallarna. Nej, men det blir ju faktiskt lite kyligare har ocksa snart, och en kofta funkar lange som jacka har!

Ett tips ar ju att anvanda skarp till kofta. Speciellt om det inte finns knappar som da stor eller sa, ett bredare eller tunnare skarp kan ju hoja och omvandla looken till olika stilar, och olika kombinationer till olika farg pa stovlar etc...

- Spam - har flodar dom tyvarr annu! Oftast fran aldre inlagg.. Suck, men jag har inte heller aktiverat att jag ska fa mail vid kommentarer, jag forstar att du INTE har gjort det som far sa mycket kommentarer ocksa!

- Insta, jag har varit forskonad, men foljer inte sa manga och har faktiskt inte sett nagot i den stilen som du namner. Skont, sa jobbigt att framforallt yngre tjejer tycker att dom maste posera mer och mer avklatt med sina selfies..

Stor kram och ha en mysig svennefrulle!!

Sara (Skutevik) said...

Hej Annika!
Tack eller vad jag ska säga till att du också har strul med Safari... Jag trodde också att det bara var min dator som krånglade.
Hoppas att du får en fantastisk torsdag!
Kram!

Cari said...

Jag och mina väninnor såg "Turist" och vi gillade den verkligen. Tål att diskuteras och funderas på. Sen är det en så vacker film med häftiga miljöer. Hotellet är ju så fint. Det ligger i Åre där interiörerna är filmade. Filmen ni såg var den med textning eller dubbad?

Ang Instagram har också många kvinnliga följare som söker manlig chat. Varför följer de mig som är kvinna?

Vad menar du med spökföljare? Är det att man inte lägger upp bilder själv på sitt konto? Jag började så men sen blev jag fast (som du säkert märkt lägger jag nu upp många bilder).

Anonymous said...

Jag är också en koftoman jag bara älskar dom. Dom där lättklädda damerna kommer det ett gäng av varje dag det är något irriterande. Jag är enormt glad att jag startade om i somras även om det tog ett tag att komma till skott. Jag ville ju inte tappa vissa som Sara tex så det tog lite tid att leta upp dom som inte såg att jag startat om. Numera så har jag mycket bättre koll på spökena. Ha en toppenfin dag. Kramar /Anita

Christina said...

Hej, nu är det länge sedan jag kommenterade hos dig.... sorry... men läser dig så klart troget varje dag! Jag har också problem med Safari, jag trodde det var min dator och har försökt rensa den. Så trots att det är ett fortsatt problem så köns det bra att veta att jag inte är ensam. Google Chrome kanske är vägen att gå?! Lättklädda flickor vill också bli min vän på Insta. Flera varje dag. De ser ungefär likadana ut. I alla fall i mina ögon..... 😉 Mycket irriterande men sådana här saker verkar gå i skov, förhoppningsvis är der snart över.....
Vi hade ingen familj i USA så Thanksgiving var annorlunda för oss, vi firade ensamma med att resa bort eller hos goda vänner. Saknar!!!!!! Jag tycker det är en så fin helg, att vara tacksam för det fina man har i sitt liv. Viktigt att tänka på ofta! Ser fram emot att läsa om er helg.
Kram
Christina (f.d. PA numera Tyskland)

Erica said...

♦ Förstår att det känns härligt med lite svalare temperaturer, då du gillar sådant väder :-)
Här hade vi, tyvärr, minus 10 grader nu på morgonen. Usch! Take me back to the summer!
Men jag ska inte klaga; vi har ju trots allt haft en mild höst. Runt nollgradigt och över :-)

♦ Vad roligt med en svensk film :-)
Jag kan tyvärr inte säga något om den, då jag inte kände till/har sett den.

♦ Usch, vad jobbigt med webbläsarstrul! Hatar sådant!
Jag har Safari på iPhonen, men går i princip aldrig ut på internet på mobilen (förutom Instagram och så då förståss).
På min vanliga stationära dator (PC) använder jag uteslutande Firefox. Nog för att Eldräven har sina brister också, men det är den jag trivs bäst med.
Google Chrome avskyr jag. Pappa har den på sin laptop, och det var den enda webbläsaren jag absolut inte gillade upplägget på. Men det kanske är en vanesak... :-)
Tidigare använde jag den vanliga Internet Explorer.
Men numera har jag bara min brors ord/åsikt i huvudet:
"Internet Explorer är typ ett virus man får på köpet med Windows"... ;-D
Hoppas det löser sig snart i alla fall!

♦ Härligt att slippa spam i alla fall :-D
Jag har varit otroligt förskonad från sådant, av någon anledning (peppar peppar). Under mina 7 år i bloggvärlden kan jag nog räkna spamkommentarerna på en hand.
Förutom på min förra blogg (Pitetjej.webblogg.se). Men det konstiga är att jag aldrig fick spam när jag bloggade på den. Det började komma efter att jag helt slutat blogga där.
Nu har det dock slutat igen (brukar logga in där någon gång ibland bara för att se).

♦ Vad tråkigt när forum som Instagram förstörs av sådant man måste hålla på och blockera.
Jag har ju inte kunnat vara aktiv där under hösten, så jag vet inte riktigt vad så försegår där för tillfället.
"Spökföljare"; menas det sådana som följer utan att visa spår (gilla/kommentera), eller är det sådana följare med "fejkkonton"/lösenordsskyddade/inaktiva?
Är det det första har jag nog tyvärr massvis med sådana på bloggen, och håller med om att det är tråkigt.
För närvarande har jag 109 följare på bloglovin, men endast 20-30 besökare per dag. Och av dem kanske 3-4 st. som brukar kommentera.
Så min blogg har gissningsvis 3-5 läsare. Resten har jag tyvärr ingen aning om vilka de är.


Håller för övrigt med om torsdag och helg :-)
Hoppas du får en riktigt fin Nyfredag :-D
MVH /Erica

Musikanta said...

Mirren hittade en liten affär i Vasastan där de reade cachmerekoftor - med knappar - för en tredjedel av priset. Jag inköpte 4 stycken och Mirren 6 stycken. så nu har vi för några år framöver.

Hos oss är det bara Kent som får annonser från fatala kvinnor på FB. Som gärna vill träffa honom dessutom.
Jag får bara annonser om viktminskningspreparat och medel mot olika sjukdomar...
Kram från Ingrid

Mrs Clapper said...

Har också problem med safari och lättklädda damer på Instagram. Använder alltid firefox på datorn och det är aldrig några problem.
De lättklädda blir spärrade och jag tror att det går en våg nu som snart ebbar ut.

Thanksgiving ja! Inget tidigare år har jag längtat så efter denna helg! Nog för att jag älskar kalkon och alla tillbehör, men i år har vi beräknad touch down för den lille killen i magen JUST på thanksgiving helgen, mycket passande efter så många års kämpande. (Dock hoppad jag att han inte håller amerikansk kalkon-storlek :) )
Ha en jättefin helg!

eastcoastmom said...

Koftor, jag är också koftoman och tycker om de där utan knappar, men ockå traditionella med knappar! BOR i koftor hela vintern, hösten.

Insta, ja man undrar var de där tjejerna hittar ens konto? Och Ghost followers, morr... Det är speciellt irriterande på Insta tycker jag eftersom jag upplever det som så intimt, mycket mer än en blogg. Blir irriterad när folk inte ids gilla nåt, alls, aldrig. Whats the point, liksom.

Annika said...

Sahra:
Jävligt irri med insta och de där brudarna. USCH! Sant, först måste man klicka sig in på deras sida och se skiten, och sen ska man blockera. Blä. Konstigt hurdet verkar gå i vågor.
Filmen mkt, mkt, mkt tänkvärd. Sätter stora frågor på sin spets.
Stadshagen!! Mina hoods numera i Sthlm.
Kramar!!


Liz:
HIHI, jag förpublicerar alltid, och lägger ut det på 00:30 min tid :-)
Så du har nog god chans att se det hela.
Mail kommer, har svennefrulle idag, men svarar efter den.
WTF is up with Safari???
SÅ irro!!!
Jag är glad att jag har Chrome, kan säga. Det strular aldrig. SÅ skaffa den läsaren, Liz!! Du kan ha bägge!!
KUL att du också är koftmänniska. Bästa plagget!!
Men jag gillar inte detta knapplösa. What's the point. HAHA. Men jagh ar ngra också som saknar knappar. I ditt klimat är det nog A-OK!!
Nej, jag aktiverade aldrig tjänsten om att få mails vid kommentarer, och jag hittade därför all spam i filtret. Konstigt att du får SPAM, måste jag säga. Trodde det var en saga blott på blogger numera.
Urk, dessa porrbrudat på inta är inte kul. Men det är lött att blocka och rapportera, så det gör jag...
Kramar i massor!!!

Annika said...

Sara:
OCH tack för att DU och ni talar om att ni också har strul med dem!! Men, jag förstår ju att det är hos Safari felet ligger eftersom Chrome är toppen. OCH aldrig strular.
Kramar!!!


Cari:
Tursist är verkligen bra. ÅÅÅ så den är alltså inspelad i Åre. DET hade jag aldrig gissat. Fast utomhusmiljöerna är inte där, tänker jag?
Textning, som alltid här, tack och lov!!!
Ja, den får en verkligen att tänka efter. Stora frågor!!
SÅ sjukt det där med damerna på insta. Bara blocka dem!!! Det gör jag.
En spökföljare är en sådan som aldrig kommentarer eller gillar ngt, eller som har tomma konton. Eller personer som en gång skapat ett konto för att aldrig komma tillbaka. Jag vet många som börjat om på nytt för att skaka av sig spökena. Jag funderar starkt på det.

Miss Marie said...

Har helt missat filmen, måste kolla in, kanske tom går på bio här?

Spökföljare? Nä, tror jag inte har så mycket av dom, eller menar du såna som följer men som aldrig lämnar avtryck? Stalkers kallar jag dom... ;) Men ja, porrbrudarna, otroligt irriterande!

Annika said...

Anita:
Visst är en kofta typ världens bäst plagg!!
ÅÅÅ!! Kär i dem!!
De där damerna ja...så irriterande, men jag bara blockerar och rapporterar. Konstigt hur det där är...
Ja, det tar nog tid att hitta dem man verkligen vill följa, som du fick göra. Är det min syster du talar om? Ja, jag skulle önska att hon började med insta igen. Men hon blev klart trött på hela alltet. Vem vet, jag kanske kan övertala henne i jul då hon kommer hit och firar med mig.
Stora kramar!!!!


Christina.
HEJ min vän! Och välkommen tillbaka!!
Så glad, eller jag vad jag ska säga,jag blir över att vi är så många som har problem med Safari. Alltså är det ngt större strul med dem. OCH inget fel på våra datorer. Tack och lov!!
Absolut, ladda ner Chrome. De ligger ju parallellt så man kan gå fram och tillbaka. Ladda ner! ALDRIG problem!!
Lustigt det där med de fala damerna. Som du säer går det i cykler, och det är bara att blocka dem!
Thanksgiving ja, det är verkligen en fin och lågmäld helg. Ska skriva mer om den i nästa vecka.
Förstår att du saknar den.
Stora kramar till dig!!!!

Annika said...

Erica:
Ni har det redigt kallt, som det ska vara i Pite nu :-)
Jag vet att du inte är ett fan, men...
HIHI, jag jag gillar!!
Safari är nemas prob på min iphone, men stora problem med den på macen. Nu är jag ute på Safari, utan problem. Men det är hit or miss. Hela tiden.
Chrome har jag inget alls emot.
På min gamla PC hade jag IE. Din bror har nog rätt i det han säger om virus på den...
Spam störde inte mig eftersom den fastande i filtret, men jag hoppas att ingen har problem med sjösjuka bokstäver och annat.
Precis, spökföljare är sådana som aldrig kommentarer, eller gillar. Eller som har avslutade konton/inaktiva etc.
Trist är det, så trist.
SÅ det kan nog vara ide att börja om med nytt konto och verkligen skaka dem av sig.
Ha en finfin dag!!!



Ingrid:
OJ himmel vad HÄRLIGT!!!
Och cashmere också!! Jag har ett par sådana koftor och jag ÄLSKAR dem!!!
Nej, på FB får jag inget sånt. JO; ibland från ngn okänd man som vill bli min vän, haha!!
men detta är främst på mediet Instagram, där kommer det många. Trist.
Kramar!!

Annika said...

Mrs Clapper.
Detta Safari-problem alltså. DET får de ta och göra ngt ÅT. Inte kul!!
Lättklädda damer verkar vara en fluga över hela Insta nu. BARA blockera och rapportera!!
OJ oj, så det är då han ska komma, den lille!! Vilken present till er!!
Den bästa av det bästa. Nä, ngn 12-14 pounder vill du inte klämma ut ;-)
Stor kramar!!


AM:
Koftor bäst i världen!! Jag med, jag bor i dem hela hösten och vintern. Men jag vill kunna knäppa dem :-)
Ibland kär jag en brosch för att kunna knäppa dem.
JAPP, jag hatar det där, följare som inte ids trycka på gilla-knappen. Varför följer man ngn då? Vi känner exakt lika...

Annika said...

Marie:
SE den om ni kan!! Skitbra!!!
Och så tänkvärd!
Spökföljare är sådana som aldrig lämnar avtryck, aldrig ett like, aldrig en kommentar. Inget. SÅ less på det.
Stalkers kan man också säga ja...
Jag har nästan 1000 följare på mitt konto på insta, men får aldrig mer än 200 likes. Ngt är lite fel då...
Så jag ska snart börja om. Vem vill ha följare bara för sakens skull? Inte jag!!
Hela poängen är förlorad då.

Brysselkakan said...

En lösning på Insta-problemen är ju låsta konton, dvs man måste godkänna de som vill följa. Så har jag det och kanske det leder till några färre följare men jag har i alla fall lite mer koll på vilka de är. Vill hålla mitt Insta-konto lite mer privat än bloggen. Och visst är det trist med de där som läser/följer men aldrig ger sig till känna. Har flera, som jag vet vilka de är, som läser min blogg dagligen sedan starten 2009 och ALDRIG skrivit ett ORD men gärna poängterar att de läser när vi se... Märkligt!

Annika said...

Brysselkakan:
men det vill jag inte ha. Då kan ingen se vilken slags biler jag tar etc. Det är inte alltid jag ens börjar följa dem som har låst konto bara för att jag inte kan se deras stil av bilder, eller vad för slags instagrammare de är etc. Orkar inte med sådana som bombar flera bilder i timmen etc, haha.
USCH ja, spökföljare är ett gissel, OCH jag förstår inte poängen. Hur svårt är det att gilla? Nä, snart dags att skaka av sig spöken för mig. Ja, jag vet, skumt med bloggen också, I know exactly what you mean!!

Anonymous said...

Oj då nu tänkte jag mig inte för! Ja jag menar din kära syster. Jag förstår att hon blev trött på det men jag hoppas också att hon kommer tillbaka. Hon kanske ska börja om i mindre skala.Ha det så gott/Anita

olgakatt said...

Använder bara Firefox på macen. Har även duck duck go som påstås inte spara ens uppgifter som andra läsare. Finns också för iphonen och paddan

.

Anne-Marie said...

Då punktar jag också. :)
- I natt regnade det! Välkommet att se blött på vägarna hos oss. Skall bli mildare igen. Och torrare.
- Känner inte till filmen. Och så "exklusiva" filmer kommer inte till oss i Mt Shasta.
- Använder inte alls Safari. Firefox är min favoritbrowser. Snabb och bra. Tycker egentligen inte om inbakade kommentarsfält. Gillar den mindre rutan som du och jag har.
- Men vem med sina sinnen i fullt bruk skulle komma på idén att ha koftor utan knappar? Det blir ju inte en kofta då. Kanske en kof ta. ;) En särskriven kofta. Sorry - couldn't help myself.
- Ser du verifiering hos mig? Jag ser det aldrig hos dig. Har jag någon slags gräddfil kanske?
- Har ju som bekant inget Instakonto men brukar kolla dina bilder. :) Trist med lättklädda damer och spökföljare.
Kramar!!

Eva i Dalarna said...

Det ska bli intressant att höra om firandet av Thanksgiving - här firar vi ju inget sånt. Jag gillar också koftor men för mig är det kofta av - kofta på som gäller - du vet, klimakteriet....

Eva i Dalarna said...

Nu skrev jag en kommentar som försvann igen. Märkligt. Provar igen; Det ska bli intressant att läsa om firandet av Thanksgiving, här firar vi ju inget sånt. Och jag gillar också koftor men för mig är det kofta av - kofta på som gäller - du vet, klimakteriet...

Desiree said...

Det är en relativt mild höst här också har mellan 10-12 grader på dagarna. Lagom och ganska nice. Har inte sett filmen men den låter helt klart intressant.
Looove koftor av olika slag. Det är ju det gosigaste man kan ha på sig denna årstid. Looove torsdagar också. Skönt att du slipper spamen.
Kram till dig.

Annika said...

Jag har också fått många såna där lättklädda tjejer som följare på instagram på sistone!! :-( Jag blockerar dem direkt och ibland anmäler jag faktiskt också. Med jämna mellanrum kollar jag igenom mina följare och tar bort alla som verkar oseriösa. Mitt mål är inte att få så många följare som möjligt - jag har hellre få men seriösa följare. Spökföljare plockar jag också bort. Själv brukar jag gilla och ibland kommentera på de konton jag följer - förutom när det gäller kändisar. Jag följer ett fåtal kändisar för nyfikenhetens skull men på deras bilder lämnar jag faktiskt inga avtryck... :-D Jag gillar bilder och jag gillar instagram och jag vill ha kvar mitt konto, inte öppna nytt. Låst konto vill jag inte heller ha, då tappar instagram på nåt sätt poängen, tycker jag...

L said...

Det där med spökföljare har jag aldrig hört talas om. Fast det kanske beror på att mitt instakonto är låst. Tycker det är ganska skönt faktiskt. Kan ju dock vara så att vissa tvekar att fråga om de får vara med, sådan är jag själv....

Den där filmen ligger på min bucket list. Skall definitivt ses.

Och koftor, jamenvisst. Bästa plagget! Nu har jag min shoppingkarens, men kanske blir det några stycken till våren...

Anne said...

Koftor gillar jag också! Det där med knapparna har jag inte tänkt på men när du säger det så har det nog varit väldigt knappsnålt på de koftor som säljs nu. Har som sagt inte tänkt på knapparnas frånvaro men däremot tycker jag det är en hel del skumma skärningarna på koftorna just nu, sån där mystisk skärning som gör man blir att se fruktansvärt bred ut och några storlekar större. Jag föredrar de mer raka modellerna.
Filmen har jag hört om! Så den var bra alltså, ja har läst den fått mycket bra kritik här. Visste inte att den heter Turist på svenska, har faktiskt bara läst och hört om den här under Force Majeure. Har den på listan nu.
Yes, skönt med torsdag. Den här veckan har konstigt nog känts lång.
KRAM!

Channal said...

Den filmen berör! Bra film!

Hör har vi mildväder men inte sommarvärme! Ligger på runt tio! Skönt tycker jag!

De skumma kvinnorna på insta kommer ofta från Ryssland! Irriterande!

Du som är en koftälskare ska ha en utan knappar! En Odd Molly i din garderob är ett måste. Lovely knit är en favorit! Så fina färger denna säsong. Har en på mig nu!

Puss o Kram Anna

Annika said...

Olgakatt:
ja att safari är rätt värdo kan vi nog konstatera nu.
tack för tips om duck duck go!



AM:
SÅ glad att ni har regn!! Härligt!
Det om ngt behövs ju i dina hoods!!
Gillar inte heller inbakade kommentarsfält. Mkt bättre med pop-ups!
Haha, det går knappt att få tag på en kofta med knappar nu. Visst, så flängt...
SER aldrig verifiering hos dig. Men det beror nog på att jag är inloggad på google. Du med då du är här.
Kramar!!

Annika said...

Desiree:
Milt hos er också. Tycker ofta att våra väder liknar.
Koftor ja!!!
underbart!!
Spammen störde inte mig eftersom jag aldrig såg den, hur är det hos dig??
Koftor ja, love them!!
men de måste ha knappar, annars kan det kvitta :-)
Kramar!!!


Annika:
Trista damer det där...men som sagt, vi får blocka och rapportera. Eller spärra är såklart det man säger på svenska.
Inte heller mitt mål är att få följare i massor. Vad är poängen med det? Ingenting. Blir bara jobbigt, tycker jag.
Vill inte heller ha låst konto. Vill ju själv kolla in folks foton innan jag börjar följa dem.
Kramar!!

Annika said...

Lisa:
DET kan det nog bero på, ja. Men en spökföljare är en sådan som aldrig ger pip ifrån sig, vare sig med likes eller kommentarer. Trist alltså.
SE filmen!!
Och ja, koftor är bäst!!!



Anne:
HAHA, jag har ränkt på det. Det går knappt att få tag på en kofta med knappar just nu. DÅ tycker inte jag det är kul, eller direkt snyggt.
Har ju också flera koftor dom saknar knäppning, men jag drar mig för att använda dem. JUST mkt för att det blir så fyrkantigt.
OM ni hr chansen, Anne, se filmen!!!!
Underbart med torsdag!!
KRAMAR!!!

Annika said...

Channal:
MKT bra film. TÅNKVÄRD. Sätter värderingar på sin spets.
Tio grader är skönt, det tycker jag med. Vill egentligen inte alls ha 21 grader.
Vet inte alls varifrån de där damerna kommer, bara att de kommer. Men de ryker så fort jag ser dem, haha!!
Nej, men jag vill INTE ha en kofta utan knappar. Inte ens en OM!
:-)
Men jag ska kolla online hur det ser ut, nyfiken du vet :-)))
Kramar i massor!!!

Annika said...

Channal igen!
NU har jag kollat!!!
Lovely knit är skitsnygg!! OCH den har ju knyte!! Då går det alldeles utmärkt. Den är LJUVLIG!!!
Love it.
Kramar igen!!!

Trillingnöten said...

Hallå! Usch, nu har jag inte kommenterat på länge, jag är alltid inne och läser men på mobilen och då är det så mekigt att kommentera! Så behändigt att kunna kolla var man än är, men samtidigt så förlamande att inte kunna kommentera smidigt...Kanske är det bara jag?

Intressant det där med spökföljare. Jag hade någon men jag blockade den personen. Har ingen aning om vem det var. Nu har jag iof låst mitt konto så jag måste godkänna. Känns som att det hjälpt.

Hoppas du njuter av vädret, idag var det ju en sådan perfekt dag. Inte för kallt, inte för varmt, sol och knappt någon vind! Kram på dig!

Annika said...

Eva:
Den försvann in i mitt spamfiliter. FATTAR NOLL!!!
Men det gjorde den.
GAAAHH!!!!
Ja, haha, snart är det nog så för mig också. Kofta på, kofta av :-)
Lovar att berätta om Tgiving.
Absolut.
Stor kram!!!

Annika said...

Anita.
Ja, absolut om Sara. Hon borde nog också börja om. Hon hade ju spöken också, liksom vi alla.
Mindre skala har jag också lust med.
Kramar!!!

Annika said...

Trillingnöten:
HAHA, nej från mobilen är det ju en PAIN att kommentera. Orka!!!
Låst konto hjälper nog massor mot spökföljare, tror jag. Men jag vill inte ha det. Vill att folk ska kunna se vilken typ av bilder jag tar.
Vädret igår här var kallt, mulet och lite ruggigt. Men jag älskar det.
Idag sol och KALLT!!!
Love it!!!
Kramar!!