Monday, November 24, 2014

Thanksgiving-veckan har börjat.

Godmorgon måndag! Godmorgon läsare!


Kort vecka hos oss.
Det är så härligt!
Thanksgiving, ni vet.
Ett  särskilt Thanksgiving-inlägg kommer på onsdag.

Karolina kommer hem imorgonkväll. Sent. Det ska bli så roligt.

Jag fylls alltid av pirr och förväntan den här veckan.
Det är heldagskänsla i luften.
Inte dumt.


Helgen var bra, och produktiv.
Peter och jag har varit flitiga med ditt och datt runt, och i,  hemmet.
Jag riggade ALL julbelysning inför den kommande julhelgen igår. NU är belysningen uppsatt och klar. Men nej, jag kommer inte att tända den förrän på fredagkväll.
Tro mig, det är en underbar känsla att det är gjort, eftersom det tar sådan tid att sätta upp den.
Jag räfsade en massa löv också igår. Flera, flera säckar fylldes i hast.
Peter blåste med lövblåsaren, och jag räfsade ihop dem.
Vädret var skönt, lite kyligt och soligt.
En bra dag för utomhusjobb.
I lördags gick vi på High School teater också. På Karolinas gamla HS. Vi såg The man who came to dinner. Det var roligt att se Karolinas något yngre kompisar på scenen. Roligt att komma tillbaka till SLHS, men ack vad det kändes att man numera ÄR OUT of the LOOP. På gott, och på ont. Roligt att träffa, och prata, med föräldrar jag känner. SÅ många av dem är där vi var för ett år sen. De kämpar med collegeansökningar, stress-grande och nervösa döttrar/söner. JAG är såååå glad att allt det där ligger bakom oss.

Jag känner att det är bra för mig att smyga fram julen. I vanliga fall kan jag rätt lätt bli slutkörd då jag pyntar och fixar inför det hela. Men, eftersom jag tar det pö om pö iår så hoppas jag innerligt att det betyder att jag kan ta det lite lugnare helgen som kommer. Det är helgen som jag verkligen kommer att PYNTA upp!!

Utanför mataffärerna börjar man sälja granar av det mindre slaget. Bordsgranar och dylikt. De är verkligen fina.
Jag blir lite sugen på att ha en sådan på decket. Vi får se.
Det finns granar i alla storlekar och former.
De stora granarna, de som skall in i våra hus, börjar säljas den här veckan på olika platser.  De brukar inte säljas utanför mataffärerna.
JAPP, vi kommer att köpa gran nu på lördag.
Tidigt?
Äsch, inte då!!
Mysigt?
Absolut!!!

Julen är härligast innan jul. Då, när det pysslas, pyntas och det ligger 1000 förväntningar i luften.
Jag vill njuta av allt det ljuvliga INNAN jul. OCH då vill jag verkligen ha det fixat och klart.
Fullt ut.
Hela vägen.
Det är därför jag vill börja tidigt, om man nu kan kalla det tidigt att börja “jula” första advent-helgen.

Jag tror att ni är många som börjar tidigt hemma också. I mångt och mycket är det nog så att ni därhemma börjar pynta upp tidigare än vi här i USA. Jodå, det har jag sett på sociala medier, haha!
OCH ja, varför inte???
Är november mörk som natten då tycker jag det är helt OK att börja.
Vi har Thanksgiving som mycket effektiv “bromskloss”, som ni vet.
Det är Thanksgiving som inleder “The Holiday Season”.
De flesta amerikaner börjar pynta upp först efter Thanksgiving.  Fast, visst, jag har sett julbelysning utanför vissa hus redan.  Men--ja--de allra flesta väntar tills kalkonen är uppäten innan de börjar pynta.  MEN då börjar de också. FULLT ut direkt.  And, I love it!!


En av våra radiokanaler i DC-området  kör julmusik 24 timmar om dygnet nu. De började i fredags. Och de spelar endast julmusik, non-stop,  fram till midnatt på juldagens kväll.
Om jag tycker om det?
HAHA, gissa!!!
Men, jag har ännu inte börjat lyssna på julmusik hemma. Jag lyssnar bara i bilen än så länge.



I fjol hade Sveriges Radio en superbra kanal som även den sände julmusik hela december månad. Dygnet runt. Utan reklam, förstås. Det var en underbar kanal att lyssna på. Den perfekta blandningen mellan svensk julmusik och amerikansk/engelsk julmusik! HOPPAS SR låter oss få njuta av den radiokanalen iår igen.


Peter och jag for till Mon Ami Gabi igårkväll. Vi åt en sådan god middag, Beef Wellington.  Wellington har Mon Ami Gabi på menyn varje söndag. Det var ganska mysigt att gå ut och äta en söndagkväll, det gör vi ju aldrig annars. Men eftersom det är en alldeles speciell vecka känns det helt rätt att göra det.

HUR har er helg varit?
HAR ni börjat "jula"?
HAR ni smygsmakat glögg/must eller annat?
HAR ni månne satt upp en adventstjärna, eller två?
KNAPPT en vecka kvar till första advent, hörni!!!


NU önskar jag er alla en fin måndag!

33 comments:

Mrs Clapper said...

Så himla mysigt! Vi missar thanksgiving-firandet i år då jag inte riktigt orkar åka hem i mitt val-liknande tillstånd. För lång tid i bilen helt enkelt!
Men vi har väl kompenserat det med att fixa julbelysningen där ute, min man är väldig traditionsbunden så det satt långt in i honom att göra det redan. Att han dessutom TÄNDE den på riktigt med timer och allt för några dagar sedan var underbart. Jag hade gett upp hoppet om att få se den lysa på riktigt innan första advent.
Huset luktar redan av hyacint, lussebullar och pepparkakor också. Tänker att det är skönt att ha de sakerna lösta innan storken kommer!

Desiree said...

Godmorgon Annika, har inte börjat jula ännu men känner mig nu redo för detta. Vi firade Thanksgivning i helgen så nu känner jag att jag är helt redo att kicka igång julen. Det är ju dessutom första advent här på söndag. Inga juldekorationer ännu men de ska upp till helgen. Till helgen kickar också alla underbara julmarknader igång. Denna vecka är ju väldigt speceill i USA. Kul att K kommer hem redan imorgon så att ni får flera dagar att njuta av tillsammans.
Kram!

Äventyret framtiden said...

Vår helg har varit av det mera sociala slaget, då vi har träffat vänner på dagtid. Ovanligt för vår del, som nästan alltid jobbar helg.
Julen hos oss brukar normalt få vänta tills det verkligen är jul, jag tycker inte om att ta ut den i förväg, känslan blir så mättad före annars, så när julen kommer känns det inte som jul men i år blir det annorlunda p.g.a. att vi har en fest i våra domäner under lillajul-kvällen och då förväntas huset vara upplyst av ljus och adventsstjärnor.Så i år blir det tjuvstart för oss...En pepparkaksdeg blev gjord igår...och så vidare
Ute är det vått, grått och storm som råder
Ha en fin måndag Annika!

Sahra said...

Och jag blir galen på alla som börjar jula innan advent. Det här att leva i nuet. Att inte hela tiden ligga en högtid före (som det känns om vi ska hårddra det hela). Blir galen på det. Jag är så kräktrött på julen innan advent och lucia och det kan inte vara meningen. Jag håller absolut med dig om att det är innan julen man vill jula till det, men det får ju vara någon måtta. Fyra veckor innan ska väl ändå räcka? När jag var liten julades det i omgångar. Vissa saker till advent, andra till lucia, det sista runt den 23:e. Det har jag tagit bort helt och hållet. Allt, förutom granen, det är helgerån att klä den innan 23:e, får komma upp till första advent. Och från och med då njuter jag i lite drygt fyra veckor av julen. Sen ska den bort.
Kram

Nettan said...

Smygstartade med att byta gardiner och fixa ljus resten kommer bitvis under veckan med adventsljus tänds inte förrän på söndag, 1:a advent. Gillar dock att förbereda och mysa innan så det blir lite i taget.
Låter som om nu haft en mycket härlig helg.
Kramar
Nettan

Monet said...

Här i södra Frankrike har vi varken Advent eller Lucia. Det är heller inte mörkt redan på eftermiddagen och vi har soliga dagar med höstfärger.

Så jag pausar från de enorma jularna jag fixade så lönge barnen bidde hemma. Och första åren efter det också. Allt gjorde jag, inklusive pepparkakshus och gardinbyten. Jag älskar också traditioner men här nöjer vi oss nu med faktskt vacker konstgjord liten gran med mycket pynt. Som i USA. På söndag sätter vi upp svenska adventsstakar och hänger stjärnor i fönstren, allt till fransmännens förundran. Men de tycker det är fint! På fredag är det svensk adventsgudstjänst just i vår lilla bykyrka och det ör speciellt att sitta i en katolsk kyrka och sjunga Bereden väg för Herran ur svenska psalmböcker.
Själva julen tar vi det lugnt med. All julmat inklusive glögg, snaps och sill köper vi på Ikea och vi fixar slingor, röda julblommor och tänder ljus överallt. Och sätter på julmusik på julaftonsmorgonen. Delar ut lite klappar som ligger under granen och bara har det mysigt.
De franska städerna och byarna är otroligt vackert dekorerade med konstfulla slingarrangemang så julkänsla saknas inte ävem om det inte är som i Sverige. Här äter man lite lyxmat, ostron, gåslever och ungtupp, så långt från svenskt julbord man kan komma men gott ändå! Hoppas ni för en härlig Thanksgiving, en underbar helg tycker jag som varit inbjuden till sån några gånger i USA!

Erica said...

Vad roligt med Thanksgiving :-)
Hoppas att ni får en mycket mysig vecka!

Vad härligt att ha fått upp julpyntning så att det bara är att slå på ljuset till helgen :-)
Jag har inte fått det till att bli ännu, men det blir mest troligt i slutet av veckan. Och då tar jag fram även granen. Ids inte dela upp julpyntandet, utan allt åker fram samtidigt :-)
Håller verkligen med om att julen är bäst innan själva julafton! Efter jul tar det inte lång tid innan den börjar kännas "dammig".

Mysigt med radiokanaler som spelar julmusik :-)
Jag har inte börjat lyssna på sådant ännu. Precis som med julmust (vilket jag aldrig dricker innan december/första advent) så lyssnar jag aldrig på julmusik innan den dagen jag julpyntar. Det betyder att jag kommer börja lyssna på det i veckan. Längtar! :-D

Så som sagt; jag har inte börjat med något juligt ännu. Men nu när det bara är några dagar kvar kliar det så otroligt mycket i fingrarna...
Imorgon har jag årsbesiktning av bilen kl. 07:00 (jag vet!) så efter det, när jag ändå är uppe i tid, tänkte jag "förstäda" lägenheten. Sedan blir det IKEA på onsdag. Och efter det... JUUUUL!!

Hoppas du får en fin start på Thanksgivingveckan!
MVH /Erica

Annika said...

Vi tog fram adventsljusstakar och stjärnor igår! Jag blev genast piggare och gladare! :-) Men tomtar och annat pynt får vänta till nästa helg. Veckorna före jul är en sån mysig tid, det är fortfarande mörkt men en helt annan stämning med julbelysning. Granen tar vi nog inte in förrän helgen innan jul.

Miss Marie said...

Nej, inget julstök ännu! Eller jo, jag har smakat en julmust från IKEA ( inte lika god som originalet!) men annars är det lugnt än. Vi skippar julgranen här hemma i år eftersom vi åker till Sverige redan den 9 december, men lite julpynt ska nog åka upp till första advent! :)

olgakatt said...

Bara ett par besök på skånska julmässor hittills. Allt annat får anstå till den rätta tiden. Ljusstakar i fönstren kommer upp på söndag. Sen blir det inget mer förrän den 23. Å andra sidan varar det sen till Tjugondag Knut.

eastcoastmom said...

Det är bra att ha Thanksgiving som bromskloss, håller med.
Som du vet flyttar vi på onsdag, tredje flytten på 3.5 år... känns sjönt eftersom vi nu äntligen flyttar till vårt eget hus. Men stressigt också.

Annika said...

Mrs C:
Helt rätt helt rätt!!
BRA!
Varför inte pynta upp och förbanna mörkret! DET har ni så det räcker och blir över iaf. Låter mysigt hemma hos er.
BRA.
KLOKT att skippa tgiving för er iår. BRA att du tar det lugnt hemmavid. Ni har det nog bäst hemma. Snart dags för dig. SÅ spännande!!
Kramar!!!


Desiree:
Mysigt med Tgiving, ska snart klicka mig in på din blogg och ta mig en titt!!
Ja, absolut, sätt bara igång nu. DET är ju 1 advent redan på söndag.
ÅÅÅÅÅÅ era julmarkander. GISSA om jag är AVIS!! GUD så ljuvligt.
Ja, en mkt speciell vecka i US detta...
Love it.
Kramar!!

Annika said...

Karin:
Låter toppen!! Mysigt med vänner. Jag vet ju att ni annars har fullt upp på helgerna med jobb etc.
Jodå, jag förstår såklart er som väntar på julen också. Det är ju även det att julen fortgår längre hemma än här. Jag tar ju ut den på nyårsdagen. Vi har ingen 13-helg tex.
Så visst kan jag förstå.
Mysigt och härligt med pepparkaksbak. Det doftar ju så juligt och ljuvligt.
BRA att ni ska tjuvstarta lite iår, gillar!!
Förstår att ni har storm hemma, oj oj...
Kramar!!



Sahra:
Det var samma då jag barn. Lite togs fram till advent. OCH sen kom resten fram, alla juligare saker, till den 23 dec. DET var speciellt det också. Mkt.
Men, jag förstår att folk vill börja eftersom mörkret är så kompakt, speciellt för er hemma.
Hör har vu ju thanksgiving som mkt effektiv bromskloss.
DOCK vad jag har skitsvårt för är då det ska börjas redan i början av nov. Eller i oktober. DÅ blir jag spyless. Eller då julmusik hörs i sept. SAY what!! Nu tycker jag nog det känns OK att börja. MEN inte här. JAG tycker at folk skata hänsyn till Thanksgiving, och de flesta gör det.
Min jul åker bort på nyårsdagen. Bye, bye till den då!!
Kramar!!



Annika said...

Nettan
Det här med att smygstarta är smart. Jag har nu själv upptäckt vilket ypperligt sätt det är. Man slipper onekligen bränna ut sig!!
Sen är det lite småmysigt också.
En bra, och flitig, helg har det varit.
Kram!

Monet:
Ni har det lite som här, hör jag.
Ingen advent, ingen lucia.
Sol i massor.
Trevligt, och likt det jag har.
Tycker att din jul låter underbar!!
Precis så fin den kan vara. Kan tänka mig att det är vackert pyntat på gator och torg där du bor.
Härligt.
Ja, man kan återskapa mkt då man bor i frrämmande land. Gillar att blanda traditionernan, svenskt med amerikanskt.
TACK;, ja Thanksgiving är en mkt fin högtid. Mkt speciell, och mkt lågmäld.

Annika said...

Erica:
ja, denna vecka är mkt mysig.
OCH Thanksgiving är en mkt fin helg. Den har nog nästan blivit min favorithelg, efter jul.
Absolut, kör på, Erica!
Pynta upp rubbet i slutet av veckan. DET är ju så mysigt.
OCH visst är julen mysigast innan jul. SÅ himla härlig!!!
SÅ pynta på!!
HIHI, gillar din regel om julmusik. Jag lyssnar bara i bilen :-)
Men härhemma börjar jag lyssna på fredag :-)
Gillar din strikta regel där!!
JA; jag gillar dina hållpunkter denna vecka också.
Ha en finfin måndag!!!



Annika:
Härligt!
Förstår att du blev gladare!!
Låter som ett bra "körschema" som ni har också.
OCH så ska vi väl hoppas på lite frost och snö hos er. Eller? ;-)
Kramar!!

Annika said...

Marie:
Förstår om du ligger lågt eftersom ni ska hem.
Absolut.
Det brukar jag också göra de år vi ska hem. IKEAS must ingen höjdare alls.
Men du får ju THE REAL THING sedan, you lucky you!!!!


Olgakatt:
Traditionellt för dig :-)
Det är bra det.
Ingen Tjugondagknut hos mig, eller alls i USA. Här är rubbet slut nyårsdagen.
En härlig tid går vi till mötes nu!!

Annika said...

AM:
Absolut, Thanksgiving är en otroligt effektiv bromskloss. Tror den bromsar upp hela riket :-)
Annars hade nog folk börjat tidigare.
Ja, ni har er stora flytt. Underbart!!
OCH sen kan ni jula på!!!

Brysselkakan said...

Nä, inget pynt än men på söndag åker stjärnan upp och lite sånt. Sedan får resten vänta tills vi får besök den 19 dec, amerikanska vänner från Bryssel, då ska här vara julpyntat!

Annika said...

Brysselkakan:
ÅÅ vad kul med besök!!
kan tänka mig att ni kommer att brassa med pyntet! Hoppas ni har lite snö också då!!

Anonymous said...

Jag har börjat lite smått med att fixa belysningen ute och bytt gardiner. Förr så började jag alltid så sent så jag fick stressa så fruktansvärt, när julafton kom då var jag helt slut. Det är skönt att ta det lugnt då njuter man och julkänslorna spirar för fullt. Det är roligt när man skapar traditioner som barnen tar med sig till sitt eget hem. Martin vill ha allt som han är van med hemifrån. Ha det så gott!! Kramar/Anita

Musikanta said...

Haha, det enda jag har börjat med är ett litet glas glögg. Men nu ska jag plocka fram adventsstjärnan som ska hänga i köksfönstret och adventsstaken som ska stå i matrumsavdelningen. Vi är egentligen ingen annanstans i huset (utom i ateljén och sovrummet förstås. Och så våra respektive arbetsrum naturligtvis. Men där finns det inte plats för en enda ängel eller tomte).
Kram och ha en skön vecka önskar Ingrid.

Gretas Gotland said...

På fredag, som alltid fredagen före första advent, åker adventsstakar och julstjärnor fram. På lördag blir det julmarknad. Och till helgen är jag klar med julklapparna, de skall skickas med besökarna västerut. Ser fram emot foton här!:-)

Önskar er en riktigt fin vecka!

Annika said...

Ingrid:
Det låter väl bra det!
Man ska pynta upp så mkt man känner för.
Då blir det bäst.
Kramar!

Annika said...

Greta;
Härligt härligt!!!
Mmmm...julmarknad. AVIS!
Så otroligt mysigt.
jag har inte köpt en enda julis. JO en!! Men det är allt. haha.
har mkt att stå i med det sen :-)
Du är ute i tid. BRA!!!Foton kommer här sen, i nästa vecka.
Önskar dig en toppenvecka!!

Anne-Marie said...

Ser att vi nu går in i helgtider även om jag inte har den minsta helgkänsla faktiskt.
Kan tänka mig att det blir trevligt med besök av Karolina nu snart. Har de pynt även inom Elon så här under december?
Julmusiken kan vara mysig. Lyssnade också en hel del på den svenska kanalen förra julen. Har även hittat en del trevlig julmusik hos YouTube.
För att svara på dina frågor. :)
Min helg var litet mer hektisk än vad jag trodde pga extra koll av mina dubbdäck vilket var helt onödigt om allt gjorts korrekt från början.
Kan du tänka dig Annika att jag (troligen en av de som firar minst jul av dina läsare :)) lyssnade på julmusik igår hos Youtube.
Nej, jag dricker varken glögg eller annat "juligt".
Nej, inget adventsliknande ännu. Tar fram min adventsljusstake nästa helg.
Kramar!!

Pernilla said...

De flesta julklappar är inköpta, känns enormt gott att i princip vara klar. Ska bara ut och köpa de resterande och jag vet vad jag ska ha. Älskar att shoppa men inte när det är mycket folk, så då gäller det att vara förberedd!

Glöggen är provsmakad för i år, föredrar vanlig hederlig glögg. Har satt glögg själv i många år men inte riktigt hunnit med de sista åren. Det är ett recept från gp.se och kallas dunderglögg. Go' som bara den.

Här kommer adventsljusstakar och ljusnät ute upp till helgen, fredag eller lördag så allt är klart till söndag. Lussebullar ska bakas också innan söndag.

Jag har börjat att "jula" tidigare nu, tycker det är mysigt att få upp julsaker och gran till lucia. Julmusiken ligger klar som spellista i Spotify.

Nu längtar jag bara efter kyla och helst snö, det blir så mycket mysigare och mer julkänsla då.

Ha en fin dag,
Pernilla

Channal said...

Jag vet att du är fantastisk på att julpynta och jag avundas eran helg Thanksgiving. Önskar även vi hade den helgen. Så mysig och fin.

Tack, min helg varit bra.
Granar finns att köpa utanför Ica här hos mig och det är fullt med julsaker på stan. Jag har börjat julat lite... köpt några julklappar. Sen har jag gjort lite adventsfint med ljusstakar, stjärnor och adventskalendrar är inköpta till mina tjejer.
JA! Vi har smygsmakat glögg och must och även lussebulle. haha!
Om en månad är det julafton och på söndag första advent. Älskar't!

KRAMAR Anna

Charlie sa ... said...

"Julen är bäst innan julen!" - could not agree more!!!
Det är då jag känner de stora känslorna, suger åt mig TV program, filmer, dofter och får lust att gå på marknader och baka.

Det blir härligt hos er, that I know!! Längtar efter bilder och få njuta. Jag känner stämningen ända hit ;)

Underbart att K kommer och att det är kort vecka!!!

KRAM!!

Liz said...

Harligt att du redan har hunnit med att fixa infor julen, och att ni far mer tid med Karolina nu nar allt ar lagt i startklossarna infor helgen. Thanksgiving tror jag du berattat att ni firar hos din mans syster och familj, vilket betyder att ni inte behover ha stort "kalas" hemma hos er, vilket ar extra skont kanske. Vad jag saknar det, att kunna aka och fira nagon annanstans! Men det blir bara vi hemma som vanligt. Da jag fortfarande har "hostpyntat" infor denna helg, sa blir det forst pa lordag som julpyntet kommer smygandes, infor forsta advent. Det ar ju fullt os med pynt och granar och allt dartill nu, sa visst ska det bli mysigt att fa pynta upp hemma. Granen tar vi oftast in runt Lucia, for att den ska halla sig fin till jul, inga plastgranar har, jag MASTE ha en riktig gran. :) Men pyntet och myset har man ju innan jul, alskar alla dessa julfilmer, dofter av glogg och pepparkakor. Barnen pratar livligt om hur dom ser fram emot "tomtegrot" som vi kallar risgrynsgrot! Julklappslistor ar paborjade, och jag har handlat flera klappar redan, vilket kanns valdigt skont!

Kort vecka har vi har ocksa, barnen ar lediga fran och med onsdag! Harligt!!

Stor kram och forhoppningsvis blir det inte for illa med vadret pa er sida landet...det ryktas ju att det ska snoa ordentligt pa onsdag...

Annika said...

AM:
Js, nu gär vi ju det. Verkligen. MOT helgerna med far.
Ja, de lär pynta upp Elon enormt mkt inför jul. Säkert såååå vackert!! 1 dec inviger de sin pyntning.
SRs julkanal var så brai fjol. HOPPAS att de kör iår också.
Ja, på YT finns mkt bra!
FINT att du lyssnar på den, AM. Härligt :-)
Det behövs egentligen så lite för att få julstämning.
Dubbdäck. himla bra.Japp, i helgen får du sätta upp din ljusstake, härligt!
Kramar!!


Pernilla:
Vad härligt.
Jag har många kvar att köpa, men vet jag bara vad jag ska ha så är det en ganska lätt match.
Glögg har jag inte gjort ännu, men tänker göra det. Ska googla fram ditt recept och se om jag hittar det.
Mysigt att börja pyna upp nu till helgen. Härligt!!
Julmusik är så otroligt mysigt.
OCH visst vill man ha lite kyla som pricken över i!!
Kramar!!

Annika said...

Channal:
TACK!!
Ja, det är roligt att pynta. Verkligen kul, men det går inte bli för jobbigt. Det är bättre att ta det lite lugnt och göra det pö om pö som jg börjat göra.
Thanksgiving är en underbar helg. Den är dessutom en effektiv bromskloss för julen. Utan den hade folk börjat "jula" tidigare, det vet jag.
Ja, om minder än en månad är det julafton. Oroligt. FATTAR det inte.
Tycker det su skriver låter sååå mysigt.
Underbart.
Kramar!


Lotta:
VISST är den! Det är före jul det är mysigast, och här i USA är ju julen så slut den bara kan bli på nyårsdagen.
Exakt, samma här, det är då se stora känslorna kommer. Älskar dem!!
TACK Lotta, du är gullig, ja jag ska pynta upp som en galning, som alltid.
K kommer ikväll, så KUL!!
Kramar!!!

Annika said...

Liz:
Ja, det är mkt skönt att ha börjt smyga fram ett och annat. Verkligen.
Blir inte så stressigt för mig i helgen nu.
Det ska bli så KUL att få hem K!!
Hon lär dock tillbringa mkt tid med sina vänner. Men thanksgiving är ju med oss, och även fredagen.
Vi är hos mina svärfldrar på torsdag. Min svärmor kan inte åka nånstans, så vi åker dit. Allihopa.
Men, vi brukade vara hos Peters syster i många herrans år, innan M blev sjuk.
Absolut, nu i helgen kan du ösa fram allt pynt. Härligt!!
Är trött på höstpynt nu, även om det ju verkligen hör till Thanksgiving. Men det ska bli skönt att se det oranga och bruna försvinna.
Håller med, äkta gran ska det vara!!
Jag har de flesta klapparna kvar att köpa, men vet jag bara vad jag ska ha är det en lätt match.
Kort vecka gillar vi!! Skönt att dina skolbarn är lediga öven imorrn. Här går de halvdag,i min kommun.
Ja, det lär ska bli ett helvetes väder imorrn. Snö, regn och blåst. INTE kul.
Kramar!!

Bloggblad said...

Du vet ju att jag är motsträvig med att ta ut julen i förväg. Här blir det adventsljus till på söndag. Då ingår att jag byter köksgardin och lägger på röd duk och byter till röda kuddar och filtar i vardagsrummet. Men inte en tomte eller annat förrän dagen före julafton. Kanhända blir det till fjärde advent i år, eftersom jag ska sjunga på två konserter då och med barnkören på julafton.... Kan vara skönt att slippa stressa med både mat och pynt.

Dessutom minskar jag julpyntet för varje år, men mysigt blir det ändå.