Friday, December 29, 2006

Bra restaurang mm

Häromkvällen begav vi; jag, Sara, Håkan och Peter, oss till restaurang Kungholmen nere på Norrmälarstrand. Vilket ställe! Så snygg inredning, modern och avskalad men ändå mysig. Jättefin service! OCH supergod mat! Vi var alla impade! SÅ om ni vill ha en rekommendation om en bra, ja en toppenrestaurang i Stockholm, så ska ni gå till Kungsholmen! Som extra bonus var ägaren, och kocken Melker Andersson själv där denna kväll. Trevligt!
Efter den goda middagen begav sig sällskapet till Gondolen. Det var första gången jag var där! MYSIGT! Och vilken UTSIKT! Där drack vi många goda drinkar innan vi glada tog tunnelbanan ut till förorten igen!

Igår var vi tre bjudna på middag hem till en av mina bästa vänner här i Bromma. Vi har känt varandra sen vi var sådär en fyra år. Nu bor hon och hennes man och två barn i en fin gammal Brommavilla som dem fixat och renoverat. Vi hade en sådan mysig kväll där i ett vackert julpyntat hus. Tiden gick alltför fort. TACK för en fin kväll!

Middagarna avlöser varandra under den tid man är hemma. Ikväll är vi bortbjudna, samma sak imorgonkväll och sen är det ju Nyår. Tiden springer iväg och snart är det åter dags att åka tillbaks till US igen. Om ändå tiden kunde gå en aning långsammare...

9 comments:

JaCal said...

AAAAAHHHHH HEMLÄNGTAN!!!! Kungsholmen - min gamla ö... och Gondolen - stans bästa utsikt... ujujuj.

Det låter som du har härliga dagar i gamla Stockholm!

Anonymous said...

Jacal: Nästa gång du är hemma på din älskade ö vet du vart du bör gå!
Ja, Gondolen är underbart!

Anette: Glöm rean...Ja, fullt upp...Nu ska vi hem och äta lunch hos kompisar till mina fldrar.
KRAM!!!

Linda said...

Gott Nytt År Annika!

Lena said...

Jag instämmer: Gott Nytt År!

Lena said...

...och Annika, när du kommer hem igen, så kanske du har tid att besvara en utmaning till dig som finns på min blogg.

Anonymous said...

Låter som om du har haft en fin tid i Sverige. Jo, helger går alltid väldans fort, speciellt om man är bortrest och har många att besöka.

Anonymous said...

Kungsholmen måste jag testa någon gång. Det tur du kommer till Stockholm och kan tipsa en som bor här :-), inflyttad förstås.
Gondolen har jag varit på och håller med underbar utsikt.

Bloggblad said...

Det låter som om det finns många plus med att flytta utomlands och sen komma hem på besök... själv stuffar jag runt här hemma i mina raggsockor...
Fast idag tog jag ut mig själv på en rejäl promenad i solen. Härligt.
Stockholm längtar jag alltid till...

Anonymous said...

ALLA!!! Gott Nytt år!!!

Panter: självklart kollar jag in utmaningen på din blogg!

Katti: Tiden gick alltför fort.


Tina:
Absolut! Kul med Kungsholmen. Hoppas du kommer att gilla det lika mkt som jag. Gondolen, jaa!!!

Bloggblad:
Visst gör det det! Man tipsas ofta om mysiga ställen som man sen provar på när man är hemma.
Hoppas det blir många soliga prommisar för sig framöver också.