Wednesday, December 27, 2006

I Mellandagarna...

...Är det en ganska skön tid, tycker jag. Men igår, Annandagen, for vi in till stan för att bla se vaktavlösningen vid slottet. GUD så mycket folk det var. Tunnelbanan var knökfull och trängseln enorm. När vi väl lämnat Gamla Stan där jag köpte upp mig på vackert pynt, det var ju mellandagsrea, gu'bevars! Vi lämnade Gamla Stan och gick in mot city. Jisses vad folk det var. Både Peter och jag tyckte att det påminde om NYC, lika trångt.
Vi fikade på Kulturhuset innan vi for hem till Sara, Håkan och barnen. Där fick vi sen en trevlig kväll.
Idag ska vi bowla med dem, och ikväll ska maken och jag ut och äta på restaurang Kungsholmen. Hoppas det blir GOTT!
Jag hoppas att ni alla har fina Mellandagar var ni än befinner er!!!

Pretty nice days these days between Christmas and New Year. Yesterday we went in to Old Town to witness "Changing of the guard" outside the Royal Castle. Then we walked into the city and it was JAMMED PACKED with people. Peter and I thought it was just like in NYC. Just as crowded. We ended the day at Sara's and Håkan's place where we had dinner and a nice evening. Now we are about to go bowling with the same crowd, and tonight Peter and I are going to one of the many good restaurants in Stockholm. This one is called Kungsholmen. I hope it will be great!!!

6 comments:

Anonymous said...

Jag och maken for också in till stan igår. Vi anade inte hur mycket folk det var där! Helt otroligt. Mellandagsrean gäller även här.

Anonymous said...

Ja det verkar som om alla bara längtar efter att spendera pengar! Hoppas ni har det bra "här hemma"!
Kram

Lena said...

Hoppas kvällen blev fin. Här lär det shoppas vilt på reor runt omkring mig. (Sånt orkar jag inte med nuförtiden.´- oj, vad gammal jag känner mig helt plötsligt..) Jag begraver mig i papper istället.
Ha det fortsatt gott!

Bloggblad said...

Och de som trängdes i Sthlm igår, åkte till Norrköping och trängdes idag...

Linda said...

Det låter, trots trängsel, som om ni har det mysigt och rår om varandra. Härligt!

Annika said...

Matilda:
Reor över hela världen...Kan jag tro, och lika trångt överallt.

Mie:
Ja, precis. Man skulle tro att folk redan skulle ha spenderat allla sina stålar på julklappar, men nej...

Panter:
Jag skulle nog hellre också begrava mig i papper än springa på Stockholms mellandagsrea. Inte kul.

Bloggblad:
Likadant överallt. Trängsel och varmt...Suck!

Lindalotta:
Jo, det var ju mysigt ändå. Men i affärer har jag nog ingen lust att springa resten av tiden vi är här.