Thursday, December 07, 2006

Jul i New York City!


Rockefeller Center i New York city

I eftermiddag tar vi i familjen B Amtrak tåget upp till NEW YORK CITY!!! Japp, det gör vi! Och jag är så GLAD över det!
Jag älskar NYC, vilken stad, vilken rytm, vilken puls, vilka människor och vilka lukter! NYC, here we come!!!!
Ingenstans känns julen så speciell och storstadsaktig som i NYC. OK, man har överdoserat på "Harry och Sally" och andra höst/jul/vinterfilmer från NYC. För att inte nämna den sällan sedda filmen "Falling in Love" med Meryl Streep och Robert de Niro, en av mina favvisar, by the way. I dessa filmer är det JUL i kvadrat!

Den här filmen ska ni absolut se om ni har chansen! Underbar!!

Och nu ska vi dit!
Imorrn jobbar maken på NYC kontoret så Karolina och jag har dagen till förförfogande. DÅ blir det först och främst besök på American Girl Place, ett mecca för flickor mellan 7-12 år. Visst, visst vi ska också gå och ta oss en titt på Lincoln Center där "Karolinas framtida skola" Juilliard huserar jämte Metropolitan Opera House, State Theatre och School of American Ballet. Kulturens mecca!
Sen, sen ska jag in på Barney's och bara drömma och önska!!! Blir nog en tripp till Sak's 5th Avenue också!
NYC är en riktig promenadstad, att bara gå och insupa atmosfären är ljuvligt...Central Park, Rockefeller Center och Greenwich Village...Ska också försöka få biljetter till en Broadway show.

NYC Here we come! I am so ready!

Och, jag tar nog med mig lap-toppen dit upp. Ni kan se fram mot ordentliga bildbloggar om allt går som jag vill, och om det finns wireless på hotellrummet, men det borde det ju göra på ett stort affärshotell!

Glöm inte bort att lista era favvis julsånger i inlägget längre ner på sidan.

Signing out!

8 comments:

Lena said...

Låter riktigt kul! Ser framemot bilder, för jag har väldigt långtråkigt. Ligger mest i sängen(feber, förkylning och huvudvärk).
Ang. Julsånger tycker jag du täckt in de flesta. Mahalia Jackson Holy Night är annars en personlig favorit- mycket känsla i det framförandet.

Annika said...

Panter:
Hoppas du känner dig bättre snarast!
Yes, indeed, håller med Mahalia Jackson...DEN är sjugen med känsla!

Anonymous said...

Oj, vad mysigt att åka till NY, känner mig duktigt avis ska jag säga. Hoppas ni får en super-duper-mysig helg!

Annika said...

SIS:
Fortsätta kolla bloggen. Jag hoppas jag kan bildblogga därifrån. Vore ju kul!

Ulrika said...

Wow, se nu till att ha en sjuhelvetes underbar dag med stämning, shopping (om än på låtsas) och NY-atmosfär. Har du riktig tur så faller stora flingor ner över staden.... Kramar från Ulrika som nog ska gå till doktorn snart.

Annika said...

Ulrika:
Det ska bli så KUUUUUL!!!
OCH ja!! Om det smöade skulle inte det vara GRÄDDE på MOSET!!!
LOVE!!!!

Krya på dig! Kram!

Jill Wegerup said...

Åh vad underbart det låter. Såg tidigare ikväll halva "Shop girl" så jag var också på Sak´s 5th... ;)

Annika said...

Jill: Nu är vi här!!! Jag har inte sett "shop girl". Borde nog det...