Wednesday, December 06, 2006

Vuxenpoäng!!!

Hittade den här listan på Ulrikas blogg!
Nu ska vi se!!!

Hur vuxen är man???

Körkort -Amerikanskt! Tog aldrig körkort hemma i Stockholm. Fann ingen anledning till det. Men här i US är det ett måste...
Dock, när jag kommer hem till Sverige är det ingen som låter mig köra växel. Oh well!!

Bil - Yes, indeed. En Volvo S-60 som jag älskar och en Jeep grand Cherokee som jag (nästan) hatar

Matservis - Jodå!

Soffbord - Indeed!


Ica kort - Nä, men Safeway kort, Costco kort, CVS kort, Harris Teeter kort, Giant kort, Wegman kort mfl, I am sure...

Hemförsäkring -Måste man ha när man äger ett hus, vilket ruckel det än må vara...

Eget boende - Jo...

Fast inkomst - Japp.

Köksbord - Japp, ett gammalt som jag börjar bli redigt trött på. Lite country look...
Finglas - Jo, både Orrefors och flera olika fr amerikanska Pottery Barn...

Betalkort - Visa. Och checkhäfte! (samma här Ulrika) plus ett American Express.

Toarullehållare -Jadå!

Duschdraperi - Yes, och eftersom jag bor i Amerika har jag två, en så kallad liner som är enfärgat i plast, och ett i tyg som hänger på utsidan och är fint. Mitt har till och med små plastkristaller så det ser gammaldags ut. Det här är Ulrikas svar, men jag kan bara skriva under!


Barn - Karolina

Sambo/make/maka - Gift

Spelar bingolotto - Visst har jag gjort det. Vann 500 sek en gång.

Tippar på lördagar - Aldrig. Samma här, Ulrika, har aldrig gjort, kommer aldrig att göra...

Internet bank - Yes, det är jättebra!

Organiserat skafferi - Nja, inte direkt organiserat. Mer som min mormors...lite matvaror utspridda här och där, bla i källaren.

Färsk mat i kylskåpet - Både färsk och gammal. MÅSTE städa både kyl och frys!

Slänger dina håliga sockar - Alltid.

Går på reklamer på tv - Nope.

Har fläckbortagningsmedel hemma - Klarar man sig utan sånt????

Pensionsfond - Ja


Sopsorterar - SÅ himla dåligt här i US! Jag gör vad jag kan av det lilla man kan göra.

Prenumerar på någon dagtidning - Ja, Washington Post

Prenumerar på allers/hemmets veckotidning - "Allt I hemmet" fr Sverige. Marie-Claire är den enda amerikanska tidning jag har...tycker mycket om den!

Letar middagstips - Alltid ett lika svårt kapitel för mig. Hjärnsläpp! kollar kokböcker och internet.

Blir arg när skorna inte står på sin plats - I familjen B kan man hitta skor lite varsomhelst. Speciellt Yours Truly som har en massa skor och stövlar.

Får majoriteten av post i räkningsform - Tyvärr. Aldrig ngra privata brev längre nu i e-mailens tidevarv, tyvärr.

Har en stavmixer - Nej.

Äter söndagsmiddag - Ja, av något slag. Äta måste man varje dag, ju! men ngn söndagsstek blir det icke.

Försöker att inte svära - Usch, jag svär ALLTFÖR mycket.

Sorterar tvätt - Jodå.

Har en krok i badrummet märkt gäster - Nej. Dem får gå på gästtoan på mellanplanet, där är handdukarna hyfsat rena, ha, ha!!!

Mobil abonemang - Cingular.

Hemtelefon - Japp.

Veckohandlar -Ja, varje söndag, mer eller mindre...

Medlem i hyresrättsföreningen - Ja, i "villaföreningen".

Gardiner - Visst, i vartendaste rum...I köket har jag virkade gardiner som min mormor gjort, virkat även i gästrummet, IKEA gardiner i dotterns rum, gardiner fr Indiska i vårt sovrum, gardiner fr Pottery Barn i v-rummet och gardiner fr IKEA i källaren.

Dukar - Många virkade dukar av ovan nämnda mormor. Tycker om dukar i alla former.

Överkast - Oh yes, ett virkat som min älskade mormor virkade åt mig redan när jag var liten.

Kuddar för prydnad - Nä, mer för mysfaktorns skull.

Fler än 5 kryddor hemma - Många, många fler än så!!!!

Fruktskål på bordet - Japp, med äpplen. Är Klementinerna goda ännu? I US alltså?

Det var min lista. Alla bloggare kan ju känna sig manade att ta efter den här listan :-)))

4 comments:

Ulrika said...

Äntligen kan jag skriva kommentarer! Ibland är jag väldigt trögfattad, men det funkar ju om jag bara stänger av funktionen som blockerar pop-ups. Jag blir så full i skratt när jag läser din blogg, Annika, om Tysons och samma duschdraperi och andra saker. vi människor är nog ganska lika... Hoppas du och familjen har en mysig tid fram till jul. Kramar från en som längtar efter snön!

Annika said...

Ulrika:
Vad bra!!! KUL!
Såg just på din blogg att du ska till Tysons!!! Så kul! Mitt favvo-ställe vad gäller serious shopping!
Visst, vi utlandsvenskar har nog en hel del gemensamt, mer än vi tror.
Detsamma, Ulrika, ha det så mysigt fram till jul.
JA!! Jag vill ha snö. NU!
Kram!

Jill Wegerup said...

Ska göra egen lista så fort jag hinner. för nu skrattar jag åt din. Jag vill också kunna shoppa på Bottery Barn. Sen kan jag inte förstå hur du klarar dig utan stavmixer. Fixar ju smoothien, fromagen, hackningen- ja, det mesta..

Annika said...

Jill:
JA!!! kopiera!! Sen ska jag kolla in din lista med intresse!
Jodå, jag klarar mig utan stavmixer...Har gåt bra, hittills :-)))