Tuesday, October 24, 2023

The falling leaves ...




Hello Tuesday!!


And just like that it is Tuesday again.
I hope y’all have had a good weekend.


Peter and took off for the hills again. 
This time around we visited a brand new state park here in Northern Virginia, Sweet Run State Park in nearby Hillsboro.


We took a hike there, of course. And, we got a nice outing amongst the golden trees. The golden colors are coming on stronger and stronger by the minute. I am here for it!


I can also tell you that I never got to go my hair stylist on Friday.
No, she called as I was already on the Metro train on my way to see her in Arlington. Laura (my stylist) told me that the entire salon was flooded with sewer water, so we had to cancel. 
So yes, I left the train and took another one back to good old Restonland again. So, there’s that.
My hair still looks like shit and it will be looking like that for another three weeks. Sigh.
Well, I do not have to get a wig for Halloween at least. My hair is scary enough as it is, haha. 


Well dear readers, below is a photo bomb from our hike out in Loudon County on Saturday.




We are so lucky to have this so nearby.



Have a very good Tuesday!

22 comments:

Mamma C said...

Jag kom aldrig iväg och beställa tid hos min frissa som jag skulle innan jag åkte till Sverige. Så det får bli det första jag gör när jag kommer hem igen.
Vilken vackert ställe att hajka på. Vackra fina vyer att vila ögonen på under promenaden. Hala löv och blöta stenar är ingen hit alls.
Kram Carin

Yvonne said...

Wow, vilken fin vandring i höstens tecken, fantastiskt vackert med alla färgerna.

Skönt att ha stavarna med, man nästan känner hur slipprigt det är med blöta löv på stenarna. Så lätt hänt annars att man halkar till och då kan olyckan vara framme.

Ni har fortfarande så mycket löv kvar på träden trots att marken är full av dem. Här börjar träden bli kala - och fula enligt mig, ha, ha.

Så läcker den där brevlådan är, skulle jag inte ha något emot att ha i min ägo, skulle räcka i storlek också eftersom man knappt får någon post nu för tiden.

Sån lyx att ha så nära till fina vandringsleder för er som gillar att vandra.

Ha en fin tisdag och tack för ett härligt höstigt inlägg.

Kramar!

Anna i Portugal said...

Vilken härlig utflykt, med fina vyer och vacker miljö. Som du fångade bra med mobilen ;). Men jag förstår, på en vandring tar jag inte heller med mig systemkameran. Men nu vet du vart du kan återvända och göra en fotopromenad! Tjohoo

Dr Jo said...

Halloj,

Nej va tråkigt att frissan blev inställd. Och vilka fina höstbilder. Hur varmt/kallt var det?
Ha vilken fin brevlåda!
Har varit sjuk i helgen, envis hosta. Just förkylning kan vara svårt ibland iom att det kan bli lite långdraget. Hoppas att just denna går över fort.

Kramar Johanna

bettan said...

Underbara naturbilder av hösten. Så vackert så man tror knappt det är sant. Ofattbart hur naturen kan skifta utseende över ett år.

Så frustrerande med frisörtiden. Jag hade blivit tokig. Och att du redan hunnit ge dig iväg. Jaja,
I-landsproblem i denna vansinniga värld men i ens lilla värld är det dock ett irritationsmoment.

KRAMAR!!

Annika said...

Carin:
Det här är andra gången det tills in, hennes pappa dog i september så då var det givet såklart, nu dettavilket också är givet, vi får se om det lir tredje gången gilt.
Ja du får ta tag i det sen när du kommer hem igen.
Tack, ja det var ett underbart ställe att vandra på.
Det är så läskigt när det är blöt och halt på leden.
Kramar till dig och hoppas du har et urmysigt i höstsverige.

Annika said...

Yvonne:
TACK!
Ja nu är det minsann finhöst. Älskar det!!
UUUHH jaa, jag hade INTE velat vara utan stavarna. De hjälper massor, utan dem hade jag känt mig mkt osäker.
Vi har SÅÅÅ mkt lövträd här så lövmängderna blir enorma, phew ...
Du är på väg mot fulhöst nu medan min höst går mot sitt vackraste. Det tråkiga är att fulhösten den kommer sååå fort.

Visst är brevlådan EXTREMT söt!! Föll för den. Som du säger, det är mest tråkpost som kommer i dem numera. Aldrig ngt kul.

Tack Yvonne, så tacksam över att ha naturen så tillgänglig.

Kramar i massor!

Annika said...

Anna:
Tackar, brukade alltid släpa på Canon förr.
Men orkar inte längre.
Jag borde ta med Canon bara i närområdet och fånga den helt otroliga höst vi har nu.
OCH tack för att du gillar bilderna!!
:D

Annika said...

Dr Jo:
Shit happens, bokstavligen, hahaha!!
Nu får jag hoppas på den 14 istället, hehe.
Tack för att du gillar mina bilder.
Jag tror att det var runt 10 grader eller så, och sen blåste det lite.
OHHH no, inte bra ännu alltså. Nu måste du krya på dig.
Kramar!!

Annika said...

Bettan:
TACK dästaste Bettan!!
Alltid lika fina kommentarer från dig. jag vet, naturens växlingar under ett år är otroliga.

SÅ vansinnigt sant, I-landsproblemens I-landsproblem. Israel och Gaza där ren och skär ondska råder, Ukraina, svält, misär, våld ...Vad är väl en missad tid? Absolut ingenting.
Mitt hår får se ut som en risbuske i tre veckor till, tror jag står ut.
Jag kan sätta upp det.

Kramar!!!

Brysselkakan said...

Förstår att du blev besviken när frissan ställde in plus att du redan hunnit ge dig av. Men bara att gilla läget!
Ser att det är fina höstfärger hos er nu! Här är det lite blandat: vissa träd är gula och har nästan tappat alla löv, mest lönnar, men våra två lindar har knappt börjat bli gula och inte tappat löv alls än och det är ovanligt sent. Kanske för att vi hade en så blöt sista del av sommaren? Ingen aning, bara gissar!

Keith said...

Nice to discover new places to hike so nearby! Gotta love it when nature comes through for you! Looks like a lovely place.

Elisabeth said...

Men så typiskt att frisörtiden blev inställd, både för att du inte fick håret tillfixad och för att det (i alla fall för mig) är SÅ jobbigt när panerade saker inte blir av. Har jag planerat ett frisörbesök, då vill jag att det ska hända också, annars blir ju dagen helt fel, haha.

Jättefina bilder från vandringen! Naturen hos dig ser ungefär ut som naturen här. Trodde att många löv skulle ryka i fredagens/lördagens blåsande, men de flesta gjorde det uppenbarligen inte, vilket jag verkligen uppskattar.

BP said...

Den bildbomben hette duga kan jag säga. Nu har Reston kommit ikapp Täby eller vice versa. Bilderna med speglingarna är magnifika. Din mobil tar verkligen kanoooon bilder. Du behöver verkligen inte kånka på en tung systemkamera.

Sedan ser jag att ni båda använder gåstavar. Så smart. Det gör nästan ingen här som är yngre än 70. Korkat egentligen, för det är ju en extra säkerhet att ha "två extra ben" när man är på en hike.

PS. Håret är helt okej. Du kan ju alltid göra en hästsvans eller knut;-) DS.

Channal said...

Hej finaste du! Fy, översvämning hos din frissa! Hoppas de får bukt med det.

Idag sken solen här. Hade gärna gått ut. Blir så sugen när jag ser dina underbara höstbilder. Älskar att följa med på era fotvandringar. Nu vill jag bli FRISK! Host Host! Vill komma ut innan alla löven ligger på marken.

KRAMAR Anna

Äventyret framtiden said...

Underbara höstbilder, så fint fotade. Du kan det där med att ta fram årstiderna i dina bilder.
NI är duktiga du och Peter som tar er ut på hike så pass mycket som ni gör.
Ska läsa lite här inne hos dig nu, har missat massor känns det som.
Många kramar över havet!

Annika said...

Brysselkakan:
OSIS!!
Jag hade kommit en bra bit på väg också. Men som sagt, bara att digga läget.
Ja nu har vi finhöst minsann. Ännu är många träd mest gröna, men jag skulle säga att det gula överväger. Kan tro att den regniga sommaren hos er gjorde hela hösten försenad.

Annika said...

Keith:
It is always nice to explore a new area. And we are lucky in that regard in this area, nature is always present. Love it.
This is so close to Hillsboro winery, haha.

Annika said...

Elisabeth.
DET ÄR verkligen jobbigt när saker som man har planerat in inte blir blir AV. Suck.
Känns som om man "inte har rätt" att ens komma hem, haha. Tog de som ett tecken att jag kunde beta av resten av Married at first sight, ja även fast det betydde att jag glodde på dagtid. Det blir liksom ett undantagstillstånd, haha.

Ja, vi verkar ligga väldigt lika med hösten nu. Det är bara att njuta så länge det finaste är kvar.
Snart är det fulhöst och den är inte vacker precis.

Annika said...

BP:
Nu är vi nog ikapp, det tror jag. Det här var lite längre ut, mer i bergen, så de ligger före Restonland, haha.
Men även här är det absolut finhöst nu. Njuter för fulla muggar, såklart.

Alltså i vanliga fall, på vanliga parkvägar på bra underlag har vi inga stavar. Här i Reston behöver jag dem inte. Men på en vandringsled behövs de, det är oländigt, halt och det ger ett väldigt stöd i ffa nerförsbackar.
De flesta vandrare har stavar på lederna. Det är liksom en ren extra försäkring.
Men på en vanlig morgonpromenad tex är de aldrig med. Det är rena vandringsstavar, så de är gjorda för lite mer än vanliga gåstavar. De kan ta mer tyngd sas och de har bra grepp.

Yes, sätter upp håret dagligen nu. Blir bra till Halloween också, kan färgspraya det utan att vara rädd för att det ska förstöra mina slingor, haha.

Annika said...

Channal:
DET hoppas jag med, men jag tycker att de borde fått bukt med det till den 14 nov.
Tllls dess får jag bara sätta upp mitt slitna hår och se glad ut.

TACK Anna, så glad du hängde med.
OCH Anna, krya på dig NU!!

Kramar!!

Annika said...

Karin;
men hej!!
SÅÅ länge sen, vet ju att det är sporadiskt för dig fram till nyår nu. Men så roligt att se dig här.
Ja, vi passar på att vandra på när det vi kan det. Kul med nya platser också.
och höst är det minsann nu.
Kramar till dig!!