Thursday, December 21, 2023

God Jul och Gott Nytt År!




Godmorgon den 21 december!


Nu så är det jul igen, jultomten myser!


Julefriden sänker sig så sakteliga över oss alla, det är min förhoppning iallafall!
Det här blir mitt sista inlägg för 2023. Nu tar jag bloggjullov för att fira jul och nyår. In i julbubblan med mig, med andra ord.
Jag återkommer till den här bloggen någon gång under januaris första vecka. Då fortsätter jag troget att skriva fyra dagar i veckan, precis som nu.


Karolina är hemma igen!
Hon landade igår på utsatt tid. The redeye från Los Angeles hade varit knökfull, dessutom hade hon blivit tilldelad en mittenplats och det hade varit trångt mellan raderna. Planet var av äldre modell Boeing 757-300. Ett plan utan minsta finesser ombord.
Det är verkligen “hit or miss” på planen som flyger över riket. DET tar ju måååånga timmar att ta sig från kust till kust, mellan 5-6 timmar tar det att flyga över USA.
Ibland är det nyare, större plan som flyger, ibland är det äldre modeller.
Karolina flyger alltid med flygbolaget United då hon flyger inrikes. Detsamma gäller mig och Peter, när vi flyger inom USA nyttjar vi alltid United.
Men, som sagt, gårdagens redeye var ett synnerligen äkta rödöga så Karolina stupade isäng efter sin sömnlösa natt. Fast sen piggnade hon till, men då skulle hon jobba några timmar.
Kallt var det också då hon landade, -3 och kristallklart. Karolina sa att hon inte frusit så mycket sedan i mars då vi var i Stockholm på min pappas minnesstund. Tror jag det, bortskämd LA-bo som hon är numera 😂


Det är verkligen trevligt att ha henne här.
SÅ in i julbubblan för mig.
Instagram får jobba dock, men knappast varje dag.
Kära läsare, in i era glittrande julbubblor ni också.


TACK för att DU läser här!
Och tack för alla era fina kommentarer under 2023, käraste ni! Kommentarer är allt för en bloggare.


En synnerligen God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag dig!
Vi ses nästa år!


 

17 comments:

Monica said...

Så härligt att ni har Karolina hemma och så skönt att resan gick bra. Nu får ni ha en riktigt fin och vacker jul och fint nyår tillsammans. Hoppas inte juldagen blir för stressig utan lite vilsam den också.

Vi känner underbar förväntan och så stor glädje att vi kan fira tillsammans med älskade dotter.

Nyår har vi inte planerat, mest tänker jag på dessa förfärliga raketer som numera troligen blandas med annat i allt som sker och som man snart inte orkar ta in. Ska fundera på var det är bäst att vara, man vill dels ha koll där man bor dels vara i skogen kanske☺️.
Tänk om vi kunde ha lika sunda regler som vi vande oss vid i UK. Allt organiserat och vackert och inte en människa utanför det kastade vare sig smällare eller hade egna fyrverkerier. Och det fungerar perfekt i ett så stort land mot här med våra få invånare.

Ni kanske också har det organiserat så att det är trevligt och en vacker upplevelse.

Ha det så fint med allt, kramar🎄

Yvonne said...

God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig och de dina. Hoppas ni får en lugn och skön långhelg och bara njuter av helgen.

Mittplats på flyget i så många timmar, skulle bli galen. Helt klart värsta platsen.

Snart går vi också in i julbubblan, i morgonkväll då alla är på plats, ser verkligen fram emot det.

Många julkramar och tack för alla fina inlägg och bilder du serverat under detta år, så roligt att följa med-

Dr Jo said...

God Jul och Gott nytt år!!

Det blir några timmars jobb sedan loggar även jag ut och tar tag i allt som ska till för att det ska bli en härlig jul. :)

Hoppas ni maxar myset, det ska även vi göra. Och håller en tumme för att kanske även ni får en vit jul. Vi ska ju iof ner till Skåne och där lär det inte vara så vitt ;)
Men Tomten kommer iallafall.

Stora julkramar! Vi ses nästa år, men innan dess på insta :)
/ Johanna

Anna i Portugal said...

Härligt att du ger dig in i julbubblan nu med familjen samlad. Önskar dig de bästa dagar och så ses vi i januari igen!
Kramar

Mamma C said...

Ha en mysig och skön Jul nu med nära och kära. Och ett gott slut på 2023. Sedan ses vi igen i Januari 2024.
God Jul och Gott Nytt år
Kram Carin

Äventyret framtiden said...

God Jul och Gott Nytt År 2024, Annika med hela familjen!
Njut av din julbubbla, i år lite extra, i fjol annorlunda.
Önskar dig allt gott under bubbeltiden!
Vi ses i januari igen!

Stora varma julkramar kommer över havet ! 💖💖💖💖

Channal said...

Hej Annika! Så mysigt att få ha Karolina hemma! Nu har jag knåpat ihop dig klassiska jullista. Det är lite kul faktiskt.

Önskar er en fröjdefull jul och ett Gott Nytt År! Stor KRAM Anna

Susjos said...

Så fint att Karolina är hemma! Ha nu en underbar jul och nyårshelg!
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Anonymous said...

God Jul och Gott Nytt År, kära Annika! Njut av din julbubbla med familjen och maxa tiden med K. 🌟
Det är vi som ska tacka dig, Annika, för all tid du lägger ner, för alla dina fantastiska inlägg, för att du delar dina tankar och upplevelser med oss…Jag har ju följt dig i mānga många år nu. Alltid lika härligt att titta in här hos dig. Jag blir så glad av att läsa din blogg. Blir alldeles varm i hjärtat! 🙏❤️
På återseende i januari.
Skickar många julkramar
Lisa
💕

BP said...

Då önskar jag dig, Peter och Karolina en riktigt God Jul. Hoppas bara att dottern inte fryser ihjäl sig. Tre minusgrader måste ha varit som en rejäl chock för systemet. Men hon vänjer sig nog. Plenty of glögg will do the job;-)

Hannas krypin said...

Önskar dig en God Jul och ett Gott nytt år!

Pernilla said...

God jul och gott nytt år önskar jag er!

Elisabeth said...

Skönt att Karolinas resa gick bra, även om hon hade ett mittenplats och planet var knökfullt. Förstår att hon behövde sova en stund efter den resan!

Beträffande din kommentar till min kommentar i onsdagens inlägg: Vi hade julavslutning igår (torsdag). Eleverna börjar igen den 9 januari, vi börjar den 8. Har inte eleverna hos dig ovanligt långt lov i år? Som jag minns det gick Karolina i skolan nästan hela vägen fram till julafton, för att sedan börja den 2.

Annan läsk än julmust kan jag dricka, men gör det helst inte. Julmust däremot dricker jag inte ens för att vara artig, haha.

God jul och gott nytt år till dig också, ja, till hela din familj! Ser fram emot när du börjar blogga igen. :-)

Nilla Tankebubblor said...

GOD JUL Julfrid åt alla. Jag önskar dig en riktigt skön julhelg med mycket avkoppling och nöjen. / Nilla

Tove said...

God Jul och Gott nytt år - gillar ditt glider in Bubblan 🎄🎅🤶🍾🍬
Kram tittar in nång gång under 2024 💓

Bettan said...

God fortsättning Annika!

Hoppas helgerna har varit fina!
Kram
Lisbeth

Annika said...

TACK för alla fina kommentarer ovan!!
Jag hoppas att allas jul var jättefin!! Att den levererade precis som ni ville.
Hoppas också att era nyårsaftnar var roliga.

KRAM från mig. Imorgon sparkar bloggen igång igen!!