Friday, April 20, 2018

Måste man lägga ut bilder på sig själv för att räknas som bloggare och instagrammare?




Godmorgon fredag!


Ännu en vecka kan läggas till handlingarna.
Ännu en helg som kommer att gå lika snabbt som alla andra helger någonsin gjort.
MEN lika härligt känns det iallafall så här på fredagen.

Jag måste bara skriva lite till om Peters DNA-resultat.
Det som var EXTRA fascinerande med hans sida på Ancestry, och hans arv, var att de visade ganska  exakt varifrån--och när--hans förfäder lämnade UK för USA.
De visade rutterna från UK till Jamestown i Virginia dit förfäderna på Peters mammas sida kom innan USA ens var påtänkt som nation. Precis, så länge har familjen varit i USA. Samma på Peters pappas sida, de kom på 1700-talet.
Sedan kunde man fortsätta att följa vägarna inom USA, vart de flyttat när de väl kommit hit. Det sträckte sig från Virginia, ner i den djupa södern, till Michigan och Wisconsin och ut till Kalifornien. Mycket intressant att ta del av.
På min sida finns inget sånt.
Peters Ancestry-sida är SÅ mycket mer detaljerad.
Det är heller ingen överraskning, detta har de vetat länge i Peters familj. Man har utfört mycket släktforskning på bägge sidor där. Men det är roligt att se hur ens DNA också kan visa detta.
Fascinerande.
DOCK, historien om cherokee-indianen som lär ska ha funnits i familjen var bara en fet familjemyt. Det vet vi med säkerhet nu.  Varken Peter eller Melinda bär något sådant DNA.


Jag läste häromdagen (på en svensk STORBLOGG) att en bloggare "SKA SYNAS på bild OFTA" i sin blogg.
HAHA, isåfall är jag en dålig bloggare. Det är sällan ni ser mig på bild. Det är sällsynt att jag lägger upp selfies på instagram också. Även där ska man tydligen göra det, och visa att man  existerar, på riktigt.
Men jo, jag finns. Lovar!
Så här såg jag ut i veckan.
En sällsynt Your Truly iklädd jeans. DET händer ONCE in a blue moon, kan jag säga. Tycker inte jeans är så sköna att ha på sig.
Jag är verkligen en kjol och klänningstjej.




Här kommer några av veckans bilder.
Vi har en sådan egendomlig vår alltså. Det är så mycket kyligare än normalt (förutom i torsdags, fredags och lördags då det blev chockerande hett innan tempen plötsligt  störtdök igen).
Den här veckan har det varit rent utsagt kallt och kylslaget, grått och regnigt. Vackra blommande träd har vi givetvis, men allt är försenat.



Morgonsjö!






OCH ja, löjtnantshjärtan blommar NU!! De är så fina!

I vanliga fall brukar jag ha decket iordning vid den här tiden på året. SÅ icke iår. Det har varit för kallt.
Jag brukar också enbart använda sommarkläder denna tid på året. SÅ icke iår.  AC:n då?  HAHA, NO WAY!!  Värmen går non-stop så här i mitten/slutet av april.
Ur led är vädret.



Paradisäpplena blommar nu.  Jag älskar dem!!  Det finns en som blommar i purpur också, ska försöka hitta ett sådant träd och fotografera det.


Hoppas ni alla får en riktigt fin och bra helg!!!

35 comments:

Från Glam till Damm said...

Godmorgon Annika,
Du ser strålande ut!
Jag älskar alla dina berättelser och bilder från livet och jag vet att väldigt mycket jobb går åt för att skriva som du gör. Jag är heller inte så ofta med på bild på min blogg men har precis som du rätt många läsare ändå. Jag är 48 år och lite småmullig och tycker inte alltid att jag blir så bra på bild och då är det roligare att fota annat.

Jag håller alltså inte med om att man måste ha en massa bilder på sig själv men kanske det är olika för olika bloggar beroende på vad de handlar om.

Ha en underbar helg och njut av vårblommorna. Här i Dalarna har vi fortfarande snö efter en mycket lång vinter.

Ha det gott! Kramen,

Anneli

Äventyret framtiden said...

Du passar jättebra i jeans också! :)

Med tanke på om/att man är bloggare först när man visar bilder av sig själv ofta, så är jag inte någon bloggare alls i så fall. Senaste året har jag kanske visat bild på mig tre- fyra gånger. Och det är mycket i jämförelse med tidigare år. För mig är att blogga att skriva om saker, livet och att visa bilder till. Min egen person är mindre viktig.
Det finns bloggar jag har lämnat för att de har varit så oerhört självcentrerade på bloggaren, bilder av hen hur mycket som helst.
Nå, var och en gör på sitt sätt.

Det är verkligen fascinerande med DNA-testerna. Jag blir sugen själv på att ta reda på om släktskapet med Gustav Vasa är fejk, haha...
Äldre personer, nu bortgångna, i vår släkt har hävdat att så är fallet, vilket jag inte tror alls Att kunna veta hur släkten har vandrat i flera hundra år är bara wow! Spännande. Hoppas Peter inte blev besviken när han inte har indianblod i ådrorna! :)

Löjtnantshjärtebilden är så vacker, hisnande.

Ha en fin helg du med Annika!

Anonymous said...

Nej absolut inte, i mitt tycke är det precis tvärtom. Sådana bloggar med bara bilder på "författaren" varje dag tröttnar jag fort på.

Steel City Anna said...

Jeans är inte sköna att ha på sej :) alla mina jeans är låtsasjeans i stretch typ jeggings.

Jag är en ännu sämre selfiebloggare då :) tar rätt mycket selfies dock som mest mamma får se eller som minnen för mej själv. Att det skulle vara så viktigt på en blogg förstår jag inte.

Trevlig helg!

Anonymous said...

God morgon från ett för tillfället mulet Spanien. Hoppas solen kommer fram snart så tvätten hinner torka. Vi åker ju hem imorgon kväll så jag tvättar alla lakan och handdukar så de är fräscha när vi kommer ner nästa gång.

Häftigt med DNA, ska nog göra ett test jag med, spännande att se vad man får fram. Vi ska ha syskonträff nu i maj (vi är bara 3 st) så kanske kan jag övertyga de andra att också göra ett test.

Så fina bilder som vanligt, och du passar jättebra i jeans också. Jag är mer byxtjej och helst 3/4 långa och helst inte sådana som är smala som korvskinn, de är inte bekväma tycker jag.

Nu ska vi börja packa väskorna för imorgon kommer vår städtjej och städar ut oss så då måste allt vara klart så vi inte dammar igen huset :-)

Ha en fin helg!
Kram Yvonne

Barwitzki said...

Hei Annika, jeg har kjøpt meg CORD og JEANS :-))) Ja, bukser og jeans er
veldig praktisk å benytte :-))) selv om jeg liker kjolen... våren og
sommeren kjolen er en drømm... selv om dessverre må du være mer oppmerksom på skoene!!!
Selfie vi bruker ... vi er allene :-))) Klem til deg.
God helg. Jeg ønsker for deg masse solskinn... Kos deg. Viola

Vform said...

Verkligen intressant med DNA-resultaten!
Tänk att det går så snabbt att ta reda på ens ursprung!
Jag vet att jag har tyskt blod i mina ådror ... men det är allt, haha!
Foton på bloggare är visserligen intressant, men inte jag på min!
FINT att du visar dig nu och då, skulle du inte gjort det skulle jag ju inte känt igen dig den där tomatkarnevalslördagen för många år sedan! :) Tack annars för kommentaren, absolut borde vi ses "på riktigt" ... får ta det närmare då, kanske i sommar! Jag finns i allafall på plats i centrum fr-lö 6-7 juli! :)
Ljuvliga morgonbilder du visar!
TUR att vi inte är bortskämda med veckans "sverige-temperaturer" ... utan har mera normala, då har vi något att vänta på!
Fin helg till dig med!
KRAMAR!!

Taina said...

Gud så intressant det är det där med DNA-resultaten och att det var så olika procentsatser mellan Pater och hans syster!!! Jag fick besked igår att mitt har kommit fram. Väntar nu med spänning...lite nervös faktiskt.

VA? Varför måste en bloggare synas. Kan tycka det är lite spännande i bloggar där bloggaren inte alltid syns. Själv lägger jag ut på mig själv då och då. Vet du varför? För att jag saknar något vettigt att skriva om. Hahahahaha!

Ja du, våren vill inte riktigt titta fram. Så förbaskat kallt i vecka.

Kram och ha en trevlig fredag!

eastcoastmom said...

Här är en till bloggare/instagrammare som syns kanske en gång per år, eller mer sällan! Jag avskyr verkligen att vara med på bild. Inte ens min egen familj kan fånga mig på bild, så varför skulle jag visa upp mig får x antal jag inte känner?

Annika said...

Anneli:
Hej och TUUUUUSEN tack!
Så rart sagt.
Tack för dina fina ord. Det här såg jag på en av de verkliga storbloggarna hemma, och jag tänkte: AHA, så det är sååå det går till alltså ;-) :-D
Tyckte det var lite komiskt.
Nej, varför hålla på och lägga ut en massa selfies hela tiden. Verkar lite stönigt. Däremot då och då kanske? Dock inte på insta. Mitt konto där är inget sånt konto.
Ha en superfin helg!!
Snön, den försvinner alla gånger snart.
Här är det KALLT för årstiden, om än vackert.
Kramar!!

Annika said...

Karin:
Det var komiskt att se det i skrift. Jag hittade det på en av storbloggarna i Sverige. Fö visar sig bloggaren ofta i bild där, så jag förstår egentligen inte varför hon skrev det?
Märklo.
TACK, Karin. Det är såååå sällan jag har jeans och byxor övh. Känns nästan inte som jag då jag har det, haha.
Samma på insta, vissa bara måste lägga ut selfies. OCH är de därtill med snapchat-filter så vissnar jag, haha. Ingen like från mig på dem, de filtrerade alltså.
Har också lämnat bloggar och instakonton pga detta.
Tycker absolut du ska ta ett DNA. Tror det är feta myter i alla familjer. Jag trodde ju var valloner, iaf lite, inte då ...
Jo, jag tror faktiskt att P o M är lite besvikna att inte ha cherokeblod i ådrorna. Jag tror verkligen det. Det var ju lite kuriosa då där. Nu är den myten spräckt.
Ha en fin och bra dag och helg!

Annika said...

Ano.
Sure, I hear you.
Jag känner samma. Tycker det var ett konstigt påstående. Du vet, bloggen jag läste det på drivs av en som alltid är i bild, mer eller mindre, dessutom.

Annika said...

Anna:
YASS, håller med. Jeans och jag går inte ihop. OCH det måste vara STRETCH!!
Exakt, jag tar också selfies, men för min egen skull. Men inte 17 lägger jag ut dem dagligen.
På instagram tycker jag nästan det är ännu värre. OCH är det då till råga på allt med snapchat-filter blir jag ÄNNU tröttare ...
Anna, ha en fin helg!!

Annika said...

Yvonne:
Godmorgon!!
Ni får säkert sol vad det lider!
Här är det sol, och småkyligt, men vackert!!
Hoppas du får fint torkväder! OCH trevlig resa hem till den svenska våren imorrn. Gillar ert liv, ni byter land och har det bra titt som tätt. Bäst ju!!
JA!! Kör DNA! Du och dina syskon. SÅ intressant ju. SÅ får ni jämföra sen!
Tack snälla du för vänliga ord.
Ha en fin och BRA resa hem.
Vi hörs igen då du är i Sthlm.
Kram!

Annika said...

Viola:
Hej och välkommen till min blogg!
SÅ kul att ha dig här!!
Jeans ja, jag har nog alltid haft lite svårt att trivas i sådana. OM jag ska ha dem måste det vara mkt stretch i.
Visst är det skönt med klänning och kjol på sommaren Fast jag har det jämt, hihi.
Viola, varmt välkommen tillbaka och trevlig helg.
Kram till dig, eller klem (det låter gulligt, tycker jag).

Annika said...

Vivan.
Det är det!!
Jag tycker alla ska göra ett sånt. För det är SÅÅÅÅ intressant.
Vill att min mamma, pappa och moster ska göra det också. Man får ju verkligen reda på ett och annat via dem.
Ja, jag tycker det är helt OK att synas på sin blogg ibland. Bara trevligt, men det behöver ju inte ske i varenda inlägg. Eller flera gånger i veckan, Ngn ggn i månaden kan räcka.
Ja, jag tycker också vi ska ses på riktigt i sommar. Jag kommer inte att vara i Närpes så tidigt som till karnevalen. Det vet jag. men jag kommer nog andra halvan av juli.
Nej, vet du, idag har Sthlm varmare än vad vi har. Helt otroligt. Konstig vår här, vacker men underlig.
Er vår kommer och blir desto ljuvligare sen.
Kramar och ha en fin helg!!

Monica said...

Jo du finns:-), verkligen och det är jag glad för! Har också bara stretchjeans numera och igår invigde jag ett par nya och kände mig så fin men tyvärr tog jag ingen selfie;-)

Ja intressant med Peters DNA och verkligen att det stämde med det ni redan visste och jag tror att det i de flesta familjer finns någon idé som frodas att man har släktskap här och där:-)

Lite fundersam först att systern och han var såpass olika för de har ju mest DNA från mamman eftersom det är hon och enbart hon som för över mitokondrieDNAt, fadern får sin svans på spermien avknipsad, där mitokondrierna från honom sitter, när han tävlat färdigt om att komma in i ägget:-)

Men sedan kan så mycket hända under fosterstadiet och i livet i livmodern så det är säkert logiskt alltihop. Det forskas mer och mer, väldigt mycket är okänt ännu. På tal om enäggstvillingar så har de olika unika fingeravtryck och det är fascinerande i sig. Vi är alla unika på denna jord var och en.

Vi hade en gång professor Nancy som föreläsare när jag studerade Neuroscience på KI, KI har ju världens största, äldsta och omfattande tvillingregister från 1886, kanske dina bröder är med i det idag? Jag tyckte hon var aningen flummig, förlåt Nancy, men kollade nu upp och ser att hon är psykolog och inget annat, saknar helt utbildning inom genetik, cellbiologi, mikrobiologi, kemi o s v och för mig förklarar det saken, jag ifrågasatte en del som hon bara skummade förbi som en sanning. Hon är ansvarig för detta register på KI.

Däremot om du googlar på Desirees man i Basel så forskar han mycket runt enäggstvillingar och DNA och har gjort väldigt mycket inom det tillsammans med kollegor. Och kommit fram till det jag alltid trott:-), hört honom en gång berätta om sitt forskningsarbete, det från KI han var involverad i är länge sedan nu och kanske Nancy fick för mycket konkurrens ...

Vackra bilder att se och önskar dig en toppenfin helg Annika. Och jo, vi har 21 grader idag, plus, haha.

Annika said...

Taina:
Visst är det!!
OCH ja, tänk att det kan vara så olika utdelning på helsyskon. Samma kortlek, sas, men olika utdelning av dem.
Mkt intressant.
Sen då du fått ditt måste du skriva om det. Peter fick sitt rätt snabbt, tyckte jag.
Ja, de har så mkt mer på dem som utvandrat till USA från Europa, alltså förr i värken. Mkt info att hämta där. SEN hjälper det ju till att så många av Peters kusiner tagit testet också. Tycker det är lustigt hur de verkligen blir uppkopplade mot varandra direkt på siten.
JAPP, det stod att läsa på en av Sveriges största bloggar. Man ska synas, för då finns man, haha! Till saken hör ju att den bloggaren mer än gärna visar upp sig också.
Nä, det räcker med en bild då och då. Man måste ju inte vara helt gömd heller.
Tycker också det är kul med bilder av de som skriver, Men inte dagligen kanske.
Jaja.
Kallt här med, men vackert och vårligt.
Kramar och trevlig helg!!

Annika said...

AM:
HAHA, ja ... Tycker det var lustigt sagt av den bloggaren också. MEN du vet hur somliga är. Svårast har jag för snapchat-filter, så töntigt. OCH det syns ju så väl också, om man bara kör det som förskönar. BLÄ.
OCH sen att se ut som en kanin etc. Orkar inte...
Nä, det är kul att visa sig ibland på bild. MEN inte varje vecka. Eller ens varje månad.
Ha en fin helg!

Annika said...

Monica:
Jag syns på min blogg, därför finns jag . HAHA!!!
TACK fina gulliga Monica, säger DETSAMMA till dig!!
Monica, ta en selfie!! I spegeln. Gör det! KUL det skulle vara!
Tycker det är helt Ok, och roligt, att synas ibland. OCH att se andra bloggare. MEN inte på det sätt som denna storbloggare menade.

Exakt, tror att varenda familj lever på ngn gammal hörsägen om än det och än det. Och att ha lite indianblod i sig är väl klart coolt för en amerikan, antar jag. Tyvärr var det ju inte så, fniss.
Men det finns en som heter Peacook som sägs ha varit cherokee i de gamla kyrkböckerna. MEN det kan ju ha varit i ngn annan familjegren av samma familj sas.
HA! Du säger det alltså, intressant. Jag vet inget om hur det funkar med DNA egentligen, Monica. SÅ det är mkt intressant det du säger.
Jag har ju alltid misstänkt att Peter är en engelsk prins, haha!! Tycker han liknar Andrew och ffa Edward lite, så det har vi alltid garvat och skämtat om.
Skulle så gärna vilja att mina bröder gjorde testet, de är enäggare. Ja, som du säger, alla är unika och det är ju faktiskt helt fantastiskt.
Coolt med Nancy och tvillingregistret. Synd bara att hon var lite loopy, haha! Vet du, känner en kille (genom en fd bloggare som jag träffat flera ggr IRL), han forskade i USA just om tvillingar. OCH han var här på uppdrag just genom KI och den enhet du nämner. DU känner bergis honom. SÅ himla trevlig kille, han har bott hemma hos mig också ett par dagar.
Mkt intressant att höra honom berätta om tvillingar. Numera bor han i Schweiz o forskar där också- NU skriver du just om Desiree!!! Som jag ju har träffat mkt, och tycker så mkt om. OCH det är C jag talar om!! Men gud!! DÅ känner du honom, och kanske även Desiree!!
Världen ÄR liten, Monica!! Detta är ju SÅ roligt.
Ha det toppen i helgen!!

P i X E L I E – Erica Pettersson said...

På ett sätt kan jag, tyvärr, förstå varför hen skrev på det viset. I alla fall i det svenska bloggklimatet (där det mest hänger ungdomar) känns det som om de bloggar/instagramkonton som får absolut mest följare (blir stora) är de som lägger ut typ 20 nästan identiska outfitselfies per inlägg.
Själv klarar jag inte riktigt av sådana bloggar. Jag måste erkänna att jag tycker de är skittråkiga!
Dessutom vet jag aldrig vad jag ska kommentera på dem heller.
Vill ju alltid kommentera med något relevant, men vad ska en skriva till ett inlägg som endast innehåller 20 outfitbilder i olika positioner?
Det blir ju typ "fin outfit" eller "fina bilder". Känner mig som en robot.
Dessutom tycker jag att alla bloggkläder (i Sverige) numera kommer från typ samma ställen... Det är typ Madlady eller Chiquelle.
Och dessa webbshoppar är typ de enda (okej, lite överdrivet) Youtubers idag samarbetar med...

I mitt tycke är bloggare som publicerar välarbetat content - text och/eller bilder - RIKTIGA bloggare. Det är SÅDANA bloggar jag dras till. Sådana bloggar jag stannar kvar på.
Det är därför som just Din blogg stått på en stadig förstaplats på min favoritlista i över 10 år!
Din blogg uppfyller alla kriterier jag har på en blogg:
Alltid intressant content (fattar inte hur du gör, för jag gillar verkligen ALLA dina inlägg!)
Välskrivna och välformulerade texter!!
Kvalitativa bilder.
En perfekt blandning mellan text och bilder.
En familjär dialog med läsarna! Och DET måste jag ge dig en extra eloge för! Jag kan ibland tycka, när en kommenterar på en blogg, att bloggaren svarar bara som att "bloggaren svarar läsaren". MEN på DIN blogg känns det verkligen som att det är en kompis som svarar i kommentarsfältet.
De allra största bloggarna i Sverige svarar ju dessutom inte ens på kommentarer.
Självklart fattar jag ju att de får så många att det blir övermäktigt om de skulle svara på alla; men jag tycker ändå det är tråkigt. Jag väljer familjära bloggar som din alla dagar i veckan!

Angående jeans kan jag bara säga: I Hear You! Håller fullständigt med, då jag inte heller gillar sådana byxor. Jag gillar de knappt ens med stretch...
Har några par leggins som är målade som jeans, från Rusta. DE är sköna som alla våra dar! Jag skiter i att "alla andra" förmodligen tycker de är skitfula (lite som foppatofflor)...jag använder nästan uteslutande dem. Och övriga leggins.
Samt två par "fladderbyxor" som jag har i min ägo. Så sköna att det känns som pyjamasbyxor en har till vardags. Har alltid skitit totalt i mode och alltid kört på "vad som är skönt"-stilen. Därav leggins och fladderbyxor ;-)
Hade gärna skippat BH:n också. Måste ha varit en sadist som hittade på DET plagget, som jag brukar säga ;-P Första plagget som åker av så fort jag sätter fötterna innanför dörren hemma.

Så fina bilder i inlägget också! Som sagt; den perfekta blandningen mellan text och bilder! :-D

Hoppas att du får en mycket fin helg!
MVH /Erica

Annika said...

Erica.
Det här är en gammal garvad bloggare, en storbloggare i Sverige. Men hen är 40+.
Ingen ungdom. Brukar läsa hens blogg då och då.
Mkt selfies och bilder tagna av andra på hen.
Näpp, klarar inte av de bloggarna som du beskiver. De går bort direkt. Orkar inte med dem. EJ heller såna instakonton.
OCH är det snapchatfilter, ja då orkar jag övh inte, haha.
Ja, mkt samarbeten har även de äldre gardet av feelgood-bloggare i Sverige, alltså de bloggar jag läser ibland. För de där riktigt unga bloggarna, som jag tror du menar, de läser jag inte övh. Ser ingen på YT heller, för det är inte min grej.

Awww... nej men vad fint du skriver. Blir riktigt rörd. TACK Erica!!!
Jag blir så glad.
Ja, men visst. Utan er som kommenterar, och utan samtalen vi har i fältet, blir det ingen blogg. Det är det som gör mer än halva bloggen. Utan er skulle jag inte skriva.
Du har helt rätt, de riktigt stora bloggarna svarar sgs aldrig på kommentarer, även om de inte har SÅ många av dem. Eller släpper igenom så många, ska jag säga. De får ju mkt skit, och jag förstår att somliga inte orkar ha elaka kommentarer i sitt fält.

Jeans, så inte min grej.
Men om det är stretch kan jag ha dem. Gillar inte ens byxor av ngt slag, haha.
Ja, skit i vad folk tycker om dina jeggings. Absolut. Orka!!
Nej, kör det du vill ha och trivs i. Any day of the week,

Haha, då du gillar inte BH. Har faktiskt inget emot sådana, men jag förstår givetvis dig som inte gör det.

Erica, ha nu en riktigt fin och bra helg! TACK för din jättefina kommentar. DEN värmer mig!!

Anonymous said...

Tur att man inte är storbloggare då för jag hatar att synas på bild!
Ha en fin helg.

Annika said...

Brysselkakan:
HAHA, ja ...
För den som inte gillar att synas i bild är det kört ;-)
eller inte :-)
Trevlig helg!!

Ann Rumbleinthearctic said...

Jag gjorde också ancestry test, inte helt otippat 99% skandinav, men hittade släktingar i USA, men har fortfarande inte hittat kopplingen. Har fyllt i det mesta av släkträdet genom att läsa gamla kyrkböcker osv. Till och med tillbaka till 16- och 1700 talet. Men det finns ett svart hål, min morfar, finns absolut ingen information om hans föräldrar tyvärr, och mamma är död så det är trist att inte veta vad som hände där. Men mamma sa även alltid att vi hade en släkting som åkte till USA, så kanske var på morfars sida då.

Jag visar nästan aldrig mitt nylle på bloggen. Det blir ju mest bilder på natur och miljö. Men kommer eventuellt ett inlägg snart, från bröllopsfesten förra sommaren, och då blir det ju lite bilder där.

Vi fick ju snöstorm häromdagen, tror vi fick nästan 15 cm. Men nu ska det bli melan 12 och 18 de kommande dagarna, och den där snön är et minne blott. Nu kommer den, Våren!!!

Hoppas du får en trevlig helg!

Annika said...

Ann:
KUL att du också gjort det. Straight line för dig. Vilken var den procent som inte var skandinavisk?
HAHA. Nyfiken,
Ja, jag kan också spåra till USA, litegrann, på 20-talet,
Men vem det är etc. Ingen aning.

Komiskt det där att stobloggaren skrev om att man måste visa sig på sin blogg och insta, helst varje dag. HAHA. Dream on liksom. TROR inte det. Lite väl narcissistisk kanske ...
Ibland är det ju sjukt roligt att se bloggare man följer, för det mesta faktiskt (för jag följer ingen som lägger ut selfies dagligen).
Absolut, visa bilder, Ann!!

Jag såg att MN och Wisconsin fick massor med snö. Oj oj.
Här är det vår, men en kylig sådan.

Ha det så gott nu!!

Channal said...

Kul och häftigt att kunna följa sitt DNA! I min familj har det släktforskats en hel del. Jag tycker det är spännande och kul. Att visa sig på bild eller inte har inget med bloggen att göra. Det är upp till bloggaren. Struntprat säger jag! Jättefin bild på dig!

KRAM Anna

Anonymous said...

Jag älskar jeans! Har nog sisådär en 10 st i olika tvättar o färger som jag använder. Jag tycker att ett par blåjeans, snygga skor och en blus eller skjorta är bland det snyggaste man kan ha på sej!
Du kanske inte har lyckats hitta de rätta jeansen som passar dej. Har man väl gjort det är det bara att köpa upp sej.... :-)
Hoppas ni haft en riktigt skön helg!
Kramar från Anette

Anne-Marie said...


Ni får reda på mer och mer genom DNA-testerna. :) Kul att ha saker och ting “svart på vitt" så gott det går.
Jaha, det där med selfies är jag inte alls inne på. Jag är nog ingen bloggare egentligen då. ;) Med min kamera är det svårt att ta selfies så jag nöjer mig att inte synas. :)
Märkligt hur det har blivit med selfies. Glömmer aldrig en tjej som stod och tog selfies på Kastrups flygplats. Såg hur komiskt ut som helst. :)
Jag gillar jeans och använder dem ofta. Köpte ett par riktigt snygga på second hand för $3.21! Haha. :)
Våren här kommer att ta ett stort steg den kommande veckan eftersom det utlovas riktigt varmt väder. Var ute i skogen idag och det är fortfarande mest bara brunt och mer vinterlika färger.
Kramar!!

Annika said...

Channal:
DET är det. jag tycker alla ska göra det, för det ÄR så intressant!!
Precis, bloggen står ju och faller knappast på om man visar upp sig eller inte. Själv tycker jag det är kul att visa bilder på mig själv. Ibland. Men varje dag? NO way. Inte alls. Men det här är väl ett fenomen som blir ännu tydligare på insta, tror jag.
Mkt underligt allting.
TACK ANNA!
Kramar!!

Annika said...

Anette:
Ja, du gör det!! Och många gör ju det. Jag tror helt enkelt inte att jag är jeansjeans. OCH har nog aldrig varit. MEN jag tycker det är grymt snyggt. OCH du har rätt, hittar man rätt modell är det bara att köra!!!SANT!!
Hoppas din helg var bra!!
Kramar!!

Annika said...

AM:
Det är det det är. Att få det svart på vitt. I peters familj visste de ju redan så mkt tack vare gedigen släktforskning. Så detta ger dem rätt. Rakt av. Förutom indiankvinnan som ju inte finns. eller jo, klart hon fanns, men i en annan släktgren, så måste det ha varit .
Ja, det var ett lustigt påstående av storbloggaren, som fö alltid visar upp sig. Kanske just därför.
Tyckte det var komiskt och inte alls sant fö.
Jag vet, ibland blir man sååå full i skratt då man ser ngn ta en selfie, med eller utan selfiestick. HAHA.
Våren smyger in här nu, mer och mer. En fin och härlig tid,
Kramar!!!

Annika said...

AM:
OHHHH där fick du minsann bra jeanspris!!! I bow to thee :-)

Madeleine i USA said...

Gillar inte heller att vara med på bild, varken på bloggen eller Instagram...Men ibland så händer det, dock inte ofta.

Annika said...

Madeleine:
Det är ju lite kul ibland, både att vara med och att se ANDRA bloggare ;-)
Så det gillar jag! MEN att man måste vara med för att räknas, det går fetbort.
Kramar!