Wednesday, May 24, 2017

Amerikanska Fenomen: Floaty pants and you!




Sommar och sol.
Snart börjar det riktiga sommarlivet.
Inofficiellt börjar sommaren här samma helg som det är Memorial Day, alltså uppkommande helg.
Memorial Day går startvisslan för sommarsäsongen!
Målet är nått i september, vid Labor Day! Den helgen äger rum första måndagen i september.
Vid Labor Day anses hösten ha börjat, även om det verkligen är en sanning med modifikation.
Hösten för mig här i min del av världen börjar i mitten av oktober.


Men sommar it IS!!
Ja, vädret är lite lynnigt, men so be IT!!


Den nya flugan för sommaren verkar vara så kallade Floaty Pants!
Say what?
Floaty pants har visserligen funnits under några år, men det är först iår som jag sett, och hört talas om dem, lite varstans.
Ja, de hamnar under katergorin “saker som du inte visste att du behövde”.



Ska du tillbringa sommaren vid en pool? Vid en sjö? Vid havet? Vid en flod, å eler älv?
Well, isåfall ÄR saken BIFF!
Du "måste" skaffa floaty pants! De kommer att hålla dig upprätt medan du njuter i vattnet och samtidigt dricker en drink, öl eller vad du nu vill ha. Eller du kan föralldel läsa en bok eller tidning utan att vara rädd för att trilla under vattnet med hela kroppen.
Haha.
Du kan alltså i lugn och ro guppa omkring utan att vara rädd för att du ska tippa över.

Floaty pants ser ut som blöjor för vuxna, tycker jag :-).
Så komiskt.
Undrar just om jag kommer att se många av dessa tingestar på vuxna människor i sommar?
Eller är det bara en grej?
Förmodligen det sistnämnda, men osvuret är bäst.



Jag älskar själv att flyta omkring på badringar och luftmadrasser när jag är i en pool, eller vid en lugn sjö. Vår strand vid sundet funkar också om det är lugnt och stilla.
Älskar att bara flyta omkring samtidigt som jag ligger i badring. Då njuter jag som mest av solen, vattnet och sommaren.
Ja, det förutsätter att vattnet är någorlunda lugnt, givetvis.

Det finns mycket KUL man kan köpa och använda på vattnet.
I fjol, eller förfjol, såg jag en "flytande soffgrupp" på en av “mina” sjöar här i Reston.
En sån skulle var lite kul att ha vid sommarstugan.
Det finns verkligen hur mycket kul som helst som flyter på vatten.

Vid familjens sommarstuga vid sundet finns en uppsjö med badringar, det är bara att ta för sig. Många är de barn som haft med sig dem, och som blivit kvar sedan barnen vuxit upp. En del barn växer aldrig upp, som jag, utan  de vill fortsätta att flyta omkring på badringar, haha.
Något som det också har funnits många av är gummibåtar. OJ vad alla barn haft kul i dem. Tyvärr har de ju utsatts för hårda tag och nu tror jag inte det finns någon hel båt kvar vid sundet.
Men, roligt har det varit att ha dem, och frågan är om det kommer någon ny gummibåt till stugan vid sundet? Jag vet inte, kanske, kanske inte.  Alla våra barn börjar bli vuxna nu.
Det är ju märkligt bara i sig.

Den här bilden tog jag en sommarkväll 2008 i vid vår stuga.  Vet inte varför bilden är så oskarp?  Men ni ser ju, alla badringar!!  

Kanske borde man införskaffa ett gäng floaty pants till sommaren istället?
Klucka omkring i lugn och ro med en drink i näven medan man småpratar och njuter av vatten och sol.




Ja, vad ska man egentligen säga?

Gilla du att simma med badringar?
Gillar du luftmadrasser?
Föredrar du pool? sjö? eller hav?
Är du ett vattendjur?
Har du blivit en badkruka med åren (det har jag tyvärr blivit)?
Skulle du kunna tänka dig att sporta ett par floaty pants i sommar?

20 comments:

Anonymous said...

Alltså... jag kan inte simma... eller kanske jag kan men får panik när jag inte bottnar eller vet att det finns något att ta tag i. Så nä, inga badleksaker för mig! Badar inte. Punkt!
Men tog mig verkligen ur min komfort-zon förra sommaren och åkte i V:s båt! Och hjälpte till att lägga till flera gånger.
Men de där byxorna ser verkligen ut som stora blöjor! De borde göra dem i barnstorlek också.

Anonymous said...

Haha.....ser dig flyta runt på en sån vid "Stjären" i sommar.
Vetja grannarna får sig ett gott skratt...men vem vet kanske det också blir en modefluga här också.
Hur går det med armen/handem hoppas inte så mycket smärta mer.
Kram Margaretha

Sara said...

Mmmmm, nja sis, tror jag håller mig till att dingla vid bryggan ändå. Med ett glas prosse. Med dig såklart:)P&K

Miss Marie said...

I dare you! Ta med en sån och flyt omkring med i Sverige, och så måste du filma det! :D:D Man ska aldrig säga aldrig, men med småbarn känns det som att jag får nog av blöjor ändå... ;) Själv föredrar jag sjöar framför pool och hav, klor och salt är inte min melodi, ge mig istället en dyig insjö! ;)

Annika said...

Brysselkakan:
Förstår precis. Många tycker ju vatten r otäckt, och jag har ALL förståelse för det.
Å, du vill inte ens vara ute på sjön. Då var det modigt av dig att stiga ur din zon och ge dig ut, heja!!
Visst är de fula, de där floaty pantsen, haha. VET inte om de kommer i barnstlk? Ingen aning. Måste kolla ...
HAHA!!

Annika said...

Margaretha:
SÅÅÅÅ fula, jag får rysningar. Men säkert är de kul att ha i vattnet. Komiskt.
HAHA, åp stjärän ja...då får grannan na ti tal om. he sku va e tå! ;.)
Nej, verkar lite otympliga att släpa med sig.
Undrar just hur mkt jag kommer se av dem i sommar här?
Tack, armen ja...lovar att skriva mer om den imorrn. Men det värsta nu är klådan.
Gör mig tokig.
Läker nog rätt bra, efter vad jag kan bedöma.
Kramar!!

Annika said...

Sara:
Tu säjr he ...
Så ja ska it kööp na, tå?
HAHA!
SÅ komiskt fula alltså!!
Men säkert lite kul. Ah, vi håller oss på bryggan med prosse och dingel. Blir utmärkt bra.
Ha så underbart i Småland.
Kramar!!

Annika said...

MARIE:
Grymt komiskt, eller hur!!
Får garvanfall när jag ser de FULA sakerna.
HAHA, ja man skulle ta och hoppa i ett par sådana på ett allmänt bad i Sthlm. GUD vad folk skulle GLO!!!
OCH DU, I en dyig insjö är ett par floaty's givna!!
Go for it, Marie!!
:-))

Sahra said...

Floaty pants?! Haha jag dör en smula. Nej gärna luftmadrass flamingo whatever man nu vill ligga sitta på. Men inte blöja. Ser ut som när mina killar kör seglarläget. Då är klassinern att sätta seglarvästen som blöja o bada med
Kram

Annika said...

Sahra:
KOMISKT va!!
HAHA!!
Ser exakt ut som blöjor.
Länge sen jag såg dig, HEJ!!!
Kramar!

FREEDOMtravel said...

Har aldrig hört talas om!!! Känner inte ett enormt behov ... men intressant att se om de dyker upp i Sverige i sommar ;)

Monica said...

En liten soffa kanske i stugsjön, låter trevligt:-). Och de där små gummibåtarna minns jag nu, så fina och praktiska, jättekul för barn och det var ett rep i fören att hålla i så man kunde ha koll när de var små och sen som större paddlade de runt på alla möjliga slags djur, minns en jättekrokodil som även tonåringar gillade:-). Intressant att ni har lyckats behålla dem där vid stugan, hos oss finns möjligen livbojen kvar, vet inte ens om livbåten är kvar, måste kolla det.

Själv tycker jag att ligger jag på en madrass i sjön med tanke på att koppla av så är jag snart över på andra sidan och man ska ta sig tillbaka på något vis:-), kopplar av mest vid bryggan numera med fötterna i vattnet. Vid havet är det annorlunda, där kan man bara gå och gå uti i vattnet tills det blir djupare, simma lite och gärna i sol, så fint det är.

En trevlig helg önskas, ja vi har ju långhelg här nu och vackert väder. Ha det så bra Annika och hoppas det blir mer och mer stabilt med din arm och läkningen går framåt. Ni är som helproffs båda två att sköta det, just som du säger om att totalskydda mot bakterier är viktigast av allt så allt läker fint.

Anne said...

först en kortis svarskommentar till det du skrev till mig i förra inlägget.
Tack för komplimangen om bra minne!!! Men oh nej, jag har uselt minne.
Hehe, jag tror hela min minnesbank går åt till att lagra sånt jag läser hos dig för jag minns ingenting från det förflutna men din blogg minns jag allt från :). Scary stalker warning...
Du minns och kan rabbla sångverser från barndomssånger, minns vad för böcker du läste för 20 år sedan, vad de hette, sånger och musik, vad en gammal freestyle kostade eller vad du hade för kläder då och då. DITT minne som syns tydligt i dina nostalgiska inlägg är imponerande, jag har tänkt på det ofta, hur du minns så mycket detaljer från förr. Inte jag, bara den svepande, stora bilden minns jag men inte såna detaljer som du. Som sagt, all minneskapacitet går nog åt att lagra det jag läser här så får allt annat dumpas :) :)
Till dagens inlägg.
HAHAHAHAHA, jag höll på att kissa på mig som jag skrattade. Har aldrig hört talas om floaty pants,totalt missat det men bara för att jag nu vet och du tagit upp det lär jag börja "se" dem överallt...du vet hur det kan vara. Men herregud, det är ju vuxenblöjor!!! Det var det första jag tänkte, precis som du sedan skrev. Det ser perverst ut på nåt sätt, så komiskt. Vuxenblöjor. Osvuret är som sagt bäst men inga floaty pants aka vuxenblöjor för mig inte. Däremot håller jag helt med dig om att alla flytetyg är super att ha i vatten, det blir man aldrig för gammal för. Men nä, blöjorna får vara. Vem vet, skulle man testa kanske man skulle vara helt fast...
Kramis

Anne said...

Förresten, apropå klåda. Är det här bara en gammal myt men jag minns hur mina föräldrar och även farmor alltid sa att när det börjar klia på ett sår så betyder det att det läker bra. Då är det precis som det ska. Jag har alltid tänkt så när det kliat, nu håller det på att bli bra. Är kanske ingen sanning i det, bara en gammal husmorsfloskel som gått runt generationer. Men om det ligger nåt i det, så tänker jag att en kliande arm är bra, för det betyder det läker fint och precis som det ska. Nåt positivt alltså...

Annika said...

Helena:
Hade aldrig hört talas om dem fram tills för ngn vecka sen.
KOMISKT!
Man skulle lätt kunna ha dem att flyta omkring med i Hornsberg ;-)

Annika said...

Monica:
Exakt, en soffgrupp i vattnet. Inte så dumt va, haha!!!
Gummibåtar är jättekul för barnen att leka med. SÅ roligt för dem.
Jättekrokodiler har vi också haft, kul grejer det där.
Det är nog så att de flesta har gått sönder, men ngra finns kvar. Vi tömmer dem inte på luft, de får vara uppblåste hela vintern, haha.
Samma med oss, vi sitter helst på bryggan och dinglar ,ed fötterna i vattnet numera.
Det är härligt och lugnt. Älskar det!!
Precis som du.
Om jag lägger mig på en luftmadrass får jag liksom bevaka att den inte flyter iväg hela tiden. Fniss
Just det, ni har LÅNGHELG. Det har vi med! Men först på måndag.
Armen är sådär, det kliar sp galet mkt. Blir tokig, men den SER bra ut :-)
Inga infektioner etc.
TACK för att du bryr dig!!! Värmer mitt hjärta!!

Annika said...

Anne:
Nej, du har INTE uselt minne. Du minns ju SÅ bra om saker jag har skrivit om för länge sen. Impad av det!!
Love me a stalker, hihi!!
Nej, men du har BRA minne. Say no more!
Jo, jag har bra minne. Det är sant. Kan en massa sånger, texter etc. OCH minns mkt från förr. Be mig däremot läsa en text/dokument/läxa som jag bör minnas, och jag kan knappt komma ihåg ett SMACK.
Så konstigt är det.
Men jag brukar också minnas bra det roll berättar för mig.
Floaty pants, ser helt SJUKA ut. Ja, som blöjor.
OCh sen slogan: A party in my pants.
Alltså, haha!
Ska spana lite efter dem i sommar. Förmodligen ser man ett par eftersom man nu vet att de finns, fniss! Kommer att garva ihjäl mig när jag ser dem, mohohaha!!
Skulle gärna testa dem, och förmodligen skulle jag GILLA!! OCH bli ett skämt hela jag!!
JO; jag tror de gamla har helt rätt. Kliar det så betyder det att det läker. Helt säker på att det är så. Gammal klassiker som stämmer.
Helt rätt.
TACK för att du minns bra och för att du kommenterar så flitigt. I LOVE IT!!!
Kramar!!!!

Channal said...

Solnedgången och badringarna är en favoritbild... minns den så väl. Jag simma aldrig med badring men när vi är på semester älskar jag att ligga på en luftmadrass. Det svalkar skönt och solen bränner bra =)
Jag älskar att svalka mig i havet och simma i en sjö. Att bada i en pool är helt ok!
Som barn var jag ett vattendjur. Idag svalkar jag mig bara =) varför leka och bada?!! Jag är ingen badkruka men jag är inte längre ett barn haha! Floaty pants! Oh my God!! NEVER!!! HaHa!!

Trevlig helg och Kram! Anna

Annika said...

Channal:
Ja, den är en av mina favoriter också.
Men jag vet inte varför den blev så oskarp.
Ja. det är härligt att bada.
Brännskador är jag helt bränd av nu, haha. Så jag kommer, eller MÅSTE tom, undvika solen i sommar.
Floaty pants. SO funny!!!
KRAMAR!!

Steel City Anna said...

Underbart, vill ha! :)