Sunday, August 29, 2010

Mysig kväll

Som jag skrev igår skulle Peter och jag ut och äta på kvällen.
Det gjorde vi också, och vi for hit!
Vi har varit här flera gånger förr, och man bli aldrig besviken på stället. SÅ god mat, fin atmosfär och superservice. Ett pangställe för den som kommer till Washington och vill äta gott. Nej, stället ligger inte i DC utan i den posh-posh-poshaste förorten Great Falls.
Där ligger den utkastad som på måfå i en vägkrök i slutet av en mörk väg. Alltid lika välbesökt och populär.




Jag tog inga bilder inifrån restaurangen eftersom vi hamnade i rummet där skenet går i rött, och från det rummet har jag aldrig lyckats få bra bilder.
Vi åt skaldjursnäcka till förrätt, jag åt pepparstek med grönsaker till varmrätt och glace au four till efterrätt. SÅ gott allting allt.

Peter utanför entren.

Restaurangen har också en stor trädgård där man kan sitta och äta. Igår var det den ultimata sommarkvällen, varmt och inte fuktigt. Perfekt för dem som ville sitta ute.







Idag blir det att suga på ramarna.

Vi kommer att fortsätta målningen av decket och ikväll är det EMMY-galan på dumburken. DEN ska det bli MYCKET kul att se, och MYCKET kul att tycka TILL om.
Det är det alltid med galor, eller hur? Speciellt det där att tycka till om allas OUTFITS!!

Ha en fin söndag!

23 comments:

Katarina said...

wow, vilka fina bilder från ett mysigt ställe och vad stiliga ni är!

Var det något speciellt ni firade tro? Har ju inte hängt med på bloggfronten på ett tag..

Unknown said...

Lyxigt med middag på härliga Chez Francois! Var där en gång och hoppas på att ha möjlighet (och råd!) att besöka den igen när jag är tillbaka i GF. Du ser väldigt snygg i ut i det härliga eftermiddagsljuset. Love your shoes too!

Äventyret framtiden said...

Tjusigt par, verkligen!
Emmy-galan, genast blev jag full i skratt för jag har skapat en paj som jag har döpt till Emmy och den har blivit mäkta populär. Så du förstår, nu trodde ju jag att den hade fått en egen gala också:).Anspråkslös som jag är, haha..
Ha det gott!

Kram!

Sara said...

Det ser ut att vara väldigt mysigt där, och SNYGG är du oxå:-)!!! Vi har varit på bio och sett en ganska så rolig film, vampyrer suger, kul för alla som gillar Twilight. Puss och kram

olgakatt said...

Jag tänkte också på Karins Emmy-tårtor som jag införlivat i min arsenal också.
Visst är det härligt att nån gång få gå ut och lyxa till det och bara må gott! Och slippa disken...
Det ser omåttligt fint ut på uteserveringen.

Marianne said...

Vad vacker du är! Och Peter är ursnygg! Det syns på er att ni hade en romantisk och fin kväll i går. Ser ut att vara en mysig restaurang. Man behöver lite sånt ibland. Helt klart. Själv lyxade jag med en supergod oxfilé i min ensamhet : )

KRAM!

Fröken Anki said...

Åh vad mysigt det stället ser ut. Och vilken fin klänning du har, eller är det kjol och kofta? Sypersnyggt i alla fall. Passar dig jättebra!

Hoppas ni har en fortsatt fin söndag, och att decket blev bra!
kram

Camilla said...

Vilket mysigt ställe!
Det är nästan så jag kan se mig själv sitta där med ett glas vin och escargots mmm..

Ska bli spännande att läsa rapporten från Emmy-galan imorgon.

Kram

anna of sweden said...

Vilket mysigt ställe! Och vad fina ni är!

Tack för tipset om Emmy!

Huggies!

bettankax said...

Du är bara sååå jättesnygg!! Vilken härlig miljö och så god mat på det. Kanon!!
KRAMAR

Humlan said...

Det ser verkligen ut som ett perfekt ställe att gå ut och koppla av på, äta gott i trevligt sällskap!

Ja, varför skulle man annars titta på galor... det är nog kläderna som lockar mig med!

Kram!

Petchie75 said...

Vilka fina bilder, mysig trädgård och din outfit var jättefin! Glace au four, är det inte 80-tals varning för svenskar (fransoserna har väl ätit det hela tiden)? ;-)
Vi har fortfarande ingen tv och det är helt ok!
Kram!

Desiree said...

Ah vilket mysig ställe! Ser kanon ut. Vilken uteplats. Superfin. Där förstår jag att ni gillar att gå ut och äta om maten också är fräsch och god som du skrev att den var. Vad fin du var i din kjol. Du ser så sommrig och fin ut. Dina bilder får mig att längta tillbaka lite till det sköna varma klimatet. Underbart att ni slapp fukten och fick en jättefin kväll att njuta av.
KRam!!!

alegni said...

vad SNYGGA ni är!
jag vet inte vad det beror på, men nio av tio gånger jag äter ute blir jag besviken på maten. vi har nästan helt slutat äta ute av denna orsak...
KRAM

Annika said...

Katta:
TACK!!
Vi firade inget speciellt. Det var bara en mysig kväll.
Kram!!

Cornelia:
Härligt ställe, men inte billigt nej. Hoppas också att du ska kunna gå dit då du kommer tillbaks till GF.
Har du ngra besöksplaner inbokade?
TACK, vad kul att du gillade min outfit. Klänningen är från 04 :-)
Kram!!

Karin:
TACK!!
HAHA, ja det hade varit ngt det!! En gala för dina bakverk!
Nästa år tycker jag du ska höra av dig till dem och erbjuda dina tårtor till galan. WOW, vilken succe det skulle bli!!
BLIR så nyfiken på bakverken!!
Kramar!!

Annika said...

Sara:
THANKS SÌS!! Ja, det är ett mysigt ställe.
Den filmen går här också, lite kul. Vi har inte sett den ännu.
KRAMAR!!

Olgakatt:
Härligt att du ätit av Karins bakverk...ahhh...vill också!!
Uteserveringen på Le Chez är övermåttan mysig.

Marianne:
TACK snälla!!!
Ja, det är härligt att gå ut på sådan ställen ibland.
OCH det är heller inte dumt att lyxa till det med supermat i sin ensamhet, som du gjorde!!
KRAMAR!!

Annika said...

Anki:
TACK!!
Vad gullig du är, klänningen är från GAP anno 2004, koftan är ny från anthro.
decket är inte klart än...jag ska fixa klart det på onsdag eller torsdag.
Kramar!!

Camilla:
ETT superställe!!
Riktigt mysigt på alla sätt.
Kram!


Anna:
TACK.
Visst var det kul att se Emmy-galan igår.
Kram!!

Annika said...

Bettankax:
TACK!! O vad gullig du är!!
Kramar!!

Humlan:
Ett superbra ställe!
Precis, galor är till för att vi anra ska få tycka till och kritisera :)))
Kramar!!

Petra H:
Stället är ett toppenställe! HÖÖÖG mysfaktor all around!!!
Det var så länge sen jag åt Glace au four och det är ju så gott!!!
Ingen TV för er ännu, men det går ju ändå!!
KRAM!!

Annika said...

Desiree:
TACK!!
Just nu råder fina sommardagar med varmt väder men ingen fukt!! DET är bara att tacka och ta emot, hehe!!!
Stället är suveränt. Man blir aldrig besviken där, men det är så dyrt att det inte kan bli ett stamlokus på ngt sätt.
KRAMAR!!

Ingela:
TACKAR!!!
Jo, jag vet vad du menar om medioker mat. Trist är det. Men på chez francois är det långt ifrån mediokert, och det är tur det för det är dyrt som f-n!!
KRAM!

Musikanta said...

Jag instämmer med alla kommentatorerna i att din man är jättesnygg och du är väldigt söt i din outfit. Det ser verkligen härligt ut i den trädgården och vackra bilder som vanligt.

Du håller dig till GI-dieten, märker jag. Jag har syndat väldeliga i sommar med kolhydraterna så att jag fått svårt att dra upp en del blixtlås i midjan! Ska bli ändring omedelbart.
Gärna pepparstek men ingen glace au four...
Kram!

Taina said...

Stället såg verkligen inbjudande ut! Och vad fina NI var då!

Kramar!

Anna, Fair and True said...

Den restaurangen ska jag lägga på minnet till nästa DC-besök (med omgivningar)!

Annika said...

Musikanta:
TACK, det var snällt sagt.
Fast vet du, den här sommaren har nog lo-cal dieten fått stå tillbaka. jag har minsann ätit allt, men gick bara upp 2 kilo!
Så nu kämpar jag ner det hela igen...
Kram!

Taina:
TACK!! Det är ett sådant trevligt ställe.
Kram!

Anna FT:
Absolut!! DEN är så värd ett besök!!