Friday, August 27, 2010

I punktform

All right!
Det är fredag igen. Fredagen i en vecka som jag tyckt varit alltför lång. SUCK!
Den vill ju aldrig ta slut.
Men nu skriver vi äntligen FREDAG och HELG.
OCH jag säger: NAAAAAJS!!!!

Tänkte köra ett punktinlägg idag.

• Högre än alla himlar.
Ja, det är titeln på Louise Boije af Gennäs senaste bok som snart släpps i Sverige. JAG kan knappt bärga mig tills jag får läsa den!
LBG är en av mina favoritförfattare, kanske min favoritförfattare. Jag har slukat alla hennes böcker. Boken ”Stjärnor utan svindel” är bland det bästa jag läst. Omvälvande för mig. Den boken har jag nog läst om femton gånger sedan jag fick den i min ägo då den var ny.
LBG är relationernas mästare. En annan av Louises verkliga toppenböcker, som jag läst OM och OM igen, är ”Ju mer jag ser dig”. Å, LBG, underbart att snart ha en fet, tegelstensroman skriven av DIG i min ägo igen. Dessutom är boken den första av tre. Härligt!!!
Ska be att syster Sara tar med den då hon kommer i oktober.


Bild fr nätet.


• Crazy woman...
Ja, det är jag det! Alla ni som följt mitt liv och leverne genom åren vet att jag är HALLOWEENÄLSKARE och därtill FREAK!!! Nu kan jag konstatera att affärena börjar fyllas av Halloweenprylar. Den där galna, barnsliga kvinnan inom mig vaknar igen. Igår blev jag lycklig ägare till dessa diadem. De skall bäras Halloweenkvällen. Om min syster är snäll skall hon få ett av dem.




• M’a’r*ia M*onte*zz*ami (vill inte få en massa google träffar på’na).
Men, hur poppis kan en kvinna bli? OCH varför är hon så speciell? Girls, jag fattar NOLL. Jag ser inget som helst spännande med den Hollywoodfrun. Absolut ingenting. Är det kul att sitta och titta, och lyssna på en ditzy, blonderad brutta? Hörde att hon höll ett sommarprogram på någon lokalradiostation hemma. TUR att man slapp höra det. Kollade inte alls på senaste säsongen av Hollywoodfruarna. Den första säsongen med AA och MM räckte gott och väl. Christ, girls, förklara gärna för mig för jag fattar NOLL.

• Sommarprogrammen i P1.
VILKET underbart program Sommar är! Och vilken SKATT att vi kan lyssna på programmen i efterhand. TACK SR!! Det blir sällan så att det finns tid att lyssna då man är i sommarstugan, men ett par program lyssnade jag på i somras (resten hör jag på nu, de som intresserar mig). DET bästa programmet som ALLA borde lyssna på är Annika Östbergs sommarprogram. Ärligt talat rev det programmet tag i hela min själ. Jag skakades. Jag har varit dubbel till hela hennes straff, men nu. NU förstår jag! Denna kvinna, har om någon, sonat sitt straff många gånger om. Lyssna på programmet. NI kommer att förstå!
Ett annat toppenprogram var Peter Anderssons. Underbart!

• Cupcakes.
Japp, det går mode i bakverk och just nu är cupcakes den senaste hypen både här i USA och hemma i good old Sweden. ALLA vill ha cupcakes, alla vill göra cupcakes och här i US växer cupcakes-bagerierna och cafeerna upp som svampar ur jorden. Inne i Georgetown ligger Georgetown cupcakes, och det stället är HETT! Där kan man få stå och köa upp till två timmar om man har otur. Det är så sanslöst välbesökt. Frågan är om det är lika bra som ryktet säger? Det kan det väl ändå inte vara. HUR speciell kan en cupcake bli, liksom? Snart får Reston sitt eget cupcakesställe också, red velvet cupcakes. Hmmm...
Snacka hype. Det är nästan så man blir lite anti på kuppen.

Bild från nätet.


Nä, people...NU önskar jag er en HAPPY FRIDAY!!!

40 comments:

Evas blogg said...

Cupcakes, det är väl som muffins? Eller är jag ute och cyklar? Blev nyfiken på Louise B af G:s nya bok. Jag gillar också henne. Och jag förstår inte heller storheten med Maria M. Inte alls faktiskt. En fin helg önskar jag dig! Vi drar till fjällen för att leta hjortron.

Miss Marie said...

Har aldrig läst en bok av LBG, men kanske ska göra det nu när du rekommenderar henne så varmt!

Jag börjar bli ganska så trött på fru Montazami, i början var hon ju gullig (i motsats till AA)så det var väl därför folk gillade henne, men nu tycker jag hon börjar bli divig!

Och cupcakes... I don't get it. Ge mig en chokladmuffins anytime! :D

Linda said...

När det gäller fruarna på tv så har jag i princip missat vartenda avsnitt eftersom det alltid krockar med något annat, men när vi kommer MM så är hon ju bara så söt. Jag kan nog inte se det på något annat sätt. Hon är lite långsam och blåögd, men verkar så snäll.
Och så pratar hon ju en skånska som inte är av denna värld :)
Ha en fin fredag!
Kram

Taina said...

Happy Friday my dear friend!

Jaaa du, det där med cup cakes fattar jag noll av. Det äter vi aldrig här hemma.

Hahahaha, syrran din ska väl få diametet om hon är elak? Det är ju trots allt Halloween!!!!!! Jag har också sett massor av pryttlar redan nu och det är ju 2 månader kvar. Men det gör inget. Jag tycker också det är superkul att gå omkring och spana in alla nya saker som kommit.

Läser du samma bok flera ggr? Hur spännande blir det DÅ? Hm, kanske jag ska läsa om några böcker jag inte läst på 100 år. Är liiiite sugen på Väinö Linnas trilogi. Jag minns jag tyckte om den. DÅ i alla fall.

Nä nu till bussen och sedan jobba!

KRAMAR!!

PS. Hörde du mitt meddelande igår? Moahahahaha!

Annika said...

Eva:
Precis, det är som en tjusig muffin med en massa grädde/frosting på. Man kan kalla det för den amerikanska motsvarigheten till bakelse. jag har nog aldrig ätit ngn som varit riktigt god.
LBG är en fantastisk författare. jag kan knappt bärga mig!!
Och MM är ett stort mysterium som jag fattar noll av.
ÅÅÅÅ vad härligt med fjällen och hjortron!! Hoppas det blir en fin skörd.
KRAM!!!

Marie:
JA, Marie...Läs stjärnor utan svindel!! LÄS DEN!! Teror den finns på pocket fortfarande.
Vad gäller MM måste hon ju bara ha kommit fram pga att AA var hennes raka motsats. Men att hon kan vara så poppis som hon är, och att folk orkar lyssna på henne övergår mitt förstånd...

Lindalotta:
Ja, jag iddes inte se säsong 2. Fick nog av första säsongen. HEHE!!
pratar MM skånska? Kan tänka mig att den inte är av denna värld ja. Komiskt värre.
Ha en fin fredag, du också!
Kramar!!

Annika said...

Taina:
FNISS!! NOG hörde jag meddelandet alltid, och jag garvade för du har ju RÄTT!!!

Ja, jag kan läsa om böcker jag gillar...
Helt märkligt för mpnga, men jag tycker jag läser på ett annat sätt the second time around, eller the tenth time around.

Cup cakes är ett mysterium. Skulle väl aldrig stå och köa för att få äta en sån. Glöm det...

Halloweengrejjer är ju läskigt kul...och jag faller som en fura...
Sara kan få det ena diademet om hon bråkar med mig så hon kommer :-)
Kram!!!

Elisabeth said...

Vilket härligt Halloween-diadem. :D Ja, inget man går runt med till vardags direkt, men till Halloween passar det perfekt.

Denna Marias namn har jag endast sett på löpsedlarna. Vad hon gör eller inte gör intresserar mig föga, för att säga det milt... Sommar i P1 däremot kan verkligen vara bra. I år är min favorit Johan Rabaeus. Hans program rekommenderas varmt!

Annika said...

Elisabeth:
JA, halloween är jag ju rätt kär i, så det är svåra tider som stundar nu inför den helgen ;-)
MM kan du glömma, det finns inget intressant där.
TACK!!! SKA absolut lyssna på Johan Rabaeus! KUL med tips!!

bettankax said...

LBG:s "Stjärnor utan svindel", den tyckte jag mycket om!! Tänk att jag missat att hon kommer med ny bok??.. Den ser jag fram emot:)
Cupcakes har jag aldrig ätit men det får bli ändring på det. Håller med dig om att dessa bakverk figurerar i så gott som alla sammanhang. Jag har alltid trott att det helt enkelt är en muffins med glasyr på, och så var det så bra med det. Men som sagt, smaka en ska jag!
Maria M har jag kollat nån gång och jag tror inte jag kan hjälpa dig att förstå uppmärksamheten. Jag heller!!;) Möjligtvis att hon på nåt sätt förmedlar en sago-låtsas värld som ger lite verklighetsflykt. Sen har hon för all del, en del småcharmiga uttryck man kan snäll-fnissa åt.
Fin fredag önskar jag dig.
KRAMAR!

kalasLotta said...

Cupcakes...mums men hypen är lite over the top..När jag och en kompis gick på Martha Stewart´s talk show lyckades vi pricka in cupcake showen..tänk ett helt program ägnat åt cupcakes. Godast är en vanlig vanilla cupcake med chocolat icing.

Maria Montazami, nämen hörni, hon är ju störtskön. Tror att man började gilla henne i andra säsongen av SHF, hon syntes bara som en blond puckad lantlolla i första säsongen. Ge henne en chans, hon är en glad skit som alltid lämnar mig med ett leende på läpparna. Gaphalsar som AA finns det på tok för många av, jag gillar att MM har fått sån stjärnstatus, hellre det faktiskt. Har dock inte lyssnat på något sommarprogram, läser hennes blogg dock.

Halloween, haha du är galen, själv har jag alltid en ny peruk!

Ha det gott!

bettankax said...

glömde ju... ser fram emot bildbevis när du och syrran din bär de diskreta diademen;)hahaha.. Du är för rolig, snacka om att ha framförhållning. Jag menar, dom kunde ju vara slut när det blir november. Så varför vänta med att köpa??

Annika said...

Bettankax:
WE are in for a treat!!
A real one.
Kan knappt bärga mig tills jag har boken i min hand. O vilken läsning det kommer att bli.
Hennes sätt att skriva är guld!!
MM fattar jag noll av, och har ingen lust att lära mig förstå heller, i ärlighetens namn.
Snällfnissa kan man göra eller mer fnissa i mjugg...hehe...
Japp. det gäller att ha framförhållning. Halloween är snart upon us. JUH!!
Bildbevis kommer!
KRAMAR!!

KalasLotta:
Hypen är galen!!
ALLA ska ha cupcakes, alla!! Fattar det inte.
har aldrig ätit en riktigt god cupcake. Ngnsin.
Kul att du varit på fry stewarts show iaf. Fick ni smaka märtans cupcakes?
Nä, Lotta...
Ingen MM...det räcker med att höra henne ibland, eller läsa artiklar. Ibland känns det bara som om media driver med henne. Lite taskigt kanske, men...
Men snäll är hon säkerligen! Men att hon är så poppis fattar jag icke.

Halloween is coming...hold on to your wig!!
HAHA, roligaste tiden på året enligt denna freakazoid!!!
Kram!

Anna, Fair and True said...

Jag har inte heller fattat detta med cupcakes?? Goda muffins med frukt eller annat gott i fattar jag. Men cupcakes med en massa sött upp till?! Och ibland hård frosting som kanske ser fin ut men inte är god. Men det är väl kul för de som gillar att dekorera tårtor och annat...

Har inte läst något av Louise men det ska man alltså enligt dig?

Kollade inte heller på Hollywoodfruar efter första säsongen. Det var lite nytt och annorlunda då men nu?? Och nu är det svenska lyxfruar i New York och danska Hollywoodfruar och allt vad det är.

Annika said...

Anna FT:
Enligt mig ska man läsa allt av LBG :-)
Lovely!

Cupcakes är och förblir ett mysterium...
Men jag ska väl smaka en fr G-town om det inte är för mkt folk. Cream cheese frosting har jag läbbigt svårt för så jag skulle aldrg kunna äta ngn sån topping. Avskyr carrot cake just därför tex.
Äsch, tycker cupcakes hypen borde lägga sig lite nu...

FNISS, funderar att se den där NYC säsongen av lyxhustruna där. bara för att det är NYC. Förmodligen ett uselt program, men...

Saltistjejen said...

Vad roligt med tipset om LBG! Jag ahr itne läst ngt av henne men nu blev jag ju jättenyfiekn. Ska se om det finns några eböcker som jag kan ladda ner till min nook!!!! :-)
Och vad roligt att du får finebsök i höst! Sådant är sååå underbart roligt! Men den här Hollywodd damen hörde jag först talas om av M´s mamma nu i somras när vi var hem. hade ingen aaaning om vem hon var, men fick det lite förklarat för mig. Och återigen säger jag bara "hur orkar folk se och dessutom bry sig om sådan skit??!!" Inte kvinnan direkt kanske men hela grejen med Hollywoodfruar. Hm DET går över mitt förstånd. Jag kan fastna i skitserier och skitprogram på TV jag med, men oftast bara något avsnitt eller inte ens det. Sedan får jag banne mig dålig smak i munnen. Brrr!
och Sommarpratet med Annika ÖStberg var helt otroligt!!!!!!! Jag tycker som du att det var ett av de bästa och starkaste jag hört. Någonsin. Vilket livsöde. Sedan gillade även jag Peter Anderssons mycket!!!! Bara hans röst kan man ju lyssna hur länge som helst på! Andra facoriter i år var faktiskt Pär Johansson (hette han väl) med Glada Huddikteatern. Sådana eldsjälar borde det finnas fler av! Och så gillade jag Ulf Malmros och Pija Lindebaum.
Cup cakes är som det är. En del av uSA tycker jag. Alldeles för söta för min smak, men kan vara otroligt fina att se på om de är välgjorda. Men i min bok kommer de aldrig någonsin kunna mäta sig med en hederlig svensk bärtårta á la Sweden....! ;-)
Stor KRAAAM nu och ha en fin helg!

Annika said...

Saltis:
JA; kolla om du kan ladda ner stjärnor utan svindel på din NOOK!! Tror att du skulle gilla den boken massor.
MM är bar atoo much, och jag fattar inte hur folk orkar bry sig om henne alls.
Faktiskt inte.
Snäll ja, men det är det många som är...
Ska bli så roligt med besöket i höst. Ja gläder mig SÅÅÅÅ!!!!

Annika Östberg var ett program som bet sig fast. SÅ bra hon talade, och vilkjet livsöde hon har. OCH har hon inte sonat sin straff flera ggr om så vet inte jag.
Bästa programmet i mitt tycke, so far.
Vilket människoöde.
Peter As program var så BRA att det inte är klokt. WOW!!
Det finns mkt kvar för mig att lyssna på ur arkivet. Härligt.
Cupcakes är USA, deras bakelser, men hypen är stor nu :-)
KRAM och ha en toppenhelg, Saltis!!!

Desiree said...

Happy Friday Annika! Gillar verkligen din fredagslista. Louise Bojje av Gennäs gillar jag också jättemycket. Har förvisso inte läst alla henne böcker men Stjärnor utan svindel minns jag. Superbra! Ska kolla efter hennes senaste bok då.
Halloween diademet var ju himla kul och sött. Åh jag känner att jag kommer att sakna just halloween för det var en sådan härlig helgdag. I vårat grannskap var det verkligen fest för både vuxna och barn.
Cupcakes diggar jag inte direkt och har aldrig gjort. Tycker att de mest är som små konstverk snarare än vad de är goda. More looks than taste liksom för mig. Men jag är inte mycket för frosting.
Denna hollywoood fru fattar jag inte heller hypen kring. Jag vet faktiskt knappt vem människan är.
Ha en underbar helg. Kram!!!!!

Annika said...

Desiree:
Happy Frisay själv direkt till Järfälla!!
LBG är en författare jag håller högt. ALLA hennes böcker (utom en) är GULD!!!
Längtar efter nya boken!!!
Visst var det ett sött diadem!! ja, det kommer jag att använda.
Halloween ör ju en sådan mysig helg så jag förstår att du kommer att sakna den.
Cupcakes är fina ja, men smakar inget vidare. Åtminstone ingen jag har smakat hittills.
MM är en stor gåta, och ännu större gåta hur hon har blivit så poppis.
Ha en superfredag hemmma!!
KRAAAM!!!

Victoria said...

En härlig fredag (och helg förstås) tillönskas från oss i Florida!!

Många kramar//Vic

PS. MM håller jag verkligen med dig om. Jag förstår inte storheten i hennes lätt korkade babbel.

Anonymous said...

Tack för boktips. Jag gillar LBG även om jag kan tycka att hon är lite "ytlig" och jag inte är superförtjust i hennes språk alla gånger. Men den bokan ska jag nog beställa från Megastore ändå. Har ändå en beställning på G med bland annat senaste Beckfilmen.

Cup Cakes har väl varit "inne" hur länge som helst, ända sedan Carrie och Samantha åt dem från magnolia Bakery. Jag tycker att det är superduperäckligt. Vanliga muffins kan jag äta men usch och fy och blä för frosting. Uack!

Anne said...

ÄVen för mig har den här veckan känts seg, lång och utdragen. Skönt det är fredag idag i alla fall. Oftast brukar ju både du och jag säga "oj, fredag IGEN" men denna vecka har det varit segt alltså.
Cupcakes-hystering har jag också funderat över, ser att det även här popplat upp rena cupcake-caféer/bagerier. Jag säger lite som du HUR speciell kan en cupcake liksom bli....
Sommarpratarna älskar ju jag också. Så underbart kunna ladda ner och lyssna när man stryker, städar, är ute och går. Ja, du vet. Du tipsade tidigare om AÖ. Jag har inte hunnit lyssna på henne än, det blir kanske idag. Är nyfiken på hennes svenska också....
Ha en riktigt trevlig helg nu! KRAM

Humlan said...

Jag blir glad när jag ser dina nya diadem! Klart att man får vara lite crazy och lekfull ibland och det är väl det som är det roliga med Halloween!

Jag lyssnade inte på så många sommarprogram direkt, men plockar ett då och då och lyssnar nu i efterhand, det är verkligen skönt att man kan göra så och ännu bättre är det ju för er som bor utanför Sverige!

Cupcakes kan vara fina att titta på, men jag har aldrig ätit någon. Du får väl berätta hur goda och speciella dom var ifall du orkar köa någon gång...

En riktigt skön fredag önskar jag dig med! Kram!

Petchie75 said...

Ha ha, jag har inte sett ett enda avsnitt av Hollywoodfruarna, inte hört MM prata överhuvudtaget och jag tror inte att jag missat något ;-) Och cupcakes har jag nog aldrig ätit :D Jag läste precis någonstans (kan det ha varit en engelsk tidning?) att macaroons är det nya bakverket! Och DE är ju goda, och lagom stora (så man kan äta två, hi hi). Mycket populära även i Bryssel.
Jag har läst Stjärnor utan svindel och tyckte att den var väldigt bra, ska hålla hennes andra böcker i åtanke eftersom du tipsar om dem.
Kram och trevlig helg!!

Anna, Fair and True said...

Macaroons är all over the place i Sverige också men de är heller inte så goda tycker jag. Fast jag åt några som faktiskt var goda på ett bröllop i maj.

Petchie75 said...

LindaLotta måste ju ha tänkt på AA, MM pratar absolut inte skånska (var ju tvungen att kolla på youtube för att höra hur hon låter)!

Marianne said...

Jag tror att hajpen med cupcakes stavas AMERIKANSKA. Både i Sverige och US, framför allt i Sverige. Frosting är äckligt, grädde är mycket godare. Men visst kan de vara söta att titta på om de är fint dekorerade. Det är nog lättare att dekorera med frosting, kanske?

Jag såg en intervju med LBG på tv härom dagen, och blev nyfiken på den boken. Den handlar tydligen om vänskap. Mycket intressant till skillnad från alla kärleksromaner som svämmar över på marknaden. Måste också läsa den.

Jag tror folk gillar MM för att de ställer henne i relation till AA och de andra dårarna. MM är i alla fall snäll och älskar sin man och sina barn, vilket är tryggt och bra : )

KRAM!

Bloggblad said...

Det roliga med H-woodfruarna är att de allra flesta är så totalt korkade utan att de vet om det själva. Att de tror att deras liv är nåt alla andra trängtar efter, att de kan ägna en hel dag åt en trasig nagel, och att de gör det på ALLVAR.

Det är så absurt i mina ögon att jag inte kan låta bli att titta på eländet... :)

Sara said...

Ehhhh sis, jag tror att det snarare är ett straff om jag måste bära ett sånt diadem......
Ebba älskar cupcakes och speciellt att göra dem (nåja, äta oxå kanske..) så det kanske hon kan få roa sig med när vi kommer? P&K och ha en jättefin helg!!

Camilla said...

Som du säkert vet gillar jag också Sommar i P1, och även jag lyssnar på webben. Mycket bättre med kort musik, för jag vill ju höra dem prata. Annika Östberg var väldigt bra & intressant att lyssna på. En annan som jag verkligen gillade var Michael Bindefelt. Har du hört honom? Om inte så gör det. Riktigt bra.

Det kan bli väl mycket cupcakes tycker jag. Tacka vet jag en riktigt god bakelse istället. Det är grejer det:)

Kram

Anne said...

Hej igen,
Du, nu har jag lyssnat på AÖ sommarprogram. Och ja, det var MYCKET MYCKET BRA. Jag har som sagt haft väldigt blandade känslor för henne och allt som man läst, hört om henne under årens lopp. Men jag kan ju helt klart direkt säga att jag tyckte hon kändes så oerhört rak, rättfram, ärlig och hur imponerande fint och välformulerat uttryckte hon sig inte. Jag tänkte flera gånger på det under programmets gång, det här jag ser att du skrivit flera gånger nu om känslan av att hon verkligen sonat sitt straff, att hon verkligen gjort det och faktiskt har rätt att gå vidare nu. Jag trodde faktiskt inte jag skulle känna så, men programmet skakade om.
Hur som helst, ville bara nämna jag nu lyssnat. Tack för bra tips, mycket trevlig lyssnarupplevelse.
Förresten, ett annat väldigt gripande program är lyssnarnas favorit Tina Jansson. Kvinnan som har ALS. Programmet är inte alls bara nattsvart och ledsamt utan sätter saker i rätt perspektiv och jag kände mig väldigt stärkt efteråt. Lyssna på det om du inte gjort och om du gör det, återkom gärna med vad du tyckte om det!

Suzesan said...

OJ jag blir motsats till mycket ser jag. Anika Östberg känner jag ingen empati för eller sympati. För mig är hon en mördare. Sonat sitt brott kanske hon har gjort men det vet vi..ja eller jag... ju inte så mycket om helt och hållet.

Hade det varit en kille så hade vi inte känt samma. Om de suttit så där och pratat om sina liv och fått komma ut sen och ditten och datten. Thomas Ouick tillexempel som då påstås vara helt oskyldigt dömd. Men sen att hon "kanske var på fel plats vid fel tid och har nån förklaring till det kan jag väl kanske förstå men hon finns inte i min värld. Tyckte det var konstigt att hon fick resa hem. men jag är inte den som ska döma. Inte.

Sen till Maria Montazami. Hon är långsam och inte så där värst snabbtänkt och smart.

Men jag gillar henne. Hon är kul på ett oförargligt sätt. Jag såg inga avsnitt av Hollywoodfruar mer än ett eller två. Sen jag har hittat Maria senare. För många pratar om henne och gillar henne. Så blev jag nyfiken.

Jag läser på hennes blogg och hon är så rolig. Bra klädsmak och har vackra barn och ett vackert hem och de bjuder på sig själv. Bor otroligt fint. Rik värre än ett troll. Skönt att få se lite från den världen med utan att nån blir som AA. Glamour. Hon är ju inte ett dugg högfärdig. Snäll och älskar sin man mycket. Hon svarar alla som skriver till henne. Jag har ännu inte skrivit nån kommentar.

Ser henne som vilken bloggare som helst. Sitter och skrattar åt hennes dotters svengelska när jag läser den. En skön familj. Jag tycker hon förtjänar uppmärksamheten mot många andra nykändisar i Sverige. Typ såpakändisar.

CupCakes har nog erövrat Sverige med genom dem som varit i Amerikat. Jag har aldrig gjort nån eller smakat nån men de är ju snygga att servera på kalas.

Äntligen fredag. Nu märks det att du börjar komma ur ditt ingemansland nu är du på Hugget igen Annika. You go girl!

Kram
/Susanne

Anne-Marie said...

Halloween i augusti? Börjar de verkligen att skylta så tidigt? Har inte sett något här - hoppas de väntar litet till. Cup cakes har jag nog aldrig gillat. Har säkert ätit en eller ett par. Ser väldigt amerikanska ut egentligen. :) Mycket socker och färgämnen. Jag kommer inte ihåg de svenska radioprogrammen. Men de kanske finns lagrade ett tag till? Ha en fin helg! Kram!

Hannele på Hisingen said...

drömmer su redan om halloween :)

Tankevågor said...

Åh vad BRA att syster din kommer över i oktober och kan ta med boken! Det är en tegelsten och jag tänkte på att skicka den till dig...:-)
Vet ju att du också gillar hennes böcker. Stjärnor utan svindel har jag också läst om. Men vet du, jag skulle köpa den i pocket förra vintern till en kompis och ge bort och då fanns den inte längre. Slut på förlaget sa de.
Men om hon nu kommer ut med en ny så kanske hennes andra trycks i nya upplagor igen. Man kan ju alltid hoppas att fler som inte upptäckt hennes böcker gör det nu.
Hon har varit på intervjuer den senaste veckan på TV.
Ser fram mot att läsa hennes nya bok jag med. :-)

Cupcakes känns bara sött, gulligt och pråligt på något vis....fattar inte grejen liksom. Men jag har aldrig ätit/gjort några heller.

Ha en bra fortsättning på helgen!

KRAM!!!

Annika said...

Victoria:
Jag hoppas att även din helg varit bra.
Vet att du åkt på en förkylning.
MM är en enda gåta hela hon.
Kramar!!

Sporty-Petra:
Jag tycker inte hon är ytlig. Inte det minsta i stjärnor utan. Men vi tycker alla olika. Boken har inte kommit ut än hemma. Snart!
Jo, cupcakes har varit poppis ett ag men nu slår det ALLA rekord!! Det är hetare än ngnsin förr. Fattar inte hypen.
Har heller aldrig ätit en god cupcake.

Anne:
Visst var veckan seg? OCH nu är det redan måndag igen. Otroligt.
Hoppas på mindre seghet denna vecka, Anne :-)
Cupcakeshysterin slår alla rekord och det är ju märkligt, tycker jag. HUR speciellt är det egentligen? Aja, snart dalar väl den populariteten och nästa grej blir het istället.
Jadu, Aös svenska finns det inget att säga om, eller hur? SMÅTT imponernade!!
Kram!!!

Annika said...

Humlan:
Visst är diademen härliga!
Måste säga att jag längtar lite till Halloween :-)
Cupcakes är en märklig hype, och de cupcakes jag ätit i min dag har inte varit ngt att hänga i julgranen.
Sommarprogrammen är en skatt att ösa ut, för det är ju sällan man hinner lyssna då de sänds, varken på dagen eller på nattkröken.
Kram!!


Petra H:
Du har inte missat ett skit med h-wood fruarna. Jag iddes inte se andra säsongen. Mådde fysiskt illa av att se de då det började så jag lade av :-)
Här och även hemma är cupcakes da shit, men jag gillar macaroons massor!! De är nästan för goda, hihi!!
Ja, LBG är verkligen en författare jag gillar! Ser fram emot den nya boken.
KUL att du också gör det.
Kram!!

Anna FT:
AHA, är de? Gillar macaroons!! Macaroons och cupcakes är da shit hemma altså...

Annika said...

Petra H:
Tänkte väl det.
AA bräker ju dock på som FÅ!!
:-)

Marianne:
Färmodligen mkt lättare att dekorera med med frosting. Det
r väl därför de blir så fina att se på.
Men goda? NO!!!
Härligt med LBG...Skönt att det inte är en deckare för är det ngt som det finns way tooooo way tooo much av hemma så är det deckare. jag är så less på dem att jag vill spy. Så fort man tar upp en ny bok ser man att, jaha---det är ännu en SPÄNNINGSROMAN.
SÅ det är härligt att LBG skriver om relationer och det gör hon så BRA!!!
Längtar efter boken. Såg du henne i nyhetsmorgon? Det klippet såg jag också.
Haha, ja det är kanske därför folk är tokiga i MM, så måste det vara :-)
Kram!!

Marianne Blogg:
Sjukt, sjukare, sjukast.
Jag blev faktiskt fysiskt illamående då jag började se säsong 2. Sedcan dess har jag inte sett ett enda avsnitt.
Nej tack, kan vara utan den där låtsasvärlden.

Annika said...

Sara:
Straff? Jag fattar inte vad du menar ;-) De är ju skitsöta.
Självklart ska Ebba få göra cupcakes då hon kommer.
Härligt!!
Kram!!

Camilla:
Ja, sommar är så otroligt BRA!!!
Har inget alls emot heller att musiken kortas ner på webben, för visst är det pratet man vill höra!!
AÖ var fantastisk. Tack för tipset om Micke B, inte precis mitt förstanhandsval, men det ska jag lyssna på nu tack vare dig!
EN riktig bakelse ska det vara. Håller med. FULLT UT!!!
Kram!!!

Anne:
VAD GLAD JAG BLIR!!
Ja, visst var det ett fantastiskt program, och visst talade hon BRA!!!
SÅ eftertänksamt, så samlat, så klokt.
OCH nog har hon sonat sitt straff om och om igen. Snacka om att hon var med fel man på fel plats då det hemska hände.
OCh sen inblicken i amerikanska fängelser. Ja, milde tid, det är allt man kan säga.
TACK för att du lyssnade. TACK!!
Idag ska jag lyssna på Tina J. Det ser jag fram emot.
Tack för det tipset, Anne.
Stora kramar!!

Annika said...

Suz:
Ja, då tycker vi olika. Men det får man ju.
AÖ har sonat sitt straff för ngt hon egenrligen inte utfört. Hon var verkligen på fel plats, med fel man på fel tidpunkt.
Och hennes liv, fram till dess, var verkligen ingen saga heller. Nog är hon en sorgfågel, och NOG har hon suttit av sitt straff flera ggr om. Jag är SÅ glad att hon är hemma igen. Det unnar jag henne av hela mitt hjärta.

MM fattar jag ingenting av. Hur kan en smått korkad brutta som hon fått ta så stor plats. Driver folk med henne?
Isåfall är det ju synd.
Men nej, jag begriper det inte. Men det är ju bra om hennes sverigeframgångar inte stigit henne åt huvudet ;-)

Cupcakes är inget vidare gott, inte. Vackra att se på, men inte så mkt mer.
OCH ja, nog är jag ute ur bubblan nu. Mycket skönt!!
Kram!!

A-M:
Jajamän!! OCH det har de säkert börjat med hos dig med, bara två månader kvar :-)))
Cupcakes är vackra, men de smakar inget vidare. Hypen är enorm!
OCH ja, alla sommarprogram finns i arkivet!!
Härlig skatt.
Kram!!

Hannele:
Omöjligt då man bor i the US att inte göra det. Här är det redan på G, och det är underbart!!

Annika said...

L-girl:
DET ante mig att den skulle vara slut på förlaget.
Hoppas den kommer i nytryck. Min är sönderläst, nästan.
HON är underbart bra, LBG!!
Japp, det är en tegelsten som syrran får släpa över. MEN vad gulligt att du tänkt skicka den år mig, men det hade blivit för dyrt. Portot på den vill jag itne ens tänka på...
Cupkcakes är fina, men överreklamerade!!
KRAMAR!!