Tuesday, September 26, 2023

Rainy days and weekends ...




Good morning Tuesday!!


I hope your weekend was a good one.


Here ..?


… rain, rain and more rain!
THAT was the theme for our past weekend here on the American east coast. The rain was pouring all day Saturday and almost all day Sunday.


Some places, closer to the coast, got really flooded. Thankfully, we did not experience any of that kind. And the rain was needed due to very, very dry conditions.


But, all fine and all good … 
We did have a cozy weekend right here at home. We ventured out for groceries and lunch, but that was about it. And sure, we got some things done around the house.


I took some every-day, rainy, regular pictures over the weekend. 
I’ll post these rainy day pics below.


 





I finished my Swedish book and downloaded this one.  OMG!!  It is SOOOOOO good.  Stephen King at his best!!  READ IT!! It is a mix between a crime and a horror story.  I love IT!!



I wish you all a good, and dry, Tuesday.

18 comments:

Yvonne said...

En hel helg med regn låter inte så kul, men ni verkar ha gjort det bästa av tiden ändå. Man får vara glad så länge man slipper översvämningar, elavbrott mm.

Mysig drinkhörna ni har, förstår det är skönt att sitta däroch sippa på en drink, läsa en bok eller bara sitta och prata.

Undrar hur det skulle gå för mig med en platta, jag som brukar slumra till och boken åker i golvet då och då, ha, ha.

Lunchen såg jättegod ut, kanske lite mycket för min smak, men skulle nog ha svårt att låta bli att äta upp det mesta.

Shoppingvagnen ser praktisk ut med olika våningar.

Så fint och ombonat du har där hemma, ser verkligen inbjudande ut.

Ha en fin tisdag säger jag och skickar en stor kram

Dr Jo said...

God morgon!

Liite eller väldigt mysigt med regn, men det sega är när det är mulet i dagar. Det har jag lite svårt för.
Ah en drinkvagn, väldigt fin tradition/inredningsdetalj (?). Jag gillar det iaf, inte för att det blir så mycket konsumerat här. Dicker nog mer rosé bubbel eller typ gin och tonic när jag får välja. Hade gärna lärt mig och dricka whiskey och bourbon, det ser gott ut på något sätt. Kan nog ha en sådan vagn när tjejerna flyttar hemifrån om 15 år ;)

Den soppan såg väldigt god ut, ja resten av maten med. Hur många personer bor det i Reston? Är det storstads mentalitet eller mer liten stad? Alltid kul och få följa med och handla :) Såg att du hade någon dip till chips (?) och ditt rödvin. Är dipp vanligt? Vilken smak var det?

Ahh snart Halloween, ska beställa lite roligt pynt och hänga från vår balkong. :)

Räknar ner dagarna tills jag slutar mitt jobb. Idag är det 7 st :) Jag har köpt avtackningsfika men jag är den enda svensken på mitt jobb här i Sverige. Och jag får känslan av att det inte är så vanligt på detta jobb att man har avtackningsfika? Vet du om det är vanligt i USA? Har ju haft lite olika anställningar men inom akademin var det supervanligt. Här känns det lite som att chefen tar illa upp för att man slutar, men så kan man ju inte tänka. Jaja, jag bjuder på fika iaf.

Höstkramar Johanna

Brysselkakan said...

Er helg såg ju mysig ut trots regn. Vi hade betydligt bättre väder och tog upp båten i lördags och plockade bort alla utemöbler och krukor. Kanske lite tidigt men T är borta två helger i rad nu (eller första är vi borta ihop) inklusive en resa till USA, Shippensburg, PA. Det var ju dit jag var med det året vi sågs! Lite roligt är att äldste sonen, som ju jobbar på samma företag som sin far, ska med och mellansonen är i San Diego och bygger mässmontrar. Och därmed är alla mina tre söner och min man i USA samtidigt! Fast en bor ju där även om han också är på resande fot de dagarna, till en konferens.
Men jag håller mig hemma denna gången!

Stephen King är en författare jag aldrig fastnat för. Men som kuriosa så är ju hans hemstad Bangor och yngste sonen bor bara tio minuter från Bangor! Det är typ det första amerikaner säger när vi nämner var han bor!

Önskar dig en fin tisdag!

Mamma C said...

En regnig helg men såg väldigt mysig ut i alla fall.
Kram Carin

Annika said...

Yvonne:
Nej, och regnet fortsätter och det grådaskiga. OH well. Ser lite bättre ut i nästa vecka. Bra det.
Så är det, så glad att det inte vräkte på så mkt här som det gjorde vid kusten.
Det är tiden på året nu, den för de tropiska stormarna.

Tack Yvonne, gillar verkligen vår läs/drinkhörna. Det är så mysigt att sitta där.

Haha, jadu det undrar jag med ... hur går det om plattan hårt faller i golvet? Den borde klara det, ganska stadig ändå.

Lunchen var sååå god, och inte så stor ändå, vi delade på sushi och ägg.

Tusen tack för dina snälla ord, Yvonne.

Kramar och ha en fin tisdag!!

Annika said...

Dr Jo:
En mysig helg var det.
Verkligen.
Jag har inte så mkt emot regniga dagar och mulet väder, såvida det inte fortsätter dag ut ich dag in.
Men ibland är det bara härligt att kura på inomhus.
LÄTTARE givetvis när det inte finns småbarn, för då blir det jobbigt och svårt att veta vad man ska göra.

Drinkvagnen ja, kan inte påstå att det går åt så mkt där. HAHA.
Jag dricker mest och helst bara rödvin. Men P tar gärna en whiskey på helgen.
Men tack, jag gillar den detaljen i inredningen. Speciellt att jag kan göra den "mysig" också, hehe.

Det bor 60.000 i Reston. Vad ska jag säga? Vi är ju en förort till DC, men som förort har vi ett stort town center, massor med matbutiker, flera skolor, sjukhus, många företag har sina huvudkontor här, men samtidigt har vi såååå mkt natur och så många grönområden, sjöar, ängar, skogar. Tycker det är perfekt att bo här. Och utbudet är enormt.
Tycker vi har det bästa av allt. Lokalpatriot much? JODÅ, haha!!
Vi hade dipp till chipsen, ett dipp jag älskar som är gjort på linser.
Dipp, vanligt.

Snart slut för dig!!
Skulle nog säga att abslutningsfika är vanligast i Sverige, och säkert i de andra nordiska länderna. Här? Nej, det tror jag inte. Mer att personen firas av av resten av personalen då.
Man kasnke går ut på ngn Happy Hour, eller så tar man ut den som ska sluta på lunch.
SÅ spännande för dig med nytt jobb!!
DU är snäll som bjuder på fikan, och hur fel kan det bli?
Nej, alla kommer att gilla det!!

stora kramar från mig!!

Annika said...

Brysselkakan:
Det var mysigt.
Såg att ni hade bra väder för båtupptagningen. DET underlättar ju verkligen! Skönt att den är på land nu va?
DU borde också ha följt med till US nu, alla är här utom du!

Gillar Stephen King till en viss gräns, och ja han lägger gärna sina historier i Maine och i New England. Men denna äger rum i Pennsylvania. Superbra.
Bangor ja, de är ju kända för sin jättestora flygplats också där de största flygen kan landa trots att det är "in the middl of nowhere".

ha en jättefin dag!!

Annika said...

Carin:
Mycket mysigt var det :-)
Kramar!!

Channal said...

Hej Annika! Så mysigt ni har det hemma... och vilken barvagn ni har. Smarriga fredagsdrinkar! Lite Dallas. Ni har mkt mer höst än vad vi har! Här har vi det soligt och skönt... går forfarande barbent. Det blommar för fullt också. Njuter in september. Idag var det 20°C och imorgon har de lovat 21°C.

Älskar't! Ha en fin vecka! KRAM

Annika said...

Channal:
TACK!! Så kul att du tycker det!
Jo just nu har vu det rätt höstigt och regnigt. Men i nästa vecka 28 grader, det är inte heller så kul. Skulle gärna hålla det på runt 18-20 nu.
Går också barnbent än, emn längtar efter höstkläder, hihi!!
HAHA, drinkvagnen ja, är ju mest rödvinstjej, men det är kul tt kunna blanda ngt gott om man vill det.
STOR kram!!

Brysselkakan said...

Ja, flygplatsen också! Bra för sonen som åker på konferenser hit och dit i USA!
Dock urusel kommunikation till flygplatsen... Som vanligt i USA förväntas alla ha bil. Så han får förlita sig på snälla kollegor, bussar som går väldigt sällan och taxi som inte går att förboka och man vet aldrig om det finns några utanför...

Annika said...

Brysselelkakan:
Så sant, det är inte lätt att klara sig utan bil i USA. Inte alls.
Och ffa inte om man inte bor i en stad där ingen lokaltrafik finns. TUR att folk ofta är så snälla och hjälpsamma här. Fast jag kan tänka mig att det tar emot att fråga.
Uber antar jag knappt är ngt alternativ heller?
Bangor är verkligen känt för den stora, stora flygplatsen som verkligen kan ta emot de allra största planen.

Susjos said...

En mysig helg trots allt regn, fina höstbilder du lägger ut. Kul att kundvagnen får åka själv nerför rulltrappan! Din Kindle verkar ju fiffig, tack för boktipsen!
Er lunch...mums så gott!!
Ha en fortsatt fin vecka, kanske med mindre regn?
Kram!

Keith said...

Good thing you ate before going grocery shopping. If you were hungry while shopping who knows what you would have brought home! :-) A wash of a weekend. I curled up with a book during the rain, too.

BP said...

Vilka stämningsfulla bilder - inifrån ditt hus vill säga. Om jag vore ett fan av julpynt hade jag genast fått julkänslor här;-) Just ja, Halloween står på tur. Skrattade gott, då Rusta skickat ut sitt vecko-reklamblad med julpynt nu i helgen - SUCK!!!
Maten du visar ser gudomligt god ut. Så sugen jag blev. Sedan var det nåt helt nytt för mig att kundvagnen har sitt eget rullband. Det har jag aldrig sett förut.

Hoppas du får lite bättre väder framöver. Här var det 20 grader och sol idag. Vi har haft väldigt litet regn så här långt. Och när det väl regnat, då gjorde det det under kvällen/nattem.

Annika said...

Susjos:
En jättefin helg trots regn och rusk.
Men så bra!
Kindle, mycket bra. Gillar!!
Regnet upphör nog nu, nästa vecka ser varm ut.
Kramar!

Annika said...

Keith:
SO true.
Now, this is my new favorite meal at Jackson's, come Black Frday I'll order this. GOOD stuff.
I know, washout weekend, regardless fine and cozy!

Annika said...

BP:
TACK!! KUL att du tycker det.
Nää, inte riktigt dags för julpynt än. Nu får höstpuntet råda fram till Halloween. Men sen du... HAHAHA!!
Maten var så god!!
Visst är det lite kul med kundvagnen i egen fil, hihi!

Ni hr riktigt fin indiansommar i dessa dagar. Inte dumt alls!!