Friday, August 28, 2009

Annika lackar när...

Ibland är jag som en obstinat 6-åring.
När?
JO, när Comcast-Skit-Internet- inte funkar!
Jag blir helt rabiat när jag märker att jag inte kan logga på.
Helt rabiat när jag ser hur modemet blinkar i källaren men inget händer på datorn/datorerna.
Helt rabiat när Comcast säger, vid påringning, att det inte kommer någon signal från vårt moden.
Helt RABIAT när Comcast-Skit-Internet säger att de kan komma ut och ta sig en TITT FÖRST IMORRN!!!
TVI vale!
Då LACKAR Yours Truly, och då lackar hennes make Peter som hade tänkt jobba hemifrån hela eftermiddagen.
GLÖM DET!!
Comcast-Skit-Internet!

Det är inte första gången Comcast-SKIT-internet har strulat heller, snarare den tionde gången.

All right...
Dottern är barnvakt några timmar idag. Jag sitter på Starbucks...
Har köpt tid i två timmar för $3.99 (fjantig summa också, varför inte bara fråga efter 4 dollar rakt av?).

F-n vad lack jag är just nu...

Pratar lite med en kvinna som trodde att jag kommer från Australien. Hon har hela sitt "skrivbord" med sig också, dator, iPhone och bluetooth (har ju inte jag då, Bluetooth alltså). Starbucks är det nya kontoret för många av oss...

Nä, nu ska jag kolla mail och sen ska jag kolla in mina bloggisars bloggar!!

Anyway, over and out from Starbucks...

Fredagsinlägget ligger nedan...

26 comments:

Anne said...

I hear you Annika!!!
Och vet du, jag kan bara instämma i klagosången. Visst lackar man helt då internet strular. Vårt internet (Comcast) dog bara sent igår kväll. Var precis på att gå och sova så det gjorde ingenting just då, men hann surna till ändå. Nu på morgonen då jag steg upp fungerar dock allting.
Jag läste nånstans att konkurrensen för internet i USA är usel, så de bolag som finns har inte piskan på sig att förbättra sig heller.
Jag har aldrig testat internet på Starbucks, men ser ofta massor med folk som sitter med sina laptops, antagligen använder de internet också. Måste testa det nån gång. Fjantig summa dock, verkligen. Kram och med hopp om en fortsatt bra fredag!

Taina said...

Upps då!
Och jag håller med!
Comcast-skit-internet! Du vet ju vilka problem vi har haft med dem. Aaaaaaaaaaaah!
Ta en kaffe, eller två och njuuuuut!
Kramen

Annika said...

Anne och Taina:
NOG fan är de dåliga, Comcast. OCH just detta att servicen är så usel när det gäller rep. FY tusan!
Jag funderar faktiskt mer och mer på att ta Verizon Fios som finns i vårt område också, men jag vet inte...
Men Jag börjar bli mer än lovligt j-a asless på Comcast.
jag vet att du, taina, också haft tusentals problem med dem.
Anne, undrar vad som hände hos dig igår?
Jag har dragit ur alla sladdar hemma. Ska prova att sätta i dem då jag kommer hem igen...
Nu är vi fyra pers här på S-bux som sitter med varsin laptop och betalar samam fjantiga summa.
KRAM till er BÄGGE!!

veronika said...

Bra att du tog dig ur huset innan något gick sönder.:) Jo, nog kan man bli arg, men som tur är händer det inte hos oss. Vi har en fast IP adress , det har väl ingen betydelse egentligen om internet fungerar eller inte. Men vi har inte comcast.
Är lite sen att kommentera men bilderna från ditt Mormors hus gillade jag verkligen! Speceillt bilden från sovrummet, oh vad jag kände igen den typen av säng , kunde verkligen känna lukten och den lugna atmosfären där. Härligt!
Vad bra att barnen lagde maten åt er vuxna, kul!
Du var jätte fin i din nya frisyr! Gillade längden och färgen.
Kram och ha nu en bra helg!

Petra H said...

I hear you girl! Jag har haft en massa strul med internet på senaste tiden också - men för det mesta funkar det att jag kopplar mig direkt till modemet vilket innebär att jag får sitta på GOLVET i gästrummet... Jag förstår inte varför det trådlösa inte funkar med jämna mellanrum men det är fasligt irriterande.
Du, i PR är internet GRATIS på Starbucks!!
Håller tummarna att det funkar snart igen hos er!
Trevlig helg trots allt.
Kram

Elisabeth said...

Ja, är det något som verkligen kan få mig på dåligt humör är det krånglade internet! Jag har inte haft så mycket problem med min uppkoppling här i Sverige direkt (förutom någon vecka förra hösten, då det krånglade konstant, och Com Hem inte hade någon aaaaaaning om vad som var fel), men den första tiden i Tyskland var internet en ständig källa till frustration. Fjantig summa, helt klart. Ungefär som när min TV i tyskland kostade 79,99 €. Jag menar, varför inte 80?! En cent är ju verkligen INGENTING.

Annika said...

Veronika:
JA, verkligen...
Börjar bli äckligt less på Comcast...Tycker de är usla...
TACK, vad gullig du är som gilalr mitt hår. Idaghar jag tvättar och styla det. Blir ju itne samma sak...
Mormors stuga är mysig...jasså,du känner igen miljön :-)
Visst är den mysig.
Önskar dig en toppenheög!!!
Kram!

Petra H:
Det är modemet som spökar hos oss, inte det trådlösa. Comcast har varit ute så många ggr...Dessutom är deras förbenade OnDemand iur bruk allt som oftast också...och de är ju inte billiga, precis...
ICK!!
Sbux gratis på PR!! LYX!! Nej ,här är det bara att dra fram kreditkortet och betala..så trist...
Ha en fin helg!!
STOR kram!!

Eliabeth:
Visst blir man sur...larvigt sur. men jag kan inte hjälpa det...
DET bara ska funka. Nu har snart mina två timmar gått, och då går jag härifrån.
Bra om ditt com hem sköter sig nu. DET ska det ju bara GÖRA!!!!
visst var det en fånig summa också--ARGGGHHH!!
Ha en fin helg!!

Saltistjejen said...

Suuurt!!!
Usch! Så himla trist och jobbigt när man inte får den tjänst man betalar för! Internet här kostar ju lite och då bör det ju fungera! jag kan köpa ifall det skulle krångla NÅGONGÅNG, men i ditt fall känns det som om ni ganska ofta har krångel!
TRIST!!!
Vi ahr Time Warner som vi köper både Cable och internet från. Men har funderingar på att säga upp internetet eftersom vi kan få detta gratis från M´s job. Det enda vi ärm lite fundersamma över gällande detta är just kvaliteten. Hur snabbt är det samt hur bra fungerar det. För vi har varit väldigt nöjda med Time Warner hittills.
Kram!!

annikattsblogg said...

Förlåt, men jag kan inte låta bli att skratta lite :-). Jag känner riktigt hur irriterad du är! Och jag förstår dej - internet ska ju bara funka. Hur fasen klarade man sej utan internet förr i tiden??

Anonymous said...

Hej Annika,
Vi har samma namn och, som jag ser det" same kind of opinion of things". Har följt din blog i 2-4 år, eller hur länge har du bloggat?
Jag har bott utanför Sveriges gränser, i Toronto (au pair) , men det var ett tag sedan.. Delar din uppfattning om det mesta.
F Y I jag o min man besökte också baren i Skatteskrapan på Söder, snacka om utsikt, men snacka också om snorkiga kypare. Ett par kvarter från Skatteskrapan hittar du en av Söders bästa restauranger: Östgötakällaren. Kvarterskrog, billigt, mycket god mat, kändistätt och gemytligt (finns det ett svenskare ord?)Testa Östgötakällaren nästa sommar.
Ha det bra!
Annika i Uppsala

Suzesan said...

Åhh så sur man blir när det inte funkar. Jag blir likadan så det är inte konstigt alls. Mest märkligt att de inte har akutservice på sånt då MÅNGA jobbar hemifrån. Det är ju en affärsidé. Akut service!

Här om nåt krånglar då får man bara vänta. Tills de har bestämt sig för att laga.
Nu går det snabbare men för någon som tvunget ska ha datorn kan ju några timmar vara förödande. Tur du gav dig iväg.
För något år sen kunde internet vara borta över en helg och ingen kunde man få tag på och fick man tag på nån så var det bara att vänta. Vi har ju en distributör plus att det skall igenom stadsnätet. Stadsnätet är en helvet*s flaskhals!!

Hoppas det funkar imörra.

Kram
/Susanne

Humlan said...

Visst är det irriterande när nätet inte fungerar och man vill läsa bloggar eller kolla mail, men ännu mer irriterande för att alla utgår ifrån att man har tillgång till nätet och hänvisar till information och liknande som finns där. För att inte tala om dom som behöver uppkoppling för att dom ska jobba!
Hoppas att det fixar sig snabbt.
Kram

Emmama said...

Iiiih vad irriterande! Vi har haft tur med vårat men då det krånglat är jag en MARDRÖM att ha som kund över telefonservicen för jag är aaaarg och tycker att det ska funka JÄMT och vill inte höra nåra tekniska obegripliga ramsor om vad jag ska göra för att få det att funka igen.. Lycka till! :)

Hoppas det snart funkar igen!

Kram!

Desiree said...

Jag kan verkligen förstå hur du känner. Man blir verkligen skitlack då nätet inte funkar speciellt som man betalar dyrt för det och för oss har det periodvis hänt relativt ofta. Då har det hänt att även C tappat tålamodet och ringt till dem och varit rejält lack. Jag har förresten för mig att Calle faktiskt bytte telefonbolag här i sommras för att han till slut helt enkelt tröttnade på dem för gott. Hoppas att det fixar sig snart. Ha en bra helg för övrigt.

Jemayá said...

Intressant detta med "lacka" - när jag läste dig rubrik, tänkte jag att du lackar något möbel t.ex., dvs målar med lack :). Har aldrig hört det förr, men förstår ju av användningen vad det är. Allmänbildande detta med att läsa bloggar :). Min ADSL koppling slutade fungera en gång i sommar - jösses, kallsvetten bröt ut - JAG ÄR ISOLERAD FRÅN OMVÄRLDEN!!! TAck och lov har min leverantör en automatisk "hjälpare" som man kan installera, fast denna gång kunde den inte hjälpa, men väl ge ett nummer man bara kunde texta. Om en timme fick jag meddelande att det inte var min "linje" det var fel på, utan hos dem och en stund senare funka det igen. PUH. Datorn är ju viktig för mig också som kontakt till folk jag jobbar med, för att inte tala om FB och bloggen. Skrämmande hur beroende man är. HOppas att ni snabbt får fixat problemet - och att det inte återkommer!!!! Hoppas du hade ett trevligt veckoslut. Kramar!!!

Matildas fikarum said...

Jag förstår din frustration, men jag själv blir glad för nu inser jag att det faktiskt finns något i Australien som funkar jättebra! Jag tror jag kan räkna på ena handens fingrar de gånger jag haft krångel med Internetuppkopplingen i alla de 14 år jag varit påloggad. ÅÅh, jag skulle bli så sur om det hände ofta!

Musikanta said...

Hos mig funkar Internet ganska bra men Outlook, där jag har mina mail stänger av sig jämt. Undrar om det är fler som har de problemen. Jag vet inte hur många gånger jag måste starta om datorn varje dag för att läsa och skicka mail...

Visst blir man frustrerad! Men, som alla andra säger, det är inte klokt så beroende man har blivit av datorn!
Hoppas att det löser sig för dig! Många kramar/M

Suzesan said...

Annika!!
Gå in på Anpassa och se om du hittar Mitt(läs ditt dårå inte mitt*fniss*) kontoDär finns uppgifter om ditt konto. Vet inte om de räknar in bilderna där med. Tror det.

Kram
/Susanne

Annika said...

Saltis:
Om ni varit nöjda med Time-W skulle jag nog inte byta.
vem vet vad ni får?
Du har rätt, mitt internet har strular massor! NU är kablar utbytta och alla modem har fått flytta från källaren till v-rummet. Nu ska det väl funka.
Avskyr när det strular. Tur ändå att man kan köpa internet ute...
Och idag kommer din familj hem!!!
Kram!!

Annikakatt:
Ja, det bara ska funka. jag blir larvigt förbannad när det inte funkar :-OOO
Ja, hur klarade vi oss för :-)

Annika i Uppsala:
Jättevälkommen till min blogg!
SÅ roligt att du tycker om den! Bölir så glad!
Kul om vi har likadana åsikter också :-)
jag har bloggat i tre år. Roligt om du följt mig så länge.
Jaha, så du var uppe i skrapan. VISST var det snorkigt värre där, om än vansinnigt fin utsikt.
Ska absolut testa stället du skriver om nästa ggn jag är hemma, dvs i jul.
Välkommen tillbaka, Annika!!

Annika said...

Suz:
It does work...
men jag tycker att servicen är usel. Vi hade en schysst kille här igår som tog hand om både internet och vårt icke funkande on demand.
Tycker det är dåligt att man ska behöva vänta på service då man betalar såpass mkt för bredband som man gör.
Kram!!

Humlan:
Helirriterande.
men jag håller med dig; det är dumt att utgå från att alla har internet. Det är fortfarande många som inte har det, många äldre. Många tjänster ligger bara på nätet.
Inte lätt.
Idag funkar nätet och vi ska hoppas att det fortsätter att funka.
Kram!!

Emma:
Ja, nu funkar det. Precis som du blir jag så förbannad.
Jag vill inte heller höra ngra obegripliga haranger av ngn tech-människa på tfn.
kram!

Annika said...

Desiree:
fasiken, man kan lacka för mindre, alltså.
Jag fattar att Calle blev så förb att han bytte bolag. Den tanken har föresvävat mig massor med ggr också.
Kram!!

Jemaya:
HAHA, ja nu fick du lära dig ett nytt ord. lacka betyder att vara redigt förbannad...
bloggar är verkligen bra! :-)
Visst blir man jättespattig när det inte funkar.
NU är det fixat och jag har tillgång till allt!!
Underbart.
Hoppas att det inte ska strula för varken dig eller mig i fortsättningen.
kram!!

Matilda:
KUL att det funkar så bra i Australien!! Jättebra!
Jag blir så arg när det inte funkar. men nu verkar det vara bra...hoppas, hoppas, hoppas...

Annika said...

Musikanta:
O, Outlook bara måste funka!! OM det inte funkar blir jag också rabiat. Det är ju det absolut bästa mailsystemet.
Förstår att du blir irriterad.
Visst, man är löjligt beroende av datorn, och man blir löjligt förbannad då det icke funkar.
Kram!!

Suz:
TACK!!
SKA absoliut kolla!!
jättebra att du talade om detta för mig!
Kram!!

Anna, Fair and True said...

3.99 + tax antar jag :)

Annika said...

Anna:
You got it...
IRRI!!!

Camilla said...

Fy vad irriterande!
Jag var pa Starbucks haromdagen och det verkar onekligen som om folk sitter dar halva dagarna o jobbar. Helt omojligt att fa en sittplats for att vila mina trotta ben. Gav upp, tog mitt kaffe o satte mig pa en graplatt ute.

Kram

Annika said...

Camilla:
Ja jag vet...
Vet du, det västa med sbux och alla laptoppare därinne är att det är så himla svårt att få ett bord nära en kontakt. Får man inget bord vid en kontakt är det kört, iallafall för min Sony Vaio som har ett batteri som bara räcker ngn timme.
Hoppas du har det bra däruppe i Jersey!
Måste länka dig!!