Wednesday, August 12, 2009

Back in Stockholm Again!

Nu har jag varit tillbaka i Stockholm i lite drygt ett dygn...

Jag tror aldrig jag vänjer mig vid att åka hem från skäristugan vid sundet. Nu är det ett år kvar till nästa semester och needless to say så längtar jag redan...

Sommaren har varit så BRA! SÅ BRA!
Vilken sommar det har varit! Kusinsommar med stort K för kusinerna som lekt, rott i ummibåten, fantiserat, ritat och badat. Familjesommar för oss vuxna.
Jösses vad vi har ätit gott, druckit gott, skrattat och haft roligt. Jag tänker inte väga mig (ännu iallafall). Jag har säkert gått upp flera kilo i sommar, men jag får ta tag i det problemet när jag är hemma igen. På sommaren varken vill eller orkar jag tänka på vikten.
Kortspel en masse har det blivit, speciellt Chicago, men även Plump, Klöver 7 och Spad' Maj.
Min mormor har också varit med nere vid sundet en hel del, och det är alltid så roligt att ha henne med. Mormor fyller 91 om några veckor och hon är en riktig krutgumma.
En hel del jobb runt huset (husen) har det också blivit.
Vädret har mest varit BRA, det tycker jag nog!
Nu, de sista tio dagarna har vi haft det SÅ varmt! Underbart!




Kusinerna som var där dag ett:
Ella, 3. Karolina, 13. Anton, 11. Edvin, 9 och David, 1.
Ebba och Erik anlände två veckor senare.



Karolina, Edvin och Anton badar i 9 gradigt vatten...






Nu är man då tillbaks i Stockholm igen, men bloggen kommer inte att rulla igång på heltid förrän jag kommer tillbaka till the US...
Om allt går som det ska är jag tillbaks i Washington DC på söndagkväll igen.

Stockholm nu!
Back in town!
Idag blir det besök på KS igen...
Jajamään vad det går framåt för min släkting! Det är en ren fröjd att se henne och prata med henne.
Ikväll blir det träff med en gammal god vän som jag känt sedan vi var sju år, Helena.

Back in Stockholm again!
The summer has been so wonderful and I am already looking forward to next summer.
I miss the summer house.
The cousins have played so much together.
It's been a summer of eating, drinking, laughing, working, playing cards and just plain being THERE.

Now we are back in Stockholm again.
My blog will not start rolling until next week when I am back in the US again.

My relative is doing so good! I will visit her today again...

Take care all of you!!

28 comments:

Kerstin said...

Åh, vad kul att du har haft en så fin semester och sommar. Hoppas att det får fortsätta så.
Må så gott.

Emmama said...

Åh vad härligt du har det! Härliga bilder också och vilka extremt tappra barn som vågar sig i så kallt vatten.. :) Njut nu av sista veckan!

Kram!

Taina said...

Huomenta ystäväni!

Nu skulle man väl kunna skriva allt på finska eftersom du varit i där så länge? Hahaha!
Vad mysigt att få umgår under en längre tid utan att känna stress och bara få vara och skratta och njuta. Guuud vad jag längtar hem nu då. Till Finland...
Ta vara på de sista dagarna i Stockholm nu och jag ser framemot dina inlägg framöver.
Halauksia!!!

A home far away said...

Vilka underbara sommarfoton du bjuder på. Jag var 8 veckor hemma i Sverige så härligt, men nu är jag tillbaks i Singapore igen, också härligt:)

Kram Gunilla i Singapore

Marianne said...

Äntligen lite av Annika tillbaka på bloggen! Det var väldigt egoistiskt sagt av mig : D Men jag (och alla andra) har saknat dig.

SKÖNT att höra att det går så framåt med din släkting! Det gör mig verkligen glad.

Och SKÖNT att höra att du har haft det/har det så bra!

Haha, ungar är ju för roliga, bara för att årstiden heter sommar och det finns vatten så kan de bada! Jisses, 9 grader är ju rena kylskåpstemperaturen.

Ha det nu jättebra de sista dagarna i Stockholm!

Stora KRAAAMAR!

Saltistjejen said...

Å Annika!
Ta nu vara på dagarna i Stockholm också! Ni verkar ha haft det just sådär underbart som du ju alltid hoppas att sommaren ska bli. Härligt!!!
kram!!

Mia said...

Vilken härlig semester ni har haft och fortfarande har! Och vad roligt att höra att din släkting mår bättre och bättre! Hu för att bada i så kallt vatten, det fixar bara barn! Kram!

Anette said...

Så härligt ni har haft det! Men bada i 9 gradigt vatten... hjälp! Hoppas att det blev något varmare sedan.
Njut av din sista vecka hemma i Sverige! Det går alldeles för fort... Vi har varit tillbaks i snart två veckor redan och drömmer oss tillbaka till den svenska sommaren...

Elisabeth said...

Härligt att ni haft det sådan tur med vädret i slutet av semestern! Bada i niogradigt vatten är verkligen en prestation. :D

Humlan said...

Låter som en härlig sommar och jag förstår känslan du har nu.
Börjar också längata till Ö-botten när jag ser bilderna.

StrandMamman said...

Hoppas de hade en bastu att värma sig i... :)

Ha ett gott slut på din sommarresa! Solen försvann för övrigt här nu, det har regnat idag...

Hannele said...

Det ser härligt somrigt ut.

Fröken Anki said...

Åh vad mysigt ni verkar ha haft det den här sommaren.
Njut av sista veckan i Sverige och trevlig resa tillbaks på söndag.
Kanske möts vi i luften, för vi åker TILL Sverige då.
Ska hålla utkik och vinka när vi möts. ;D

Ser fram emot att du är tillbaka i etern nästa vecka.

kram

Malde said...

Skönt att höra att det går framåt med din släkting.

Härlig sommar har du haft, förstår jag.

Ha det nu så skönt de sista dagarna i Stockholm!

Må så gott!

Anonymous said...

Ser fram emot nya inlägg här på bloggen och TACK för en supertrevlig middag! Gott och jättetrevligt! /HeLena

Keith said...

Glad you've arrived back in Stockholm! Looks like you had a wonderful time at the summer house as usual.

leopardia said...

Det är ju kulturfestival i stan och inte helt otippat tänkte jag iallafall svänga runt bokbordet som är på söndag ;) eeen bok till kan ju inte skada...
härligt att ni har haft det finemang :)

Linda said...

Härligt att läsa om hur bra ni har det och har haft det.
Sommar och semester är till för att fylla depåerna inför hösten och vintern. Det låter som om ni gör ett bra jobb :)
Njut nu de sista dagarna.
Kram

Ida said...

Jag längtar tills du kommer tillbaka! :)
Ha nu en riktigt härlig avslutning på semestern!! KRAAM

Erica said...

Det låter som att du haft en väldigt trevlig sommar :)
Hoppas att resten av semestern också blir bra!

MVH /Erica

Bloggblad said...

Jag kan avslöja att det har varit ganska avsomnat på många bloggar i sommar. Skönt på ett sätt -då har vi alla fått mer tid till real life.

Anne said...

Vad ROLIGT att höra om din sommar och se ett nytt inlägg!!! Superskoj ska du veta.
Vilka livsglada och fina bilder du bjuder på. Bilden på kusinerna var bara för härlig. Men vad fort tiden gått, det känns som nyss du packade och skulle iväg.
Njut av de sista dagarna i Sthlm, bara njut och ha det gott. Kram!

Pernilla said...

Tänk va tiden går fort. Nu är sommaren på väg att ta slut för iår, usch man vill stoppa tiden lite!
Ser att du haft en härlig sommar. Ta nu vara på dom sista dagarna i Sverige och så önskar jag den en trevlig resa tillbaka till US (kan du kanske ta med mej i resväskan *haha*)

Kram

Unknown said...

Åh vad det är sorgligt när sommaren är över och man måste lämna allt det underbara.
Men det är ju så verkligheten är och du får njuta av de fina bilderna som du tagit.

Det kännns nästan som om jag är i österbotten när du skriver om det. tack för det.

Inte ens denna sommar då vi var så länge i norr hann vi över till Petalax. Men det händer så mycket oförutsett och annat får skjutas på.

Kanske nästa sommar.

Ha en trevlig resa tillbaka till USA.
Kram kram

malou said...

Välkommen tillbaka till verkligheten, så bra att du haft en så fin sommar! Jag kan tänka mig att kontrasten mellan din sommar- och vinterverklighet är ganska stor..Jag gläder mig åt att följa din vardagstillvaro igen! Kram!

Suzesan said...

Jaha då är du väl snart på G hemåt till Amerikat dårå Annika. Tur att du har haft det så bra. Ser skönt ut med alla bilderna. Härligt att det går så bra för din släkting så du kan lämna Sverige utan att vara orolig. Välkommen tillbaka till blogger du har varit saknad.

Kram
/Susanne

Anna, Fair and True said...

Läser ikapp...

Låter och ser ut som att ni hade en fantastisk sommar i Sverige och Finland! Som det ska vara!

Tänk när man var barn alltså, då kunde man bada i 9-gradigt vatten. Nu kan jag knappt bada om det är kallare än 20...

Annika said...

Anna FT:
Vad roligt att du läser ikapp. Jo, tack, det var en fin sommar som nu börjar kännas så avlägsen...
jag vet, galna ungar som badade :-)