Thursday, February 22, 2018

TACK snälla ni, Varmt som i månaden maj, Kärt besök på ingående och Roliga (men fåniga) appar!




Hej torsdag!



*   TACK!!

Tack för alla era kommentarer igår på ämnet om att vara rädd när man är ensam hemma nattetid. Det var mycket intressant att ta del av det ni skrev.
TACK också för att ingen av er förminskade skräcken. Den är ju högst verklig för den drabbade även om den inte är rationell.
OS har varit en fin hjälp, det har det verkligen. I nästa vecka får jag ratta in något annat. CNN? MSNBC?  The Weather Channel?
Eller, hitta någon kanal som sänder sport hela tiden?
Det ordnar sig. MEN, det är superbra att ha en tv att till när sömnen sviker. Saken är den, med sport i bakgrunden somnar man lätt om. Det är något lugnande med det hela.   Ja, och sen är jag ointresserad av sport också.  Svårt att förklara, men ni förstår kanske ändå.
Så, ja, jag kommer att SAKNA OS!! HAHA!!
Peter är hemma igen. Men, kosan styrs mycket snart västerut igen.
OM jag ska följa med vid någon av dessa resor? Nä, tror verkligen inte det. Nebraska är ingen stat jag har någon som helst längtan till. SORRY!!



*   Maj i februari!


Alltså himmel och pannkaka vad vi har har haft varmt, people!!! Det har verkligen varit rena, rama sommartemperaturerna. Overkligt. I tisdags och igår satt jag på decket och det var 26-27 grader varmt därute. JA, och ännu hetare i solen.
En overklig känsla.
Satt och drack te därute på mitt deck. Tänkte att det “är ju rätt najs, trots allt”. FAST, nej, jag tycker inte det egentligen. Det känns mest helfel.



Dock, det är bara att GO WITH THE FLOW och göra det bästa av de kort man får i sin hand. Igårmorse när jag tog min power walk var det 18 grader klockan 7:30 då jag tågade ut ur huset. OCH jag blev genomsvettig, precis sjöblöt, innan jag var hemma. På vägen mötte jag high school elever på väg mot skolan, 8 av 10 var klädda i shorts och linne. En overklig syn i slutet av februari.



Nere vid Lake Thoreau i veckan.  


OCH ja, nu börjar påskliljor titta fram ... 


Det våras nu.  På riktigt.




*   Charmiga Charlie på besök!

Ikväll kommer Lotta hem till mig! Det ska vli så otroligt KUL!! Lotta som skriver bloggen Charmiga Charlie från Connecticut och som har ett jättefint instagramkonto som ni kan kolla @charmigt_sa_charlie
Lotta är i DC på konferens, och ikväll tar hon tricken ut till Reston. Sen ska vi dricka bubbel, äta middag och PRATA i massor.
Önskar att Lotta bodde närmare, för hon och jag har verkligen klickat i ordets allra mest rätta bemärkelse.
Blogglandia och instagram när det är som ALLRA bäst!! Jösses vad bloggvärlden skapat nya bekantskaper, möjligheter och vänskaper för mig.
GULD!
Så det ska bli extremt kul att få hit Lotta ikväll. Det har blivit lite av en ny tradition att hon kommer hit då hon är i DC!!
YAY!



OCH igår hittade jag krokusar på min promenad.


Mina snödroppar i min täppa.


Ekorrarna blir fetare och fetare ...


Igår vid Lake Audubon! Ni minns ju dessa badringar från när sjön var istäckt och det var isande kallt.  Igår hade jag kunnat slänga mig i, på riktigt.  Jag var SÅ varm och svettig.

*   Bara blaj, men kul!


HAHA, ibland roar jag mig åt att klicka mig in på olika “tester” och sidor på Facebook. Jaja, jag vet att man inte “ska” och så vidare, men det struntar jag i (jag lägger aldrig ut dem för andra att se, utan det är enbart för mitt eget nöjes skull).
Dessa två var extremt kul.
Hur skulle DU se ut som man!!



SÅ skulle jag alltså se ut som man, haha!! OCH maskulinum på Annika blir tydligen Anniko!!  HAHAHA!!!

OCH hur matchas din selfie mot ett porträtt på ett av världens museer. SÅ komiskt. Detta är förresten en google app, den heter Google arts and culture. Ladda ner den och lek lite, haha!!




Ingen blogg imorrn.


Imorrn tar jag lite fredagsledigt. MEN, vi hörs på tisdag igen!
Önskar er alla en fin och jättebra helg!!

18 comments:

Anne-Marie said...

Hej Anniko! :)
Ja, vilket konstigt väder både du och jag har.
Tycker faktiskt att man mår dåligt av “fel" väder. Jag gör det i alla fall.
Vill inte ens tänka på hur det kan bli här med bränder under sommaren.
Vackert är det i alla fall med vårblommor även om de väl egentligen borde komma litet senare. :)
Ja, vad kul att Lotta kommer till dig. :) Som jag skrev på hennes Insta - tänk vad roligt det vore att sitta med er två i ditt kök. Jag har ju “bara" träffat Lotta en gång på Rosendals Trädgård.
Jag har sett de där fotona hur folk skulle se ut som det andra könet. Litet kul - dock inget jag provat.
Hälsa så jättemycket till Lotta!
Kramar!!

Anonymous said...

Så vackra blommor ni har, älskar vårblommorna. Kul med finbesök ikväll, hoppas ni får så trevligt som ni vill ha. Här är -8 idag igen och fullt av snö så några vårblommor lär vi inte se skymten av innan vi åker till Spanien på onsdag.

Ha en trevlig helg

Kram Yvonne i Åkersberga

L said...

Så roligt för er att ha lärt känna varann på detta vis. Det bästa med sociala medier verkligen. Önskar er en trevlig kväll.
Galet väder! Visst längtar man efter våren, men högsommar direkt, not so much. Särskilt som man vet att bakslagen kommer.
Ha en härlig helg! Själv ska jag åka nattåget hem från snöiga Jämtland, det blir spännande. Och skönt komma hem.
Lisa

Steel City Anna said...

Underbart att kunna sitta ute med en fin muminmugg!

De där testerna har jag sett på facebook och försökte göra ett men gick inte pga parental controls på min telefon :)

Ha en fin helg!

Annika said...

AM:
Anniko, jag vet, haha!!
Vi har ett jättekonstigt väder. Verkligen. Igår slogs värmerekord här. Helt galet. Idag svalare. BRA det, jag vill inte ha ngn repris på fjolårets fiasko.
Visst, håller med, jag mår också lite dåligt av vädret när det blir så här. Visst, skönt sitta på decket och dricka te, men i övrigt? NEJ, blir lite tung i huvudet. Sen då det blir kallt igen tar mina knän stryk och börjar göra ont. Så jag tycker inte om att det kastar sig på det här sättet. Tycker illa om det.
Konstiga vintrar både här och där. klimatförändringarna är här för att stanna.
Ja, det hade varit så roligt om du hade kunnat sitta med oss här ikväll också och babblat.
Verkligen.
De där motsatta könet bilderna är rätt kul, jag tycker det. Har sett många roliga.
Kramar!!!

Annika said...

Yvonne:
Jo, de är fina. Men lite tidigt är det allt.
Men det ska bli kallare nu. BRA!!
-8 låter som perfekt temp i februari.
OCH snart drar ni ner till Spanien igen. SÅ härligt!!
Kramar och trevlig helg!!

Annika said...

Lisa:
Det är KUL! Det började rätt tidigt innan Lotta själv bloggade, då läste hon här och kommenterade. Sen sågs vi på en bloggträff i NYC, och sen igen och igen. Det är verkligen så roligt. OCH fantastiskt då det klickar på just det sättet.
Man kan verkligen skapa kontakter via nätet, det är dagens stora sanning. GULD!!
NEJ, det är inte kul då det är så här i naturen. Bakslag kommer. Jag är glad att det är nere på 10 grader igen nu.
OCH jag vill inte ha fler dagar med 20 grader och mer väder.
Det blir bara fel i slutändan. Som i fjol, då allt frös ihjäl i mars.
Lisa, ha en bra resa hem! Förstår att det ska bli skönt.
Ha en riktigt fin och bra helg!!

Annika said...

Anna:
HAHA, Anna då! Har du parental controls på din egen lur! Monica har varit framme och fipplat med den, hahahahahahha!! ;-)))
Nej, men de är rätt kul, och resultaten är roliga. Många jag sett är riktigt bra!
Anna, ha en toppenhelg nu!!

Monica said...

Det är helt otroligt ert väder, jag har svårt att föreställa mig det, sån varm lufttemp och så solen på det och ändå är det våren som kikar fram med sina fina blommor.
Men att sitta med din fina mugg utan att frysa känns rätt okey:-), vad fina de är de muggarna och kommer bara fler och fler:-)
Så kul med besök, önskar er en riktigt trevlig kväll och massor med prat:-)
Tester ja, gjort nån ibland, är lite kul, men dig som manlig går inte bara, nej där blir det nåt fel ser jag direkt:-)
Porträtten är lite lättare att fatta:-). Och jag är helt oskyldig, haha men tror jag har det på min dator:-), jag tror jag slipper en del jox då, minns inte riktigt när jag gjorde inställningarna.
Ha en toppenfin helg Annika!

Anonymous said...

Jag gillar när det blir varmt fastän det är Februari. Vi satte igång ACn i går för övervåning var sååå varm! Men det kan ju fortfarande komma vinterstormar i Mars så oroa dig inte. Vinter är inte över, tyvärr.

Var så avis på dig som är själv i huset när P reser. Låter som en dröm för mig som aldrig är själv. Nej, jag är inte rädd och har inget larm men det borde vi nog ha när jag tänker efter.

Kul att du har vänner från bloggvärlden. Faktiskt skulle det vara kul att knyta nya bekantskaper för mig också. Men jag bloggar inte och kommer inte heller. Men skulle kunna gå med i en bokklubb där jag inte känner någon. Spännande.

Svalare idag. Enjoy!

SB

Annika said...

Monica:
Ja, det är sanslöst. Och tro mig, inte speciellt kul. Man blir lite konstig av det, även om jag försöker göra det bästa av situationen sas. Men kul är det inte. Idag är det 10 grader igen. Bättre.
Jag har sååååå många muminmuggar, och jag köper på mig nya varje sommar. Roligt att ha dem, och de är goda att dricka ur :-)
Det ska bli så roligt ikväll. Har precis påbörjat den mat vi ska ha, så den får stå och puttra nu ett bra tag.
Så kul.
Ja, de där testerna är lite roliga.
Kan inte låta bli dem, haha.
Ha en riktigt fin helg nu Monica!!!

Annika said...

Susanna:
Nej, men det är ju just det som är så vidrigt. ATT det kan komma vinterstormar i mars som sopar med sig magnolior och körsbär, som i fjol. HATAR det. Jag har hellre vinter när det är vinter, och vår när den ska komma. I fjol var det ju så deppigt när alla blommor frös ihjäl i mitten av mars.
Så, jo, det kan jag oroa mig för.
Tycker inte det är normalt alls med 27 grader i feb. Faktiskt helt knäppt.

Vi är verkligen olika, Susanna.
Men om du hade min oro skulle du inte gilla att vara ensam. DET kan jag lova dig.

Ja, jag har ju fått massor, massor med vänner via min blogg genom åren. Det är verkligen roligt. Och att verkligen få se att när man klickar på nätet så klickar man oftast IRL också.
Lustigt det där.

Ja, idag är det lite normalare, är inte det ganska skönt, så säg??

eastcoastmom said...

Inga vårblommor här ännu, men vi bor ju norröver från er!
Hälsa Lotta!

Christina said...

Hello Anniko!! 😜 Vad roligt att Lotta hälsar på dig igen! Jag är säker på att ni har en härlig kväll tillsammans i ditt kök. Där hade jag gärna suttit med! Hälsa Lotta och ha en fin kväll.
Jag är ju mycket själv, Peter reser mycket och har alltid gjort så länge jag känt honom. Och jag tillhör dem som uppskattar egna dagar och kvällar. Är han hemma lite för länge brukar jag undra om han inte behöver vara någonstans.... 😜 Jag känner inte alls av dina obehagskänslor men det gör inte din upplevelse mindre obehaglig för dig. Jag hoppas du hittar många bra tv program! Och sover gott trots att du är själv.
Stor kram!!!
C

Annika said...

AM:
Det förstår jag, men de kommer nog snart.
Hade en superduperkväll med Lotta, och hälsade från dig.
Ha en fin helg

Annika said...

Christina:
Hej Christino :-)))
HAHA!
JA, jättekul att Lotta var här. Det är tradition att hon kommer hit den här tiden på året. Mkt KUL!!
Vi hade en SÅ fin kväll. Ja, det hade varit sååå mysigt om du varit här också. När kommer du tillbaka så vi kan ses?
Christina, jag tror att OM jag skulle få mer "övning" i det hela så skulle jag vänja mig. Skulle bli så ILLA tvungen. OCH det skulle vara nyttigt på många sätt. I'm working on it.
OCH jag avundas dig grymt mkt som känner det så!
Underbart!!
Jodå, jag ska nog hitta nattprogram som sällskap. Sporten har varit så bra. Så jag får väl satsa på ngt sånt i nästa vecka också, haha.
Kramar och trevlig helg!!

Channal said...

Vill också ha vårvärme och maj! Minusgrader i hela landet... brrr! Skulle gärna ha stannat kvar nere på solkusten i Spanien. Hahaha galet kul det där med att vara en man. Jag blev en kopia av min mellanbror.

Nu har vi också skaffat larm. Direktlarm till en central, tom. kamera. Känns tryggt! Tänk, har bott i samma hus i 28 år. Har aldrig känt obehag tidigare. Nu är det inte lika kul längre.

KRAM Anna

Annika said...

Channal:
Nja, det är ju inte precis så kul med tidig vår heller, det blir bakslag på en sådan. Precis som i fjol, då frös alla magnolior ihjäl och ungefär 40% av körsbärsblommorna frös även de ihjäl. Så nej, det är inte nödvändigtvis supernajs med 27 grader för tidigt på året.
Nu är det kallare igen och jag hoppas det fortsätter så ett par veckor till. SEN kan det börja blomma!! :-)

JA, jag gillar de där apparna alltså. Just denna var ju rätt bra också!!
HAHA

Larm ja, lika bra det. Har också kamera. Känner man obehag tycker jag man ska skaffa. Hoppas att det aldrig ska utlösas av en bov.

Kramar!