Friday, February 17, 2017

Inför helgen

Godmorgon fredag!


Hoppas att samtliga ser fram emot veckoslutet, och att ni alla har något roligt inplanerat.


Jag passar på att visa lite instagrambilder, och lite andra spridda foton, från veckan som gått idag.
Det har inte direkt varit upplyftande och kul fotoväder på sista tiden, så detta är vad som åstadkommits. Inte så mycket, med andra ord.



Från Peters och min promenad i söndags.  Precis innan det började ösregna.  Här är vi nere vid Lake Audubon.  Alla foton är iPhone.







På söndag ska jag faktiskt göra något jag aldrig gjort förr. Jag ska gå på ett Reston-Insta-Meet.
Många duktiga Reston-instagrammare ska ses uppe vid Lake Anne på söndag vid klockan 13.
Av dessa, tror vi är runt 12 personer, känner jag bara en enda. Tror dock jag följer samtliga (på instagram) som är inbjudna till detta event.
Det ska bli spännande och roligt.
Somliga av dessa instagrammare är extremt duktiga fotografer, så det ska verkligen bli roligt att träffa dem IRL. Åtminstone en av dem är proffsfotograf, ska se till att hålla mig nära honom och få lite tips, hehe.
Vi ska börja med att fika och presentera oss, sedan ska vi fotografera.
Tror att jag ska ta med både Canon, och iPhone (givetvis). Det är ju via iPhone jag plåtar nio av tio bilder på mitt konto.
Det ska bli 19 grader varmt då, enligt min app.



Från en av mina promenader i veckan.  Detta är Lake Thoreau.  Gillar de här radhusen.






Affärerna har börjat sälja knoppande påskliljor igen. Jag älskar dem!
Just hur man köper dem då de ser ut som sparrisar, sätter dem i vatten och så slår de ut.
Vackra!
Påskliljor gör mig glad.
Tulpaner också.


Ni kanske har märkt att jag slutat blogga på måndagar, och så kommer det att bli tillsvidare också.
Jag känner att jag vill trappa ner till fyra dagar i veckan här på min blogg.
Kanske börjar jag blogga på måndagarna igen någon gång? Men ett tag till kommer det att bli bloggfria måndagar för mig framöver.
Det är ganska skönt att ha söndagen fri, att inte komponera bild och textinlägg då.


Canon-foto från V-dagen!

Önskar er alla en finfin helg så hörs vi på tisdag igen!

18 comments:

P i X E L I E - Erica Pettersson said...

Förstår absolut det där med tråkigt fotoväder. Här är det samma sak...
Tycker dock du fått till fina bilder ändå :-D

Vad roligt det låter med instameet :-D
Kul att få träffa likasinnade fotointresserade och instagrammare!
Speciellt om man, som jag, är omgiven av människor som typ alltid ifrågasätter sociala medier, speciellt instagram och bloggar... "Vad är vitsen med att lägga ut saker där?" typ. Till och med angående bloggar, även om bloggvärlden funnits i över 10 år nu...
Jag älskar min stad, men just det här med sociala medier är en av anledningarna till att jag skulle vilja flytta någon annanstans.
Här uppe tar det tyvärr lång tid för saker att slå igenom. "Nymodigheter"/sådant som stör "hur det aaaalltid varit" är oftast inte särskilt välkomna här :-(
Så att hitta likasinnade här är ganska svårt, men någon dag hade det varit roligt att hitta något sådant meet även här i Sverige :-)
Hoppas du får det kul på söndag i alla fall :-D

Ja, har märkt av att det blivit mer fyradagarsveckor här på bloggen.
Och du ska absolut göra det som känns bäst för dig!
Du är så BRA på att komma på bra och intressanta inlägg varje dag (DET är jag så imponerad av!) så är det någon som förtjänar en extra ledig dag i veckan så är det du!
Skönt med lite längre helg :-)

Ha en toppenhelg! Vi ses på tisdag :-D
MVH /Erica

Äventyret framtiden said...

Ni har ungefär likadan vinter som vi har. Ingen vinter med andra ord.
Vackra bilder i vilket fall som helst.
Jag förstår dig väl med nedtrappningen. Bloggandet tar tid och i all synnerhet om man vill bjuda till på bästa sätt, vilket du alltid har gjort. Nu kan du ägna dig åt dig själv och åt familjen mera helhjärtat under söndagar. Klokt beslut.
Önskar också dig en fin helg!

Musikanta said...

Vackra bilder från din promenad - man ser så mycket mer när träden är kala. Låter helt fantastiskt med 19 grader varmt - här klappar man händer när termometern visar två grader plus.
Jag har aldrig känt något behöv av att behöva blogga varje dag. Tvärtom, om jag tycker att jag fått till något bra inlägg låter jag det stå kvar några dagar. Att kommentera bloggare som skriver varje dag är både tidskrävande och ganska jobbigt. För det mesta händer det ju inte så mycket en dag till en annan. Det är synd att det inte finns någon gillaknapp som på FB. Då kunde man ju i alla fall tala om att man läst inlägget.
Kram från Ingrid

Monica said...

Låter kul med er träff! Hoppas det blir riktigt roligt och önskar dig i övrigt en fin helg! Ha det så fint Annika!

Annika said...

Erica:
SÅ trist fotoväder nu. NOLL och ingen inspo.
Bara beige, brunt, grått och blekt i naturen. TRÅKIGT!!
TACK, roligt att du gillar de bilder jag har tagit iaf :-)

Ja, det där insta-meet ska bli roligt, och lite läskigt. Som alltid.
Man följer ju många, och ser att de bor i Reston. Då blir jag nyfiken på dem.
Jasså? Trist det där att bli ifrågasatt om sociala medier. Det är ju roligt när det hålls på rätt plan. Roligast är det ju med bloggar, men insta kommer som god tvåa.
Då är det ännu modigare att du har din YT-kanal tycker jag. Heja!!!
TACK Erica, ja jag trappar ner nu ett tag framöver.
Precis, eftersom jag lägger rätt mkt krut på det jag skriver är det lite skönt att ta söndagen fri.
Vem vet? Jag återkommer kanske på måndagarna framöver igen!
TACK för snälla ord!!
Trevlig helg!!

Annika said...

KARIN!!!
Du är tillbaka!!!
Vet ju att du varit ute och rest, men det är så kul att se dig här igen!
Välkommen tillbaka.
Du har ju också dragit ner, och ibland behövs ju det.
OCH tack för dina fina, fina ord. Ja, jag lägger ner mkt tid på bloggen, och texterna, så det är ganska skönt att ha söndagen helt ledig. jag skriver ju alltid mina inlägg lite i förtid och lägger ut enligt schema.
Tusen tack för snäll kommentar och varmt välkommen tillbaka!!!!

Annika said...

Ingrid:
Tusen tack, det var snällt sagt.
ja, kala träd är ju vackra. Det tycker jag.
Ja, vi har haft en jättekonstig vinter.
Ett tag bloggade jag varje dag.
Sen tog jag helgerna ledigt, och nu tar jag en dag till.
Skriver ju inte direkt om det som händer varje dag, utan kör ju lite annat, som du vet.
Men, jag vill gärna ha flow och rutin. Det blir bäst så för mig.
Jomen, Ingrid, det finns GILLA-knappar på Blogger. Leta upp dem!!
Inget jag känner att jag behöver, men det finns!!
Kramar och trevlig helg!!

Annika said...

Monica:
Tack, det ska bli kul!
Trevlig helg!!

Anonymous said...

Verkligen grå-väder hos dig... hoppas helgen bjuder på lite sol!
Den där träffen låter ju kul!
Tack för fina ord hos mig, vi är som stolta tuppar här hemma och J är glad på sitt sätt. Inte dåligt gjort och nu får han lön och betalad studier i ett år i taget! Känner jag min lille son rätt flyttar han inte tillbaka till Sverige men det får framtiden utvisa. I US är det så att har man jobbat tio år på Univ (behöver inte vara samma) så har man tydligen livslång anställning.
Fin helg till dig!

eastcoastmom said...

En Instaträff låter kul! Du har ett jättebra öga för bilder, du är som ett proffs.
Det är många bloggare som lagt av helt, jag som hällt på i... 20 år! kan liksom inte sluta, även om det inte blir långa inlägg.

Annika said...

Brysselkakan:
Ja, det tycker jag. Ofta klarnar det på em, men då har ju gått med min pw redan.
Så trist.
SKA bli kul med det där insta-mötet. Ser fram emot det.
Ja, så roligt för er alla med detta. SÅ nyfiken på var det kommer att bli sedan! Spännande. WOW, coolt, visste INTE det om unis här. Som sagt, det ska bli galet kul att se var det blir sen.
Trevlig helg!!

Annika said...

AM:
TACK, det var då verkligen SNÄLLT sagt!! Känner så lite fotoinspo nu när vädret är sååååå trist, och färgerna så tråkiga.
Ja, många har slutat blogga. Tänker inte jag göra, det är för kul för det. Men det är ganska skönt att trappa ner.
Ha en finfin helg!!

Steel City Anna said...

Later kul att traffa andra fotografer! Kanns som ett kul satt att fa nya vanner pa. Visst ar det trist fotovader just nu. Men man far anstranga sej lite mer da att hitta det lilla extra :) en kul utmaning egentligen.

Annika said...

Anna;
Ja, lite kul det här med instagram. Många är ju väldigt duktiga där, så det ska bli kul att träffa dem IRL.
SÅ trist fotoväder alltså. Oj oj...
Ja, nu får man anstränga sig verkligen.

Channal said...

Hej fina Annika! Kul med en Insta-date. Få träffa andra duktiga fotografer. Kul idé! Tycker om dina bilder... de ropar... snart är det vår. En bukett påskliljor på bordet skulle inte vara helt fel. Själv går jag på sportlov och åker ner till Spanien och +20 grader!

KRAM xo xo och TIGF! Anna

Annika said...

Anna:
Hej fina Anna!!
Ja, jättekul med ett stort instamöte!!
Tack, haha...ja bilderna har nog varit vårliga på sista tiden. Vi har så knäpp vinter.
Då får vi nästan likadana temps då i nästa vecka, du i Spanien och jag här.
Kramar och trevlig resa!!!

Miss Marie said...

Vad roligt med insta meet, särskilt med såna du inte känner innan!

Annika said...

Marie:
Det var jättekul!!!! Skriver lite om det imorrn!!