Tuesday, February 07, 2017

The weekend there was. And, I would like to know YOUR guilty pleasure!

Good morning Tuesday!


So, the weekend is over.
It was a good one, as it usually is.
Good food.  Good activities.  Good rest.
I made Ina Garten’s Coq au Vin on Friday and it was so incredibly tasty.
As usual, I forgot to photograph it.
I have got to get WAY better when it comes to photographing the food I am making.


Saturday was beautiful, and cold.
Peter and I took a long walk along Lake Thoreau and we also trekked into the woods.  We had breakfast at Starbuck's as well.  It felt so great being out in the 20 degree weather, around -6 on the centigrade scale.


Peter in the woods.  I like all our hardwood trees,  they make for great photo ops.

Clear, blue and cold!

It is rare that we go out to dinner these days. I prefer eating at home. Better food, cheaper and a lot cozier.
But, Peter felt like going out to a restaurant on Saturday night.
So, we did. It was good, and the food was tasty.
But, you know, I still think eating at home makes a lot more sense (I am becoming old and comfortable.  I do hear myself).



And these two pics are from yesterday.  A totally "kick-ass-lovely-splendid" morning ...



Sunday Peter went to see the Oscar nominated movie, Arrival. He liked it. I did not feel like coming along.
Sci-fi is really not my cup of tea.
I was watching Counting On on TLC GO on my Apple TV för hours.
OMG, that show is TRULY my guilty pleasure. NOW, I have outed myself to you all.
The Duggar family FASCINATES me in so many ways.
They live a life so different from my own life. Their values are not my values. At all.
But, I find them so mesmerizing.
You know, how can you even  have 19 children?  The spin-off series Counting On is following the older Duggar kids in their daily life.
Some are married now with kids on their own.
Some of them are in so called courtships.
It is a perfect escape for me watching them. I have to have these kind of escapes, away from the crazy, dark and depressing times we’re  in the US are experiencing now.

WHAT is your guilty pleasure on TV? Come on, spill the beans!!
A guilty pleasure is something you are a little bit (or a lot)  EMBARRASSED to confess.


And, then there was Super Bowl on Sunday.
We got invited to Susanna’s and Marc’s place. As always. A true tradition.
Thanks Susanna and Marc. It was great, as usual.


Susanna's Facebook picture.

I really do not care about American Football. But I do like everything surronding the Super Bowl; the excitement, the parties and the festivities. And, yes, of course the food!!
I made a super good queso with ground sausage. SO good.
The hosting couple treaded us to wonderful chili.
The outcome of the game came as a shocker. Boston won. Pretty Boy Brady is the best football player of all times in the US.
Oh well.


Have a great Tuesday, you all!


And, do NOT forget to tell ME about YOUR TV-guilty pleasure.  Looking forward to see a few good confessions amongst you commentators today!  

;-)


And, dudes ...  Yesterday was like spring here in my neck of the woods.  I sat outside with my morning coffee (after my PW).  It was SOOOO warm in front of my house.

25 comments:

Lisa said...

TLC överhuvudtaget är väl mitt guilty pleasure. Men framför allt Sister Wives. Det fascinerar mig hur någon orkar ha fyra familjer, hur kvinnorna (för det mesta) är vänner och samarbetar.

Anonymous said...

Jag tycker TLC och Sister Wives precis som Lisa. Haha, kan inte slita mig ifrån tv'n då...
Kram Anna N

Steel City Anna said...

TLC ar val ett enda langt guilty pleasure? :) jag alskar My big fat fabulous life t ex :) och sa alskar jag serierna om the Amish.

Ser harligt ut i solen hos dej!

Anne-Marie said...

Jag gillar husen i dina omgivningar - ser trevliga ut tycker jag.
Och visst är det fint med barn och ungdomar som är artiga och hejar och pratar litet. Så stor skillnad det är gentemot Sverige. Läste idag en artikel i Expressen (var en länk från någon annan sida) om en skola i Malmö som har taggtråd och säkerhetsvakter. Herregud vad har hänt i Sverige?
Jag har faktiskt nästan slutat att titta på TV av någon anledning. Tycker inte att det finns något att titta på. Har ingen Apple TV som du har. Så det blir nog ingen “spilling of the beans" för min del. ;)
Ja SB är ett jippo. Har aldrig kommit in i “grejen" kring detta evenemang så förstår inte riktigt upphetsningen men för amrisarna är det ju en jättegrej.
Kramar!!

Annika said...

Lisa:
Precis, hela TLC är nog ett enda stort guilty pleasure. Sant.
Sister wives, ja. Snacka om märkligt.
Hur orkar de leva så?

Annika said...

Anna:
Visst är det så, man kan inte slita sig då man väl börjat.
TLC är verkligen ett enda stort guilty pleasure.
Kram!

Annika said...

Anna:
Det är ju det det är.
OCH man skulle kunna beta av serie efter serie där.
Det går inte att sluta.
De et vad de gör där, haha!!
Det var jättehärligt igår allting.
Idag är det grått. Igen.

Annika said...

AM:
Tack, ja det finns verkligen trevliga hus här.
Och ganska olika varandra också.
Ja, jag gillar verkligen det allmänt trevliga här. Så fint.
Låter verkligen deppro med Malmö. Är det så illa?
Men vi hra ju poliser på varenda HS och MS, alltid. Alltid en polis på skolan.
DET tyckte jag var konstigt i början. Tror det började efter 9/11.
Gillar verkligen apple tv, det är via den vi ser det mesta.
SB är gigantiskt. Tycker det är kul, men själva matchen struntar jag i.
Kramar!

Christina said...

Visst är det skönt att äta hemma! Jag har nog också blivit gammal och bekväm. Jag går gärna ut och äter men då en vardag när vi jobbat hela dagen bägge två. Gärna då direkt efter jobbet på en Happy Hour! I lands problem! Och guilty pleasure på tv... tala inte om det för någon men jag tittar på House wives programmen.... inte alla, en del är för tokiga! Men några av dem är fascinerande och underhållande, en värld så fjärran från min. Men visst är det lite skämmigt! ☺️😂😂😂😂
Ha en fin dag, nu ska den här house wiven åka till jobbet!
Kram på dig! 😘

Annika said...

Christina:
VISST är det.
Det är bäst och mysigast :-)
Bekvämt är det skönt att vara.
Gillar också HH!! OCH sen gillar jag appetizers rätt skarpt så det passar ju bra på en HH.
House Wives, hahah. DET är ett gulity pleasure!! Verkligen.
Det är också ett sånt program man inte kan sluta glo på om man börjar.
Hoppas du har en bra dag på jobbet. Den här house wifen ska städa lite, fniss. WAAAY glammigt!!
Stora kramar!!

Anonymous said...

Vi äter oftast hemma också. Eller hämtar mat och äter den hemma. Fast nu bor vi i en mindre stad och utbudet är inte så himla stort eller varierande så det bidrar ju.
Mitt guilty pleasure? Nä, har inga sådana TV-serier. Men när det kommer till Cola och OLW ostringar... där har du mitt guilty pleasure och tyvärr betydligt sämre för figuren än TV-serier...
Såg på ditt Insta att snödropparna tittar fram hos dig! Har några som kikat upp här med men de frös väl ihjäl inatt när vi vaknade till -8 i morse...

Annika said...

Brysselkakan:
För det är ju skönast :-)
Ja, jag tycker ofta ni äter god mat. MUMS!!!
Cola och OLW ostbågar...OMG, nu blev jag galet sugen på det!! MUMS!!
Ja, jag såg snödroppar imorse på min PW. Helt otroligt.
Här ska vi få 21 grader varmt idag. jag vet, knäppt.
Ni har kallt igen, hoppas de små snödropparna klarade sig.

Keith said...

Truly excellent meal!! Do get spoiled having nice meals at home. When used to that, sometimes eating out is a let down... I don't have a guilty pleasure in reality TV, but shows in general, probably sci-fi. With aliens 👽👾

Keith said...

Truly excellent meal!! Do get spoiled having nice meals at home. When used to that, sometimes eating out is a let down... I don't have a guilty pleasure in reality TV, but shows in general, probably sci-fi. With aliens 👽👾

Annika said...

Keith:
Thank you!!!
Yes, usually food is so much better at home. Depending on the cook, of course.
But, if you know a thing or two about cooking it is usually better at home.
I usually say, if you can read you can cook.

eastcoastmom said...

jag tycker precis som du att man oftast äter lika bra eller bättre hemma! Och pengarna!
TV... jag tittar också på Counting On men inte varje vecka. Är fascinerad men samtidigt lite skeptisk, ingen är så perfekt som de vill framställa sig. Och det har vi ju sett att det finns rejäla sprickor i fasaden i den familjen... Sister Wives, oh boy dont get me started! Är lite småintresserad men det är lite mycket skämskudde där.
Den enda serie på amerikansk tv jag verkligen ser varje avsnitt av är Fixer Upper.

Monica said...

Så otroligt vackert med den blå himlen! Åh vad härligt det ser ut också med en fika i solen, såååå hygge:-). Tittar väldigt lite på TV och glömmer helt att jag ska följa något så det blir då och då på datorn istället. Familjerna nu ute i världen på Grönland bl a och Gatans kör och Lars Lerin. Tror jag tycker mest om Gatans kör, det berör så väldigt och Rickard Söderberg är otrolig med människor, inget jag tänkt på så intressant att se.
Och gillar att äta hemma med i lugn och ro och att duka fint. Men just nu känner jag för att gå ut och äta nåt gott, ska hitta något trevligt tänkte vi efter all städning så det ska bli snart hoppas jag:-)
Ha det fint Annika och hoppas solen kommer fram igen. Här har det blivit lite kallare och sol idag, ljuset glömmer man nästan när det är så grått dag efter dag.

Channal said...

Vilket soligt väder ni har! Lovely! Älskar BLÅ himmel. Här har det varit grått.

Vill inte missa Mästerkocken på onsdagar, "På spåret" och Skavlan på fredagar, Mello som har börjat nu på lördagarna och "Så ska det låta" på söndagen. Annars är det inget speciellt just nu. Gillar annars "Så mycket bättre", "Stjärnorna på slottet" och Idol. Är en nörd av brittiska TV-serier.

KRAMAR Anna

Miss Marie said...

Fixer Upper är min escape from the reality, älskar det! Håller med om The Duggers, hur kan man fixa 19 barn?! GAlet!

Annika said...

AM:
Visst är det så. Godast mat äter man verkligen hemma.
ABSOLUT skeptisk till Counting On. Precis, inga är så perfekta. Det är som om det är hjärntvättade, och det är de ju också från uppväxten. SÅ himla underlig uppväxt som de alla har haft.
Men det är fascinerande att se dem.
Ja, jösses, nog har det spruckit i fasaderna där alltid.
Fixer Upper är bra, men det är för bra för att vara guilty pleasure. LOVE it!!!

Annika said...

Monica;
Eller HUR!!
SÅ hygge!
Så härligt med det vädret och den himlen. Underbart!!
Ja, det finns många bra program att se, men inga av de du listat är skämmiga, så de räknas inte, hihi!!!
Gillar verkligen Richard S!!
Helt rätt att gå ut och äta ibland, det gör vi med. Jag får ju inte bli för bekväm, fniss.
Ha det så himla BRA!!

Annika said...

Channal:
Ja, det var SÅÅÅÅ vackert i helgen, och igår. Ljuvligt!!
Fast inga av de där serierna du listar är skämmiga. Absolut inte. Ja mellon kanske, fast ändå inte.
Älskar bra tv! OCH skämmig tv också, hihi!!
Kramar!

Annika said...

Marie:
Fixer upper är skitbra. Vet inte om det är skäms på den, men en guilty pleasure är det. GILLAR!!
Duggats är skumma...hur ända in i ...detta med 19 barn.
OCH sen deras barn sen...
GAAHH!!

Anonymous said...

Men självklart vann Patriots!! Även om det såg mörkt ut större delen av matchen. Jag har varit på segerparaden idag, tror att det var fler än på Women's March, trots snöstorm. Brady är en pretty boy på nära håll med! :)

Annika said...

Karin:
Men visst gjorde det det. Helt otroligt.
Såg på insta att du var på paraden. Roligt.
Ja, Brady ÄR en Pretty Boy!!