Thursday, June 27, 2024

Det långa blogguppehållet tar sin början ...




Hej kära vänner!


Idag skriver jag mitt sista inlägg innan mitt långa sommaruppehåll. 
PÅ söndag åker Peter och jag med SAS till Stockholm, via Köpenhamn. I Stockholm har vi sedan några timmar på oss innan vi ska åka till Värtahamnen och ta Silja Line till Helsingfors.
På tisdag, då vi anlänt till Helsingfors, tar vi tåget till Seinäjoki. Där kommer min moster och hennes man att hämta oss. Sedan bär det av till Närpes där hyrbilen ska hämtas. OCH sen ner till stugan vid sundet. Yes, så ser det ut.


 



Jag känner mig lite stressad nu dessa dagar innan avresan.
 
Jag har mycket att tänka på och att göra. Som sagt, det här bli mitt sista inlägg innan sommaren.


Som alltid, den som vill kan följa mig via Instagram. Jag kommer att lägga ut reels, och bilder, där . Mitt privata resekonto hittas på @nesw_travels
Mitt öppna konto, @skandigirl kommer att vara i farten också, men mitt privata konto är mer personligt.
Facebook nyttjar jag inte längre, så där blir inget skrivet (jag finns där, men jag lägger aldrig ut något längre). 


Under tiden jag är borta kommer det att ske förändringar i design och utseende här på min blogg. Det är min kära bloggvän Anna i Portugal som ska leka med utforming och design medan jag är borta. YIHHA, så kul!! Uppskattar det enormt.
Jag är ju själv helt tappad bakom en vagn då det kommer till det här med design på bloggar och dylikt.


Jag säger som jag brukar, STAY classy while I am away!!!


GLAD SOMMAR OCH VI SES HÄR IGEN FÖRSTA VECKAN I SEPTEMBER!!!



16 comments:

Yvonne said...

Så nu är tiden inne för att åka mot Finland/Sverige, härligt för er. Hoppas ni får en underbar sommar i skäret i de tusen sjöarnas land. Så otroligt vackert det verkar vara där ni håller till, en riktig dröm.

Kommer bli jättetomt utan dig blogg, men Insta följer jag så klart och hoppas på många vackra bilder.

Stor kram och ha det underbart på ditt sommarlov med alla dina nära och kära.

Cari said...

Önskar dig och din familj en fin sommar. Hoppas ni får många soliga dagar.
Ser fram emot dina fina foton på Insta och sen att läsa bloggen i höst.

Sara i Barcelona said...

Ha det underbart! Vi ses på IG ;) Stor kram!!

Anna i Portugal said...

Tack för länkningen, det ska bli kul att leka runt och se vad Blogger erbjuder för designjusteringar. Hoppas du får ett par sköna månader i Sverige, jag kommer så klart sakna dina inlägg, men att längta är inte farligt :) Kram

Mamma C said...

Ha nu en superskön och fin semester i Finland.
Och jag kommer att följa dig på insta 😊.
Kram Carin

Hannas krypin said...

Önskar dig en fin sommar!

Äventyret framtiden said...

Bara njuuuuut och ha det skönt! Snart har tiden gått och du är hemma igen.
Varma kramar!

Elisabeth said...

Kul med ny design på bloggen! Ha det så jättebra i Finland/Sverige, och så ses vi på Instagram. :-) (För tillfället verkar mitt flöde dock vara på dåligt humör - jag ser inte några nya inlägg där, men det löser sig förhoppningsvis.)

Anonymous said...

Vad härligt, Annika. Kul att du har Peter med dig den första tiden. Förstår att det är mycket att förbereda. Ha en fantastisk semester i Finland/Sverige. Njuuuuut av havet och skäret och allt sommaren har att erbjuda…ser fram emot bildbomber i september. Spännande med ny design också.
Be safe!
Kram, Lisa

Anonymous said...

Ha en skön semester !
/Vendela

bettan said...

Välkommen "österpå."
Önskar er en lugn och behaglig resa.

Jag hade varit rejält stressad och "resfebrig" om jag skulle ut på långresa. Men du är rutinerad efter alla dessa år.
Fint du håller igång Ig.

Idag +31°C i min stad.

KRAMAR!!

Eva i Dalarna said...

Jag var i Finland på road trip förra veckan med dotter och barnbarn. Vi avslutade med att besöka Vasa och ta färjan över till Umeå. Vasa är inte sååå långt från Närpes väl? Tänkte på dig då faktiskt.
Nu önskar jag dig en fin vistelse där uppe och sen blir det väl Sverige antar jag. Må så gott!

Dr Jo said...

Har haft så mycket den sista tiden så har inte hunnit med att kommentera. Men hoppas du har en toppen semester/blogguppehåll. Så ses vi på instagram!!!
Kramar Johanna

BP said...

Då återstår bara för mig att önska dig en härlig semester på den här sidan av jorden. Önskar er härliga dagar i Finland och i Sverige och hoppas att även Peter kommer njuta och ha "ledigt på riktigt" i många dagar.
Ska bli kul att se vad Anna gör med din blogg...

Ha en underbar sommar åsså ses vi i september:-)

Annika said...

Tack kära alla ni om skrivit ovan!
Ledsen att jag inte kan svara på varje meddelande just nu. Det är en del på agendan, och har så varit.
Men tack för alla tillrop!!
Ja superspännande med Anna och hennes fix. Bli inte förvånade om bloggen kanske stängs ett tag, men den kommer ju tillbaka!!
DET ska bli så roligt.

Tack alla fina!!
Stora kramar till er och en underbar sommar önskas!!!

Jossu said...

Så perfekt att en Iittala-mugg får pryda inlägget. Ha det så härligt i Finland och ta massa bilder. Själv hoppas jag kunna åka dit nästa år för att träffa släkten, basta och äta massa Omar-kolor.