Tuesday, August 22, 2017

Tillbaka i bloggvärlden igen!




Godmorgon och HEJ PÅ ER ALLA igen!



Karolina och jag på Dulles Airport den 6 juli!  Time to leave for Scandinavia.



Frulle på Arlanda.  Vi hade över 6 timmar att slå ihjäl på Arlanda.  Jag lovar, tiden blev seg innan vi hoppade på planet mot Vasa.  Nu har vi förstått att man kan hyra rum per timme på Clarion Hotell på Arlanda, om vi vetat det hade vi gjort det.  Vi var SÅ trötta.


Men desto ljuvligare att komma fram till Sundet!!!  ÅÅÅ!!!

Nu är jag tillbaka i USA igen, tillbaka i Reston.
Efter nästan 7 veckor vid sommarstugan vid Ledörsundet i Närpes är jag nu tillbaka i bloglandia igen.
Hur det känns?
Helt OK faktiskt.
Min bubbla, mitt Ingenmansland och min “jetlag if the heart” har varit ganska lindriga den här gången. DET är skönt.
Den fysiska jetlagen är halvjobbig ännu.
JAG hatar att resa i västerled. Faktiskt tycker jag jetlag på det här hållet är tuffare än när man kommer till Europa.
Många menar att det är tvärtom, att det är värre när man förlorar 5-7 timmar (mot Europa) än när man får dem tillbaka (mot USA). Nej, för egen del är det INTE så.
Fy tusan vad jag hatar att vakna i svinottan och vara både pigg och trött på samma gång, men inte så trött så att en kan somna om, gaaah.
Jag menar, jag vaknar ju NOG tidigt ändå i vanliga fall, och således blir det en ren plåga att vakna vid 2:30 och då inte lyckas somna om.
Nej, melatoninpiller gör varken bu eller bä för mig, så jag tar inte sådana tabletter längre.
Men, som sagt, en jetlag ger med sig. Det är bara att digga läget.



För att inte somna för tidigt första kvällen tog jag och min bror Gunnar en liten tur med båten.  Precis, det är vårt ställe ni ser på bilden!




HUR har jag haft det då?
Jamen  bara SÅÅÅ, SÅÅÅ bra!
Älskade sommar!
Det blev bara sommarstugan i sundet denna gång. I början av augusti bestämde jag mig för att skippa Stockholm och bara vara vid stugan.
Jag är så glad att jag tog det beslutet. Visst, det känns UNDERLIGT att inte ha satt min fot i Stockholm ALLS. Men, stan står kvar tills nästa gång jag kommer tillbaka.
Det är förstås tråkigt att INTE ha träffat kära kompisar som bor där.
Men, skäristigan “vann” den här gången.
Det är så mysigt att tillbringa tid med mina fina föräldrar, och att även kunna hjälpa till med ditt och datt.



Min fiskeälskande bror Gunnar passade på att kasta lite medan vi var ute, och så drog han upp en gädda på andra kastet.  YAY!  Catch and release, tho!!


Ledörsundet en vacker sommarkväll!


Spegel!!


Mina fina föräldrar är galna i komplicerade korsord.  Här fyller de DNs söndagskryss.  Och ja, min mamma hade en bruten hand.  Nu är gipset borta och handen blir starkare för varje dag..

Vädret då?
Nämen dåligt, det måste jag nog säga.
DÅLIGT!
SÅ kallt, och framförallt SÅ blåsigt!
Varje dag har det blåst, i princip. Ofta en hård sydvästlig vind, eller så har en hård nordvästlig blåst plågat oss.
Nonstop.
Men, visst, en och annan spegelblank kväll har det blivit.
Temperaturen har varit sval, mesta tiden runt 16-17 grader. Men givetvis har det ju känts kyligare i och med  den pinande vinden.
Fast, vet ni en sak, vädret stressar mig inte. Jag struntar i om det är “en dålig sommar”, jag får min värme i kvadrat här i DC istället.
Här kan vi ju räkna med sommartemperaturer i sådär två månader till.



Underbar bryggkväll för Gunnar och min svåger Håkan.


OCH bada!!?  Det fanns inte på kartan för mig!  Dels har jag min arm som inte får blötas, och dels var det så jädra kallt i vattnet.  Men, min svägerska Kinn låg i titt som tätt, jag tror att hon badade flera gånger varje dag, oavsett väder!


Kinn, Ebba, Sara, Karolina och jag!!

Jag ser tillbaka på min resa till sommarstugan med allra största värme och tacksamhet.
Det stället är nummer 1 i världen för mig.
SÅ glad att det finns i mitt liv. En plats som betyder allt. Jag har träffat alla mina syskon, svåger,  svägerskor och syskonbarn. Alltid lika kul, och roligt.
Jag ska berätta mer framöver, och visa fler bilder.



Bubbel på soldäcket vid stranden!  Kinn, Karolina, Lisa (svägerska) och jag!  Observera min fleecejacka!!  INTE varmt trots solen!




Mina bröder Staffan och Gunnar.  Twins? Javisst!


Gunnars och Kinns hund Skrållan håller koll, Skråll-Kontroll.

OCH, jag hoppas att ni ALLA har haft en fin sommar vad ni än har gjort!



Min moster har sitt sommarhus i inloppet av Sundet.  Här är hennes utsikt.  Icke dålig!!


Min mosters sommarstuga.





Solnedgång över Ledörsundet!


Det känns roligt att vara tillbaka i bloggvärlden igen.
Roligt att börja skriva igen.
Det kan hända att jag ändrar om lite i mitt “bloggschema” framöver, men tiden får avgöra det. Nu ska jag känna mig för …

Välkomna tillbaka hit, alla kära ni!!

42 comments:

Anonymous said...

Hej!
Roligt att du är tillbaka i bloggvärlden.
Hoppas din arm har blivit bättre.
Träffade din mamma o pappa på Khallen en dag
så ja sa nog då jag såg hon hade gips på armen.
Men syöia du i gips o Annika med sin arm.
Men ni ser ut att ha en fantastisk sommar med din familj fastän vädret inte vist sig från sin bästa sida
Ha en bra dag.
Kram Margaretha

L said...

Härligt att läsa Annika. Ser ut som att du haft en underbar sommar, och jag instämmer med det du säger om vädret, kallt javisst men det kan vara skönt ändå. Personligen har jag hellre för kallt än för varmt, se bara på Medelhavet!
Nå, det blir roligt att få läsa dina fina inlägg igen. Har varit dålig på att kommentera sista tiden. Bättring utlovas. Själv har jag varit två veckor i NYC och Stonington, och det var den bästa semestern på urlänge. Två veckor kändes som fyra. Total bortkoppling av vardagen. Bäst!
Ha det bra!
/Lisa

Steel City Anna said...

Kul att ha dej tillbaka igen! Och så skönt att allt gått bra med de långa resorna. Solen och värmen har du fångat på bilderna iallafall, skulle inte ha anat kylan om du inte sagt något. Vi har haft en kall och regnig sommar här i England. Mitt uppe i en husförsäljning och skiljsmässa med mycket praktiskt att stå i. En annorlunda sommar för mej minst sagt. Men många roliga och spännande planer för framtiden. Kram!

Anonymous said...

Kul att återigen få läsa dina inlägg, du skriver så bra och fotar så bra så det är ett nöje att få följa dig.

Semestern i Finland verkar ju ha varit toppen även om inte vädret varit det. Det viktiga är ju att få umgås och vara med sina nära och kära och värme verkar du ju få en lång tid framöver hemma i USA.

Ha en fin tisdag

Yvonne i Åkersberga

Unknown said...

Så roligt att du är tillbaka i cybervärlden! Ser fram emot att läsa mer och titta på vackra bilder i din blogg. Du och din familj tycks ha haft samma sommarväder som resten av Skandinavien. Men jag säger som många andra, att det är bättre med lite kyla och regn än 40 graders värme och mer i södra Europa - hur står man ut? Det verkar som åtminstone LA har haft det väldigt hett, också, med flera stora skogsbränder. Hur det har sett ut i W DC har jag inte läst så mycket om.
Förstår att du haft det väldigt bra med din familj, som du väl inte träffar så ofta. Fina bilder! Vacker miljö.

Nu börjar vardagen för dig och så många andra. Kanske skönt att vara tillbaka i sina rutiner igen.
Du och övrig familj tycks ha otur med skador på händer och armar - hoppas din arm har läkt bra under tiden du varit bortrest.

Kram

Anonymous said...

Välkommen tillbaka!
Ser att du haft en bra sommar och dåligt väder är väl vad man gör det till!
Skrattade lite åt att man på Arlanda kan hyra rum per timme, just sånt förknippar man ju med en lite annan verksamhet!

bettan said...

Så roligt du är tillbaka! Du är så välkommen.
Underbara bilder bjuder du på och det är så skönt att du inte klagar på vädret. Det är ju som det är och jag blir så oerhört trött på att lyssna på klagande och gnäll. Man kan ju ändå njuta vilket bl a du är ett bevis på.
Nu har vi en fin september framför oss, hoppas jag.
KRAM!!

Nettan said...

Så kul att du är tillbaka, och så fina bilder! Härlig långresa, nästan två månader på en av dina favoritplatser, ljuvligt!
Hoppas nu att ni får vackra fina dag innan hösten tar vid!

Kramar
Nettan

Annika said...

Margaretha:
TACK!
Kul att du tycker det!
Roligt att vara tillbaka också!
JAPP, mamms högra arm i gips, och min vänstra arm omlindad. Min svåger Håkan fick också en inflammation i sin hand, så även han var omlindad ett tag. Otroligt, haha!!
Min arm är OK, men måste skyddas.
Det tar tid detta.
Vädret har varit trist, det tycker jag nog. Men, det kvittar.
Tror ni får en fin höst!
Kramar!!!

Annika said...

Lisa:
TACK!!
Ja, vädret verkar ha varit uselt överallt i norden i sommar. Tråkigt.
Tycker synd om alla som vill ha en vacker, solig och varm sommar, och sen blir det noll och inget av det. Tungt.
Som jag säger, jag får ju mitt här så pass att jag hinner lessna på det.
MEN jag tror ni får en fin höst, det brukar ju vara så numera.
Men visst, i valet mellan för kallt och för varmt tar jag LÄTT för kallt, inget snack om den saken.
Här klarar jag ju mig enbart tack vare AC.
Vad härligt med era resor, såg ju det på instagram.
Roligt.
Ja, du får gärna kommentera mera om du vill, hihi. Men jag har ju haft ett lååååångt uppehåll, men nu ska jag väl känna mig för hur det ska se ut i framtiden här på bloggen.
TACK för fina och vänliga ord.
Ha det underbart!!

Humlan said...

Roligt att du är tillbaka i bloggvärlden!
Och vilka härliga bilder, min längtan till Österbotten går i topp, ljuset, naturen, den steniga skärgården ... jag känner nästan dofterna och hör ljuden när jag ser dina bilder.
Även om det nog var väl kallt så var det väl bra för dig och din arm, det blev väl inte lika varm och obekvämt med ditt armskydd i det vädret som ni har haft? Vi har väl inte haft speciellt bra väder här heller, men jag har njutit av sommaren ändå.
Hoppas nu att du får ordning på dygnsrytmen och kan njuta av att vara hemma igen!

Kramar!

Annika said...

Anna:
TACK!!
Så kul att du tycker det.
Jadå, sol har det nog varit titt som tätt, men så jädra kallt och ffa blåsigt.
Hua.
Men helt OK ändå, givetvis!!
Anna, ska du skinas!!??
Nej, vad ledsamt. OJ oj så mkt det händer en sommar man inte är uppdaterad alls.
Ett annat par i min omedelbara närhet ska också gå skilda vägar och jag förlorar en nära vän.
Det är sorgligt, men livet, gissar jag.
Anna, jag kommer snart och läser.
Stor kram från mig!!

Annika said...

Yvonne:
Tusen och ett tack för dina fina ord. Känns jättefint!!
Blir glad!!
PRECIS, vädret är sekundärt. Familjen kommer först, så är det. OCH jag är så glad att jag kan ta dessa långa veckor och vara där.
TACK för att du läser, blir så himla glad!!!

Annika said...

Nilla:
ÅÅÅ tack, dina ord värmer.
Känns ännu roligare att vara tillbaka nu när du, och ni, skriver så fint.
Precis, i valet mellan galen hetta och kyla tar jag också lätt kylan.
Hetta i mängd står man bara ut med om man har AC, som här.
Californien har haft det varmt, ja.
OCH syd-Europa.
DC har nog haft sitt normala sommarväder, 30-35 grader och fuktigt till max. Regnat har det gjort som det ska sas.
Nej, jag är glad att inte vara här under högsommaren, det är mest bara jobbigt vädermässigt.
Träffar min familj en till två gånger om året, och eftersom jag stannar så länge då jag åker blir det intensivt, och det gillar jag.
Vardag igen, ja.
Ja, min famolj har minsann haft armskador, min svåger Håkan åkte på en inflammation i handen så han var också ur spel ett tag o var på akuten etc.
Vilken armsommar, haha.
Men allt ska bli bra!!
Tack för din fina kommentar!

Annika said...

Brysselkakan:
TACK!
Ingen vidare sommar vad vädret beträffar, men det är ju ändå sekundärt.
Ja, visst, haha... room per hour. Visst tänker man på annnat, hehe.
men bra att veta att man kan göra det, så smart. OM vi hade vetat om det hade vi nog gått dig och köpt 3-4 timmar ;-)

Annika said...

Bettan:
ÅH tack, gud vad roligt att läsa. Blir så glad!!
Nä, orka klaga, jag får ju mitt fina nu istället. OCH hinner tröttna på det innan det är höst på riktigt.
Familjen först (låter som en Trumpare, hahaha!!), men så är det.
Så glad att jag kan få de här tiden med dem.
Jag är sgs säker på att ni går en fin höst till mötes, det brukar vara så.
Stora kramar!!

Annika said...

Nettan:
TACK snälla gulliga DU!!!
Vad glad jag blir!!
Nog får jag vackra dagar nu, men heta och soliga. Sådant som man snabbt lessnar på. Men lite härligt är det ju givetvis också ;-)
Kramar till dig!

Annika said...

Humlan:
Stort tack!
SÅ glad jag blir!
ÅÅÅÅ, du har ju verkligen band till Österbotten så jag förstår att det känns när du ser steniga skärgårdsbilder och känd natur- Det är verkligen så underbart där alltså!!
SPOT on, Humlan, för min arm var tempen ideal. Kunde inte varit bättre.
Den lever liksom ändå sitt eget liv nu, hettar mer än den borde ibland etc. HAHA: Så vad den anbelangar var vädret topp.
Jag bryr mig inte om det heller, vädret alltså. Det är sekundärt.
Tack fulliga Humlan för din kommentar.
Stora kramar!!!

Stockholmaren said...

Annika, välkommen tillbaka.
Ditt flow, dina bilder och berättar konst är tillbaka.
Underbart.
Bästa Usa bloggen och det är nog mycket tack vare att du berättar om så mycket annat.
TACK för det.
Kul att följa dig i höst.

Keith said...

Beautiful pics of your trip! Everyone looks like they had fun! Good thing Skrallan was on watch😉🐶

Anna-Lena McGrath said...

Härligt med 7 v i Finland.
Själv har jag svårare med jetlaggen åt andra hållet. Som de flesta andra. Kanske för vi sover länge i Sverige och går och lägger oss väldigt sent. Det blir inte så stor skillnad då. Intressant att du inte gillar att åka västerled.
Vi badade inte heller på Öland i år. Ett par dagar var nog badväder, men annars var det underbart svalt.
Vi var i Stockholm i år, men jag tycker det var sådär. Mycket ohyfsade turister och vi gick på några blä restauranger. Tunnelbanan slutar dock aldrig förvåna mig. Så ren och fin.

Vi hade 10 i JFK på vägen till Sverige och det var drygt. Hade vi åkt samma flygbolag hade vi kunnat gå in och vila i Delta loungen. Man kan köpa dagspass (on line och ebay). Har inte SAS nåt sånt?
Kram Anna-Lena
Ps. min bubbla är jobbig pga värmen här. tycker såååå illa om värmen. Bör flytta till svalare stat.

P i X E L I E - Erica Pettersson said...

Åh! Vad roligt att du är tillbaka!! Välkommen tillbaka till bloggen! :-D
Förstår dig absolut att du valde att tillbringa alla veckorna där ute vid sommarstugan. Det ser så ljuvligt ut på alla dina bilder.
Ser ut som den perfekta platsen att ladda batterierna på.
Ungefär som jag kan känna om mammas och pappas stuga i Jävrebodarna här utanför Piteå (även om jag tyvärr inte är där jätteofta ;-))

Vädret ja... Precis, något sommarväder har vi ju inte direkt fått i år.
Lyckost dig som ändå hinner vara med om sommarvärme.
Personligen känner jag panik inför vintern, just på grund av den usla sommaren. Temperaturen var ju till och med ner till 8(!) grader en gång i juli!
Nåja... time to move on, får jag tänka ;-)

Det är då som sagt så KUL att du är tillbaka i bloggvärlden efter sommaruppehållet!
Hoppas du får en fin höst(termin) :-D

MVH /Erica

Annika said...

Stockholmaren:
Stort tack!
KUL att höra!
Ja, nu får vi se hur hösten blir och hur jag lägger upp det hela.
TACK för dina fina, fina ord, de värmer!!!

Annika said...

Keith:
Thanks!
I¨ll go back to English Tuesdays next week again.
Skrållan did keep track all the time :-)

Annika said...

Anna-Lena:
Hej och välkommen tillbaka!
LÄNGE sen jag såg dig här. JÄTTEKUL att ha dig tillbaka igen!
Ja, sju veckor i Österbotten!
OCH det gick snabbt.
Det var så härligt.
Ja, det är lustigt, jag lider mkt mer av jetlag på det här hållet än på det andra. Vet inte varför, men visst kan vissa nätter i norden vara en PAIN också, då man INTE kan somna pga jetlag. Denna ggn kändes det knappt som hag hade jetlag. Skönt.
Ja, vad härligt med Öland.
Träffade en tjej som bor i Florida i Närpes (uppvuxen i USA med med finska fldrar), hon älskade vädret, att gå i fleece, att elda brasor etc.
Och som sagt, mig störde det inte heller.
Sthlm, klart jag saknar att inte ha varit där, det är ju min stad, min hemstad. Men stan står kvar tills nästa ggn.
Trist med ohyfsade turister, hehe.
Åkte inte med SAS denna gång, utan med Icelandair. Hade inte ens tanke på lounger etc. Men de är pressande med lång väntan, ffa när man är trött.
Hettan ja...den är tuff.
Det är den.
Har precis varit ute och svettats. Åker till NC på torsdag fö.
TACK för att du kommenterade, och varmt välkommen tillbaka!!

Annika said...

Erica:
Tusen tack, gulliga Erica!!
Det är kul att vara tillbaka!
Precis, det kändes helt rätt att stanna kvar vid stugan hela sommaren iår. Rätt val.
Du får åka ut till dina flädrars stuga lite oftare, Erica.
Vädret stressar inte mig, men jag FÖRSTÅR ju att det känns tungt för er alla. Jag förstår det.
Men, du ska se att det blir en varm höst, jag tror det.
TACK för gulliga ord, de värmer!!
Ha det nu riktigt bra!

Ingela said...

Det värmer mig att du älskar stuglivet, det gör jag också även om vi inte bor ute på vår stuga på samma sätt som ni. Det är ju lite annorlunda när man inte har bilväg ända fram.
Många fina bilder - jag njuter av att ser dem alla (både här och på insta).
Synd att vi inte hann träffas. Hoppas på nästa sommar då i stället.
KRAM

Annika said...

Ingela:
DET gör jag!
Det är det bästa av det bästa.
Och jag valde bort Sthlm, och det känns helt OK denna gång.
Ingela, förstår verkligen att det försvårar att inte ha bilväg o vara på en ö. Ni är så beronde av väder och vin när ni ska dit.
talade just om det med ngra som har sitt hus på en ö, hur svårt det kan vara. Att de ibland inte KAN ge sig ut, trots bra båt. Om vinden ligger på ett visst sätt kan de ibland räkna med att varken komma dit alt komma därifrån.
Å andra sidan så har ni ju underbart på era öar.
Nej, denna gång blev det inga Vasa-resor alls för mig, förutom till flygplatsen ett par gånger.
Kramar i massor!!

Anonymous said...

Åh fejno jag längtar tillbaka nu! Vi skulle fått spola tillbaka tiden till första kvällen i sundet igen! Den var härlig.
Härliga bilder från skären! Ha det så bra nu i värmen. Här e vädret som det varit hela sommaren....
Kramar från G.O

Annika said...

GO:
Hej LU!!
Ja, den första kvällen var verkligen fin! OCH jag var så trött, mn det hjälpte att komma ut på sjön. En av de vackraste kvällar vi hade vädermässigt.
Här är det hett.
Inte utan att man saknar ...
Kramar i massor!!

FREEDOMtravel said...

Välkommen tillbaka! :) Älskar bilden med blommorna och sjön bakom. Och även den med bryggan!!! Kramar

Monica said...

Så roligt att du är här igen Annika! Saknat dig! Såg på insta när du skulle resa hemåt igen och förstod av någon annan där att allt gått bra och sen skrev du att resan gick så smidigt, så skönt, tänkte på dig när du skrev att ni satt på Arlanda igen och väntade för det är en så lång resa.

Härliga sommarbilder, ser så vackert ut allt och vilken skön tid du verkar haft där med alla nära och kära. Så bra ibland att fatta beslut som du gjorde, här stannar jag, skulle jag med gjort för vilken fin gädda bror din fick:-), åh minns när mamma lagade till dem med läcker fyllning och tillbehör.

Och så är det roligt att komma hem till sitt igen, en fin känsla det också och så har du alla de fina minnena och fotona med dig. Ser så vackert och friskt ut där men kanske något kallt i vattnet:-), säger jag som inte badat varken i hav eller sjö denna sommar men inget jag saknar, är ju naturen som är så vilsam att vara i, se ut över vatten, sitta på en brygga, alla färger och så den friska luften.

Ha det så fint hemma nu, allt gott!

Anonymous said...

Glad att ha dej tillbaka, du med dina underbara foton.
Du har verkligen fångat sommaren i Norden; syns inte
alls att det är kyligt. :) Ser fram emot många fler foton.

Vet inte om jag skulle stått ut med 6 veckor i en stuga,
men det var ju familjeträff på samma gång. Huvudsaken
är ju att du var nöjd.

Ruth i Virginia
(kul att träffa Karolina)

Annika said...

Helena:
Tusen tack!!

Annika said...

Monica:
Tack gulliga, fina du!!
MONICA, följer du mig på insta!!??
Vem är du? Vad heter du?
Blir så nyfiken nu alltså, hihi!!
Do tell!
KUL, insta är verkligen roligt!!
Ja, att stanna kvar, och skippa Sthlm, känns som ett helt rätt beslut. GLAD att jag gjorde så.
Ström finns kvar.
Mina bröder pch min svåger är helt besatta fiskare, och duktiga sådana.
Jag åt god gäddpate i sommar som min mamma gjorde. Annars blev det inte mkt gädda för oss.
Det är mest catch and release för bröderna o H. Men vill man lägga in en beställning går det bra, hihi!!
SANT, Monica, det är skönt att komma hem till sitt eget igen. Inte minst till toan, haha. Vi har utedass, och det kan jag iaf blir trött på, fniss.
Nej, men det är skönt att vara hemma bland sina grejer igen och med familjen på denna sida.
KALLT i vattnet, mätte tempen, runt 12-15 grader. Så det var bra att jag inte kunde bada, hehe.
Allt gott till dig, fina Monica!

Annika said...

Ruth:
ÅÅÅ tack, vad glad jag blir!!
Fler foton kommer. Tro mig, det var KYLIGT!! Men det kvittar :-)
Till och med SJU veckor, Ruth!!
Inga problem, det är den plats i världen hag håller högst. Men vet du, ingen toa, bara utedass. Hehe.
LÄTT gröt på dasset kan jag säga
Hehe.
KUL KUL KUUUL att du träffade K på Cafesano, och det tyckte hon också :-)

Annika said...

HAHA, lätt TRÖTT på dasset ska det stå, Inte gröt.
GAAHH!!

Anonymous said...

Gröt på dasset!
Tidig frukost, kanske? :)

Ruth

Annika said...

Ruth!
Haha!!! Fasiken vad äckligt!!! Haha!!

enannanannika said...

Japp, sommaren var kylig, man har inte svettats många dagar. Men man får göra det bästa av sommaren ändå och ni verkar ju ha haft det toppen. Så mysigt på skären med bästa sällskapet! Jag är också nöjd med våra tre veckor i Vasa. För mej är ju det att komma hem.
Jag har bytt bloggadress: http://lexannika.wordpress.com
Kram

Annika said...

Annika:
Nej, verkligen INTE!!
Men, som jag sager, vädret är ändå sekundärt. Det var så härligt iaf. Förstås.
Ja, vi har ett bra skäriliv det har vi.
Så glad att du är nöjd också, förstår att det är som att komma hem.
Kul, ska kolla in din blogg.
Kram!!

Charlie sa ... said...

Å kära Annika!!

Jag läser liksom nonstop, ser på bilderna och bara låter allt sjunka in, så där jätteskönt. Som om jag vore med på ett hörn liksom ;-)

Bilderna talar sitt egna språk. Lycka.
Ja, underbart helt enkelt att ni har denna plats och så fint att bara FOKUSERA och vara där. NJUTA.
Oavsett väder (och jag vet ju att du inte är så väderkänslig, bra!!).

TACK för att du kikade in hos mig.
Bloggen ska ICKE gro igen, promise :-)

KRAMAR!!!!!!