Friday, November 04, 2022

Vad finns i butikerna till jul: Target




Fredag! Igen!!


OCH i butikerna rustas det för JUL galore!
Jag ler och hänger med. KAN förstås inte köpa så mycket eftersom halva källaren redan är full med julsaker (lite överdrivet men ni fattar … JAG har så det räcker).   MEN titta kan jag. Jag skulle ändå iväg till Target igår för att köpa julljusslingor till både gran och utebelysning.

SÅ just därför tänkte jag dra igång min serie “Vad finns i butikerna till jul” igen.


NU ska ni få hänga med mig till Target i Reston!
Framplockandet av pynt pågick för fullt då jag kom dit. Personalen packade upp, upp, upp och jag märkte att allt inte finns på plats ännu. MEN mycket fanns förstås. DOCK inte just de slingor som jag skulle ha,  jag får återkomma vad gäller dem.



 




Phew, vad säger ni om den julbomben i november? 
Det finns iallafall att välja på. Återkommer snart med nästa butik, hihi!

Vandringslördag står för dörren. Det ska bli härligt och inte lär det bli kyligt heller. Sol och 25 grader imorgon, vad ger ni mig för det i november månad? SAY WHAT!?

Jag önskar dig en riktigt fin helg!

25 comments:

Anonymous said...

God morgon Annika! Butikerna har börjat med jul även här! En norsk kedja EKO har likt Target redan fullt med julsaker. Såg det när jag var där i oktober. Kanske ska göra som du, spana runt i butikerna. Tänk förr älskade jag gå på stan och titta i affärer. Speciellt på lördagar. Det gör jag aldrig nu för tiden. Sällan jag går på stan överhuvudtaget. Så tragiskt! Oftast blir det de stora komplexen utanför stan med de stora kedjorna. Handlar på nätet! Men nu ska jag ta mig dit!

KRAMAR Anna Channal

Yvonne said...

Wow, där skulle jag mycket gärna gå en halv dag och titta på allt, älskar julpynt, men har också i överflöd så inte ofta jag köper något nytt. Lite trist det också, men, men, bara att gilla läget.

De måste ju få mycket kvar när säsongen är slut, rear de ut det eller förvaras till nästa år igen? Här reas det mesta ut och jag vet att jag gjort många fina fynd på NK förr om åren. Men så där mycket julpynt har jag aldrig sett i någon butik ens här i Stockholm.

Vilket väder ni får imorgon, blir till att dricka mycket vatten för er på vandringen. Själva ska vi till stan idag också och gå på Wallmans salonger med mat och underhållning. Ska bo över på hotell Anglais i stan för att slippa ta sig hem på natten. Bilen har vi hos sonen i Solna och den hämtar vi upp på lördag.

Ha en jättefin helg, stor kram och lycka till på vandringen

Johanna said...

Åh det här gillade jag extra mycket, va kul att se!! Nog för att jag inte har så många regler när det gäller traditioner men jag kommer nog aldrig hänga "matjulkulor" i min gran :P
När jag bodde i Australien så var inte julen förknippad med några speciella färger så man kunde hitta granar och pynt i hela regnbågens utbud. Men det känns som att Reston så väl som här oftast går i grön, röd, vit och guld? Eller vad tycker du?
Gällande kamera vs mobil så använder jag min mobil mest. Den Iphone jag har (13?, tappat räkningen) har väldigt långslutar tid (?) som gör det möjligt att ta bilder när det är mörkt/lite ljus. Blir supermysiga foton. Så vi sålde vår systemkamera för något år sedan då vi kände att mobilerna kommit ikapp såpass för den typen av foton som vi tar. Men kan tänka mig att både macro och micro, alltså på långt avstånd och väldigt inzoomat inte går att ersätta än.
Nu är höstmörkret och rusket här, försöker att tänka på annat. Och det går väldigt bra då jag ska disputera om mindre än 30 dagar, iiih. Väldigt spännande och nervöst. Äntligen ska det bli av. Ha en trevlig helg!
Varma hälsningar från snart Dr Johanna

Eva i Dalarna said...

Det är mysigt när butikerna börjar plocka fram julen tycker jag.
Ha en trevlig helg i vandrarskorna! Jag ska också vandra, fast på
Liseberg, med barn och barnbarn! Åker själv inte karuseller men hoppas få äta nåt gott! Och se barnbarnen roa sig!

Äventyret framtiden said...

Godmorgon Overthere!

Här är det redan full jul i de flesta affärer, så lystmätet kommer att vara övermättat när julen väl är här. Haha...precis som vanligt.
Men det är alltid lika roligt att se vad du har att visa från år till år,
för lite annorlunda är det ju trots allt, förändringar sker.
Jag kan tänka mig att julgransprydnaderna, för den som samlar olika sådana, måste ha en strykande åtgång.

Ha en fin vandrarhelg, njut fullt ut!

Varm kram från andra sidan halva Atlanten!

Humlan said...

Visst är det roligt att gå runt och titta på allt julpynt även om man inte ska ha något. Numera går jag ju sällan i affärer jämfört med när jag bodde mitt i stan, så nu får jag följa med dig på dina rundor i stället. Några fina saker finns det ju alltid och några konstiga (som mat-kulorna) som man absolut inte vill ha.

Jag har min bror på besök och vi kommer att träffa minst ett av hans barn i helgen, så jag ser fram emot en trevlig helg. Ha det bra på er vandring!

Kramar!

Annika said...

Anna:
KAN tror det, det är tid nu för jul i alla affärer.
Tycker det är galet kul att spana in jul i de butiker jag brukar besöka. Haha, det har varit en stående grej på min blogg i många år nu, så KÖÖÖR! Sånt tycker iaf jag att det är kul att se!
Jag vet, det blir såååå mkt näthandel även här. Jag är en bidragande orsak till att butiker inte klarar sig :-(
Stor kram och trevlig helg!!!

Annika said...

Yvonne:
DU skulle GILLA!!!
Speciellt om några dagar då de fått upp allt. Det var fortfarande a work in progress då jag var där.
Du är som jag, har redan för mkt. MEN titta får man!!
Det är kul.

Mycket reas ut då julen är slut, och även INNAN jul. Det är så galet att de ffa på Target börjar plocka bort julen innan den ens börjat. FATTAR inte det.
Det måste gå mkt i lager igen, tänker jag. VET faktiskt inte vad de gör av det som inte säljs och som inte reas ...

Imorgon blir det 26 grader här ,.. Ja jösses, tar med gott om vatten. I bergen är det nog lite kallare, men säkert bara marginellt ändå.

Yvonne, love your life!!! Jag säger det igen och igen!! NI två vet hur man sätter guldkant på tillvaron. En extremt trevligt helg har du framför dig!!!

Massor med kramar från mig och ha SÅÅÅ KUL!!!!

Annika said...

Johanna:
KUUUL att du tycker det.
Mer kommer i nästa vecka från annan butik. Blir så glad över att du tycker om inlägg som dessa.
OH dear ja, samma här ... nu har jag bott i USA i snart 30 år. KOMMER aldrig att fatta grejen med MAT i granen!!!
SÅÅÅÅÅ skumt, haha.
Ja, jag skulle säga att DC med omnejd är ganska traditionellt i färgerna. MEN det går ju att hitta pynt i alla möjliga färger, och nere i Florida etc kör de nog rätt mkt som de gjorde i Australien.
Men jo, här skulle jag säga att det är traditionellt.
Jo, jag har en iPhone 12 pro. Den tar ju OK bilder i mörker. Men jag är efter de där effekterna när ljusen nästan blir till stjärnor. Har visserligen aldrig haft min iPhone på stativ då jag tagit mörkerbilder.
Tror nog jag föredrar min Canon ändå då det kommer till detta. MEN that being SAID, iPhone tar bra mörkerbilder/mysbilder. Som du säger macro tar en Iphone OK, men ska jag verkligen ha macro måste jag ta mitt 50 mm objektiv på min Canon, då jädrar. MEN visst ÄR dagens mobiler bra när det kommer till foto.
Tror de klår samtliga kompaktkameror eller ligger i samma klass.
JOHANNA, bara 30 dagar KVAR och sen är du doktor (PHD?)- SÅÅÅ coolt.
Kram från mig och trevlig helg!!

Annika said...

Eva:
Håller med till 100!!
Det är mysigt, gör mig på gott humör.
ÅÅÅ vilken URMYSIG helg du har framför dig. Du kommer att gå många steg och få många fina stunder!
Ha så jättekul!!!

Annika said...

Karin:
Kan tro det, tis the season för affärerna. De får brassa på järnet nu!!
DU kan visa lite också om du vill, bara ett förslag. VET att det inte är din grej! Alls.

Men vandringar är din grej, och det ska bli fint att komma ut.

Nu önskar jag dig och Uffe ett riktigt fint veckoslut!!
Kramar!!!

Elisabeth said...

Det råder ingen brist på julartiklar, kan man konstatera. ;-D Här har säkert affärerna också börjat med en hel del jul, skulle jag gissa på. Jag har dock mest varit i mataffärer på det senaste, så jag har lite dålig koll. Beträffande julpynt skulle jag vilja ha en julkatt, antingen en att ha på en hylla eller en att hänga i granen.

Låter trevligt med vandring imorgon! Jag förväntar mig fina foton från denna på tisdag. ;-)

Annika said...

Humlan:
Det är kul. Jag tycker det är jätteroligt att kolla in!
Ja, du får hänga med mig i den här serien nu fram till jul, eller iaf några veckor till.
GLAD att ha dig med.

Humlan, vad mysigt med besök för dig! Ha det riktig, riktig fint tillsammans och med besöket hos ditt syskonbarn.

Varmaste kramarna från mig!!

Annika said...

Elisabeth;
NOLL och ingen brist ad gäller DEN saken.
Julkatter är jag säker på att jag kommer att stöta på under mina vandringar i butikerna. HIHI!!
Elisabeth, ha en bra helg nu!! OCH ja, det lär alla gånger bli vandringsbilder på tisdag!

Mamma C said...

Det är alltid skoj att kolla in julpyntet i affärerna.
Mycket fina saker men även väldigt lustiga och konstiga julpyntsgrejer med.
Ha en fin helg.
Kram Carin

Anonymous said...

Bara SJU veckor kvar till jul - Klart att man måste
fram med pyntet. Som alltid är jag helt utjulad
när julen kommer. Man kan inte undgå .... / :)

Betr. DST. Jag kollade just och fann, att två stater,
Arizona och Hawaii, inte har daylight saving time.
Undrar hur det funkar med tidtabeller för flyg o.dyl.?
Jag är som djuren, bryr mej inte om vad klockan visar,
jag lullar på som det känns. En av fördelarna med att
vara gammal. Dessutom gillar jag soliga, varma
höstdagar. Kanske du och Peter kan få in ännu en fin
vingård den här veckändan. Deb du beskrev sist, var
verkligen fin. Ciao, Ruth i Virginia

Annika said...

Carin,
Somligt kul, annat fult och en del snyggt. OCH mycket!!
Mer kommer :-)
Ha en superfin helg!!!
Kramar!

Annika said...

Ruth:
Är du det?
Haha, inte jag1!! OM inte helgerna vore slut nyårsdagen skulle jag behålla mitt pynt ett tag till.
Men tis the season.

Ja Ruth! Den vingården vi var på förra söndagen var UNDERBAR!! Dit skulle du kunna åka, så lugn och så vacker. Men du kanske inte gillar vin? Vet att du gillar öl, och många bryggerier finns ju numera häromkring också.

Ingen vingård denna helg. Ska vandra Big Schloss i gränslandet VA/WVA. Det kommer nog bli härligt.
Varmt iallafall.

NJUT av hösten, den ÄR ju så ljuvligt fin nu!!!

Höstkram till Herndon skickar jag!

BP said...

Som vanligt när jag ser julpynt med mera får jag ståpäls fast tvärtom. Gissar att de flesta grejerna är tillverkade i Kina. Konstigt nog verkar det inte finnas brist på julsaker medan många andra varor har det blivit brist på. Elektronikkomponenter och mat från Kina bland annat.
Sedan kan jag ju inte låta bli att undra vad som händer med allt som inte säljs? Man återanvänder det ju knappast nästa jul eller?

Sorry, jag vill inte vara en partypooper;-)

Brysselkakan said...

Så mycket fint på Target! Önskar jag fick kika runt där men icke! Får hålla mig till svenska butiker och jag tycker dock att det går utför... allt ser ungefär likadant ut i alla butiker numera. Förr hade Ikea alltid julsaker som var lite utanför det vanliga men till och med de har bara trista vanliga saker. Tycker jag! Tur att smaken är olika. Misstänker att jag inte komma köpa en enda ny julsak i år men vem vet!

Min reader för bloggar jag följer strular så jag missade dig igår. Men håller med; det blir bara foton med mobilen. Jag hade ju sonens superfina Canon tidigare men 2018 ville han ha tillbaka den och det fick han givetvis. Kan ärligt säga att den var på tok för avancerad för mig ändå, det är en proffskamera han har med massor av objektiv. Han fotar annars mest med analog kamera men då han är duktig och det sprider sig bland folk så får han fota vid tex förlovningar etc där han jobbar och då är det ju bättre med digital kamera.
Men åter till ämnet! Mobilen är så mycket smidigare och den har man ju ändå alltid med sig! Misstänker att försäljningen av systemkameror gått ner, men jag kan ha fel.
Önskar er en fin helg med bra hike!

Annika said...

BP:
Brace yourself, det kommer mera! Mohohaha.
Faktiskt ingen aning om var det är tillverkat, men säkert mkt från Kina.
Tror att väldigt mkt av detta reas ut när slutet av säsongen närmar sig, eller jag vet det. Mkt åker väl in på lagren igen.
Party poopa du, det gör inget :-D

Annika said...

Brysselkakan:
ja, jag gillar ju Target MYCKET!!
De har bra grejer och bra priser.
IKEA ja, måste åka dit och ta mig en titt och köpa kronjus samtidigt.
Men ja, jag vet ... det jag sett därifrån av årets utbud är tråkigt.
Ska bli kul att kolla in andra butiker här framöver också. Tror inte jag kommer att köpa så mkt i år heller, för jag har redan såååå mkt. Måste stilla mig.

Exakt, mest mobilfoton blir det ju numera. Helt klart.
Kan tro att försäljningen för ffa kompaktkameror har rasat, men säkert system också. Men de fyller nog ändå en funktion, som du säger just vid förlovningsfoton, bröllop, finlir etc. Ska man tre riktigt snygga bilder blir det nog med en system.
MEn det går ju framåt med mobilerna hela tiden så det kan ju bli så att system blir en relik snart.
Lätta att använda är mobilerna och de är ju alltid med.

L, ha en finfin helg av bästa sort!! Saknar ditt skrivande hos dig.

Brysselkakan said...

Då får du bege dig till min blogg och läsa! Japp, skrev idag! Jösses!

Annika said...

Brysselkakan:
MEN vad KUL!! Kommer direkt!!

Susjos said...

Ojojoj, mycket att välja på ,helt klart! Å tidigt börjar man, det är säkert redan igång på sina ställen här hemma också.
Hoppas ni hade en fin vandringslördag!
Ha det gott!
Kram