Friday, September 23, 2022

Återigen tar jag mig lite bloggledigt ...




Hej och godmorgon fredag!


Vet ni vad, nu blir det blogguppehåll här hos mig i sådär en tio dagar.
Det bär av till The Outer Banks i North Carolina på en veckas semester med start imorgon!
Ja, det ska bli jätteroligt även om jag inte riktig VET hur det kommer att kännas att vara där så här sent på säsongen. Det ska bli intressant att se om vi tycker att “det funkar”.
Havet är säkert varmt, vi har dessutom pool vid vårt hus så det ska nog gå fint. Men lite svajigt känns det. Är det ett vinnande koncept att åka så här sent? Eller är det faktiskt för sent för en strandsemester?
Vi får se helt enkelt. I’ll let you know.



Älskar ju Hatteras Island OBX så det ska bli härligt att komma dit igen.
Vi kommer som alltid att vara i Rodanthe-Salvo. Vi älskar den platsen. Huset som vår kompis Keith hyrt åt oss denna gång ligger med utsikt över havet, inga andra hus kommer att skymma utsikten. DET blir GULD!!


OBX in the fall?
HUR blir det??
Bloggen kommer att vila, men @nesw_travels kommer att återuppväckas på Instagram. Mitt resekonto alltså. Där kommer ni att hitta mig under denna vistelse. Det kontot är spontant och mycket, mycket mer personligt än @skandigirl. Följ mig på bägge kontona :-)
När jag kommer hem till Reston igen blir det höst för hela slanten Det är på grund av denna resa jag inte börjat pynta utomhus, eller satt upp höstgardiner (hehe). 
MEN då jag kommer hem ska jag pynta därute, det ska bli härligt.



Tror också det kan vara klokt att ta med sig lite tjockare kläder denna gång. 
Nätter och kvällar är kyligare än under sommaren. Det kommer givetvis att mörkna mycket tidigare också, och ljusna senare. 
Jag ser fram emot att fotografera massor, att vara vid havet.
SEN, det allra roligaste är—KAROLINA och MIKE kommer också dit. De kommer på onsdag. De bägge ska på ett bröllop i New Jersey över helgen och sen kommer de då ner ett par dagar till OBX. Underbart bara det!


SÅ jag säger som jag brukar, YOU guys stay classy while I am away!
Vi hörs om sisådär en tio dagar igen!

Lämnar er med lite Här&Nu!

20 comments:

Johanna said...

Vilka underbara foton!! Kan riktigt känna känslan genom skärmen.

Va härligt det låter med en strandsemester. Är uppvuxen vid havet och saknar det mycket här i Uppsala. Drömmen är att bo nära havet i framtiden. Hoppas verkligen ni får en härlig tid. Hur lång tid tar det att köra/flyga?

Kul att jag ger dig ämnesförslag. Iom att vi vill flytta dit har jag hur många frågor som helst :) Allt ifrån återvinningsrutiner till om det finns likande tjänster som BankID. Men tänkte att jag sprider ut det lite hehe.

Ja men då förstår jag angående ledljusen. Kanske mer för att jag gick i sådana tankar som jag drog dom slutsatserna.

Ja Target har jag faktiskt varit på, älskade det. Kanske kan jämföras som ett bättre ICA Maxi. Jag har även bott i Australien i 4 + år och jag skulle nog likna Target med Big W. En sådan sak som jag tycker är jättekul oavsett vilket land jag är i, att gå i sådana affärer (Ica, Hemköp ect).

Ha en härlig resa!
Vh Johanna

Yvonne said...

Åh, så härligt för er att åka till OBX och så får ni besök av Karolina och Mike som grädde på moset. Spännande att åka dit en annan tid på året, blir säkert kanon och ni är ju laddade med lite varmare kläder om det behövs.

Kul att se dina bilder från OBX också, de är säkert lika magiska som alltid.

Jag tror att till och med jag skulle ge mig ut tidigt om jag skulle uppleva det jag ser i dina fantastiska bilder.

Ha en trevlig resa och såklart kollar jag på Insta

Kramar

Mamma C said...

Men så härligt. Ha en skön och fin semester nu.
Och jag hänger med dig på insta 😉😃.
Kram Carin

Äventyret framtiden said...

Ljuvliga bilder igen, som vanligt!

Ha en skön semester även om det kanske blir en höstlig semester. Det är ju skönt det också! Nya erfarenheter väntar säkert. Jag är inte på Instagram så jag väntar på rapport här på bloggen om drygt tio dagar!
Bara njut fullt ut och ha det så underbart som ni kan ha det!

Lyckokramar!

Humlan said...

Åh så härligt att åka dit! Jag tror att det kommer bli underbart även om det kan bli lite annorlunda eftersom ni är där senare i år, men härligt blir det säkert.

Jag ser fram emot dina bilder, det magiska ljuset och färgerna som du brukar fånga så bra när du har fotograferat därifrån tidigare år.

Ha en underbar vecka med det bästa av sällskap!

Kramar!

Anonymous said...

Åh, ha en underbar resa Annika! Det blir säkert toppen även såhär sent på året. Och få dit Karolina, så mysigt!
Stor kram från Anette

Annika said...

Johanna:
Stort tack!!
Så roligt att du tycker om dem!
Det är tacksamt att fota när ljuset är rätt.

Ja, jag älskar havet mest av allt på jorden. Jag saknar det också här i DC. Så jag förstår dig.
Det tar ca 6-7 h att köra ner.
Det är lugnt. Vi äter lunch på vägen ner och anländer ngn ngn vid 14-15.

Precis, pratade med min syster igår om Target och jämförelser ... Vad kan man säga, det är sååå svårt att förklara den. Men som jag skrev ett blandning mellan Ica Maxi, Rusta, Åhlens och apoteket. HAHA. Target har inte en lika mkt mat som en ICA Maxi har, de har basvaror, kyl och frysvaror men ingen köttdisk, fiskdisk, delidisk etc. De har inte lika mkt mat som en renodlad supermarket.
Kan ju liknas vid Walmart (vilken jag inte besöker, gillar INTE).
Men, ja du har säkert sett likande i Australien.

Johanna, ös på med frågor så ska jag använda dem i kommande inlägg. DET är jätteroligt. HAR skrivit upp det du frågat om.
Jättekul!!

TACK Johanna, hoppas du följer på insta! :-D

Annika said...

Yvonne:
Så trevligt ska det bli. Vädret fr bli som det blir, även om jag hoppas på fint!! MEN orkanen Fiona, eller slängar av henne, drar förbi HÅRT idag på sin väg norrut. Det blir intressant att se hur det ser ut imorgon så vi kommer ...
SÅ kul med K och M senare i veckan!!
Ja, det ska bli mkt intressant att se hur jag gillar detta, OBX off season.
har packat en hel del varmare kläder. Packar inte så mkt förresten, det inns tvättmaskin och jag orkar inte släpa. haha.

TACK Yvonne, solen går upp närmare 7 nu så et blir INGA problem för mig att ge mig ut på morgonen, haha.
Du får hänga med via Insta, vilket du ju GÖR!!

TACK fina Yvonne.
Stora kramar till DIG!!

Annika said...

Carin:
TACK!!
SÅ glad att ha dig med via Insta!!
Kramar!!

Annika said...

Karin:
Tusen tack för de orden!!
DE värmer!!
Så fint på morgnarna nu!

TACK Karin, det ska bli härligt, OM än annorlunda.
Orkanen Fiona har dragit in med en släng på väg mot Kanada. Tror nog hon plågar platserna idag me väldigt hård storm. Har läst många vädervarningar från OBX idag. men vi ska tro att det är lugnare imorgon.

TACK fina Karin, sen blir det resebrev från OBX likaså.

KRAMAR i massor!!!

Annika said...

Humlan:
HOPPAS det.
Känns nästan konstigt att tänka att man ska dit och det inte är högsommar.
Men jag tror det blir bra.
TACK snälla Humlan! Ha det så jättebra själv under dessa dagar.

Stora kramar från MIG!!!

Annika said...

Anette:
HOPPAS det, och TACK!!
Ja roligt med K och M!!
KRAMAR!!

Channal said...

The Outer Banks i North Carolina är en plats jag vill besöka tack vare dig Annika! Det är som att vara med i en film... lika magisk som Central park i N.Y. Man ser Meg Ryan komma gående med en Goldenrtriver. Eller ni OXB, Richard Gere! Snacka om magisk förresten, bilden från Lake Audobon. Njut av din semester. Ser fram emot dina bilder på Insta.

Trevlig helg och KRAM Anna

Annika said...

Anna:
AWWW!! men det kan jag förstå. Jag har ju skrivit så mkt om dem, och visat bilder etc.
Ja, du har väl sett Nights in Rodanthe?? Det är dit vi ska. OCH Message in a bottle? och nu Där Kräftorna Sjunger, den inspelar sig i sunden innanför OBX.
TACK, ja för en vecka sen var det minsann magi vid Lake Audobon. SÅ ljuvligt,

KRAMAR och tack för att du följer!!

BP said...

Helt fantastiska bilder. Får väl vänja mig att vara utan dina fina foton i tio dagar.
Önskar dig en härlig semester med sol, värme och avkoppling, mest för Peter. För du har ju precis kommit hem från en långsemester;-) Enjoy!

Annika said...

BP:
TACKAR! Snart tillbaka igen.
Alas, Peter jobbar från OBX :-D
Han var i Finland och Sverige i tre veckor i somras. Visserligen jobb i två av de veckorna, men ändå ...
Hårda bud, du vet.
Men det blir säkert sköna dagar för honom också.
Tack, hoppas det inte blir för kallt och blåsigt bara.

Susjos said...

Verkligen fina foton, heeelt underbara! Åh så härligt med semester , hoppas ni får det varmt och skönt, ha det superbra!!
Kram

Steel City Anna said...

Jag tror inte att det är för sent för stranden! Var till och med T-shirtväder i förmiddags i Sverige :) Skönt att förlänga sommaren!

Annika said...

Susjos_
TACK!!
Nu ser det mer höstligt ut där.
Kramar!!

Annika said...

Anna:
Tro't eller ej, men det var det. För sent.
Vi drabbades av Ian dessutom, som tropisk storm.
Kommer inte att åka dit så här sent på säsongen igen.
Det kändes bara så tydligt att sommaren verkligen är över.