Monday, July 16, 2018

Den stora bloggledigheten!




Godmorgon måndag!!


Nu är det dags för det stora blogguppehållet.
I eftermiddag tar jag SAS-planet mot Norden! Jag har en lång resa framför mig. Som alltid känns det lite jobbigt när man står så här på tröskeln av den.
Jag flyger från Washington Dulles till Kastrup, sedan vidare till Arlanda. På Arlanda har jag massor, massor, massor med timmar att slå ihjäl innan planet mot Vasa avgår.


Bild: scattered1


Någon gång i morgonkväll kommer jag till Ledörsundet om ALLT går som det ska, vilket jag GIVETVIS hoppas att det gör.
Jag förbereder mig på en sömnlös natt på planet. Det går ju inte att sova när man sitter så in i bomben obekvämt.
Tänk den som hade råd att flyga business … OM jag bara finge sträcka ut mig skulle jag somna. Jag hoppas alltid att jag ska bli uppgraderad, men det har bara hänt ett par gånger under ALLA år jag flugit fram och tillbaka med SAS, trots mina poäng.
Aldrig att jag blivit uppgraderad på nattrutten, alltså mot Europa.


Detta är mitt mål!  Hit kommer jag imorgonkväll.  SÅ ljuvligt härligt.

Sommarhettan dallrar över Norden, och jag kommer att landa mitt i den.
Efter vad jag kan se på appar och väderleksrapporter verkar värmen bara fortsätta. Ja, inte mig emot … Jag tänker inte klaga på den. Lämnar hettan här som är långt mer tryckande än den ni har, trots allt.

Här på min blogg blir det tyst nu i ett par månaders tid. Ja, det är faktiskt så. Min vistelse hemmavid denna gång är två månader.
Under tiden kommer ni att hitta mig på Instagram, där heter jag Skandigirl.  SÖK upp mig där, då får ni lite uppdateringar iallafall på vad jag hittar på.
Troligtvis kommer jag att uppdatera min slumrande Facebook-sida oftare nu också eftersom jag inte kommer att skriva här.
Det innebär också att jag inte kommer att vistas i bloglandia alls under tiden jag är borta.

I mitten av september landar jag på amerikansk mark igen.
Karolina och Peter är med mig då också, för de kommer till Stockholm i september.


Sen blir det Stockholm för hela slanten!

OK, people, now I am OFF!! Först till Närpes i Österbotten, Finland och sen blir det Stockholm i dryga tre veckor!
Scandinavia, here I come!!!


See you in September.
You people, stay classy! Ha en fortsatt jättefin sommar!!

25 comments:

Nilla Tankebubblor said...

Vad härligt! Ha en skön semester!

Anonymous said...

Välkommen till vår del av världen. Förstår att du tycker det blir härligt även om det är varmt här också, men trots allt inte samma, tryckande som ni verkar ha.

Blir tomt utan dina inlägg, men Instagram finns ju.


Hoppas du får en lång, härlig sommar/höst både i Finland och Sverige.


Stor kram från Yvonne i Torrevieja som nu bara har 10 dagar kvar innan det bärav hemåt igen

Anonymous said...

Välkommen till stjären o ledörssondet.Ja huva hettan fortsätter denna vecka ända upp till 30 grader.
Tur du inte kommer till Helsingfors där det är riktig Trump o Putin yra.
Kanske vi ses i vimlet.
Ha en bra resa.
Kram Margaretha

Taina said...

Lyllos dig som kan vara I Finland så länge! Jag åker dit en sväng i slutet av augusti. Ha en underbar tid i Finland och Sverige!

Kramar!

Humlan said...

Ha en bra resa och hoppas du får en fin vistelse i Norden.

Kramar!

Unknown said...

Så underbart för dig att komma "hem" till skären! Hoppas vistelsen blir riktigt fin! Vi som följer din blogg kommer att sakna dig här, men vi hörs i september! Hett, hett här i södra Sverige och tydligen även i norr, väster och öster, vi längtar efter lite regn nu.

Ha det riktigt bra!

KramKram!

Vform said...

Du/Ni är så välkomna! I morgon visar Yr.no 34 grader här! Det är så längesen vi har haft sådan hetta så de har jag glömt!
Hoppas vi ses nånstans i vimlet!
Ha en skön ledighet!
KRAMAR!!

P i X E L I E – Erica Pettersson said...

Oh! Vad jag kommer SAKNA din blogg! Det gör jag varje sommar; får lite abstinens ;-)
Men jag hoppas att du får en riktigt FIN semester nu! Vad roligt att kunna vara lite längre, och då hinna spendera ordentligt med tid både i Finland och i Sverige :-D
Och jag kan tänka mig att det är kul att kunna vara här både under högsäsong och när det kommer in lite mot lågsäsongen (vardagen till hösten).

Ja, vädret här hemma ÄR verkligen sinnessjukt BRA (om man inte frågar bönderna)!
Om inte Sommaren 2018 går till historien som en av de bästa, då vet jag inte vilken sommar som skulle göra det!
Den är till och med BÄTTRE än sommaren 2014!
Sol och 30 grader varmt. Minus den luftfuktighet ni tvingas dras med på andra sidan Atlanten. Så jag tror nog att du kommer trivas :-D

Så: Ha nu en riktigt BRA vistelse hemma i Norden!
Ha en riktigt BRA semester!
Vi ses igen till hösten!!

Kramar /Erica

Annika said...

Nilla:
TACK!! OCH detsamma!!
:-)

Annika said...

Yvonne:
Nej, ingen fukt hemma direkt, OCH det underlättar. Verkligen.
Så jag kommer nog inte att lida så mkt, tror jag. Åker ju till havet nu också, och där finns det alltid möjligheter till avsvalkning.
Tack rara du, jag tar tag i bloggen till 100 igen sen då jag kommer hem. Insta finnes, och där lägger jag upp bilder, och skriver lite.
Njut av Spanien. Varmt överallt.
Kramar!

Annika said...

Margaretha:
TACKAR.
Jajamen, ska bli härligt. JA, jag och Trump i samma land IGEN, haha!!!
Vi kanske ses i vimlet. Jag är ju i Näsby titt som tätt, haha.
Kramar!!!

Annika said...

Taina:
TACK!!
Ja jag vet, det är en ynnest, verkligen.
Jag är mkt medveten om det. GLAD att du åker dit en sväng också.
Kramar!!!

Annika said...

Humlan:
Tusen tack, och det ska vi hoppas.
Kramar!

Annika said...

Nilla:
Hemma är nog egentligen Sthlm för mig. MEN jag kommer ju dit sen också. Skären, min härliga och underbara sommarvistelse.
Ser fram emot rubbet.
TACK snälla fina du!!! Du gör mig glad.
Ja, jag skriver så jag skriver sen i september. Då lär jag vara bra taggad!!
Kramar!!!!

Annika said...

Vivan:
TACK!!
JA, vi lär nog ses. Jag är ju i Näsby, på Hallpin, på kyrkogården och K-hallen titt som tätt. På Junkars titt som tätt också.
Min syster sa att det är 24 grader i vattnet i sundet!!
OJ oJ så varmt det blir då jag kommer.
Kramar!!!

Annika said...

Erica:
TACK gulliga DU!!!
Du gör mig glad. Sen i september kommer jag att vara taggad igen som bara den och skriva massor!!!!
Ja, jag tycker om att vara i Sverige under lågsäsong sas. Älskar det.
Så detta är perfekt. Både högsommar och förhöst.

JA; himmel vilken SOMMAR alltså. Nej, bönderna lider nog, och jag känner för och med dem. MEN, jag tänker inte önska mig regn och 15 grader iaf (sorry, sorry alla bönder).
Jag tänker njuta av sommaren och solen som råder då jag kommer.
Var 2014 en s bra sommar? Minns inte. men det kanske det var. Får gå tillbaka och kolla mina dagböcker. Eller det var det nog tidvis, när jag tänker efter. Minns att jag var i Sthlm och det var verkligen plågsamt hett. Man kommer ju inte undan hemma. Så det är ett aber förstås.

Tack Erica, i september återväcks bloggen igen!!
Kramar!!!

P i X E L I E – Erica Pettersson said...

Update:
Ja, juli 2014 var en otrolig månad vädermässigt.
Under hela den månaden var det soligt och 32-33 grader varmt. Konstant.
Jag gick på Miroi då ("arbetssökarkurs" via Arbetsförmedlingen), och det var så sjukt varmt under den tiden.
Mitt första syskonbarn föddes i juni den sommaren, så min syster kan också intyga att det var en varm sommar ;-) Hon var "fast" hemma i en lägenhet som hade alla fönster på solsidan av huset, tillsammans med en nyfödd liten en som vägrade sova... ;-P

2015 var en, tja, ganska normal sommar har jag det för.
2016 kommer jag faktiskt inte ihåg...
2017 var en katastrof!

Ha det fint och ta hand om dig nu!

Annika said...

Erica:
Ja, det var det väl det. Men lustigt nog inget jag minns speciellt mkt, förutom de där dagarna i Sthlm.
Men det var säkert mkt finare än vanligt.
Ja, i fjol var det illa, illa. Riktigt uselt.

Japp, nu åker jag från en värme till en annan :-)
Ha det så gott.

Eva i Dalarna said...

Ok ha det så härligt! Hoppas det inte brinner dit du ska, det verkar vara skogsbrand lite här och där här i Sverige.
Vi "ses" i september ☺

Annika said...

Eva:
Tack! Tänker ha det riktigt härligt. Inga skogsbränder dit jag ska. Men hett och torrt även där. Ha en fin sommar! 😀

Cari said...

Önskar dig underbara dagar i Norden.
Du är så välkommen.
Och jag kommer att sakna din blogg.

Annika said...

Cari:
Tack snälla. Sitter i gaten nu. Återuppväcker bloggen så snart jag är hemma här igen. Tack Cari!!

Äventyret framtiden said...

Haahaa, Annika! Givetvis! Nu förstår jag varför vi fick ännu varmare/hetare än tidigare. Du är ju i faggorna. :)
Hoppas du får en skön och härlig semestertid!

Channal said...

Har sett dina fina bilder på Fb och Instagram. Underbar sommar!

KRAMAR Anna

Victoria said...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)