Monday, February 15, 2010

Here we go again...

Britta har kommit!
Det vräker ner snö därute.
Massor!
Blötsnö!
Skola imorrn?
Tveksamt...




Fick ett email från dramaläraren. Det kommer att bli extremt mycket repeterande efter skoltid framöver. EXTREMT mycket.
Lägg därtill att skoldagen förlängs. Lägg därtill en massa skolarbete och läxor.
Det här går från ingen skola alls på snart tio dagar till skola in absurdum... Det kan inte fortgå så här. Det går inte.

Körde precis förbi skolorna. Föräldrar som skottar i sinne är ute.
Fattar inte att inte kommunen tar mer ansvar. Detär ju DERAS sak att skotta och ploga.

Som sagt, vi får se hur det blir imorrn?
Vi får se...





Men, ett guldkorn idag finns det JU!!
CHARLOTTE KALLAS GULD!!
Jag var hemma hos min svenska kompis Susanna när guldet togs, och vi var bägge tårögda och jublande!!
Vilken GREJ!!
ÅÅ vad GÖTT det är att vara svenska denna gråsnöiga dag!

12 comments:

Humlan said...

Det ser betydligt mer råkallt och tråkigare ut idag än dina tidigare bilder, inte samma mysiga stämning. Hoppas nu att Britta inte ställer till för mycket, utan att ni kan komma tillbaka till vardagen snart igen. Det låter ju som om K inte bör ha mer ledigt nu för då får hon ju ingen fritid alls framöver.

Visst var det härligt med Kallas guld!

Kram!

Kerstin said...

Men hur är det, Annika? Du verkar inte lika glad över snön längre. :)
Jag kan förstå dig. Det är så vi känner när södra Sverige har vårblommor som knoppas och vi fortfarande trampar omkring i snö. ;)
Ha en fin dag.
Kram

Anette said...

Här snöade en stund, men nu är det uppehåll. Fick precis höra att PW county håller skolorna stängda i morgon. Kan inte fatta detta!!! Fast jo det kan jag ju när jag ser att det finns ingenstans att gå för alla walkers... och kanske är skolbussarna insnöade än.
Inte klokt detta alltså!

Katarina said...

Snö, jo, det känns avlägset, för mg i tropikerna.

Men jag längtar mycket efter den, och reser som alltid två till tre veckor till Sverige för att åka skidor, skoter osv.

Snön, för mig är tiden då man börjar gå ut för upptåg..

Här är det icelatte som gäller! Om jag kunde hade jag skickat lite sol och värme till dig, verkar som du är trött på snön nu.

Unknown said...

som jag ser det, kunde britta ha hållit lite låg profil i vinter, but who am i to say ;)
grattis till skidguldet, jag läste precis om det i morgontidningen. jag har inte hunnit börja följa med os än, fast jag borde, för jag är med i en mediepanel anordnad av yle (rundradion, d.v.s. radio + tv) och ska kommentera sändningarna därifrån.
ha det gott i ovädret! kram!

Suzesan said...

Heja Charlotte!!!!GULDet var välförtjänt.


Kram
/Susanne

Freedomtravel said...

Det ser ut som att det är samma väder som här ungefär... Tjock med snö och minus 8 grader i Stockholm just nu...

Musikanta said...

Jag måste erkänna att jag är hjärtligt trött på snön nu. Men mer ska det komma har de lovat...

Hoppas att det ordnar sig med skolan. Men det är som hos oss, ingen var beredd på sådana snömassor så snöröjningen har kollapsat nästan helt. Men det verkar ju inte klokt att NI SJÄLVA ska skotta upp vägen till skolan!!!
Varm kram/M

Matildas fikarum said...

Hur gör familjer där båda föräldrarna förvärvsarbetar (konstigt ord, blev tvungen att blogga om det)? Ungarna kan ju inte vara hemma jämt!

Annika said...

Humlan:
Igår var det verkligen en grå-grå-grå dag.
Idag soligt igen, och: SKOLA!!!!
Halleluja!!!
Britta var snäll, hon pudrade bara marken lite.
Så idag går Karolina i skolan till kl 17 eftersom hon repar.
KALLAS guld var underbart!!
Kram!!

Kerstin:
HAHA, nej, det är inte sant, jag har inget emot den. Det får gärna snöa mer.
Men, jag vill att kiddsen ska tillbaks till skolan, på ett elelr annat sätt, och idag ska de ju DET!!!
Härligt!
Jag är så orolig för allt jobb de har att ta igen.
Våren kommer hit i mars. Det är gjutet. Jag njuter av vintern nu. Vill inte se den här snön smälta bort...
:-)
Kram!!

Anette:
IDAG har vi skola, visserligen 2 h senare, men ändå!!!
Jag tycker det är skitbra!
De får välskicka e barn som KAN till skolorna nu, och de som inte kan måste vara hemma. Men, det börjar bli larvigt.
Men idg kör vi igång.
Hoppas ni kör igång imorrn.
Kram!!

Annika said...

Katarina:
HIHI, men jag är inte trött på snön :-)
Inte alls.
Jag är bara trött på detta att kiddsen inte kan gå i skolan. Men iudag sätter vi igång.
Fast, jag skulle gärna åka en sväng till tropkerna, tro mIG!!!
Men, nu är jag här och då kan det lika gärna snöa järnet (fast med skolan öppen).
Icelatte låter vettigt!! helt vettigt i ditt klimat :-)
JAG, kan förstå om du saknar vintern.

Ingela:
Britta var snäll, hn pudrade bara lite och drog sen norrut :)
TACK, det känns fint med Kallas guld.
men, Ingela...ska du kommentera för YLE!!! GUD vad COOLT!!!
Power, girl!!
KRAM!!!

Suz:
jag blev så GLAD!!
SÅ glad för Kallas skull, och för vår skull!! Men mest för Kallas!!
Kram!!!

Annika said...

Freedomtravel:
Välkommen till min blogg!!
Ah, ni har kyligare än vi. Här sliter dagsmejan hårt på snön.
Vet du, jag skulle gärna vara i Sthlm just nu ;-)
Ärligt!
Välkommen tillbaka!!

Musikanta:
Helt rätt!! Dessa snömängder är unika, och ingen kunde tro att ngt dylikt skulle hända. Här finns inget snöröjning som klarar den enorma mängd som föll.
jag är inte less. jag vet att det blir vår i mitten av mars. Älskar detta, trots allt.
förstår ju dock om inte alla är lika freakiga som jag :-)
Idag är det skola´!!!!
Och ja, massor med fldrar var ute och skottade...sjukt, tycker jag...
Kram!!

Matilda.
DET är ingen lätt nöt att knäcka det där. För det är ju många familjer där bägge fldrarna förvärsarbetar. I förra veckan var det mesta bommat, så tom fldrarna var hemam ett par dagar, men sen??
Nej, det är larvigt det här...Men idag drar skolan igång i VÅR kommun, dock inte i ALLA kommuner.
Jag är glad att saker och ting börjar normaliseras. Men jag är inte less på snön ;)