Monday, November 12, 2007

Måndag...igen...

Sitter här i halvmörkret. Ute regnar det, det är lite dimmigt, ser sådär höstruskigt ut----OCH jag bara älskar det!!!
Idag är det Veteran's Day här i USA, en dag som är vikt åt landets många, många, alldeles för många krigsveteraner. Det är helgdag för stat och kummun. Det betyder förstås att Peter jobbar ändå. Karolina går faktiskt också i skolan idag, och det är nog ganska ovanligt en dag som denna. Om en stund ska vi åka dit med henne. Kören uppträder idag och alla föräldrar är inbjudna att komma och titta vid 8-tiden. Det blir nog sånger i patrioismens tecken, ska bli intressant.




Ikväll ska Peter och jag bege oss in till DC, till Verizon Center. Alltså samma ställe där vi såg "The Caps" spela för drygt en vecka sen. Vem som är där ikväll?
JO, vi ska se Brusan--The Boss!!! Bruce Springsteen!!! Ska bli jättekul även om jag inte är hans största fan. Karolina spenderar natten som kommer hos en snäll klasskamrat vars mamma erbjöd sig på stående fot att ta in en nattgäst, SAMT att hämta Karolina vid jazzdansen mitt i rusningstrafiken ikväll (eller ja, det är ju helg ju så trafiken borde vara snäll). Jätteschysst iallafall och jag är djupt tacksam!!!

Ha en fin måndag!

23 comments:

aurorabuddha said...

Ah! Bruce Springsteen! Jag sag honom i Goteborg pa 1900-talet. :o) Det var det aret han rockade sonder Ullevi... Min basta kompis och jag akte dit varje sommar for 'den stora konserten'. Sa manga kuliga minnen jag har fran dom tripparna. Y och jag har fortfarande kontakt. Hon har varit hit och halsat pa ett par ganger. Hon traffade ocksa en amerikan, men dom bor i Sverige och tanker *inte* flytta hit.

Saltistjejen said...

Å vad skoj att se Springsteen!! :-)
Jag har heller aldrig riktigt kommit igång och superlyssnat på Brucan men sedan jag flyttade hit så lyssnar jag verkligen jätteofta på hans gamla skivor Born to run och Born in the uSA när jag tränar. De är super att springa till!!!! :-)
Men jag är fortfarande dålig på hans nyare grejer måste jag erkänna. Han släppte väl just en ny platta va? Men jag har inte alls lyssnat på den.

Hoppas ni får det jättebra ikväll!!! Och även i skolan när ni ska dit och lyssna på kören!

Annika said...

AuroraBuddha:
All right..du är ett riktigt fan alltså!
Förstår att du har roliga minnen från dom konserterna.
Jag har sett Brucan live en ggn förr. Det var här i DC...Vilket DRAG!!

Saltis:
Precis hemkommen från kören...Det var fint, och trots att jag ofta blir lite smått äcklad av patroismen så KÄNDES det faktiskt helt RÄTT idag att sjunga fosterländska sånger och se veteranerna som kommit till skolan. Varför inte, liksom?

Ska bli kul ikväll. Vissa av Brucans låtar är ju verkligen BRA. JAPP, han har släppt en ny platta som maken lyssnat mkt på, men inte jag...Oh well...

The Hanssons said...

ooohhh...och jag som tyckte att FAB 4 var något. Brusan är ju en höjdare att se live. Ha det underbart

Bloggblad said...

Vad mycket kul ni är ute på! Och restaurang då och då... jag la fram förslag igår om utemat på fars dag, men fadern ville inte kamma sig och klä sig fint - och inte jag heller...

Fast i morgon ska jag på en kul föreläsning om språk - och sen skaldjursbuffé efteråt... ser jag fram emot - faktiskt mer än om jag skulle på BS-konsert... rock är inte min modell.

aurorabuddha said...

Jomenvisst, vet du! Jag vet ju att han ar ute pa turne, men han kommer inte *hit* - sa jag aker inte *dit*! Senast jag var pa konsert har, var det Sting och Annie Lennox som var pa besok. OMG. Those I love...

aurorabuddha said...

Jag skulle saga det oxa: vad mycket kul du har, da!

Linda said...

Åh, vilken konsert ni har att se fram emot!
Gud så häftigt.
Hoppas han blandar mycket gammalt med nytt, det är då det brukar bli bäst.
Ha en bra kväll.

Annika said...

Nika:
Ja, han är ju det!! Jag har sett honom live förr. Han ger verkligen ALLT!!

Bloggblad:
Jamen ibland är det ju klart mysigast att äta hemma, det tycker jag också!
Jag är inte Brucans största fan, inte ens i närheten, men det ska bli kul ändå det hela.
Din kväll blir säkert urmysig, det låter så.

AuroraB:
Ja, han är ute på sin turne nu. Ska se hur det blir ikväll!!
Ja, det är alltid kul att hitta på roliga saker. Vi är nog rätt "bra" på det i min lilla familj, tror jag :-)

Lindalotta:
Var hemma och åt frulle hos en svenska nu på morgonen, och hennes man hade varit på Brucans konsert igår (han ska dit ikväll också). han sa att det varit suveränt!! Att Brucan hade blandat både nytt och gammalt, precis som det ska vara :-))

Lullun said...

Kul! Även om man inte är hans största fan, verkar det ju som om det är något rätt speciellt med hans koncerter.
Och självklar har man minnen från Brusan, vars senaste singel spelas VÄLDIGT ofta på radion här. Kan det ha varit omkring år 1983 som jag satt med bästa kompisen Håkan, rast ut och rast in, på en "bildäcksgunga" och sjöng (gapade?!) "Born in the USA" (och Twisted Sisters "We're not gonna take it"), totalt okunnande i allt vad engelska hette. Det lät nog minst sagt roligt...! *rodnar* :-)

Anonymous said...

jag är inte heller nåt brusanfan, men jag skulle inte banga att se honom live på en stor arena iallafall. sitta där med en plastmugg med öl i handen och trevligt sällskap...

Annika said...

Lollo:
Jag är inte heller ngt stort fan av honom. men vissa låtar är ju himla bra!
OCH han ger ALLT. Jag har sett honom en ggn förr som sagt...imponerande till max!!
Fniss...Ja, det lär nog kul när man var yngre och sjöng engelska, ha, ha!! Roliga minnen är det ju iallafall!

Leopardia:
Precis! karl'n ger ALLT!!! Och ja, en plastmugg me öl är vad jag kommer att ha i handen ikväll...Ska väl ta med kam'ran ;-)

Anonymous said...

Jag såg Bruce i Göteborg 1981..

Annika said...

Hoppas ni har jätteskoj med Bruce! :-)

Unknown said...

Hoppas att det var en superduperbra konsert.
T vill se den när Brucan kommer till Sverige. Vi får se om han får någon biljett.
kram

Desiree said...

Ja många verkar vara lediga idag men inte vi fast vi jobbar på ett Universitet, snyft. Ja ja sådant är livet ibland.

Wow du ska gå och se Bruce!!!! Sååå cooolt. Jag har sett honom en gång i Göteborg live. Den koncerten kommer jag alltid att minnas som en av de bästa koncerterna jag någosin har varit på. Han är en av de bästa på att uppträda och verkar verkligen älska både sin publik och att uppträda. Åh ha det riktigt underbart. Jag är faktiskt avis nu. Har du hört senaste plattan. Den är riktigt bra. The boss really rocks! Han är en sann rocklegend!

mintid said...

Brusie Brus!
Han såg jag med i Gtbg någon gång på 80 talet. När Ullevi ramlade nästan ;-).

HOppas ni har en fin kväll och vad snällt av Karolinas kompis mamma :)

Kramis
Kristina

Villa Nian said...

Hoppas ni får en bra kväll. Även om man inte är en superfan av honom så är det nog en upplevelse :-)

Anonymous said...

Wow, wow, och ännu mera wow!
Hoppas det var en riktig höjdarkonsert ni fick se (när du läser det här har ni nog kommit hem från konserten).
The River är en av de absolut bästa låtarna nånsin. Jag gillar framför allt Bruce's senare skivor, de skivor han kommit ut med de senaste åren och som varit mycket mindre rockiga, mer lugna, mer akustiska och nästan lite sorgliga.

Miss Marie said...

kul med bruce! han är inte en favorit här heller, men alltid kul att gå på konsert! :)

Pernilla said...

Skoj med Bruce konsert!! Han är inte ett av mina största favoriter men helt klart sevärd. Jag har sett han några gånger och jag har alltid gillat hans konserter.
Ha så skoj!!
Kram

Millan said...

Vad roligt med konsert!! Hoppas ni hade skoj! Det ar ju alltid en upplevelse att ga pa konsert tycker jag. Det spelar nastan ingen roll vem som sjunger. Och nar det galler Bruce sa kanner man ju i alla fall till manga av hans latar!!

Det var for ovrigt Rememberance day har i England ocksa. Dock ingen helgdag...

Annika said...

Hannele:
Ja, hans konserter är toppen!!! IMPAD!

Annika:
Tack, det var jättekul!!!

Rosvik:
Alltid svårt att få biljetter till hans konserter...
Men så är han värd att ses också ;-)
Kram!

Desiree.
Som jg skrev i mitt inlägg ovan så var konserten en riktig höjdare. mannen är 58 år och ger ALLT!!! Wow vad jag är impad alltså! Vilken artist.
Hoppas du får se honom snart! Jag har sett honom en ggn förr för några år sen här i DC. Helt otrolig då också. Han tar verkligen hand om sin publik!!!


Kristina:
Kvällen var helt enkelt superlyckad!!! Den medelålderns publiken var klart nära att riva arenan denna gång också! Häftigt.

ja, visst är det snällt av Karolinas kompis mamma att hon fick vara där inatt...

Kram!!

Anne:
Höjdarkonsert!!! JA!!!! Jag är fortfarande upplyft! Vilken grej!
Hoppas du ochj M får en chans att se honom här i US. Vet itne hur hans turneplan ser ut. Jag gillar också "the river" och jag älskar "Meet me at Mary's place", men den sjöng han inte igår. Oh well.
Iallafall är det en artist som ger sin publik allt, och jag är impad som 17...
Han sjöng hela den senaste cd:n! Och visst, i dom texterna finns det mkt tänkbart...

Marie:
Som sagt, inte min favvis heller, men idag är han det!!! :-))

Pernilla:
Ja, jösses!! HAN vet hur man ska ta hand om sin publik. han ger verkligen allt han har!! Hela bandet är ju helt fantastiska!!
Kram!

Millan:
så ni hade också en veterandag igår...
Det var jätteroligt igår som du kan läsa ovan :-)
Och visst är en konsert alltid en konsert. Stämning!!!