tag:blogger.com,1999:blog-27947982.post194028313055842471..comments2024-03-28T04:46:34.174-04:00Comments on Life in the suburb!: This Week: Right now...Annikahttp://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comBlogger54125tag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-68025700944526488382010-05-30T12:06:35.309-04:002010-05-30T12:06:35.309-04:00Ha ha, oj, så många kommentarer! Jag orkade inte l...Ha ha, oj, så många kommentarer! Jag orkade inte läsa igenom alla men jag ska minsann se bröllopet på svtplay den 19 juni tillsammans med mina tjejkompisar och kanske äta prinsesstårta från Ikea ;-) Serverad så klart på min "Kungens och drottningens bröllopstallrik" som jag fick i födelsedagspresent förra året av min syster :D <br />Det som är lite roligt med hela den här debatten om vem som ska gå med Victoria in i kyrkan är att min mor ville att hennes far skulle gå med henne 1974!! Vet inte om det var Hollywood-inspirerat redan då men prästen totalvägrade och det pratar hon fortfarande om!! <br />Har du sett FB-gruppen om "Vi som tycker att Daniels mamma ska gå med honom"? I Spanien är det PRECIS SÅ!! Iaf ett av de två bröllop jag varit på i Spanien gick brudens far med bruden och brudgummens mor med brudgummen!! Det andra bröllop gick båda föräldraparen med brudparet upp till altaret och satt med dem däruppe (första var det bara en av varje föräldrapar som gjorde det). Jag kommer dock inte ihåg i vilken ordning de kom in i kyrkan...<br />Kram!Petchie75https://www.blogger.com/profile/03751664100920187233noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-67796606931092015472010-05-28T16:23:25.557-04:002010-05-28T16:23:25.557-04:00Jag kan inte hålla mig ifrån den här debatten, så ...Jag kan inte hålla mig ifrån den här debatten, så nu måste jag lägga mig i igen. ;) <br /><br />För det första: Hur mycket pengar bröllopet kommer att generera är omdiskuterat. Naturligtvis kommer Stockholms stad att få in en hel del pengar på turism, men det kommer näppeligen få några effekter för speciellt stora delar av resten av Sverige (därmed inte sagt att det inte är bra att det ger Stockholm pengar), men några långsiktiga effekter är det inte alls lika troligt att det får. <br /><br />För det andra: Det är ju ABSOLUT INTE bara kvällspressen som skriver om bröllopet. Förra lördagen hade GP flera sidor bröllopsintervju, och liknande har jag sett i både DN och SvD. SvD har till och med egen egen "bröllopsflik" (http://www.svd.se/nyheter/inrikes/prinsessbrollop/). För att inte prata om hur mycket pengar SVT lägger ner på bröllopet!Elisabethhttps://www.blogger.com/profile/02482870395183094345noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-58770007005606249782010-05-28T15:41:21.201-04:002010-05-28T15:41:21.201-04:00försökte ge mig i kast att läsa alla kommentarer m...försökte ge mig i kast att läsa alla kommentarer men gav upp efter fyra femtedelar...<br /><br />först. jag tror inte att Victoria kommer betala ett öre för sin klänning. vilken designer skulle inte SJÄLV betala för att få se sin kreation på ett prinsessbröllop?<br /><br />sen. det här bröllopet kommer generera mer pengar till både stat och kommun än det kostar. det har bevisats och påvisats många gånger både i media och i kommentatorsfältet här ovanför!<br /><br />slutligen. jag är inte säker på vilka tidningar du refererar till, men om det är kvällspressen du menar så blir jag lite lessen. sån skit ska du inte läsa!<br /><br />krams och jisses va mycket sommar ni har (enligt alla fina foton!). jag blir avis!!<br /><br />ps. till olgakatt här ovanför som skrev om prinsar, prinsessor och vanliga/ovanliga kvinnor och män: både norska och danska kungahuset har gift sig med "vanligt" folk. för att inte tala om Prince Charles i Storbritannien. hans hustru är såpass vanlig att han fick gå igenom en skilsmässa för att få äkta henne :)ullrikahttps://www.blogger.com/profile/17738126991362948536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-53543073196771344852010-05-27T19:16:04.615-04:002010-05-27T19:16:04.615-04:00Anna:
VISST har du RÄTT!!!
Helt rätt.
Saltis komme...Anna:<br />VISST har du RÄTT!!!<br />Helt rätt.<br />Saltis kommentar ovan gjorde att jag totalt gick över på "rätt" sida.<br />Fattar inte att Victoria drivit det så här l¨ångt.<br />En sann gåta...<br /><br />Ja, här har diskussionens vågor gått höga. Vissa för, vissa emot...<br /><br />Som jag skrivit också så faller jag lite på eget grepp.<br />Jag gillar ju glam, flärd och rubbet så jag kommer att sluka tidngarna sen. Det stör mig, men...<br />Men inga kungliga program för mig, before the fact. Nej tack...Annikahttps://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-47451863443756692412010-05-27T15:08:36.739-04:002010-05-27T15:08:36.739-04:00High School Mom - en ny musikal kanske! ;)
Jag br...High School Mom - en ny musikal kanske! ;)<br /><br />Jag bryr mig inte heller så mycket om alla förberedelser och alla dokumentärer på TV. Men jag kommer kolla på själva bröllopet, det kommer jag göra.<br /><br />Sen bryr jag mig faktiskt om detta med överlämningen. Jag tycker att väljer man att gifta sig i Svenska kyrkan så ska man följa deras traditioner. Sverige och Svenska kyrkan har aldrig haft en tradition med överlämning; det är något nytt som kommit senaste 10-20 åren av folk kollat för mycket på amerikansk film. Att folk är så påverkade av film är trist. Men tristast ändå att folk, och t o m Victoria, vill att Svenska kyrkan ska anpassa sig till dem/henne. Jag menar man får väl acceptera de normer som är. För mig vore det skillnad om detta hade varit en tradition i Sverige tidigare och de var lite gammalmodigt och ville göra det på det gamla sättet (ändå trist iofs men mer okej). Men nu har det ju inte ens varit tradition. Inte ens Kungen och Silvia gifte sig på det sättet. <br /><br />Har inte tid att läsa alla kommentarerna hos dig men antar att en del håller med mig och en del inte. Men jag har rätt hahaha!Anna, Fair and Truehttps://www.blogger.com/profile/04363598308633248200noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-35691854193493536202010-05-27T07:21:56.140-04:002010-05-27T07:21:56.140-04:00Anette:
Ja, här gick debattens vågor höga!!
Men de...Anette:<br />Ja, här gick debattens vågor höga!!<br />Men det är bara kul!<br />Jo, om man nu ska ha ett kungahus så är ju victoria bra, och hon blir en bra drottning. DET tror jag med.<br />Men det är mest det bakåtsträvnade jag är emot, det gammeldags...<br />OCH allt FJÄSKANDE!!<br />Skicka hit wettextrasan, vettja :-)<br />Kram!!<br /><br />Ingela:<br />Jo, jag vet att många i Finland är lite svaga för det svenska knugahuset.<br />Ja, visst blev det reaktioner på inlägget, men det visste jag dåjag skrev det :-)<br />Jag kommer också att se det iefetrhand, tror jag...<br />AAAAjjjj, faller på eget grepp, som du hör!!<br />Kramar!<br /><br />Humlan:<br />Jajamään, här vi diskuterat, och diskussionen kanske inte är slut än?<br />KUL!<br />Jag tycke det skrivs spaltmetrar och inget nytt blir ändå sagt. Aldrig.<br />Men, det är ju bara at scrolla bort det. Man behöver inte läsa det.<br /><br />Kolla du efter Folkets Bröllopstårta. jag läste om den på en svensk blogg jag läser dagligen, och skrattade så åt det hela.<br /><br />Jaja, eftersom jag är förtjust i glam, kläder, gala ocjh allt det där kommer jag också att titta i eferhand. Iaf i tidningarna...<br /><br />Kramar!!Annikahttps://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-16742969649731485652010-05-27T05:57:49.851-04:002010-05-27T05:57:49.851-04:00Här blev det debatt och åsikter! :-)
Jag blir lit...Här blev det debatt och åsikter! :-)<br /><br />Jag blir lite förvånad över din bild. Jag tycker inte att det skrivs så mycket, inte mer än vad det skrivs om alla möjliga kändisar, kungligheter och annat lättsamt som ses på tv. Och betydligt mindre än ett OS t.ex, både i tv och tidningar. Jag brukar läsa "kvällstidningarna" på nätet, så jag ser ju ändå en hel del av skvallerskriverierna (och där har det ju varit mer om lillasyster). <br /><br />Jag har dessutom ingen aning om vad du skriver om för tårta, men däremot har jag sett en del i porslinsväg med små guldkronor på. Snygg form men guldkronor är inte min stil... :-)<br /><br />Så, jag tänker på när det har rapporterats från andra länders kungabröllop och vilken hysteri det har varit i landet och sedan jämför jag med vad jag upplever här och hur du beskriver det. Då tänker jag att så var det nog också där; dom som lever mitt i festligheterna kanske inte ser annat än lite bilder i tidningarna och minneskrafs att köpa och en del irriterande avspärrningar under några dagar....<br /><br />Men jag gillar att se hur folk var klädda och så, så jag kommer nog att titta på en del bilder och kanske även något på tv, men kanta gator får andra göra!<br /><br />Kram!Humlanhttps://www.blogger.com/profile/11979309721563443505noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-3852240552400339162010-05-27T02:25:56.270-04:002010-05-27T02:25:56.270-04:00oj hjälp, vilken massa kommentarer!
jag tycker ju ...oj hjälp, vilken massa kommentarer!<br />jag tycker ju det är lite kul med kungahus i allmänhet eftersom vi inte har egna i det här landet. jag kommer inte att se på bröllopet lajv, eftersom det infaller under en helgdag, men visst ska jag banda ceremonin och se den efteråt... ;)<br />kramalegnihttps://www.blogger.com/profile/05280403030235430465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-11765332797037820922010-05-26T14:03:04.829-04:002010-05-26T14:03:04.829-04:00Vilken harlig debatt!! Jag tycker allt att det ar ...Vilken harlig debatt!! Jag tycker allt att det ar lite mysigt med kungahuset, och jag tycker Victoria verkar vara en riktigt bra tjej pa alla satt. Visst ar det lite forlegat och omodernt med kungahus men jag tycker anda det vore trist om det tog bort.<br />En svensk kompis har i VA hade en wettexduk med bild pa Victoria och Daniel, skulle du inte kunna tanka dig en san Annika! hi hiAnettehttps://www.blogger.com/profile/14158843337821585184noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-57885472629166391882010-05-26T13:05:01.987-04:002010-05-26T13:05:01.987-04:00Saltis och Elisabeth:
PRECIS vad jag tänkte; kalla...Saltis och Elisabeth:<br />PRECIS vad jag tänkte; kalla den gärna PÖBELNS tårta när ni ändå håller på.<br />TOO dAmn MUCH!!<br />Säger bra , pffffft.....<br />Glöm skiten!!!<br />Jag smakar inte en bit, itne av chokladen heller, och inte köper jag ett enda vykort...<br />Vad kan man göra? JO, garva åt det och det gör ju vi!!!Annikahttps://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-31231616005922354892010-05-26T12:10:29.393-04:002010-05-26T12:10:29.393-04:00Haha, angående Folkets tårta; den ska få folket at...Haha, angående Folkets tårta; den ska få folket att känna delaktighet i bröllopet. Det är bara för komiskt alltså!!Elisabethhttps://www.blogger.com/profile/02482870395183094345noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-10893273607653473602010-05-26T10:14:05.185-04:002010-05-26T10:14:05.185-04:00Hahahaaaa! OMG!
jag visste inte att tårtan kallas ...Hahahaaaa! OMG!<br />jag visste inte att tårtan kallas "Folkets tårta" hahahahaa! Jag tror jag kissar på mig av skratt!!!<br />varför inte dra till med "pöbelns tårta" när man nu ändå är igång?<br />Fast det ska säkert vara fint att den heter folkets tårta. Som typ Folkets Park och Folkets hus. En plats för att träffas och ha roligt. En tårta som gör att folket kan samlas och enas över vit marsipan!!<br />hahahaaa! Det var ju skiiitkul tycker jag!<br />Sorry, men jag har sovit dåligt inatt så kanske är jag bara trött.... ;-)Saltistjejenhttps://www.blogger.com/profile/01442558537705396813noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-63566587359217499032010-05-26T07:20:43.464-04:002010-05-26T07:20:43.464-04:00Lotta:
Ja, nog väckte det känslor alltid. Det vis...Lotta:<br />Ja, nog väckte det känslor alltid. Det visste jag då jag skrev det också...<br />Man är antingen för eller emot...<br />Och ibland faller man på eget grepp, som jag...<br />Som trots allt är skitnyfiken på kläder, musik och allt annat som hör dagen till.<br />Men, det kan jag se i efterhand.<br />Det stör mig lite att jag är intresserad. <br />Men, jag håller med att om nu sverige ska ha en drottning såsmpningom så blir Victoria BRA!!<br />Absolut.<br />Tycker knugen borde abdikera.<br />Jag hoppas iaf att det ska bli fint väder den 19 juni, att alla som vill ska njuta av dagen.<br />OCH, att alla som inte vill ska kunna dra till stranden, och what not...<br /><br />Millan:<br />Ja, du är väl i samma ålder som Vickan ungefär så jag kan förstå att du hade de tankarna om att leka med dem på slottet :-)<br />Ja, du borde sluka allt om bröllopet. Mern, som du säger, är ju ett kungabröllop så långt ifrån ett "vanligt" bröllop man kan komma. Det blir för avlägset för att kunna jämföra.<br />Ja, jösses alla bröllopssouvenirer får det att vända sig i magen på mig. FULA som stryk.<br />Jag kan säga dig att jag aldrig skulle köpa en endaste pinal.<br />Jag är mest less på att det är så förlegat, och sen hatar jag allt deta krypnade och svassande för dem.<br />Usch.<br />Kram på dig!!!Annikahttps://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-44098797788340272992010-05-26T05:01:01.225-04:002010-05-26T05:01:01.225-04:00Som barn var jag helt fascinerad av kungafamiljen ...Som barn var jag helt fascinerad av kungafamiljen och hade som hogsta drom att fa aka till slottet och leka med kungabarnen (jo pa allvar!). Jag har alltid tyckt att det varit skoj att lasa om dem ... men pa senare ar har jag helt slutat intressera mig. Jag som sjalv ska gifta mig i sommar borde ju sluka allt som sags och skrivs om kungabrollopet men jag kanner mig ratt ointresserad. Kanske for att deras fest ar sa langt ifran den vi planerar som det gar att komma... <br />Jag tycker att brollopsgrejerna man kan kopa ar helt fruktansvarda och jag sag av nyfikenhet intervjun med Daniel och Viktoria forra veckan och holl pa att krypa ur skinnet av pinsamhet. Det var sa uppstyltat och pinsamt att jag tyckte synd om dem!<br />Med det vill jag egentligen inte saga att jag tycker vi ska gora oss av med kungafamiljen. Jag tycker nog att det ar trevligare med en sadan an med ett politiskt overhuvud .. men ja.. jag vet inte. Jag bryr mig nog helt enkelt inte sa mycket om det. <br />kramMillanhttps://www.blogger.com/profile/04004688462664586943noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-87583105679777739552010-05-26T03:36:06.206-04:002010-05-26T03:36:06.206-04:00Härligt inlägg med personliga tankar om något som ...Härligt inlägg med personliga tankar om något som vi nog alla har en åsikt om!<br />Jag tillhör den skaran som, om det är fint väder, kommer packa picknick-korgen och bege mig till Sofiero Slottspark och se bröllopet på storbilds-TV. Jag är en stor beundrare av Victoria som jag tycker är proffsig, folklig och en hårt arbetande kvinna. Jag tror att det hon gör ger eko ute i världen på ett mycket positivt sätt. Detta gäller även för vårt kungapar.<br />Det har precis gått en dansk serie här på TV om hur det danska kungahuset arbetar. Man får en helt annan bild av dem och man ser verkligen att det är hårt slit och mer än 8 timmars arbetsdag. Kanske vore det bra om en liknande serie kunde spelas in här i Sverige? Sen håller jag med om att media förstör mycket. Om de lade mer fokus på de kungligas arbete istället för brutna förlovningar kanske fler skulle respektera dem?Lottahttp://www.prinsessapavift.blogg.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-11175444815518279272010-05-25T18:03:28.831-04:002010-05-25T18:03:28.831-04:00Emma:
men jag håller helet med dig.
Dumt av Vickan...Emma:<br />men jag håller helet med dig.<br />Dumt av Vickan att driva den där frågan om överlämnadet så långt som hon gjort. DEAL with it, man kör injte så i sverige. Det är emot hela sv kyrkan och de ska viga henne, trots allt. SOm Saltis skriver.<br /><br />Tycker inte heller demokrati och monarki går ihop. Inte alls.<br /><br />Lisa Syren var lika klockren som hon brukar nyligen dp hon talade om knugabrölliopet och Vickans överlämnande. Allt vår Lisa säger skriver jag i princip under på.<br />idag hade hon en klockren öppning också då hon gick hårt åt åt NIANDET. lyssnade över webben idag. Jag satt bara och sa jag och amen till allt hon sa...<br /><br />Precis som du vill jag att Vickan ska få sin Danny Boy, och jag ösnkar dem massor med lyckliga år och en massa telningar!!<br /><br />Kram på dig!!!Annikahttps://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-53743682339419972652010-05-25T17:58:05.799-04:002010-05-25T17:58:05.799-04:00Jag tycker att monarki och demokrati går helt emot...Jag tycker att monarki och demokrati går helt emot varandra och de borde vara omöjliga att kombinera. Det är förlegat och dyrt och jag tror inte alls att deras PR drar in så mycket pengar som vissa tror. Däremot önskar jag såklart Viktoria ett jättefint bröllop och massor av barn! :)<br /><br />Att hon vill bli överlämnad tycker jag är direkt upprörande och det är en jätteviktig jämställdhetsfråga tycker jag!<br /><br />DO NOT GET ME STARTED som du märker! :D Hoppas du har en skön tisdag! Kram!Emmamahttps://www.blogger.com/profile/15197948394054892682noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-80181009135549425612010-05-25T17:54:25.631-04:002010-05-25T17:54:25.631-04:00KalasLotta:
Haha, det är bra. Convince me!!
Fast j...KalasLotta:<br />Haha, det är bra. Convince me!!<br />Fast jag tror fortfarande det beror på var och när det frågas.<br />Jag har ju hört lite andra siffror. <br />Men visst, le på :-)<br />Kram!<br /><br />Annika:<br />jag är mest less på svassandet och böjandet inför dem hela tiden.<br />Inget nytt under solen. Ngnsin. Liksom.<br />De skulle lika gärna kunna köra kungen, drottingen och barnen i repris år efter år...<br />Aldrig sägs ngt nytt. Samma trötta tugg år efter år efter år...<br />Nej, det är hela grejjen som står mig upp i halsen.<br />Sen tycker jag det är förlegat. ja, lite som ett gammalt dammigt museum, men som kostar massor. Och som vi inte kan få bort, verkar det som, hur gärna vi än skulle vilja.<br />Jag är inget fan, som du hör.<br />Samtidigt, so mjag skriver ovan, så vill jag ju veta hur de ser ut på den stora dagen, vilken musik de har etc...så visst faller jag på eget grepp.<br />OCH, det retar mig.<br />Aja, it is what it is...Annikahttps://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-69025857424949634482010-05-25T17:26:02.572-04:002010-05-25T17:26:02.572-04:00Jaha, så hon ska gifta sig säger du, den där Vikto...Jaha, så hon ska gifta sig säger du, den där Viktoria ;-). <br /><br />Nej, ärligt talat, jag har inget emot kungahuset på det hela taget men jag har inte hållit kollen på själva bröllopshypen i vår - haft lite för mycket upp med mitt eget. Och sen läser jag mest DN av den svenska pressen och deras coverage har varit rätt måttligt känns det som.<br /><br />En sak som jag kan tycka är att det är rätt bra att ha ett representativt statsöverhuvud och ett exekutivt. Det verkar mycket för presidenten i USA att BÅDE sköta officiell representation och samtidigt hantera ekonomiska, politiska, militära beslut och dagliga affärer etc. Springa från galamiddagar till konferenser till militärhögkvarter på samma dag. <br /><br />Sen tycker jag nog som någon sa att kungafamiljen är på sätt och vis levande historia. Dvs. ska vi ha museer, folkmusik (riksspelmän), folkdräkter och folkdanslag, etc. så kan vi lika gärna ha en kungafamilj, det hör liksom till kulturarvet. <br /><br />Men jag vet inte hur jag skulle känna mig om jag behövde betala för kalaset (eller delar av det) i mitten av en recession - jag har ju inte betalat skatt i Sverige de senaste 10 åren så just nu svider det inte så illa:).Annikahttps://www.blogger.com/profile/15241331781715640833noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-27496831101348820322010-05-25T15:22:32.415-04:002010-05-25T15:22:32.415-04:00Hitta den här artikeln...
http://www.aftonbladet....Hitta den här artikeln...<br /><br />http://www.aftonbladet.se/nyheter/victoriagiftersig/article6645166.ab<br /><br />det var visst 76% som ville ha kvar kungahuset..<br /><br />Skrivet med ett ännu större leende...;)kalaslottahttp://www.kalaslotta.blogg.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-75351305546445898572010-05-25T13:59:15.029-04:002010-05-25T13:59:15.029-04:00Helena:
ja, nu är det ju som det är...
och visst ä...Helena:<br />ja, nu är det ju som det är...<br />och visst är det bra med arbetstillfällen, men sen då? When all is said and done?<br />Aja, jag tycker mest det är skönt att INTE befinna mig i Sthlm den 19 juni.<br />VISST var du med oss inne i stan när KNUGEN gifte sig med SILVAVA 76?<br />HAHA, tänk att jag var där...10 bast!!<br />OCH jag har för mig att du var med!<br /><br />Javisst, man tror ju att ens lilla barn alltid ska vara, typ fem. Hehe...<br />Känns märkligt att ha en hs-unge...<br />Men dina barn är äldre än K så jag har alltid er med äldre barn att rådfråga. SKÖÖÖNT!!!<br /><br />Kramar!!!Annikahttps://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-59346732295513472382010-05-25T13:56:10.192-04:002010-05-25T13:56:10.192-04:00Elisabeth:
Jag vet att du är emot det hela, precis...Elisabeth:<br />Jag vet att du är emot det hela, precis som jag.<br /><br />Japp, det är fjäsket jag bara inte TÅL.<br />Krypet för dem. Att aldrig,aldrig ngt nytt blir sagt...<br />USCH!!<br />Varför ens visa intervjuer etc...alla verkar ju helt lobotomerade. Både de kungliga och den som sköter frågorna.<br />TVI!!<br /><br />Ja, det är odemokratiskt och gammeldags och bakåtsträvande att ha ett kungahus.<br />FATTAR inte att ett land som sverige hålelr sig med det år 2010.<br />En mkt närliggande släkting till mig brukar kalla familejn för sveriges största socialbidragstagare. Jo, men så är det ju, på sätt och vis.<br />HA, nej, jag tror inte heller att tursiterna kommer för att sverige råkar ha ett knugahus. Absolut inte...det är nog annat som lockar dem till sve, inte knugen.<br /><br />Just det, en president är folkvald. Det är mer än man kan säga om knugafamiljen.<br />Stor skillnad där...<br /><br />Helt j.-a otroligt med tv4 programme som sändes utan reklam för att HOVET krävde det...<br /><br />OK, jag kräktes just lite i munnen när jag läste det...<br /><br />KOMMER JAG UNDER NGRA OMSTÄNDIGHETER ICKE ATT SE!!!!<br /><br />Marie:<br />Japp snart blir hon HS-unge och ajg blir hs.morsa.<br />FATTAR NOLL!!<br /><br />Ja, visst, jag faller ju lite på eget grepp där jag med...<br />jag är ju förtjust i kläder, stora fester, mode, musik och allt möjligt annat som följer ett stor bröllop. SÅ jag kommer att vara nyfiken jag med...<br />Såklart.<br />Det är mest fjäskte och skiten jag inte tål.<br />TÅL det inte.<br />Jamen, Marie...LÄS saltis kommentar om det där med att "give the bride away". Hon har en BRA poäng där.<br /><br />Jojo, visst...jag förstår att det där med ett knugahus ger mer glam och allt det där..ett lite sagans skimmer sas i utlandet.<br /><br />Att engelska knugahuset ens har makt är skrämmande...<br />GULP!!!<br /><br />Ha det så gott, marie...Och självklart tycker vi det ska bli kul att se klänning o dyl!!<br /><br />Elisabeth igen:<br />Yes, jag har ju också förstått att populäritetn dalar för dem...<br />förståeligt.<br />jag hörde ett mkt bra radioprogram om det hela för lite sen.<br />Fattar att folk blir fed UP!!!Annikahttps://www.blogger.com/profile/01167225462089870755noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-49005766248790331382010-05-25T13:38:47.151-04:002010-05-25T13:38:47.151-04:00Jag tror att kungahuset är bra för Sverige. Och et...Jag tror att kungahuset är bra för Sverige. Och ett bröllop av den här digniteten är bra för alla inblandade, mycket arbetstillfällen blir det.... Men visst kostar det, men vi vinner än mer..... tror jag.<br />Karolina är stor nu, visst känns det lite "knasigt" för barnen är ju alltid våra "små gullungar"! Men häftigt också!!<br />April, maj och juni alltid fullt upp, precis som i december.... <br />Kramar!!HeLenahttp://www.marransplats.blogg.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-69114635078025278512010-05-25T13:22:54.204-04:002010-05-25T13:22:54.204-04:00På tal om stödet för kungahuset: "58 procent ...På tal om stödet för kungahuset: "58 procent av svenskarna vill behålla kungahuset. Men mer än var fjärde tillfrågad i Novus Opinions undersökning, 28 procent, tycker att monarkin borde avskaffas. För tio år sedan var motsvarande siffra tolv procent." (källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/stodet-for-kungahuset-minskar-1.1086080)Elisabethhttps://www.blogger.com/profile/02482870395183094345noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27947982.post-57564492720610494612010-05-25T13:13:34.298-04:002010-05-25T13:13:34.298-04:00Oj! Har Karolin bara fyra år kvar till college!? M...Oj! Har Karolin bara fyra år kvar till college!? Mon dieu, tiden går fort... Carpe diem, som du säger!<br /><br />Jag ser mest fram emot hur Victoria o övriga gästerna ska se ut, själva bröllopet i sig tycker jag är ganska så tråkigt, väldigt stelt och traditionellt! Jag förstår inte hur media kan göra så stor sak av om Vickan går in med Kongen eller med Daniel, hur länge kan man spinna på den historien?!?! <br /><br />En kompis till mig praktiserade på UD o skötte olika statsbesök där kungahuset var med, o de gör otroligt stor nytta när de kommer ut i världen. Det blir genast lite mer glamour o saga när en kunglig är med. En satsminister eller president har nog inte samma status när det gäller andra länder. Kungahuset har ju heller ingen makt, vilket jag tycker är bra. I England har fortfarande Queen Elizabeth makt!!! Helt sjuk...<br /><br />Ha en bra dag!Miss Mariehttps://www.blogger.com/profile/06042337953744404916noreply@blogger.com